Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Foodtrends van 2017

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Dec 2016 12:45

Foodtrends van 2017

Ik las net dit artikel op Culy over de voorspelde food trends van 2017:

http://www.culy.nl/inspiratie/dit-worde ... pinterest/

En deze kwam laatst al langs:

http://www.culy.nl/inspiratie/de-food-trends-voor-2017/

Wat lijkt jou wel wat?

Ik zou best eens sous-vide willen proberen, nu er wat meer betaalbare producten op de markt komen. Iemand die ik op insta/Facebook volg (Teun, die vriend van jou) heeft er net eentje en dat vind ik leuk om te zien. Als ik straks weer biefstuk mag is dat misschien een leuk cadeau voor m'n man's verjaardag.

Octopus vind ik heerlijk dus wil ik best vaker eten :)
Als je jackfruit makkelijker zou kunnen krijgen trouwens ook, mits het wel verse is en niet ingeblikt. Heerlijk!
Empanadas wil ik ook wel eens zelf proberen te maken.

En uit dat tweede lijstje moest ik erg lachen om die suikerrietdrank. Dat kan je in Azie echt super cheap kopen op straat en hier is het dan ineens gezond enzo.
We hebben nog een vriezer vol bao's liggen, die moeten we ook maar eens gaan maken. Poké hebben we laatst eens gemaakt. Ik ben toch meer van de zurige ceviche dan de hartige poké, maar wil 't toch nog wel eens proberen. Denk dat er in 2017 wel steeds meer van die poké bars zullen komen, dat zie je nu al wel iets meer verschijnen. Alleen die speltkoffie lijkt me niets.


Ook leuk om te zien, de voorspelde food trends van 2016:
http://www.culy.nl/inspiratie/dit-worde ... pinterest/

Is het uitgekomen? Van die bierbrouwpakketten zie je wel veel als cadeautjes, zelfs bij de Hema meende ik. En die pour over koffie is wel echt een mega trend geworden, van die koffie hipsters. Man, in Amerika ook zeg, echt van die hipster tenten met cold brews en french presses en pour over coffees gemaakt door mannen met baarden in geruite overhemden, I kid you not. Verder herken ik er niet echt veel van.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem197

Bericht 30 Dec 2016 13:05

Re: Foodtrends van 2017

Sous vide wil ik al een hele lange tijd proberen maar vind het te duur. Mijn schoonzus heeft het dus denk dat ik haar eens vraag om samen te koken.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 30 Dec 2016 13:15

Re: Foodtrends van 2017

Is zo'n apparaat ook niet via aliexpress te koop? Ik heb er geen verstand van maar zag wel wat voorbij komen voor nog geen 25 euro?
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Dec 2016 13:24

Re: Foodtrends van 2017

Dat zou goed kunnen Myloon! Weet niet of de kwaliteit dan goed is, zo ver heb ik me er nooit in verdiept. Maar is best een optie voor iemand misschien.
Let's discover the world together.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 30 Dec 2016 15:47

Re: Foodtrends van 2017

Jaa ik ga binnenkort een sous-vide creatie bij hem proberen Marin :). Ziet er lekker uit he! Maar het lijkt me best veel gedoe.

Ik zag wel een aantal goede trends voorbij komen; Maleisische keuken klinkt goed, ik houd wel van zure smaken en die bao's en meer groenten lijken me ook wel wat.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Dec 2016 15:50

Re: Foodtrends van 2017

Leuk, veel plezier en eet smakelijk!

Maleisische keuken trekt me altijd minder dan andere Zuid Oost Aziatische landen, misschien ook omdat ik er zelf niet ben geweest. Maar ik heb nog een leuk boek van Gordon Ramsay met een aantal Maleisische gerechten er in, misschien dat ik dat volgend jaar wel eens probeer te maken.
Let's discover the world together.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 30 Dec 2016 16:37

Re: Foodtrends van 2017

Jackfruit <3 Heb alleen nog maar in blik geprobeerd, hemels! Net bubblegum. Heb er ook vegan pulled pork van gemaakt, echt ontzettend lekker.
AfbeeldingAfbeelding

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers