Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat lust je totaal niet?

<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 29 Dec 2016 21:30

Re: Wat lust je totaal niet?

Mosselen, rauwe ui, haring, ansjovis, geitenkaas, blauwschimmelkaas, karnemelk, komijnenkaas, lever, heel erg pittige gerechten.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2514

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 29 Dec 2016 23:05

Re: Wat lust je totaal niet?

Verse sperziebonen, heel vies. Uit een potje gaat dan nog, dan is de smaak niet zo heftig.
En nog wel meer dingen maar die zijn vaak al minder ;-)
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 29 Dec 2016 23:41

Re: Wat lust je totaal niet?

Gehakt, iew, afschuwelijk. Dat komt echt door de structuur en dat eet ik dus ook echt niet. Verder ook worst etc., als het van gemalen vlees is dan lust ik het echt niet. Sowieso alle soorten 'fabrieksvlees' (frikandel, van die voorverpakte schnitzels, knakworst, dat soort dingen) eet ik niet. Orgaanvlees ook niet. Ik ben sowieso geen grote vleesliefhebber.
Qua groente vind ik bloemkool heel vies. Dat lust ik echt niet, al heb ik het echt al heel vaak geprobeerd te eten. Het stinkt ook zo.
Qua drinken lust ik echt geen koffie.
Oh en zalm, zo'n gebakken moot. Daar ben ik een keer heel ziek van geworden en sindsdien lust ik het echt niet meer. Gerookte zalm lust ik wel.

Dat zijn wel de belangrijkste dingen. Er zijn wel andere dingen die ik echt niet graag eet, maar die ik nog wel weg zou krijgen als het moet.

Oh en nog even in de kader van tijd van het jaar:oliebollen. Gatverdamme, ik snap echt niet wat andere mensen lekker vinden aan zo'n vieze bal vet.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 30 Dec 2016 00:16

Re: Wat lust je totaal niet?

Ik vind ijskoffie en Baileys echt niet lekker. En ik ben geen fan van garnalen en scampi's, maar eet ze wel als ze toevallig in een menu verwerkt zijn.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem244

Bericht 30 Dec 2016 00:17

Re: Wat lust je totaal niet?

Balkenbrij en bloedworst
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 30 Dec 2016 00:21

Re: Wat lust je totaal niet?

- Schapen-, geiten en blauwschimmel kazen
- Koriander
- Venkel

We krijgen wekelijks een HelloFreshbox, maar als de recepten deze ingrediënten bevatten, sla ik de boxen nu over.

Door die boxen leer ik trouwens veel waarderen. Eerst hield ik echt niet van paprika, maar dat zit in zoveel recepten, dat ik het tegenwoordig echt waardeer. Ook dacht ik dat ik geen koolrabi en spitskool lustte, vroeger igg niet, maar nu blijkbaar wel.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 30 Dec 2016 00:23

Re: Wat lust je totaal niet?

Ik lust geen hutspot en geen rozijnen/krenten en andere gedroogde vruchten. Ook houd ik niet van schaaldieren en orgaanvlees. Oh en geitenkaas vind ik echt heel erg vies. Het ruikt en smaakt gewoon echt naar hoe het op de geitenboerderij ruikt. Zo vies. Koriander kan ik niet eten, dat smaakt voor mij echt naar zeep. Schijnt iets genetisch te zijn toch, dat sommige mensen dat naar zeep vinden smaken?
Ik zie Radler nu bloedworst typen, dat heb ik nog nooit geproefd maar het idee staat me ook niet echt aan. Dus ik vrees dat ik dat ook nooit ga proberen.

♥♥
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 30 Dec 2016 00:55

Re: Wat lust je totaal niet?

Daenerys schreef:Salmiak, bah bah, dan trekt mijn hele gezicht samen, wat goor.


ik zag me af te vragen wat ik echt niet lekker vind. wist niets te bedenken maar salmiak :no:

koriander smaakt in grote hoeveelheden nog steeds naar zeep maar met kleine beetjes door een gerecht vind ik tegenwoordig wel prima.
karnemelk puur drinken hoeft van mij ook niet zo nodig. ergens doorheen kan dan wel weer lekker zijn.
Afbeelding
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 30 Dec 2016 01:12

Re: Wat lust je totaal niet?

Geitenkaas, Vis, rode kool, appelmoes en warm fruit.
Qua drinken lust ik geen cola.



Door dat warme fruit word ik vaak raar aangekeken. Maar ik lees dat er hier meer zijn die dat niet lekker vinden. Toch niet zo heel raar dus. Ik heb het trouwens ook het meest met ananas. Ik lust alleen koude verse ananas. En warme appel vind ik ook heel vies.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Anoniem192

Bericht 30 Dec 2016 01:24

Re: Wat lust je totaal niet?

Ik walg van rozijnen / krenten. O en rauwe gewone tomaat.
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 13:06

Bericht 30 Dec 2016 06:36

Re: Wat lust je totaal niet?

Ik vind kaas heel vies. Althans als het koud is, gesmolten vind ik wel lekker.
Mozzarella en smeerkaas enz lust ik dan weer wel.
Witlof lust ik ook echt niet
<<

Anoniem257

Bericht 30 Dec 2016 08:39

Re: Wat lust je totaal niet?

Olijven
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 30 Dec 2016 09:05

Re: Wat lust je totaal niet?

Vis. Ik heb heel veel soorten geprobeerd maar vindt het echt niet lekker.

Verder olijven en geitenkaas.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3609

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 30 Dec 2016 09:16

Re: Wat lust je totaal niet?

Ik lust heel veel niet, maar van pastagerechten, chinees, spruiten, bruine bonen en inktvis ga ik echt over mijn nek.

Edit: en koriander inderdaad. Gekke is dat ik het wel eet als mijn vader het gebruikt om varkensvlees te marineren (ketoembar). Waarschijnlijk wordt de smaak voldoende naar de achtergrond gedreven door de andere ingrediënten.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 30 Dec 2016 09:25

Re: Wat lust je totaal niet?

Blauwe kaas en orgaanvlees vind ik echt niet lekker. Oja en slakken hoef ik ook niet.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 30 Dec 2016 09:50

Re: Wat lust je totaal niet?

Bruine bonen en tuinbonen.. Brrrrrr
Schimmelkaas, levertjes, harde kaas (gesmolten lust ik het wel).
<<

Geel

Bericht 30 Dec 2016 11:41

Re: Wat lust je totaal niet?

rapa nui schreef:Melk. Wel karnemelk, yoghurt ed. Maar van gewone melk ga ik kokhalzen.
O ja, melk! Aaaaa, dat krijg ik echt niet weg. Vroeger Kma gehad, dus dan krijg je dat. Verklaart ook mijn boterfobie.

Wat ik ook echt stom vind, zijn die geconfijte vruchtjes in kerststollen. Dat verknalt gewoon dat hele lekkere brood! Welke achterlijke idioot heeft dat verzonnen.

Wat grappig dat zoveel mensen koriander vies vinden. Ik moest even wennen, maar inmiddels vind ik het bij veel gerechten goed passen en ook echt lekker. Komijn, dát vind ik wel echt nooit never ooit te nassen.
<<

Geel

Bericht 30 Dec 2016 11:43

Re: Wat lust je totaal niet?

Radler schreef:Balkenbrij en bloedworst
Dit klinkt gewoon ook al heel vies.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 30 Dec 2016 11:48

Re: Wat lust je totaal niet?

Geel schreef:
rapa nui schreef:Melk. Wel karnemelk, yoghurt ed. Maar van gewone melk ga ik kokhalzen.
O ja, melk! Aaaaa, dat krijg ik echt niet weg. Vroeger Kma gehad, dus dan krijg je dat. Verklaart ook mijn boterfobie.

Wat ik ook echt stom vind, zijn die geconfijte vruchtjes in kerststollen. Dat verknalt gewoon dat hele lekkere brood! Welke achterlijke idioot heeft dat verzonnen.

Wat grappig dat zoveel mensen koriander vies vinden. Ik moest even wennen, maar inmiddels vind ik het bij veel gerechten goed passen en ook echt lekker. Komijn, dát vind ik wel echt nooit never ooit te nassen.



Hoe kan ik melk nou vergeten!! (evenals chocolademelk).
Bah bah bah en nog eens bah... Hier ook een KMA kindje.
Alleen de gedachten al, dat iemand een glas aan zn mond zet, met melk erin... Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr en het dan zo weg klokt.. nog meer brrrrrrrrrrrrr
Het erge is, ik heb geen idee hoe het smaakt, ik wil het ook niet weten, heb er zo'n afkeer tegen...
<<

Anoniem301

Bericht 30 Dec 2016 11:49

Re: Wat lust je totaal niet?

Haha idd Geel van die geconfijte dingen erdoor, why? En bloedworst moet je niet willen eten nee.
<<

Anoniem301

Bericht 30 Dec 2016 11:50

Re: Wat lust je totaal niet?

Carrie schreef:Haha idd Geel van die geconfijte dingen erdoor, why? En bloedworst moet je niet willen eten nee.

Balkenbrij trouwens ook niet.
<<

Geel

Bericht 30 Dec 2016 11:51

Re: Wat lust je totaal niet?

Carrie schreef:Haha idd Geel van die geconfijte dingen erdoor, why? En bloedworst moet je niet willen eten nee.
Heb jij dat weleens gedaan? Ik las ooit een recept: bloedworst met coquilles. :omg:

Ja, een verdwaalde noot hier en daar accepteer ik nog wel, maar die gekke vruchtjes pluk ik er allemaal uit.
<<

Poison

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 467

Geregistreerd: 04 Aug 2015 10:09

Bericht 30 Dec 2016 11:53

Re: Wat lust je totaal niet?

Ik lust echt geen tuinbonen en balkenbrij.

Dingen die ik niet lekker vind: melk, boter (wel kruidenboter met veel knoflook), groene olijven
27-12-2011
03-06-2013
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 30 Dec 2016 11:59

Re: Wat lust je totaal niet?

Ooh ik zou echt niet zonder melk kunnen! Vroeger kon ik zo een liter per dag drinken, tegenwoordig blijft het bij een mok per dag ongeveer (bij het avondeten :D).

Verder zie ik hier een hoop gore dingen voorbijkomen waar ik nog niet aan had gedacht.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Dec 2016 13:16

Re: Wat lust je totaal niet?

Carrie schreef: En bloedworst moet je niet willen eten nee.


Oh ik vind het idee van bloedworst ook heel vies, maar ik heb in een heel goed restaurant wel eens een gerecht met bloedworst en appel gegeten dat zo ontzettend lekker was dat ik er nu soms nog aan denk. Dat staat toch ondanks dat het bloedworst is in de top 3 van lekkerste gerechtjes ooit.

Trouwens, melk lustte ik ook nooit, ook als kind niet, en nu wel! Sterker nog, ik ga een glas pakken.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers