Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke fiets voor 3-jarig meisje?

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 29 Dec 2016 21:07

Welke fiets voor 3-jarig meisje?

https://www.bol.com/nl/p/disney-frozen- ... ypedsearch

Mijn dochter kan al heel goed en snel vooruit op haar loopfietsje van 12 inch en ook haar evenwicht bewaren en sturen.
Haar driewielertje met duwstang is ze inmiddels compleet ontgroeid en daar zit kleine zus op.
Nu wordt ze dus 3 in april. En wil ik haar een echte fiets met luchtbanden, trappers en zijwieltjes geven die er later af kunnen.
Ze is gek van Frozen.
Nu kwam ik dit fietsje tegen op bol.com, maar twijfel of dat wel van goede, degelijke kwaliteit is.
https://www.bol.com/nl/p/disney-frozen- ... ypedsearch

Ze moet namelijk wel enige tijd ermee gaan doen.
Het is van het merk Volare, geen idee of dat wat is, ik ben totaal niet thuis in de fietsen.
Waar heeft jouw kind op leren fietsen? En hoe groot was dat fietsje?
Heeft iemand nog tips voor bepaalde merken of winkels?
Ik wil wel een nieuw fietsje kopen, omdat het haar grote verjaardagscadeau wordt.
Het hoeft natuurlijk niet per se van Frozen te zijn, roze en bloemetjes en lintjes zou ze ook prachtig vinden.
Wie kan er een goede fiets aanraden? Mijn budget is 150 euro.
04-2014
10-2015
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 29 Dec 2016 21:12

Re: Welke fiets voor 3-jarig meisje?

Waarschijnlijk een prima fiets hoor. Mijn kinderen hebben ook fietsen van dat merk en die zijn prima. Alleen is 16 inch denk ik nog wel te groot voor een kind van net drie, ik zou zelf 12 inch nemen tenzij je kind extreem lang is.
2010 2012
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 29 Dec 2016 21:30

Re: Welke fiets voor 3-jarig meisje?

Ik vind hem aardig aan de prijs. Voor dat geld heb je ook een nieuwe Loekie fiets bij de fietsenwinkel waarmee je nog terug kan als er iets mee is en misschien zelfs een gratis beurtje krijgt.

Voor 3 jaar zou ik gaan voor 12inch ipv 16. Zonder zijwieltjes kan ze bij een 16inch niet bij de grond gok ik.
Afbeelding
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 29 Dec 2016 21:36

Re: Welke fiets voor 3-jarig meisje?

Onze zoon krijgt voor zijn (3e) verjaardag maandag ook een fiets. We hebben gepast in de winkel en hij kon prima op een 16 inch. Een 12 inch zou hij niet lang plezier van hebben. Hij is gewoon gemiddeld qua lengte.

Hij krijgt deze fiets:
https://www.loekie.nl/kinderfietsen/jon ... h/pick-up/

Voor meisjes zijn er ook leuke modelletjes.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 29 Dec 2016 21:56

Re: Welke fiets voor 3-jarig meisje?

Ik vind het ook een duur fietsje. Er zijn ook goede goedkopere fietsjes te vinden. Wij hebben fietsjes gehad van popal en volare en waren prima fietsen.
Zelf zou ik ook zeker voor een 12inch fiets gaan, en niet voor een 16inch omdat ze er "dan lekker lang mee doen".
Met zijwielen kunnen ze dan prima fietsen (trappers zijn hoger van de grond), en opstappen omdat er zijwielen op zitten. Maar als die eraf zijn kunnen ze dus niet meer goed bij de grond.

Als ze zonder zijwielen gaan leren fietsen is het erg fijn als ze met hun voeten goed bij de grond kunnen. Met een 16inch fiets gaat dat nog lang duren en word het oefenen zonder zijwielen lastiger.

Onze zoon was erg groot voor z'n leeftijd. Hij kreeg een 12inch fiets voor z'n 3e verjaardag en toen hij net 4 werd leerde hij zonde zijwielen fietsen. Dat ging super. Op zijn 5de verjaardag heeft hij een 16inch fiets gekregen. Daar kan hij op z'n 5de nu goed met z'n voeten op de grond (117m). Dat had hij met 4 echt nog niet gekund.
Laatst gewijzigd door -Ieniemienie- op 29 Dec 2016 21:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 29 Dec 2016 21:57

Re: Welke fiets voor 3-jarig meisje?

Ik zou 12 inch pakken, dan kan ze aan de grond met haar voeten voor opstappen en afstappen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 29 Dec 2016 22:28

Re: Welke fiets voor 3-jarig meisje?

B heeft die fiets ook, gehaald bij de Intertoys begin dit jaar.
Ik zou je kind gewoon meenemen naar de winkel en gaan passen. Wij wilden ook voor 14 gaan, maar die bleek al bijna te klein en de 16 was nog ieeeeetsie te groot, maar dat heeft ook maar een maand geduurd.
<<

Anoniem236

Bericht 29 Dec 2016 22:38

Re: Welke fiets voor 3-jarig meisje?

Huh 12 of 16 ligt toch aan de lengte van de jongedame?
Mijn zoon kreeg op z'n derde verjaardag een 16 inch fiets, was ietsjes te groot maar reed er ondanks dat zo zonder zijwieltjes op weg. Hij was ook zo behendig op de loopfiets. Op en afstappen had hij met een weekje oefenen goed door en lukte ook op een veilige manier.

Hij heeft er een van volare, nadeel daarvan vind ik dat de fiets niet goed in verhouding lijkt. Nu zit hij met z'n knieën al dicht richting stuur, terwijl hij met z'n voeten netjes op de grond staat en het zadel daardoor niet omhoog hoeft. Maar ik weet eigenlijk ook niet of dat bij andere merken anders is. Verder prima fiets, goede prijs kwaliteit verhouding.

Ik zou met de maat echt even gaan passen in de winkels. En ook pas in maart ofzo, want ze kan nog best een groei spurtje krijgen in de tussentijd.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 29 Dec 2016 23:20

Re: Welke fiets voor 3-jarig meisje?

Lotus; dat van de knietjes tegen het stuur hebben we hier met een Lookie fiets, dus dat ligt denk ik niet aan het merk. Y. heeft een 16inch. Zadel staat op zijn laagst en nog raken zijn tenen maar net de grond. Platte voeten gaat nog niet. Zijn knietjes komen echter tegen het stuur aan, terwijl deze op zijn hoogst staat. Misschien ligt het wel aan het model? Bij een bmx model bv zijn de sturen/handvaten altijd wat hoger dan bij de normale modellen.
Afbeelding
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 30 Dec 2016 07:15

Re: Welke fiets voor 3-jarig meisje?

Inderdaad gewoon passen in de fietsenwinkel. Hebben wij dus ook gedaan. Ik dacht ook dat hij 12-inch moest hebben maar volgens de man van de fietsenwinkel moest hij toch wel een 16-inch hebben. We zijn dus niet gewoon voor 16-inch gegaan 'omdat hij er dan lekker lang mee kan doen'. Maar omdat hij het nodig had.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 30 Dec 2016 08:33

Re: Welke fiets voor 3-jarig meisje?

Ik vind 12 inch wel heel klein. Daar zit ze nu al een jaar op op haar loopfiets.
En het eerste jaar is toch voor alleen met zijwieltjes. Pas als ze 4 is mogen die eraf wat mij betreft zodat ze naast mij naar school kan fietsen.
En anders neem ik een tussenmat. 14 inch wordt het dan. We gaan tegen die tijd wel even passen en proberen.
Bedankt voor alle reacties!
Ik vind de Loekiefietsjes niet mooi en heel duur, dus Loekie wordt hem sowieso niet.
04-2014
10-2015
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 30 Dec 2016 09:00

Re: Welke fiets voor 3-jarig meisje?

Ik zou hoe dan ook even gaan passen. Dat de banden van de loopfiets al 12 inch zijn zegt niets over de grootte van het frame van een gewone fiets met 12 inch banden. De gewone fiets van mijn dochter was ondanks het formaat wielen toch groter dan de loopfiets met 12 inch wielen. En het zadel en stuur kunnen meestal nog omhoog. Ondanks dat mijn dochter vrij lang is kreeg ze met 3 jaar een 12 inch. Een 16 inch was echt nog te hoog. Maar wie weet past het bij sommige kinderen al wel, ik zou dus zeker even passen. En mijn dochter vond het ook best spannend nog zo'n fiets, op de 16 inch kon ze niet zelf opstappen en had ze los leren fietsen denk ik ook enger gevonden. Terwijl mijn zoon denk ik minder moeite gaat hebben met dit soort dingen, die vindt bijna niks eng. Dus ligt ook nog een beetje aan het karakter van je kind. Vroeger kreeg ik bijvoorbeeld zelf een splinternieuwe, grotere fiets voor mijn verjaardag en ik durfde er niet op, schijterd dat ik was. Toen kreeg ik een kleinere tweedehands om op te leren fietsen tot ik op de nieuwe durfde.

Lotus, dat probleem hebben we hier ook met de knieën die bijna tegen het stuur komen terwijl de voeten maar net bij de grond kunnen. En mijn dochter heeft op dit moment al haar derde fiets, allemaal waren ze van een ander merk en allemaal hadden ze dit. Lijkt wel een raar iets te zijn bij kinderfietsen, ik vind het maar vaag. Wij hebben nu een fiets van Hema en Loekie gehad en op dit moment een Batavus.
<<

Anoniem236

Bericht 30 Dec 2016 09:05

Re: Welke fiets voor 3-jarig meisje?

Vreemd is dat zeg, maar jammer dat het niet aan de fiets ligt. Het ziet er ook zo stom uit, net alsof hij veel te groot is voor de fiets. Mijn zoon is lang, maar zijn lijf is in verhouding lang, anders had het ook nog aan te lange benen kunnen liggen maar dat is niet zo.

Fauve, waarom het eerste jaar met zijwielen? Ik zou gewoon proberen zonder, wie weet lukt dat gewoon aangezien ze dus al goed evenwicht kan houden. Lukt het niet, kunnen ze altijd er op.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers