Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verre reis topic

<<

Anoniem44

Bericht 09 Okt 2013 17:29

Re: Verre reis topic

Je kan ook via Langkawi de boot nemen naar het Thaise vaste land en vanaf daar verder omhoog met de bus. Ik zou je aanraden om met de bus te gaan (al is dat minder leuk, tenminste dat vind ik), dit is sneller, veiliger en goedkoper in het zuiden van Thailand.
<<

Anoniem119

Bericht 09 Okt 2013 17:31

Re: Verre reis topic

TukTuk schreef:Oh nee als je dat niet wilt moet je dat niet doen, de precieze data doorgeven!

Tof dat je zo snel hebt kunnen boeken! Is het hele reisschema nu ook al definitief?


De reisagent hebben we al op de hoogte gesteld en zij vond t ook een goede deal. We blijven nu één dagje langer de eigenlijk geplanned dus zij gaat nog even puzzelen en daarna kunnen we ook dat boeken!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3402

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 09 Okt 2013 22:36

Re: Verre reis topic

Wat fijn Marin. Moet toch wel een opluchting zijn nu je vrij hebt gekregen van je werk. En dan ook nog een goede prijs voor het ticket.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 10 Okt 2013 10:50

Re: Verre reis topic

Leuk Marin, Malaysia airlines is inderdaad heel fijn, daar zijn we mee naar Indonesië gevlogen een paar jaar geleden.

Ik heb ook vrij gekregen op mijn werk om rond april/mei vier (!!) weken naar de USA te gaan :dance:. We willen in elk geval de West Coast doen. Misschien worden het wel drie weken, maar we wilden de optie bekijken om langer te gaan. Nu zoeken naar een goed ticket!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem119

Bericht 10 Okt 2013 11:37

Re: Verre reis topic

Nice, lekker lang de tijd dus!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4503

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 10 Okt 2013 21:33

Re: Verre reis topic

Gefeliciteerd met je boeking Marin! Nu kan de voorpret echt beginnen :) Mag ik trouwens nog een keer met jou afspreken i.v.m. de camerales?

Hier weinig nieuws. Ben verzekeringen aan het opzeggen en dozen aan het inpakken. Maandag wordt mijn bank opgehaald. En de nieuwe huurder komt langs om te kijken of ze dingen over wilt nemen. Oh, en we hebben het eerste hostel geboekt voor de eerste 3 nachten!

Ben wel erg gespannen. Slaap amper 's nachts. Heb momenteel 3 banen en werk deze week 6 dagen maar ik wil zo graag nog even de laatste beetjes sparen. Werkt ook niet echt mee dat de politie net weg is uit m'n kamer omdat er een poging tot inbraak is geweest. Ben echt zo bang steeds 's nachts. Gelukkig mag ik meteen 112 bellen als ik iets hoor.

Heb straks wel een vakantie nodig ;)
<<

Anoniem119

Bericht 11 Okt 2013 08:20

Re: Verre reis topic

Hee, ja natuurlijk! Ik heb intussen m'n rooster binnen, dus we moeten maar even PM'en hoe en wat.
<<

Snirp

Bericht 11 Okt 2013 09:43

Re: Verre reis topic

Super Marin!!!!
Nu kan de voorpret echt definitief beginnen ;)
Gelukkig ben je voor juni '12 weer thuis :P
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 23 Okt 2013 11:38

Re: Verre reis topic

Marin, zag deze foto voorbij komen op facebook en moest meteen aan jou denken:
Afbeelding (Bagan) Ga je hier ook heen?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem 3

Bericht 23 Okt 2013 12:02

Re: Verre reis topic

Wow wat een prachtige, sprookjesachtige foto!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 23 Okt 2013 12:17

Re: Verre reis topic

prachtig!
<<

Anoniem119

Bericht 23 Okt 2013 16:01

Re: Verre reis topic

Ja, daar gaan we die ballonvaart maken! Bij zonsopkomst!
Ik had de foto ook al gezien en op gereageerd op FB. Van 27 vakantiedagen toch?
<<

Anoniem 3

Bericht 23 Okt 2013 16:03

Re: Verre reis topic

Wat gaaf dat je daar heen gaat Marin! Hoop voor je dat je ook zo'n mooie plaat kunt schieten :) .
<<

Anoniem119

Bericht 23 Okt 2013 20:26

Re: Verre reis topic

Believe schreef:Wat gaaf dat je daar heen gaat Marin! Hoop voor je dat je ook zo'n mooie plaat kunt schieten :) .

Hoop het ook, maar zo'n mooie foto is wel echt exceptioneel natuurlijk. Maar we zitten daar vier dagen dus hebben uitgebreid de tijd om foto's te maken, ook vroeg opstaan voor de ballonvaart en op een tempel klimmen voor zonsopgang enz. Maar we hebben daar ook een hotel met zwembad (meest luxe hotel van de reis) expres om lekker uit te rusten ook.

Dit is ons hotel daar. Zo mooi!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem38

Bericht 23 Okt 2013 21:41

Re: Verre reis topic

Zijn hier mensen wel eens op Hawaii geweest?
<<

Anoniem122

Bericht 23 Okt 2013 22:00

Re: Verre reis topic

Zoo ziet er goed uit Marin!
Is er inmiddels al iets veranderd in t reisadvies eigenlijk?
<<

Anoniem119

Bericht 23 Okt 2013 22:13

Re: Verre reis topic

Nee nog niet geloof ik, maar we houden t wel in de gaten naarmate de tijd strekt. Maar gelukkig hebben we dat ene deel laten vallen, want dat ligt precies in dat onrustige gebied.
Die bom in hotel was trouwens in een van de sjiekste hotels in Yangon. Daar zitten we sowieso niet :laughcry: :P
<<

Anoniem122

Bericht 23 Okt 2013 23:00

Re: Verre reis topic

Ja er kan een hoop nog veranderen in die korte tijd, zal wel goedkomen!
In Thailand begint het misschien ook weer tricky te worden, zit het dus ook goed in de gaten te houden.

Dit is voor jullie misschien ook interessant: http://thailand.nlambassade.org/nieuws/ ... nland.html ( Registreren bij verblijf in Thailand, Birma/Myanmar, Laos of Cambodja )
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6680

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 26 Okt 2013 23:52

Re: Verre reis topic

Jip, mijn vriend is er geweest en die houdt er niet over op, zo geweldig vindt hij Hawaii. Hij zegt dat je vooral niet alleen het eiland zelf moet bezoeken maar dat je echt Kauai moet bezoeken daar.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem38

Bericht 27 Okt 2013 09:27

Re: Verre reis topic

Marsy31 schreef:Jip, mijn vriend is er geweest en die houdt er niet over op, zo geweldig vindt hij Hawaii. Hij zegt dat je vooral niet alleen het eiland zelf moet bezoeken maar dat je echt Kauai moet bezoeken daar.



Ik zou dan naar Kona gaan
Laatst gewijzigd door Anoniem38 op 27 Okt 2013 11:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem170

Bericht 27 Okt 2013 11:47

Re: Verre reis topic

Over 2 weken ga ik al :cheering: Ik kom maandag aan op Kuala Lumpur, heb al hostel geboekt en dan woensdag vlieg ik naar Langkawi, zondag vlieg ik terug naar Kuala Lumpur. Ik zag trouwens echt mooie stranden aan de oostkust, maar volgens mij zijn dat nu niet de beste maanden daarvoor :(

Nog een tip voor diegene die ING hebben: activeer je pas op mijn ing op wereld, hij staat vrijwel bij iedereen nu op Europa..
<<

Anoniem119

Bericht 27 Okt 2013 13:07

Re: Verre reis topic

Roos' schreef:
Nog een tip voor diegene die ING hebben: activeer je pas op mijn ing op wereld, hij staat vrijwel bij iedereen nu op Europa..



Dat geldt toch voor elke bank? Voor ABN in elk geval ook.

Maar bedankt voor herinnering, niet dat ik dat moet doen, maar ik moet wel op tijd nieuwe dollarbiljetten aanvragen bij de bank. In Myanmar accepteren ze namelijk alleen nieuwe dollarbiljetten zonder vouwtjes of scheurtjes. Dus die moeten wel ruimschoots aangevraagd worden bij de bank hier!

Hoe lang van te voren moet je ook alweer vaccinaties halen? Nieuw paspoort en visum moeten we ook nog regelen.
<<

Anoniem122

Bericht 27 Okt 2013 13:21

Re: Verre reis topic

Marin schreef:
Roos' schreef:
Nog een tip voor diegene die ING hebben: activeer je pas op mijn ing op wereld, hij staat vrijwel bij iedereen nu op Europa..



Dat geldt toch voor elke bank? Voor ABN in elk geval ook.

Maar bedankt voor herinnering, niet dat ik dat moet doen, maar ik moet wel op tijd nieuwe dollarbiljetten aanvragen bij de bank. In Myanmar accepteren ze namelijk alleen nieuwe dollarbiljetten zonder vouwtjes of scheurtjes. Dus die moeten wel ruimschoots aangevraagd worden bij de bank hier!

Hoe lang van te voren moet je ook alweer vaccinaties halen? Nieuw paspoort en visum moeten we ook nog regelen.



Welke vaccinaties moet je nog? Het verschilt per vaccinatie namelijk:

Myanmar: inentingen die worden aanbevolen

Ongeacht verblijfsduur worden de volgende vaccinaties voor Myanmar aanbevolen: vaccinatie tegen DTP (Difterie, Tetanus en Polio) en vaccinatie tegen hepatitis A (besmettelijke geelzucht). Als je geen mazelen of een vaccinatie tegen mazelen hebt gehad, wordt een BMR inenting aanbevolen voor Myanmar.

Bij een verblijf van langer dan twee weken wordt voor Myanmar inenting tegen buiktyfus aanbevolen.

Bij een verblijf van langer dan drie maanden worden voor Myanmar inentingen aangeraden tegen hepatitis B, rabiës (=hondsdolheid) en in sommige gevallen tuberculose. Soms worden voor Myanmar vaccinaties tegen deze ziekten aangeraden bij een korter verblijf. Overleg hierover met ons.


Voor Myanmar wordt vaccinatie tegen Japanse encefalitis alleen in bepaalde (zeldzame) gevallen aangeraden.

Praktische informatie over inentingen voor Myanmar

DTP-inenting
De DTP inenting geeft een bescherming die tien jaar duurt. DTP inentingen kunnen last-minute gegeven worden, maar beter is om één tot twee weken voor je reis je vaccinaties te halen.
Meer over DTP

Inenting tegen hepatitis A
Een inenting tegen hepatitis A geeft één tot drie jaar bescherming. Als de inenting herhaald wordt, geeft dat een bescherming van 25 jaar. De inentingen kunnen ook last-minute gegeven worden, maar het beste is om minimaal twee weken voor vertrek je inenting te halen.
Meer over hepatitis A

Vaccinatie tegen buiktyfus
Inenting tegen buiktyfus geeft een gedeeltelijke bescherming van drie jaar. Je kunt het beste minimaal twee weken voor vertrek de inenting halen.
Meer over buiktyfus

Inenting tegen gele koorts

Inenting tegen gele koorts geeft een bescherming van tien jaar. Deze vaccinatie kun je het beste minimaal tien dagen voor vertrek halen.
Meer over gele koorts

Hepatitis B inentingen
Voor bescherming tegen hepatitis B heb je drie vaccinaties nodig. De bescherming is levenslang. Je kunt het beste minimaal zeven maanden voor vertrek beginnen met de vaccinaties. Als je minimaal één maand van te voren komt, kun je nog twee vaccinaties krijgen die dan wel een minder goede bescherming bieden dan wanneer je alle drie de inentingen krijgt.
Meer over hepatitis B

Inentingen tegen hondsdolheid of rabiës

Vaccinatie tegen hondsdolheid bestaat uit drie inentingen met een tussenpoos van één en drie tot vier weken. Na drie inentingen ben je twee jaar beschermd. Het beste is om acht weken voor vertrek met de vaccinaties te beginnen.
Meer over hondsdolheid
<<

Anoniem119

Bericht 27 Okt 2013 16:04

Re: Verre reis topic

Ik geloof dat ik het meeste wel heb nog van Afrika maar moet binnenkort maar even in m'n medische paspoort kijken en langs de travel clinic.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 27 Okt 2013 16:31

Re: Verre reis topic

Dinsdag vertrek ik! Ben nu mijn kamer aan het opruimen en poetsen. Aaaarg vind het nu wel spannend worden :)
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers