Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat lust je totaal niet?

<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 29 Dec 2016 12:29

Re: Wat lust je totaal niet?

Kreeft schreef:
Jeanette schreef:Wat lust je totaal niet en kan niemand je ook aan smeren?

Ik lust geen vis (echt helemaal niks, ook geen kibbeling ofzo), biefstuk en olijven.
Voor de rest eet ik alles haha.


Bedoel je biefstuk als in alle vormen van rood vlees? Ook geen carpaccio, steak tartare etc? Ik kan me namelijk niet voorstellen geen rood vlees meer te eten haha.


Ja, dat lust ik inderdaad ook niet. :laughcry: Pas weer geprobeerd, maar kreeg het zo mijn keel niet door..
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 29 Dec 2016 12:31

Re: Wat lust je totaal niet?

Fred schreef:Kaas en dan met name kaasblokjes of plakjes kaas. De structuur in mijn mond daarvan kan ik niet tegen. Bij chips en sommige pizza's heb ik er minder moeite mee om kaas te eten.

@ TO... Echt jammer dat je geen vis lust. Dat vind ik zelf namelijk het lekkerst. Zeker ook omdat er zoveel soorten van zijn. Een tonijn smaakt heel anders dan zalm of nieuwe haring met uitjes (jammie).

Zou je niet eerst sushi kunnen proberen? Daar zit heel weinig vis in waardoor je het minder merkt dat je vis eet. Zeker als je de sushi ook eerst flink in de sojasaus doet.


Ja, heb het allemaal geprobeerd, maar vind het helemaal niks. Pas weer zalm en tonijn geprobeerd om te proeven, maar het bleef ranzig. Nee, mij maak je echt niet blij met sushi. Zelfs de vega varianten vind ik niks. Geef mij dan maar tapas ofzo, veel lekkerder!
<<

Anoniem184

Bericht 29 Dec 2016 12:32

Re: Wat lust je totaal niet?

Haha Whatever, een afknapper vind ik het niet, het is gewoon irritant. Uit eten gaan doen we samen niet zo heel erg veel, soms vind ik dat wel jammer maar er zijn ook nog wel zat andere mensen om mee uit eten te gaan natuurlijk. En hij probeert echt steeds meer. Vorig jaar kerst hebben m'n ouders ons meegenomen naar een Turks restaurant, dat vertelden ze op de dag zelf pas. Hij zag er als een berg tegenop maar naderhand gaf hij toe heerlijk gegeten te hebben. Soms moet hij een beetje voor het blok gezet worden. En daarbij zijn er gewoon ook dingen waar hij niet tegen kan. Kip bijvoorbeeld, dat vind ik nog wel het meest jammere, maar naderhand heeft hij gewoon de krampen en loopt hij na een tijdje echt leeg op de wc. En het scheelt trouwens ook wel dat ik zelf ook niet van héél culinair eten hou :)
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 29 Dec 2016 12:35

Re: Wat lust je totaal niet?

Als je er soms fysiek last van krijgt word je ook vanzelf een stuk minder avontuurlijk natuurlijk. Ook niet zo gek en heel sneu. En als hij af en toe wel wat probeert is het goed toch, helemaal als hij wel zo sportief is achteraf het dan te waarderen. Dan kun je ook langzaam aan steeds meer gaan eten. Gewoon af en toe een klein beetje pushen.. ;)
<<

Anoniem221

Bericht 29 Dec 2016 12:36

Re: Wat lust je totaal niet?

Spruiten, rauwe witlof (gekookt eet ik het wel), stoofpeertjes en rode kool (Vers bereid niet, uit een potje wel).
<<

anoniem224

Bericht 29 Dec 2016 12:45

Re: Wat lust je totaal niet?

Tuinbonen, ik krijg ze echt niet weg.
<<

Anoniem315

Bericht 29 Dec 2016 12:53

Re: Wat lust je totaal niet?

- Champignons. Voornamelijk vanwege de structuur.
- Zure/zoute haring uit zo'n pot.
- Vlees met velletjes/vet.

Verder ben ik niet zo moeilijk.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 29 Dec 2016 13:04

Re: Wat lust je totaal niet?

Exogenesis schreef:- Champignons. Voornamelijk vanwege de structuur.
- Zure/zoute haring uit zo'n pot.
- Vlees met velletjes/vet.

Verder ben ik niet zo moeilijk.


Mijn vriend lustte in het begin van onze relatie naar eigen zeggen geen vlees aan bot (karbonaadjes enzo). Totdat we een keer spareribs aten. Na een hap was het: "Ja, maar dit vind ik wel lekker!" :lol:
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 29 Dec 2016 13:10

Re: Wat lust je totaal niet?

Overigens als ik ergens ben en er zit rauwe tomaat ergens doorheen...dan eet ik het wel gewoon op. Dus eigenlijk lust ik het dan wel. Als ik het zo bekijk...dan lust ik alles! :banaan:
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Dec 2016 13:16

Re: Wat lust je totaal niet?

Tuinbonen. Ik kreeg die als kind niet weg, ik heb ze tot mijn 16de moeten eten. Daarna kreeg ik van mijn ouders de keuzen. Tuinbonen doppen en dopertwen krijgen of niet doppen en tuinbonen eten. Nou ik wist het wel.

Mijn vriend kan niet tegen de lucht van vis. Heel jammer, want ik eet graag vis. Als hij ergens in een ruimte zit waar veel vis is, zonder andere overheersende geur, dan is hij ziek.
Ik eet mijn vis dus op dagen dat ik niet met hem eet.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Geel

Bericht 29 Dec 2016 13:26

Re: Wat lust je totaal niet?

Orgaanvlees.
Zuurkool.
Tuinbonen.
Rauwe ui.
Ansjovis.
Feta.
Oesters.
Boter/margarine (tenzij je ermee kookt).
Spitskool.
Grapefruit.
<<

Anoniem197

Bericht 29 Dec 2016 13:45

Re: Wat lust je totaal niet?

Ik spreek meestal niet van het feit dat ik bepaalde groepen niet lust maar schelp- en schaal dieren lust ik niet.
Daarnaast lust ik geen mayonaise, wel frietsaus.
Chocoladepasta lust ik ook niet en jam eigenlijk ook niet. Wel als het heel dun op een biscuitdeeg zit van een slagroomtaart bv. Maar liever niet.
<<

Anoniem281

Bericht 29 Dec 2016 13:49

Re: Wat lust je totaal niet?

Rauwe ui.
Feta.
Geitenkaas.
Geitenvlees ook niet, trouwens en lam ook niet. Ik heb 't idee dat ik dan op de kinderboerderij aan 't kauwen ben of zo.
Radijs.
Schimmelkazen.
Een tijdje lustte ik oude kaas, maar dat was slechts een fase, denk ik..
Koffie.
Grapefruit.
Sambal en ander hete meuk.
Durian is zó ranzig!
Koriander.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 29 Dec 2016 13:54

Re: Wat lust je totaal niet?

Mosselen, goulash en zacht eigeel.

Ik heb een collega die het nodig vindt om koud zachtgekookt ei op brood te doen, waar ik bij zit. Hij kan ook nog eens niet met z'n mond dicht eten, echt de horror is dat!
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem210

Bericht 29 Dec 2016 13:54

Re: Wat lust je totaal niet?

Whatever schreef:
Lennox schreef:Koriander, rauwe mosselen en oesters.


Rauwe mosselen? Dat heb ik ook echt nog nooit gehoord? Kun je die rauw eten? :wtf:

Anderzijds eet je ook oesters en coquille rauw en dat is heerlijk, so why not.. Maar rauw mossel trekt me ook niet haha!


Oeps. Een halve zin vergeten te typen. Ik bedoelde rauwe makreel, gekookte mosselen. :laughcry:
<<

Brooke

Bericht 29 Dec 2016 13:55

Re: Wat lust je totaal niet?

Salmiak, bah bah, dan trekt mijn hele gezicht samen, wat goor.
En verder houd ik niet van witte kool/ spitskool, vind dat echt zo'n saaie smaak hebben, zelfs als je het op smaak maakt.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 29 Dec 2016 13:55

Re: Wat lust je totaal niet?

Ik heb een tijdje in Zeeland gewerkt en daar echt vaak mosselen geprobeerd. Maar hoe hard ik ook m'n best doe, ik vind het niet te nassen.
R. 2013
D. 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Dec 2016 13:57

Re: Wat lust je totaal niet?

Lennox schreef:
Oeps. Een halve zin vergeten te typen. Ik bedoelde rauwe makreel, gekookte mosselen. :laughcry:


Hahahaha goed dat je het zegt. Wij straks allemaal aan de rauwe mosselen.
Niet dat ik me kan herinneren dat ik wel eens makreel rauw heb gegeten. Alleen gerookt. Oh heerlijk. Mosselen is typisch zoiets wat ik wel lust, maar niet ontzettend weg van ben. Ik zal het wel eens bestellen maar niet echt heel gauw. Dat heb ik nog meer met garnalen. Lust ze zeker wel maar je doet me er niet echt een plezier mee.
Let's discover the world together.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 29 Dec 2016 14:00

Re: Wat lust je totaal niet?

Ik kan niets opnoemen wat ik niet lust. Enkel dingen die ik niet super lekker vind.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 29 Dec 2016 14:18

Re: Wat lust je totaal niet?

Ik lust niet alles, maar nu ik vegetariër ben kan ik wel zeggen dat ik alles lust op vlees/vis na. Ik vond een heleboel soorten vlees/vis al niet lekker, daarom gaat het me ook heel makkelijk af om het niet meer te eten.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 29 Dec 2016 14:22

Re: Wat lust je totaal niet?

Marin schreef:
Lennox schreef:
Oeps. Een halve zin vergeten te typen. Ik bedoelde rauwe makreel, gekookte mosselen. :laughcry:


Hahahaha goed dat je het zegt. Wij straks allemaal aan de rauwe mosselen.
Niet dat ik me kan herinneren dat ik wel eens makreel rauw heb gegeten. Alleen gerookt. Oh heerlijk. Mosselen is typisch zoiets wat ik wel lust, maar niet ontzettend weg van ben. Ik zal het wel eens bestellen maar niet echt heel gauw. Dat heb ik nog meer met garnalen. Lust ze zeker wel maar je doet me er niet echt een plezier mee.


Oh echt? Ik vind garnalen en schaaldieren in general echt een van de heerlijkste dingen op aarde!
<<

Anoniem282

Bericht 29 Dec 2016 14:27

Re: Wat lust je totaal niet?

Carrie schreef:Ik lust alles. Vind niet alles even lekker maar als het moet kan ik het wel eten. Liever geen vruchten door warme gerechten.


Vruchten door warme gerechten idd. Vind ik geen succes. Vooral ananas. Dat is het enige wat ik echt niet lust door m'n eten. Geitenkaas en gorgonzola vind ik te overheersend. Eet het wel op als ik het bij iemand krijg, maar zet het zelf niemand voor. O,ja... artisjok. Daarbij zou ik moeite moeten doen om te verbergen dat ik het niet lekker vind.
Laatst gewijzigd door Anoniem282 op 29 Dec 2016 14:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Dec 2016 14:28

Re: Wat lust je totaal niet?

Whatever schreef:
Oh echt? Ik vind garnalen en schaaldieren in general echt een van de heerlijkste dingen op aarde!


Ik zou met mijn meisjesnaam dat ook moeten vinden (= typische Scheveningse naam en grote garnalenhandelaar), maar mwehh. Het doet me nooit zoveel en ik vind de textuur net iets te plastic. Je moet net iets te hard bijten zeg maar. Iiiiiee.. Maar ik lust het op zich wel hoor, eet het ook gewoon. Kleine Hollandse garnaaltjes vind ik sowieso lekker, maar die grote gamba's doe je me niet heel erg een plezier mee. Ik eet ze wel, maar ik ga bijv niet de kop leegzuigen, dat hoeft van mij dan weer niet zo nodig.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 29 Dec 2016 14:31

Re: Wat lust je totaal niet?

Vruchten in warme gerechten hou ik ook niet van. En ananas dan al helemaal niet. Maar die vind ik ook echt heel vies (uit blik?) op taartjes en als er dan van dat gelei overheen zit. Gatver!
<<

Anoniem210

Bericht 29 Dec 2016 14:31

Re: Wat lust je totaal niet?

Marin schreef:
Lennox schreef:
Oeps. Een halve zin vergeten te typen. Ik bedoelde rauwe makreel, gekookte mosselen. :laughcry:


Hahahaha goed dat je het zegt. Wij straks allemaal aan de rauwe mosselen.
Niet dat ik me kan herinneren dat ik wel eens makreel rauw heb gegeten. Alleen gerookt. Oh heerlijk. Mosselen is typisch zoiets wat ik wel lust, maar niet ontzettend weg van ben. Ik zal het wel eens bestellen maar niet echt heel gauw. Dat heb ik nog meer met garnalen. Lust ze zeker wel maar je doet me er niet echt een plezier mee.


Gerookte makreel vind ik ook heel erg lekker. En gebakken mosselen lust ik wel maar ben ik niet heel gek op. Net als jij zou ik dat niet snel bestellen dus.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers