Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat lust je totaal niet?

<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 29 Dec 2016 11:47

Wat lust je totaal niet?

Wat lust je totaal niet en kan niemand je ook aan smeren?

Ik lust geen vis (echt helemaal niks, ook geen kibbeling ofzo), biefstuk en olijven.
Voor de rest eet ik alles haha.
<<

Anoniem316

Bericht 29 Dec 2016 11:48

Re: Wat lust je totaal niet?

Spruiten en witlof. Ik blijf het maar proberen (omdat ik sommige dingen inmiddels wel lust) maar ik krijg het er echt niet in, hoe lekker gemaakt ook.
<<

Anoniem184

Bericht 29 Dec 2016 11:49

Re: Wat lust je totaal niet?

Gekookt ei. Oh en speklapjes, kip met vel, en garnalen.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 29 Dec 2016 11:51

Re: Wat lust je totaal niet?

Nootjes en pinda's. Er zijn wel meer dingen die ik niet lekker vind, maar dit lust ik echt niet.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 29 Dec 2016 11:51

Re: Wat lust je totaal niet?

Koriander. Ik val echt in de allesoverheersende dreft smaak categorie. Je hoeft mij niet te testen voor die mutatie, die heb ik.

Geitenkaas en blauwschimmelkaas ook niet trouwens, maar dat eet ik nog wel op als ik het voorgeschoteld krijg met tegenzin.. Uberhaupt geitenproducten trouwens, melk en yoghurt ook erg vies. Geef me dan die geit zelf maar op mijn bord! :smile:

Verder ben ik best makkelijk en eet ik vrijwel alles. Iig niet iets van groenten of vlees/vis/schaaldieren dat ik niet lust en wel vrij veel gegeten durf ik te zeggen. Laatst trouwens zwezerik gegeten en erg gewaardeerd, dus ik begin mijn 'orgaanvlees lust ik absoluut niet'-standpunt ook te heroverwegen.
Laatst gewijzigd door Whatever op 29 Dec 2016 11:56, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 29 Dec 2016 11:51

Re: Wat lust je totaal niet?

Wortels & doperwten uit een potje. Brr zo vies.
<<

Anoniem304

Bericht 29 Dec 2016 11:52

Re: Wat lust je totaal niet?

Ik vind olijven en geitenkaas echt vreselijk. Blauwschimmelkaas en dat soort aparte kazen heb ik nog nooit gehad, dus dat weet ik niet.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 29 Dec 2016 11:56

Re: Wat lust je totaal niet?

Ik heb de afgelopen jaren veel dingen leren eten, maar mosselen en oesters heb ik nog nooit gegeten. Die vind ik al vies zonder dat ik ze hoef te eten.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 29 Dec 2016 11:56

Re: Wat lust je totaal niet?

Zuurkool.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 29 Dec 2016 11:59

Re: Wat lust je totaal niet?

Kaas en dan met name kaasblokjes of plakjes kaas. De structuur in mijn mond daarvan kan ik niet tegen. Bij chips en sommige pizza's heb ik er minder moeite mee om kaas te eten.

@ TO... Echt jammer dat je geen vis lust. Dat vind ik zelf namelijk het lekkerst. Zeker ook omdat er zoveel soorten van zijn. Een tonijn smaakt heel anders dan zalm of nieuwe haring met uitjes (jammie).

Zou je niet eerst sushi kunnen proberen? Daar zit heel weinig vis in waardoor je het minder merkt dat je vis eet. Zeker als je de sushi ook eerst flink in de sojasaus doet.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 29 Dec 2016 12:00

Re: Wat lust je totaal niet?

Fred schreef:Kaas en dan met name kaasblokjes of plakjes kaas. De structuur in mijn mond daarvan kan ik niet tegen. Bij chips en sommige pizza's heb ik er minder moeite mee om kaas te eten.

@ TO... Echt jammer dat je geen vis lust. Dat vind ik zelf namelijk het lekkerst. Zeker ook omdat er zoveel soorten van zijn. Een tonijn smaakt heel anders dan zalm of nieuwe haring met uitjes (jammie).

Zou je niet eerst sushi kunnen proberen? Daar zit heel weinig vis in waardoor je het minder merkt dat je vis eet. Zeker als je de sushi ook eerst flink in de sojasaus doet.


Ik ga toch ook niet tegen jou zeggen, kom probeer eens die of die soort, die vind ik het lekkerst? Als je iets niet lust als je het geprobeerd hebt, lust je het niet, klaar. :12:
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem184

Bericht 29 Dec 2016 12:04

Re: Wat lust je totaal niet?

Fred, echt jammer dat je geen kaas lust. Zekere omdat er zoveel soorten van zijn.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 29 Dec 2016 12:05

Re: Wat lust je totaal niet?

Ik lust en eet alles, maar wat ik écht smerig vind, en waar ik de smaak echt proef als het er maar een beetje doorheen zit is koriander, bah bah.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 29 Dec 2016 12:06

Re: Wat lust je totaal niet?

Oh, ik ben echt een een enorme zeikerd. Ik lust denk ik meer niet dan wel :laughcry:. M'n kokhalsreflex is heel sterk aanwezig en daar schaam ik me voor. Ik proef dus niet vaak wat in bijzijn van anderen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 29 Dec 2016 12:07

Re: Wat lust je totaal niet?

Jeanette schreef:Wat lust je totaal niet en kan niemand je ook aan smeren?

Ik lust geen vis (echt helemaal niks, ook geen kibbeling ofzo), biefstuk en olijven.
Voor de rest eet ik alles haha.


Bedoel je biefstuk als in alle vormen van rood vlees? Ook geen carpaccio, steak tartare etc? Ik kan me namelijk niet voorstellen geen rood vlees meer te eten haha.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 29 Dec 2016 12:09

Re: Wat lust je totaal niet?

Kreeft schreef:Ik lust en eet alles, maar wat ik écht smerig vind, en waar ik de smaak echt proef als het er maar een beetje doorheen zit is koriander, bah bah.


:cheering: :cheering: :cheering:

Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 29 Dec 2016 12:10

Re: Wat lust je totaal niet?

Rauwe tomaat.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem301

Bericht 29 Dec 2016 12:13

Re: Wat lust je totaal niet?

Ik lust alles. Vind niet alles even lekker maar als het moet kan ik het wel eten. Liever geen vruchten door warme gerechten.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 29 Dec 2016 12:14

Re: Wat lust je totaal niet?

Whatever schreef:
Kreeft schreef:Ik lust en eet alles, maar wat ik écht smerig vind, en waar ik de smaak echt proef als het er maar een beetje doorheen zit is koriander, bah bah.


:cheering: :cheering: :cheering:

Afbeelding


:thumbup: :lol:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Dec 2016 12:15

Re: Wat lust je totaal niet?

Boter.
Echt geen boter.
Of margarine.

Gadverdamme.

Verder lust ik geen rauw eigeel, alleen hard gekookt/helemaal gaar gebakken. En geen haring en echte jonge kaas. Dus ik ben eigenlijk een nep Nederlander.

Koriander smaakt voor mij ook naar zeep, maar ik moet zeggen dat ik het de laatste tijd best wel eens lekker vind in kleine hoeveelheid. Soms past het gewoon bij een recept en intussen herken ik de smaak als koriander en niet als zeep. Aaah dat plaatje!

Vis heb ik mezelf leren eten in de afgelopen 12 jaar (jeetje, ik wilde schrijven sinds m'n 20e, maar dat is dus 12 jaar). Daarvan proef ik eigenlijk alles en lust eigenlijk alles wel (op haring na, ansjovis ben ik ook niet gek op), maar heb wel m'n voorkeuren. Zelfde voor schelp- en schaaldieren. Ik had toen nooit geloofd dat ik octopus zou eten en nu vind ik het heerlijk bijvoorbeeld. Ik vond gewoon dat ik dat soort dingen moest kunnen eten als volwassene dus ben met zachte vissoorten begonnen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem184

Bericht 29 Dec 2016 12:16

Re: Wat lust je totaal niet?

Mijn vriend is een moeilijke eter en dat vind ik echt wel heel jammer. Al heeft het bij hem nog niet eens zoveel met 'niet lusten' te maken, maar zijn er een aantal dingen waar hij niet tegen kan. En hij is ook wel heel erg van 'wat de boer niet kent, dat eet hij niet'. Hoewel hij wel steeds meer uitprobeert nu hij samen met mij is, maar toch. Ik probeer graag recepten uit de allerhande enzo uit, maar dat hoef ik bij hem niet te doen. Gelukkig zijn er wel veel dingen die we allebei erg lekker vinden, en is hij ook regelmatig in de avond weg waardoor ik alleen eet, dan maak ik gewoon de dingen die hij niet wil. Hij heeft mij trouwens ook nieuwe dingen leren eten (witlofsalade, dat kende ik echt helemaal niet, maar zo lekker!), maar verder is het gewoon best irritant soms. Ik ben ook wel benieuwd hoe we dat gaan doen als we over een tijdje misschien kinderen hebben.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Dec 2016 12:20

Re: Wat lust je totaal niet?

Ik ben ook wel van 'wat de boer niet kent...', maar dit is al veel minder dan vroeger. Toch zijn er nog wel behoorlijk wat dingen die ik nooit heb geproefd en die me gewoon niet lekker lijken. In elk geval houd ik niet van olijven, champignons (de textuur) en de meeste soorten vis. Oh ja, rood vlees vind ik ook niet lekker. Ben sowieso geen vleesliefhebber.
❤ 7 juni 2018
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 29 Dec 2016 12:24

Re: Wat lust je totaal niet?

Maple schreef:Mijn vriend is een moeilijke eter en dat vind ik echt wel heel jammer. Al heeft het bij hem nog niet eens zoveel met 'niet lusten' te maken, maar zijn er een aantal dingen waar hij niet tegen kan. En hij is ook wel heel erg van 'wat de boer niet kent, dat eet hij niet'. Hoewel hij wel steeds meer uitprobeert nu hij samen met mij is, maar toch. Ik probeer graag recepten uit de allerhande enzo uit, maar dat hoef ik bij hem niet te doen. Gelukkig zijn er wel veel dingen die we allebei erg lekker vinden, en is hij ook regelmatig in de avond weg waardoor ik alleen eet, dan maak ik gewoon de dingen die hij niet wil. Hij heeft mij trouwens ook nieuwe dingen leren eten (witlofsalade, dat kende ik echt helemaal niet, maar zo lekker!), maar verder is het gewoon best irritant soms. Ik ben ook wel benieuwd hoe we dat gaan doen als we over een tijdje misschien kinderen hebben.


Ik zou dat echt lastig vinden. Ik ben zo'n lekkerbek en houd zo van wat meer bijzonder eten, lekker koken en uit eten. Dat zou echt een probleem zijn als ik dat niet met mijn vriend kon delen! Zou echt een afknapper zijn voor mij! Gelukkig is hij vrijwel net zo'n food fanaat als ik.
<<

Anoniem210

Bericht 29 Dec 2016 12:26

Re: Wat lust je totaal niet?

Koriander, rauwe mosselen en oesters.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 29 Dec 2016 12:28

Re: Wat lust je totaal niet?

Lennox schreef:Koriander, rauwe mosselen en oesters.


Rauwe mosselen? Dat heb ik ook echt nog nooit gehoord? Kun je die rauw eten? :wtf:

Anderzijds eet je ook oesters en coquille rauw en dat is heerlijk, so why not.. Maar rauw mossel trekt me ook niet haha!
Laatst gewijzigd door Whatever op 29 Dec 2016 12:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers