Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 28 Dec 2016 21:04

's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Doen jullie kinderen dit?
Ik heb hele lastige slapers, die eigenlijk alleen thuis redelijk slapen (tot 6.30 uur helaas), maar als wij 's avonds bijv met Kerst of tijdens verjaardagen de kinderen daar 's avonds in een logeerbed willen leggen, gaat het helemaal mis.
Allebei zwaar over de zeik, waardoor wij dan maar naar huis gaan. Zwaar irritant dus.
Met Kerst aten we bij mijn vader en alles stond helemaal klaar, om 19.30 uur waren ze op, dus hoppa, pyjama aan en in de logeerkamer gelegd, verhaaltje voorgelezen, lampje aan. Alleen maar gekrijs gehad en gegil om mama, dus zijn we afgetaaid en naar huis gegaan. Zo gaat het elke keer.
Ze zijn 14 mnd en 2jr8mnd.
Heeft er iemand tips? Ze vonden het gewoon supereng. Als je erbij blijft en denkt dat ze slapen en je wegloopt, begint het weer.
Is het de leeftijd? Ik kan me herinneren dat ik het juist superleuk en spannend vond om in een ander huis te slapen in de avond. Zo kunnen we dus nooit ergens meer Kerst of Oud en Nieuw gaan vieren.
Op vakantie gaat het eigenlijk ook zo, ze slapen alleen als ik erbij blijf zitten en worden gerust nog 10x huilend wakker 's avonds en 's nachts. Meestal slapen we daardoor met zijn vieren... heul romantisch.
Iemand tips behalve gewoon laten huilen en negeren? Want daar ben ik niet van.
Hopelijk wordt het beter als ze ouder zijn...
04-2014
10-2015
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 28 Dec 2016 21:07

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Wij zorgen dat we voor zijn bedtijd thuis zijn.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 28 Dec 2016 21:08

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Ik denk dat dit met de leeftijd wel beter wordt en dat je t beste kunt accepteren dat je de komende paar jaar oud en nieuw etc. thuis moet doorbrengen. Ik zou denken dat t vanaf een jaar of 4 a 5 wel beter zal gaan.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 28 Dec 2016 21:09

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Overigens slapen onze kinderen op zich prima bij anderen, maar toch ben ik liever voor kinderbedtijd thuis.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 28 Dec 2016 21:11

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Ik kan mijn beide kinderen (oudste 4j, jongste 5 maanden) in een campingbedje/logeerbed leggen als we ergens anders zijn. Mijn oudste heeft er sowieso nooit problemen van gemaakt, geen idee of de jongste daar ook zo makkelijk in blijft.
2012 & 2016
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 28 Dec 2016 21:13

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Wij zijn nog steeds altijd rond bedtijd (of iets later) thuis. Bij mijn ouders zouden ze op zich nog wel gaan slapen omdat ze daar vaker slapen maar dan willen ze waarschijnlijk alleen gaan slapen als ze mogen blijven logeren. Ergens anders zouden ze (vooral zoon) niet gaan slapen. Maar wij gaan gewoon altijd wat vroeger op de middag op visite en dan na het eten blijven we niet zo lang meer.

Op vakantie slapen ze tegenwoordig wel, was vroeger ook wel anders maar inmiddels vinden ze dat wel leuk. Vooral als ze samen op de kamer mogen is het extra leuk.
2010 2012
<<

Anoniem328

Bericht 28 Dec 2016 21:17

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Onze zoon slaapt overal. We leggen hem in z'n campingbed en binnen 5 minuten slaapt hij.

Vervelend dat dat zo moeizaam gaat bij jullie! Ze liggen wel samen op een kamer?
Ik zou in dat geval zoveel mogelijk proberen met bedtijd thuis te zijn! Op vakantie gaat dat natuurlijk niet dus dan is samen slapen de beste oplossing denk ik. Lastig hoor!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 28 Dec 2016 21:21

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Hier sliep ze tot voorheen overal. Deze kerst ging het mis. Nu slaapt ze eigenlijk sinds haar oorontsteking algemeen slecht. As we speak is ze haar speelgoedmand aan het omkiepen *zucht*
⁠♡♡♡
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 20:43

Bericht 28 Dec 2016 21:21

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Ze zijn veel te nieuwsgierig dus vaak blijven ze gewoon op.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 28 Dec 2016 21:23

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Onze meiden gaan ergens anders ondanks dat ze moe zijn niet slapen. Blijven wakker tot we naar huis gaan.

Kunnen jullie mensen niet bij jullie uitnodigen? Kunnen de kinderen volgens normaal ritme (in hun eigen bed) slapen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Dec 2016 21:23

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

M'n nichtjes doen dat al van baby af aan bij m'n schoonouders en dat gaat altijd goed. Wel wat gemekker af en toe maar goed, uiteindelijk gaan ze gewoon slapen. Hun ouders maken ze dan weer wakker als ze naar huis gaan. Voor zover ik weet gaat dat altijd goed. Zo ging dat bij ons vroeger ook als we bij opa en oma waren en zullen wij, als onze zoon dat kan, wij ook zo dat gaan doen.

Lastig dat 't niet goed werkt bij jullie Fauve!
Let's discover the world together.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 28 Dec 2016 22:17

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

S blijft of ergens logeren (en tot nu toe gaat dat altijd goed) of we zijn rond slaaptijd altijd weer thuis. Ik durf haar niet zo goed ergens te laten slapen om haar vervolgens thuis weer terug te leggen. Paar keer gedaan en dat was geen succes. Nu dus al een tijdje niet meer durven proberen.
Maar logeren gaat dus wel goed. Soms huilt ze dan wel even, maar nooit lang.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 28 Dec 2016 22:32

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Ohh wat lijkt me dat lastig :s ik neem aan dat jullie de cliché dingen al geprobeerd hebben? Zelfde geurtjes, eigen beddengoed, eigen knuffels? Thuis al eens in bedje laten liggen? Als jullie echt willen dat het verandert, en voor je gevoel alles al geprobeerd hebben, denk ik eerlijk gezegd wel dat er even doorheen bijten en wel laten huilen je beste kans is. Of dat ook al eens geprobeerd?

Wat gebeurt er dan trouwens als jullie er net zolang bijblijven tot ze wél slapen?

Poeh, ik realiseer me nu dat T met Kerst 4 nachten achter elkaar op 4 verschillende plekken heeft geslapen en dat dat gewoon goed ging. Lijkt me echt kut als dat zo'n struggle is :(
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 28 Dec 2016 22:44

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

R slaapt niet in een vreemd bed maar wel in de buggy/lege bank/stapel jassen of heel knus op schoot. We leggen hem in een deken en zetten hem daarmee in de auto. Thuis in bed slaapt hij gewoon verder.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem236

Bericht 28 Dec 2016 22:53

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Als ze bij mijn ouders slapen, slapen ze goed. Maar met feestdagen leggen we ze niet eerst nog op bed. Rijden dan max. 20.30 terug. Met oud en nieuw leggen we de jongste bij vrienden in het campingbedje, gaan ervan uit dat dat prima gaat. Bij de oudste is dat nooit een probleem geweest.

Als tip misschien bij daglicht al het kamertje bekijken met ze waar ze komen te slapen zodat ze niet ineens in een vreemde donkere kamer worden gelegd en uitleggen dat jullie gewoon in de buurt zijn. Ik ben geen voorstander van laten huilen, maar max 5 minuten kan soms wel helpen om duidelijk te maken dat het klaar is met de pret en geslapen moet worden.

Oh en vertrouwde dingen van thuis meenemen; muziekje, knuffels weet ik wat nog meer. De oudste had zo n ster met een koord waar muziek uit komt. De eerste jaren hebben we die steeds meegenomen en mijn ouders hebben dezelfde gekocht. De jongste slaapt in op het babyfoon liedje
<<

Anoniem301

Bericht 28 Dec 2016 23:02

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Hier doet ze dat ook niet meer. Voorheen wel. Wel jammer: met kerst moest m'n man daardoor voor het eten weg met haar. We hadden ook door kunnen zetten misschien maar ze werd helemaal hysterisch. Stel dat ze na proberen en proberen eindelijk sliep moesten we haar na een paar uur alsnog weer wakker maken. Dus kozen we ervoor dat mijn man dus naar guis ging met haar.
<<

Anoniem291

Bericht 28 Dec 2016 23:08

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

De mijne heeft daar geen problemen mee. Ik leg hem in bed en gaat direct slapen en als we naar huis gaan slaapt hij in de auto verder en thuis in z'n bedje gaat hij ook gelijk weer verder. Deze kerst er wel bewust voor gekozen om dit zo maar 1 dag te doen.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 28 Dec 2016 23:12

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Wat "fijn" om te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem, niet slapen in een ander bed.
Toen ze baby's waren deden ze dit wel gewoon, ze hadden het niet eens door.
De jongste was hysterisch en ging niet in het ledikantje liggen maar bleef staan met haar armen omhoog. Elke keer als we haar weer neerlegden was het zware paniek.
De oudste ging gewoon naar beneden en barstte dan in huilen uit.
De jongste valt in slaap aan de borst. Ze mocht op mijn vaders bed liggen maar toen ik wegliep had ze het meteen door. Ze voelen het gewoon. Dat je weggaat.
Als ze 4/5 zijn kunnen ze vast met zijn tweetjes wel gaan slapen bij bekende familie dan...
En hier hebben we Kerst gevierd met de familie, maar sliepen ze ook niet hoor. Ze weten dat de hele woonkamer vol zat met familie. Pffff lastig deze leeftijd hoor.
Ze kunnen niks zelf, net als baby's, maar hebben wel alles door en al een eigen willetje.
Hoewel de oudste al heel veel kan eigenlijk.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem281

Bericht 29 Dec 2016 09:17

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Tobias vindt laatste tijd alles veel te gezellig en vertikt 't om te gaan slapen! Maar als-ie echt moe is, stort-ie overal wel in slaap, gelukkig :) Ik vind 't echter zelf niet fijn en probeer gewoon op tijd thuis te zijn. Het is ook wel 's gebeurt dat ik bijv. van een feestje even heen en weer rijdt en er dan een vriendin bij mij thuis zit, terwijl Tobias in bed ligt. Maar wij zijn dan ook gezegend met een team aan vrijwilligers om op te passen :nerd:
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 29 Dec 2016 09:41

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Ik doe dat eigenlijk niet. Ik ga gewoon op tijd naar huis, of als het uitkomt (wanneer dochter niet de volgende dag naar school moet) dan blijven we soms iets langer als de kinderen nog gezellig zijn. Maar slapen doen ze hier in hun eigen bed. Dat is duidelijk en geeft het minste gedoe, met name voor de oudste.

Lijkt me overigens wel fijn als je kind ergens anders ook makkelijk slaapt. Mijn zoon is denk ik ook wel makkelijk wat dat betreft, tenminste dat idee heb ik. Maar dochter niet, dus ik begin er niet aan. Bij bepaalde mensen kan ze wel logeren (bij oma bijvoorbeeld), maar dan ben ik er ook of juist helemaal niet. Ik ga haar iig ook niet wakker maken om naar huis te gaan.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 29 Dec 2016 09:43

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Hier 1 kind wat wel gaat slapen als je er even bij gaat liggen, die slaapt thuis ook altijd heel snel in áls hij eenmaal ligt.
Maar de ander vertikt het echt, no way dat die gaat liggen. Zij slaapt thuis ook veel moeilijker.
We hebben het op tweede kerstdag bij mijn zusje geprobeerd, Lu. ging dus inderdaad slapen (die is 3,5 trouwens) al kostte het wel wat moeite. Lo. ging scene trappen. Uiteindelijk hebben we Lo. gewoon op laten blijven. Ze was wel moe maar zat rustig op de bank met de ipad. Zij slaapt ook uit als ze moe is dus de volgende ochtend was het 9.15 u.
Lu. kan dat dus niet, is altijd rond 6 uur wakker en hij trekt ook helemaal wit weg als hij moe is. Dus op zich is het voor een keertje op die manier wel te doen.
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 07:19

Bericht 29 Dec 2016 10:23

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Mijn dochter slaapt ook niet goed ergens anders. Vanaf het begin af aan al een slechte slaper overdag geweest. Snachts slaapt ze echter heerlijk. Dus ik kies ervoor om haar gewoon op tijd in haar eigen bed te leggen zodat ze in ieder geval nog ergens haar rust pakt.
<<

Anoniem261

Bericht 29 Dec 2016 14:25

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Met de oudste hebben we het wel geprobeerd om haar ergens anders te slapen te leggen. Geen succes.
Met de jongste hebben we het een enkele keer geprobeerd, was ook geen succes. Uiteindelijk sliep ze wel, maar toen we naar huis gingen bleef ze gewoon de rest van de nacht wakker :bounce: .
We zorgen nu dat we rond bedtijd thuis zijn (of iets later, zolang ze nog gezellig en niet te moe zijn).
Over een paar jaar wordt het beter hou ik mezelf altijd maar voor :wink:
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:31

Bericht 29 Dec 2016 15:43

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

J gaat vanaf dat hij een week of 8 is een keer in de week slapen bij mijn moeder. Zo kan ik even bijtanken en mijn moeder vindt het helemaal geweldig. J heeft ook al een keer bij een vriendin geslapen en dat was ook geen probleem.
Als we een avond op visite gingen namen we de wieg mee zodat hij daar in kon slapen. In februari gaan we een lang weekend naar Texel en ik verwacht geen problemen met slapen.
Afbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 29 Dec 2016 16:11

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Dat doen we eigenlijk nooit, dan gaan we op een ander tijdstip, nodige we mensen bij ons uit of blijven we daar zelf ook slapen ( hebben veel vrienden en familie ver weg wonen). In een vreemde kamer slapen is eigenlijk nooit een probleem, ik zorg dat we zijn knuffeltje, muziekje, slaapzak en projector lampje bij ons hebben en vertellen hem altijd dat we dicht bij zijn en dat we hem horen als er iets is. Eigenlijk vindt hij het tot nu toe altijd wel best zo.
25-11-2014 & 09-06-2017
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers