Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwemmen met twee kinderen

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 28 Dec 2016 16:13

Zwemmen met twee kinderen

Mijn dochter zegt steeds dat ze zo graag wil zwemmen. Hartstikke leuk natuurlijk.
Maar ik weet niet zo goed of ik dat zie zitten alleen met twee kinderen. Dochter is 4 en zoon 10 maanden. En ik denk ook dat het nu heel druk is zo in de vakantie.

Vanaf wanneer deden jullie dat alleen?
2012
2016
2020

Instagram
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 28 Dec 2016 16:17

Re: Zwemmen met twee kinderen

Ik zou het pas doen als dochter een zwemdiploma heeft.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem315

Bericht 28 Dec 2016 16:19

Re: Zwemmen met twee kinderen

Mij lijkt het bijna onmogelijk met deze leeftijden. Als de oudste dreigt te verzuipen, kun je er nooit op tijd bij zijn.
Ik zou altijd met een partner gaan.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 28 Dec 2016 16:23

Re: Zwemmen met twee kinderen

Ik ben voor het eerst alleen met de jongens gegaan toen ze rond de 2,5 waren. Maar wel op een rustige maandagochtend.
Omkleden in een ruime kleedkamer, zwemvleugels om voordat wij het zwembad inliepen. En goed aan de hand.
in het peuterbadje konden ze fijn zelf spelen. In het recreatiebad had ik ze alebei vast.
Het ging echt heel goed. Nu zijn ze 3 en zwemmen wij af en toe samen.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Anoniem331

Bericht 28 Dec 2016 16:28

Re: Zwemmen met twee kinderen

Ik heb het nooit gedurft. Zelfs nu vind Ik het nog wel spannend terwijl ze beide diploma's hebben. Vooral mijn dochter maakt het spannend, die ziet wat en is weg.
Vooraf duidelijk afspraken maken werkt wel goed. Afgelopen zomer veel met beide te zwemmen geweest.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 28 Dec 2016 16:41

Re: Zwemmen met twee kinderen

Ik doe het wel zo nu en dan en heb het eigenlijk nooit een probleem gevonden. Vind het allemaal omkleden na afloop nog het vervelendst van het hele zwemgebeuren.

Toen zoon nog te klein was om er vandoor te gaan zat hij met name in een babyzwemband en gingen we samen met dochter het zwembad door, waar zij naartoe wilde. En af en toe ook gewoon wat dobberen met de jongste of met z'n allen in het kinderbadje. Inmiddels gaat zoon ook het zwembad door en wisselen we af tussen wat beide kinderen willen doen. En op zich luisteren ze best aardig als ik zeg dat we nu even het kinderbadje in gaan of juist even naar het diepere. Als dat niet het geval was geweest dan zou ik het ook minder goed aandurven.

Wat ik overigens ook echt ideaal vond is de puddle jumper. Toen dochter nog niet kon zwemmen droeg zij er een, een poosje droegen ze er allebei eentje en nu alleen zoon nog. Ze blijven daar best goed mee drijven en zo hoef je ze niet de hele tijd vast te houden, dat wilden ze overigens ook niet meer op een gegeven moment. En dochter zwemt nu dan wel zelf, maar ze moet wel altijd vlakbij blijven zodat ik haar toch in de gaten kan houden.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 28 Dec 2016 16:44

Re: Zwemmen met twee kinderen

Ik zou baby proberen ergens anders heen te brengen zodat je alle tijd hebt voor je dochter. En als je een keer een extra persoon mee kunt krijgen (een vriendin ofzo?) dán lekker beide kinderen mee.

Ik ga morgen zwemmen met m'n kleuter en baby van 9 mnd, maar wel met m'n man want alleen zou ik dat echt niet aandurven. Toevallig is m'n man nu thuis maar anders was ik dinsdag met m'n kleuter gaan zwemmen, als de baby op de opvang zit.
#teammaple🍁
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 20:43

Bericht 28 Dec 2016 19:06

Re: Zwemmen met twee kinderen

Ik deed en doe dat wel. Als ze 4 zijn kunnen zichzelf prima al wat afdrogen en aankleden. Baby deed k gewoon aankleden en de maxicosi in.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 28 Dec 2016 19:49

Re: Zwemmen met twee kinderen

Exogenesis schreef:Mij lijkt het bijna onmogelijk met deze leeftijden. Als de oudste dreigt te verzuipen, kun je er nooit op tijd bij zijn.
Ik zou altijd met een partner gaan.


Dit inderdaad.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 28 Dec 2016 20:03

Re: Zwemmen met twee kinderen

Maar waarom zou een kind van 4 'zomaar' verzuipen? Mijn dochter had met 4 natuurlijk nog geen zwemdiploma, maar met haar puddle jumper aan kon ze gewoon los naast mij zwemmen. En ze mocht niet bij mij vandaan, anders wordt het wel een uitdaging natuurlijk. En even twee kinderen tegelijk vasthouden lukte ook wel als het nodig was. En tot ongeveer een jaar zat zoon in een babyzwemband, dus die ging ook niet zomaar kopje onder.

Heel makkelijk en relaxt is het overigens niet altijd, maar ze weten hier dat ze bij mij moeten blijven en ondanks dat ze echt niet de gehoorzaamste zijn, doen ze dit in het zwembad altijd wel. En icm continue opletten gaat het prima. Overigens ga ik ook wel eens met een kind alleen of met een extra volwassene erbij en dat is zeker makkelijker, maar ik vind het alleen ook goed te doen (en anders kom ik ook nergens, aangezien ik veel alleen moet doen).
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 28 Dec 2016 20:11

Re: Zwemmen met twee kinderen

Urban Naked schreef:Ik zou baby proberen ergens anders heen te brengen zodat je alle tijd hebt voor je dochter. En als je een keer een extra persoon mee kunt krijgen (een vriendin ofzo?) dán lekker beide kinderen mee.

Ik ga morgen zwemmen met m'n kleuter en baby van 9 mnd, maar wel met m'n man want alleen zou ik dat echt niet aandurven. Toevallig is m'n man nu thuis maar anders was ik dinsdag met m'n kleuter gaan zwemmen, als de baby op de opvang zit.


Dit. Ik zou ook niet alleen gaan met twee kinderen die nog zo klein zijn en nog niet kunnen zwemmen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 20:43

Bericht 28 Dec 2016 20:37

Re: Zwemmen met twee kinderen

Ik denk echt niet dat een 4 jarige zomaar zou verdrinken wanneer ik kijk hier naar het zwembad bij ons in de buurt. Daar zijn gewoon kleine en ondiepe badjes waar je als moeder ( zo deed ik het namelijk altijd) gewoon erbij kan zetten en geweldig het overzicht hebt. Het ligt natuurlijk ook aan je kinderen. Als je kinderen hebt die weglopen zou ik er niet aan beginnen maar anders zie ik er echt geen probleem in.. gekeken dus vanuit de zwembaden die ik ken.
<<

Anoniem331

Bericht 28 Dec 2016 20:57

Re: Zwemmen met twee kinderen

Tsjah, ik vind dat gewoon voor mij dan te link. Hoeft niet eens te zijn dat je kind je niet kan redden, maar andere kinderen die er bovenop springen of wat. Brrrr het idee alleen al. Ik vind water wat dat betreft gewoon gevaarlijk. Misschien onbewust ook doordat mijn moeder vroeger haar zus verloren is door verdrinking dat het ergens toch in mijn hoofd zit dat als het mis gaat dat het dan ook goed mis gaat.
<<

Anoniem315

Bericht 28 Dec 2016 21:35

Re: Zwemmen met twee kinderen

Hippie schreef:Maar waarom zou een kind van 4 'zomaar' verzuipen?


In de zwembaden die ik ken, heb je diepe baden. Stel dat ze daar naartoe rennen en er in plonzen, dan ben je, met een baby bij je, nooit op tijd. Of ze glijden uit, raken bewusteloos. Dan is een klein laagje water al genoeg. Ik ben vóór een 1-op-1-toezicht voor kinderen zonder diploma.
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 20:43

Bericht 28 Dec 2016 21:38

Re: Zwemmen met twee kinderen

Exogenesis schreef:
Hippie schreef:Maar waarom zou een kind van 4 'zomaar' verzuipen?


In de zwembaden die ik ken, heb je diepe baden. Stel dat ze daar naartoe rennen en er in plonzen, dan ben je, met een baby bij je, nooit op tijd. Of ze glijden uit, raken bewusteloos. Dan is een klein laagje water al genoeg. Ik ben vóór een 1-op-1-toezicht voor kinderen zonder diploma.


Het klopt natuurlijk wat je zegt maar hier is het dan, als ik jouw verhaal lees, erg goed geregeld. De kinderbaden zitten afzonderlijk vd diepe baden. Ik verlies ze ook geen moment uit het oog hoor maar ik ben niet bang dat ze ineens in het diepe zitten want dat kan gewoon niet.
<<

Anoniem331

Bericht 28 Dec 2016 21:39

Re: Zwemmen met twee kinderen

Zo'n zwembad wil ik dan hier ook wel. Moeten ze dan door een deur ofzo?
<<

Anoniem315

Bericht 28 Dec 2016 21:41

Re: Zwemmen met twee kinderen

Dat is een heel ander verhaal dan inderdaad.
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 20:43

Bericht 28 Dec 2016 21:41

Re: Zwemmen met twee kinderen

Popcorn schreef:Zo'n zwembad wil ik dan hier ook wel. Moeten ze dan door een deur ofzo?

Ja, het is afgesloten met een deur die kinderen dus zelf ook niet open krijgen. Het handvat zit een stuk hoger, echt ideaal.
<<

Anoniem331

Bericht 28 Dec 2016 21:42

Re: Zwemmen met twee kinderen

Ja, dan snap ik het.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 28 Dec 2016 21:54

Re: Zwemmen met twee kinderen

Dat zelfs een klein laagje water genoeg is om te verdrinken snap ik natuurlijk, en laat staan zo'n diep bad. Het echt diepe bad komen ze bij het plaatselijke zwembad hier in principe niet in zonder diploma (toezicht bij de deur en bij het bad). Maar het recreatiebad loopt ook af en is zo'n 1.40m diep op z'n diepst. En zelfs het kinderbadje dat ondiep is kan natuurlijk een kindje in verdrinken als je niet goed oplet.

Toch durf ik het dus zelf wel aan, maar snap ook wel dat niet iedereen dat doet. Met 'zomaar' verdrinken bedoel ik ook meer in mijn situatie, zonder diploma mogen mijn kinderen niet zelf aan de wandel door het zwembad en ook met mijn dochter die inmiddels kan zwemmen ben ik nog voorzichtig en die moet in het zicht blijven en niet alleen in te diep water. En geen van de kinderen gaat het water in zonder mij, en als we eruit gaan moet de jongste me een hand geven. Daarnaast staat het bol van het toezicht bij het zwembad hier, dat bijvoorbeeld ook zorgt dat kinderen die drijfmiddelen moeten gebruiken dat doen (anders moet je eruit). En dan kan ik me niet voorstellen dat een van mijn kinderen zou verdrinken, ik ben constant alert (wel vermoeiend met twee kinderen soms) en ze letten in het zwembad ook goed op. Wat fijn is, maar ik vertrouw wat dat betreft niet blind op toezicht, ik moet zelf goed opletten.

Heb je weglopers, is er weinig toezicht of laat je de kinderen wel wat verder van je vandaan zwemmen dan vind ik het alweer heel anders en is het risico groter. Verdrinking is natuurlijk een gevaar waar je altijd alert op moet blijven.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 28 Dec 2016 21:59

Re: Zwemmen met twee kinderen

Ik doe het wel eens, van de zomer ging ik vaak naar het buitenbad met ze. Mijn oudste is 5 en zit nog niet op zwemles.
Als de jongste naar het toilet moest zei ik tegen de oudste dat hij in de speeltuin moet of bij binnenzwembad loopt hij mee.
Het omkleden aan het eind doe ik het liefst in zo'n familiehok.
Vandaag ook geweest maar dan met mijn partner erbij. Het was best druk.
Ik zou je jongste ergens anders onderbrengen als je die mogelijkheid hebt.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem280

Bericht 28 Dec 2016 23:57

Re: Zwemmen met twee kinderen

Ik heb het nog nooit gedaan en durf ook niet alleen.
Ze zijn nu bijna 2.
Van het zomer wel gezwommen uiteraard, maar wel met partner.
Water vinden ze wel geweldig.
Op een doordeweekse dag gaat hier gewoon niet.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 29 Dec 2016 08:26

Re: Zwemmen met twee kinderen

Ik ga het ook niet doen hoor! Ik was meer benieuwd vanaf wanneer jullie zo iets wel zouden doen.

Het en een uitkleden is nog wel te doen. Maar dochter kan idd nog niet zwemmen en wil wel in het grote bad. Ik kan niet haar en zoon vasthouden tegelijk. In de herfstvakantie is mijn moeder mee geweest. Misschien heeft mijn man maandag zin om mee te gaan of anders ga ik alleen met haar.

Ik vind het soms best lastig om een leuk uitje te verzinnen waar beide kinderen wat aan hebben!
2012
2016
2020

Instagram
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 29 Dec 2016 08:35

Re: Zwemmen met twee kinderen

Ik zou het nu met de oudste en jongste wel aandurven. Maar I. luistert echt goed. Wil ook wel gewoon bij mij blijven en J. vindt zwemmen heerlijk. Alleen heb ik natuurlijk drie kids. Dus doe het ook niet.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 29 Dec 2016 08:52

Re: Zwemmen met twee kinderen

Jezzie schreef:Ik vind het soms best lastig om een leuk uitje te verzinnen waar beide kinderen wat aan hebben!
Ik heb hetzelfde leeftijdsverschil tussen m'n kinderen en ik doe vooral dingen voor m'n oudste. Baby gaat gewoon steeds mee. Zodra m'n baby 1 is ga ik met hem ook echt dingen doen (peuterzwemmen, ballorig etc) en dan zonder de oudste.
Ik weet ook niks waar zowel een kleuter als een baby iets aan hebben! Behalve wandelen.
#teammaple🍁
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers