Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 20 Dec 2016 22:18

Re: Sollicitatietopic

Haha nee dan lees ik steeds 'centrale verwarming' in mijn hoofd.

Balen bliss, hopelijk vindt je snel iets dat beter bij je past.

Ik ben vandaag uitgenodigd voor hetvsollicitatiegesprek. Ik vind het loeispannend, ik realiseerde me dat hoewel ik allerlei soorten werk gehad heb ik eigenlijk nooit echt op de klassieke manier gesolliciteerd heb doormiddel van een brief en een sollicitatieprocedure.
Zo'n gesprek met een recruiter was dan ook totaal nieuw voor mij en een sollicitatiegesprek echt op deze manier heb ik ook nog nooit gehad.
Dat vind ik dus wel spannend, maar gelukkig heb ik er ook wel vertrouwen in dat ik dat prima kan. Ik hoop alleen dat de zenuwen me niet overnemen, maar ik denk dat dat zelfs wel los zal lopen.
En tja uiteindelijk moet ik het maar gewoon gaan zien.
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 20 Dec 2016 22:29

Re: Sollicitatietopic

Wat goed Pompoen! Wanneer heb je het gesprek?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 21 Dec 2016 00:12

Re: Sollicitatietopic

Volgende week dinsdag
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 21 Dec 2016 08:45

Re: Sollicitatietopic

Spannend, Pompoen! Veel succes alvast.

Ik zag gisteren weer een leuke vacature waar ik op wil solliciteren. Ga vandaag ff een brief schrijven denk ik. Het is wel voor maar 24 uur, maar stel dat ik ergens drie dagen zou gaan werken, dan wil ik kijken of ik één dag vanuit huis iets kan doen. Freelancen ofzo. Moet ik me nog in verdiepen.
❤ 7 juni 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 22 Dec 2016 15:38

Re: Sollicitatietopic

Spannend pompoen!

Ik zou idd gewoon reageren Bliss. Zeker als 24u opzich genoeg is. Ik zei altijd dat mijn voorkeur 32u was, 24u minimum en 40u maximum. 40u doe ik alleen bij echte hele leuke banen en bedrijven.
Waar ik nu zit ben ik begonnen met 40u daarna 32u (was al besproken bij tekenen contract omdat die ik vervang dan terug zou komen) en nu werk ik nog 24u omdat die ik vervang langdurig ziek is.

Ik bedoel dus eigenlijk te zeggen; je weet nooit hoe het loopt en als het leuk is is het het mindere salaris ws wel waard.
30-04-2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 22 Dec 2016 16:46

Re: Sollicitatietopic

Nou ja, met 24 uur verdien ik wel echt te weinig, dus ik moet er dan wel wat bij gaan doen. Maar ik heb gesolliciteerd, dus nu afwachten!
❤ 7 juni 2018
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 23 Dec 2016 15:20

Re: Sollicitatietopic

Wat goed pompoen, zet hem op!
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 28 Dec 2016 12:49

Re: Sollicitatietopic

Ik was mega zenuwachtig voor het gesprek, heb het gevoel dat ik veel te snel gepraat heb en veel te enthousiast was. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het op hun overkwam. Het gesprek duurde ook maar 15/20 minuten, vloog echt voorbij, ze stelden een aantal van die standaard vragen, ik heb het idee dat ik er op zich wel goede antwoorden op heb gegeven. Maar ik bedacht natuurlijk achteraf nog honderd dingen die ik had moeten zeggen, anders had willen zeggen of beter had willen zeggen.
Op zich was het een positief gesprek, ik kreeg meestal een positief antwoord terug op mijn antwoorden. Ze vroegen soms door op de dingen die ik zei. Een keer gaf ik een antwoord waarop de leidinggevende van de afdeling zei dat ze het mooi vond wat ik zei. Maar ik heb geen idee of het altijd zo gaat, ik merk dat ik er onzeker van ben geworden omdat ik gewoon echt niet weet of ik goed ben in sollicitatiegesprekken.
Ik word in elk geval deze week nog gebeld met een afwijzing of een uitnodiging voor een tweede gesprek. Geen idee wat een 2e gesprek dan inhoud, ik heb me voorgenomen om dat te vragen mochten ze me uitnodigen.

Van mijn andere sollicitatie heb ik nog steeds niets gehoord behalve dan dus dat de procedure langer ging duren omdat ze overweldigd waren door het aantal reacties. Ik ga er dus maar vanuit dat dat niets gaat worden.

Bluh ik ben zenuwachtig, ik zou die baan echt heel graag willen!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 28 Dec 2016 13:09

Re: Sollicitatietopic

Ik denk dat bijna iedereen dat gevoel wel herkent, Pompoen. Dat je achteraf het gesprek evalueert en bij jezelf denkt van dit en dit kon anders/beter etc. Dit ben ik vergeten te vragen en/of te zeggen. Is helemaal logisch.
Ik denk dat als de leidinggevende iets zegt, zoals dat ze het mooi vond wat je zei, dat ze dat echt meent en niet zegt zonder reden. Dus dat is alleen maar positief als je dat soort feedback al direct hoort.

Ik hoop voor je dat je snel meert hoort en dat je op 2e gesprek mag komen!
Hopelijk bij de andere vacature ook. Maar hou er rekening mee dat het dus blijkbaar al heel druk was met brieven en dan heb je ook nog die feestdagen er tussen door waar ook ngo veel mensen afwezig zijn etc.

Ik ga voor je duimen!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 28 Dec 2016 13:45

Re: Sollicitatietopic

Spannend Pompoen. Hopelijk word je uitgenodigd voor een tweede gesprek!
2012 & 2016
<<

Anoniem221

Bericht 29 Dec 2016 14:52

Re: Sollicitatietopic

Vandaag maar even aan de slag gegaan met mijn cv. Ondanks dat ik de lay-out mooi vind, staat het me niet aan dat ik twee pagina's gebruik en er slechts één zin op de tweede pagina staat. Grmbl.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Dec 2016 14:57

Re: Sollicitatietopic

Al iets gehoord Pompoen?

Fedora, kan je niet iets veranderen in de regelafstand zodat het op één pagina staat. Of misschien de pagina net iets groter maken dan de standaard kaders.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem221

Bericht 29 Dec 2016 15:01

Re: Sollicitatietopic

Voor zover ik het nu zie niet. Maar dat komt omdat ik betaald heb om mijn cv er zo te laten uitzien. :redface:
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 29 Dec 2016 18:33

Re: Sollicitatietopic

Silly-One schreef:Al iets gehoord Pompoen?



Nee helaas nog niets, hoewel ze vorige keer 's avonds belde dus de dag is wat dat betreft nog niet voorbij ;-). En zaterdag telt denk ik ook mee.

Ik heb wel van mijn andere sollicitatie een mail dat ze de vacature intrekken en dat er dus geen sollicitatieprocedure zal plaatsvinden. Er stond wel bij dat ze nieuwsgierig zijn geworden door mijn cv en motivatie dus dat ze mijn gegevens bewaren.
Leuk, maar ja verder heb ik daar niet zo veel aan.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 30 Dec 2016 12:10

Re: Sollicitatietopic

Spannend pompoen.
2015 💙
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 30 Dec 2016 12:44

Re: Sollicitatietopic

Fedora schreef:Voor zover ik het nu zie niet. Maar dat komt omdat ik betaald heb om mijn cv er zo te laten uitzien. :redface:


Hoe krijg je je cv op 1 kantje? Dat matcht nu niet echt met de hoeveelheid banen die je gezegd gehad te hebben?
2015 💙
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 30 Dec 2016 17:32

Re: Sollicitatietopic

Helaas, ik ben afgewezen op het gebrek van ervaring. Wel jammer want dat konden ze in mijn cv al zien, maar goed, ze zei dat dat ook werkelijk het enige was en dat het verder echt een heel goed gesprek was. Dus nou ja, jammer maar ik kijk er wel met een positief gevoel op terug.
Nu maar weer verder zoeken naar vacatures, ervaring zal wellicht nog wel vaker een probleem worden want zoveel heb ik daar niet van. Tenminste, niet op die manier.
<<

Anoniem221

Bericht 30 Dec 2016 17:34

Re: Sollicitatietopic

Ah Pompoen, dat is niet leuk! Wel fijn dat je er toch positief op terugkijkt. Op naar dé baan voor jou!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Dec 2016 21:30

Re: Sollicitatietopic

Jammer Pompoen.
Gelukkig kijk je positief terug op de procedure.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 30 Dec 2016 22:52

Re: Sollicitatietopic

Minx schreef:
Fedora schreef:Voor zover ik het nu zie niet. Maar dat komt omdat ik betaald heb om mijn cv er zo te laten uitzien. :redface:


Hoe krijg je je cv op 1 kantje? Dat matcht nu niet echt met de hoeveelheid banen die je gezegd gehad te hebben?


Als je dezelfde functie hebt gehad bij meerdere werkgevers kun je ze net zo goed op een hoop schuiven. Dat is overzichtelijker voor de lezer, want om nou telkens dezelfde werkzaamheden terug te laten komen terwijl de functie niet veranderd is onnodig pagina vullend. Ik doe het ook zo. Mochten specifiek de werkgevers willen weten naast de twee die ik wel noem (is 1 en 2 werkgever dus hoe lang ik daar heb gewerkt staat er niet bij) dan leg ik dat wel in een gesprek uit. Uiteraard heb ik wel mijn ontwikkeling in die functie verwoord al wil ik die functie niet meer uitvoeren en richt ik mij op andere functies.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 31 Dec 2016 10:36

Re: Sollicitatietopic

Wat slecht dat er maar 1 regel op pagina 2 staat en dat je daar voor hebt betaald Fedora. Ik vind dat je of alles op 1 pagina moet hebben en als dat niet past dan moet pagina 2 minsten half gevuld zijn. En dan kun je dus idd spelen met lettergrootte, regelafstand evt extra informatie toevoegen of juist weglaten. De 2e pagina moet iig wel echt nut hebben en geen papier verspilling zijn.

Wat jammer Pompen! Miss zou de persoon met voldoende werkervaring irl wel helemaal niet passen daar. Altijd fijn dat ze dan meer keuze hebben. Een bedrijf kijkt natuurlijk naar het totaal plaatje van een kandidaat.
30-04-2017
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 04 Jan 2017 09:39

Re: Sollicitatietopic #2

Wat jammer Pompoen!
2012 & 2016
<<

Anoniem221

Bericht 04 Jan 2017 13:16

Re: Sollicitatietopic #2

Wat Fred zegt heb ik inderdaad gedaan. Ik heb wel zes jaar als telefoniste voor taxicentrales gewerkt. Dat begon ooit als bijbaan en werd later een fulltime hobby (eh werk :P ). Het nadeel van taxibedrijven is dat ze leven op aanbestedingen en vooral als ze deze bij gemeente(s) winnen. Zonder het extra vervoer, zoals schoolvervoer/ziekenvervoer/wmo-vervoer, is een taxibedrijf niet up and running en er is dus geen werk meer als ze de aanbesteding verliezen. In het verleden had ik elk bedrijf op mijn cv staan. Nu heb ik alles samengevoegd onder de laatste werkgever. Iemand die bekend is in de taxibranche zal het vreemd vinden te zien dat ik zes jaar voor één werkgever heb mogen werken, omdat het niet haalbaar is in de meeste gevallen, maar verder zal er geen haan naar kraaien.

En ik baal ook van die ene regel op de tweede pagina. Ik ga er deze week even mee aan de slag. Misschien dat ik het ergens kan inkorten. Ik heb vooraf betaald, dus kon niet zien of hij er zo ging uitzien.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 04 Jan 2017 13:50

Re: Sollicitatietopic #2

@ Fedora... Jammer, dat je zo negatief over de taxibranche denkt. Heel dichte familie heeft een eigen taxibedrijf. Hij heeft het juist druk. Is in zo'n 10 jaar tijd enorm gegroeid terwijl andere bedrijven omvallen. Hoe dat kan? Tsja, je op een ander doelgroep richten dan aanbestedingen en zuipvervoer (uitgaanspubliek).

Hier is het aantal pagina's van 3 naar 2 gegaan door het inkorten.
<<

Anoniem221

Bericht 04 Jan 2017 14:12

Re: Sollicitatietopic #2

Fred schreef:@ Fedora... Jammer, dat je zo negatief over de taxibranche denkt. Heel dichte familie heeft een eigen taxibedrijf. Hij heeft het juist druk. Is in zo'n 10 jaar tijd enorm gegroeid terwijl andere bedrijven omvallen. Hoe dat kan? Tsja, je op een ander doelgroep richten dan aanbestedingen en zuipvervoer (uitgaanspubliek).

Hier is het aantal pagina's van 3 naar 2 gegaan door het inkorten.


Ik denk helemaal niet negatief over de taxibranche. Het is wel zo dat als ze de aanbestedingen verliezen, vooral in het noorden, ze nog amper een bedrijf hebben. Hier zijn de meesten ook gewoon failliet gegaan door het niet krijgen van aanbestedingen, omdat ze te duur waren. Het zal niet gelden voor alle taxibedrijven, maar bij de taxibedrijven waar ik heb gewerkt was het wel zo.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers