Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vanaf wanneer echt eten?

<<

Anoniem281

Bericht 28 Dec 2016 11:43

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Hij is nu 8 maanden! Afwisseling is er voldoende, maar hij lijkt er gewoon geen zin in te hebben. Tot vorige maand ging praktisch alles erin!

Stukjes eten vindt-ie niet leuk. Hij is sowieso niet zo van het ontdekken met de mond :nerd: zo stopt hij zelden speelgoed in z'n mond. Broodkorstje doet ie ook niks mee, maar een boterham in stukjes met het vorkje gaat wel. Liefst zelf doen, maar das geen probleem. Het avondeten is nu gewoin even een struggle.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 28 Dec 2016 11:55

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Bazinga schreef:Hij is nu 8 maanden! Afwisseling is er voldoende, maar hij lijkt er gewoon geen zin in te hebben. Tot vorige maand ging praktisch alles erin!

Stukjes eten vindt-ie niet leuk. Hij is sowieso niet zo van het ontdekken met de mond :nerd: zo stopt hij zelden speelgoed in z'n mond. Broodkorstje doet ie ook niks mee, maar een boterham in stukjes met het vorkje gaat wel. Liefst zelf doen, maar das geen probleem. Het avondeten is nu gewoin even een struggle.


Begrijp ik nu goed dat je dat apparaat aan wilt schaffen om het eten gladder te pureren?
Krijgt hij misschien tandjes dat hij de structuur niet prettig vindt?
Je zou juist denken dat hij nu juist meer stukjes gaat accepteren.
Hier gaat het ook op en af hoor :smile:
2016
<<

Anoniem281

Bericht 28 Dec 2016 12:08

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Haha ja het enige dat hij nu probleemloos eet is glad gepureerd. Alles wat k zelf maak is met de staafmixer of vork zo fijn mogelijk gemaakt maar dat wordt niet gegeten.

Fruit is een ander verhaal, maar dat lust ie echt altijd, heel de dag door. Trucjes die k nu uithaal, is vooral het samen eten. Hij lijkt eten eigenlijk alleen leuk te vinden als we het samen doen en liefst aan tafel.
<<

Anoniem328

Bericht 28 Dec 2016 14:37

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Ik zou persoonlijk niet nu alles zo glad gaan pureren. Anders went hij daar misschien teveel aan. Hij heeft voorheen wel goed gegeten en ik denk dat het gewoon iets is waar hij even doorheen moet. Of last van tandjes of een van de andere vele fases. Onze D had dat ook. Heeft een maand geduurd ongeveer. Ik had zoiets van, als hij echt honger heeft eet hij wel. We hebben er nooit een strijd van gemaakt. D was ook gewoon vrolijk verder. En hij kreeg nog gewoon een paar flessen en yoghurt wat wel met smaak op ging.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 28 Dec 2016 15:18

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Ja dan ben ik het wel eens met Olijfje. Ik zou daar dan geen geld aan uitgeven. Hier zitten er dus ook wel stukjes in de groente. Soms meer, soms minder. Tsjah, gewoon proberen. De ene keer eet hij het goed en de andere keer spuugt hij het uit. GEEN IDEE waarom
2016
<<

Anoniem281

Bericht 28 Dec 2016 15:20

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Op zich mee eens, maar we zitten nog maar op 3 flessen en fruit. Per dag gaat er max. 1 boterham (zonder korstjes) in en ik vond 't wel fijn dat-ie tenminste iets at 's avonds. Ik hoef het natuurlijk niet helemaal glad te pureren, maar vind 't idee van stomen ook al briljant, meer vitamientjes :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Dec 2016 15:49

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Hoe bereid je het nu, Bazinga?

Als je graag wilt stomen zijn er natuurlijk veel goedkopere opties beschikbaar, zoals van die bamboemandjes (zit er niet een Amazing Oriental bij je werk?) of van die stalen stoommandjes. Dat is net zo makkelijk, alleen moet je 't daarna wel nog even zelf pureren. Hoe pureer je het nu? Staafmixer of andere wijze? Een beetje kookvocht er bij wil vaak ook wel helpen om het wat gladder te krijgen.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 28 Dec 2016 15:53

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Bazinga schreef:Op zich mee eens, maar we zitten nog maar op 3 flessen en fruit. Per dag gaat er max. 1 boterham (zonder korstjes) in en ik vond 't wel fijn dat-ie tenminste iets at 's avonds. Ik hoef het natuurlijk niet helemaal glad te pureren, maar vind 't idee van stomen ook al briljant, meer vitamientjes :)


Ja hij heeft idd wel avondeten nodig ja. Zoals Marin zegt pureer ik het ook altijd. Met wat kookvocht. Aardappel erbij en beetje boter.
Vlees en vis enzo doen wij nog niet echt regelmatig. Hij eet af en toe wat met ons mee. Af en toe wat stukjes ei.
2016
<<

Anoniem281

Bericht 28 Dec 2016 15:55

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Gewoon zoals we voor onszelf koken en dan met staafmixer en beetje kookvocht idd. Maar ik vind 't niet erg hoor, om er geld aan uit te geven. Helemaal omdat Tobias veel vroeger eet dan wij en ik dus apart voor hem 'moet' koken, hij slaapt namelijk om 19h00 al en wij eten zelf rond 18h30.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Dec 2016 16:01

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Ja dat kan ik me ook voorstellen. Dan flikker je gewoon wat van dat eten in die Avent en stoomt en pureert ie het en maak je daarna je eigen eten. Misschien dat wij dat ook wel gaan kopen t.z.t.
Maar ik wilde het toch even zeggen over stomen, want als het je om de vitamientjes gaat, dan is het natuurlijk ook lekker goedkoop op te lossen.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Dec 2016 16:06

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Baz, T heeft ook een tijd gehad waarin we dachten kaaaaak moeten we nu toch nog zo'n unit gaan kopen? Het heeft echt maar een paar weken tot een maand ofzo geduurd en daarna ging het weer goed. In die tijd hebben we het eten soms gepureerd, maar vaker gewoon echt heel goed geprakt, en dan wilde het ook. Maar meennnnn wat heeft zo'n babycook vaak in m'n winkelmandje gelegen :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem281

Bericht 28 Dec 2016 16:10

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Ja ik blijf heen-en-weren :palm: Enerzijds denk ik, hij zoekt 't maar uit, het joch heeft genoeg reserves :face: Dan vreet-ie maar niet. Maar ja, dat voelt dan toch ook weer niet 100% pedagogisch correct.

M'n man zegt dat ik 'm gewoon moet kopen, al is 't voor een maand, we zijn dat ding toch zo weer kwijt als 't moet. Meeeh gedoe, 't joch moet gewoon niet zo moeilijk doen :face:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Dec 2016 16:12

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Ik denk dat je 'm altijd wel via het forum kunt slijten naderhand.
Let's discover the world together.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9421

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 28 Dec 2016 16:14

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Haha ik snap je dilemma wel Bazinga! Maar als je hem graag wilt hebben en jullie kunnen het betalen zou ik het doen (en dan maar hopen dat hij eet haha!)
⁠♡♡♡
<<

Anoniem328

Bericht 28 Dec 2016 16:17

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Ik maakte me er ook wel druk om hoor. Hij at echt bijna niks. Maar het schijnt dat baby's echt wel tegen minder/weinig eten kunnen, zeker als ze goed gezond zijn. Goed drinken is veel belangrijker!
En zo lang D gewoon vrolijk was, kon ik me niet voorstellen dat hij echt honger had. Hij was zelfs vrolijk aan tafel als wij aten, zo lang we hem maar geen hapjes aanboden.
Dus ik heb niks aangepast verder, behalve savonds voor het slapen gaan 2 schepjes pap door de melkfles.
En na een paar weken tot een maand at hij weer normaal.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 29 Dec 2016 00:01

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Haha stom he Baz!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 29 Dec 2016 10:46

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Wij zijn een keer 3 weken gestopt met groenten, ik weet niet precies meer hoe oud hij was, denk rond een maand of 7 a 8, eerst at hij het prima en opeens werd het drama. Toen kreeg ik dit advies, na die 3 weken gewoon weer gegeven en was hij waarschijnlijk gewoon vergeten dat hij het niet hoefde wat het ging er met smaak in en eten is nooit meer een probleem geweest.
Een gezond kind eet echt wel wat het nodig heeft, daar zou ik me geen zorgen over maken, niet pushen. Laat hem anders zelf met zijn handjes eten, maakt niks uit als hij wat minder binnen krijgt.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 03 Jan 2017 21:00

Re: Vanaf wanneer echt eten?

minoessepoes schreef:Wij zijn een keer 3 weken gestopt met groenten, ik weet niet precies meer hoe oud hij was, denk rond een maand of 7 a 8, eerst at hij het prima en opeens werd het drama. Toen kreeg ik dit advies, na die 3 weken gewoon weer gegeven en was hij waarschijnlijk gewoon vergeten dat hij het niet hoefde wat het ging er met smaak in en eten is nooit meer een probleem geweest.
Een gezond kind eet echt wel wat het nodig heeft, daar zou ik me geen zorgen over maken, niet pushen. Laat hem anders zelf met zijn handjes eten, maakt niks uit als hij wat minder binnen krijgt.


Herkenbaar hoor. De ene dag spuugt hij alle boontjes uit. En de dag erna blijft de mond maar open gaan en wordt hij ZO boos dat het op is :palm:
2016
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers