Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe bewaar je keukenspullen, kruiden ed?

<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 27 Dec 2016 17:36

Hoe bewaar je keukenspullen, kruiden ed?

Ik wil de keuken even helemaal overhoop halen en opnieuw indelen.
Nou zit ik alleen met een paar dingen qua opruimen. Pollepels, spatels ed hadden we altijd aan van die haakjes aan de muur hangen. In dit huis kan dit echter niet, omdat de bovenkastjes daarvoor te laag hangen. Ze passen ook niet in een la qua hoogte van de la. Ik heb ze nu dus allemaal in een kastje liggen, maar dat is natuurlijk totaal niet handig. Iemand tips?

Dan de kruiden.. Ik heb er zoveel, dat het kastje waar ze instaan uitpuilt. Dan toch maar in een kruidenrekje?

Ik ben wel benieuwd hoe jullie alle keukenspullen opruimen!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 27 Dec 2016 17:39

Re: Hoe bewaar je keukenspullen, kruiden ed?

Pollepels, spatels, etc passen bij mij wel in een la, dus die zitten daarin.

Voor de kruiden heb ik één grote (maar wel lage) blikken doos en daar al mijn kruiden ingezet en in een keukenkastje staan, ik vind het wel handig. Zo heb ik alle kruiden in één keer bij elkaar.
2012 & 2016
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 27 Dec 2016 17:39

Re: Hoe bewaar je keukenspullen, kruiden ed?

Kun je niet zoiets in een lade plaatsen, of gewoon in de kast (van de Ikea)?

Afbeelding


Wij hebben alles in de besteklade en de kruiden in een mandje in de lade eronder.
L2014 & H2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Dec 2016 17:42

Re: Hoe bewaar je keukenspullen, kruiden ed?

Pollepels enzo hebben we wel in een lade hangen en een deel van het keukengerei aan de muur (messenmagneet en een rekje dat er al hing), zie links en rechts:

Afbeelding

En de kruiden hebben we in een kruidenrekje, nog gemaakt door de opa van m'n man.

Afbeelding



Mijn moeder heeft alle pollepels enzo in een oude champagnekoeler. Kan je leuk bij een brocante marktje scoren.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Dec 2016 17:46

Re: Hoe bewaar je keukenspullen, kruiden ed?

Ik vind deze kruidenrekjes van Ikea trouwens ook altijd erg leuk. Kan je ook leuk verven in een kleur die bij de keuken past:
Afbeelding

Zoiets, maar dan minder tuttig vind ik ook wel tof gedaan:

Afbeelding

En ik zocht op mooie kruidenrekken/lades en vond toen een topic van dit forum!
kruiden-opbergen-t10926.html
Ik wilde een plaatje plakken van wat ik mooi vind, maar dat bleek de kruidenlade van Aziraphale te zijn! :good:
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 27 Dec 2016 17:50

Re: Hoe bewaar je keukenspullen, kruiden ed?

Dingen als pollepels en spatels heb ik in een pot op het aanrecht staan.

Kruiden heb ik allemaal hierin staan: Afbeelding
10.04.17
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 27 Dec 2016 17:52

Re: Hoe bewaar je keukenspullen, kruiden ed?

Pollepels e.d. in een pot op het aanrecht. Kruiden staan los in een keukenkastje, maar wil ik nog wel een mandje o.i.d. voor hebben.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Dec 2016 17:52

Re: Hoe bewaar je keukenspullen, kruiden ed?

Hee leuk Saga die gebruik ik (in 't blauw) voor m'n werk/fotospulletjes!
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 27 Dec 2016 18:09

Re: Hoe bewaar je keukenspullen, kruiden ed?

Ik heb hem ook in het blauw inderdaad, maar die kon ik niet meer vinden op de site! Leuke kastjes zijn het!
10.04.17
<<

Anoniem192

Bericht 27 Dec 2016 18:21

Re: Hoe bewaar je keukenspullen, kruiden ed?

Ik heb lepels en spatels enz in een RvS bak op het aanrecht & kruiden allemaal op een plankje.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 27 Dec 2016 18:34

Re: Hoe bewaar je keukenspullen, kruiden ed?

Pollepels en spatels enzo heb ik in zo'n rvs pot op een wandplank staan. Kruiden staan in een smalle keukenlade.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 27 Dec 2016 18:55

Re: Hoe bewaar je keukenspullen, kruiden ed?

Mijn pollepels e.d. liggen in een la, de kruiden heb ik in een keukenkastje gewoon los staan.
<<

Anoniem205

Bericht 27 Dec 2016 20:44

Re: Hoe bewaar je keukenspullen, kruiden ed?

Pollepels etc staan bij mij in een vaas/karaf op het aanrecht. De kruiden liggen in een la (ik heb 2 besteklades met inzet).
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 27 Dec 2016 20:52

Re: Hoe bewaar je keukenspullen, kruiden ed?

Mijn pollepels liggen in de la onder de kookplaat, is wel wat rommelig maar bijna niet te voorkomen volgens mij!

Kruiden staan in een smal kastje met een rek erin, ook binnen handbereik van de kookplaat, dat vond ik wel handig.
⁠♡♡♡
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 27 Dec 2016 23:00

Re: Hoe bewaar je keukenspullen, kruiden ed?

Voor de kruiden heb ik een mandje in een bovenkastje. Mijn pollepels etc. in de la in een inddlingssysteem met losse plasticen bakjes die je aan elkaar kunt zetten. En een deel hangt aan de muur.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem221

Bericht 27 Dec 2016 23:08

Re: Hoe bewaar je keukenspullen, kruiden ed?

We hebben een enorme lepelrek waar zelfs de weegschaal aanhangt en daarnaast hebben we twee laden vol met bestek. Kruiden staan netjes opgesteld in een keukenkast en onderhand komen we gewoon echt kastruimte te kort. Voor het volgende huis wil ik in ieder geval, naast een lepelrek, een kruidenrek aan de muur.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 27 Dec 2016 23:26

Re: Hoe bewaar je keukenspullen, kruiden ed?

kookgerei heb ik in een normale besteklade liggen.
veel gebruikte kruiden staan op een kruidenrekje welke aan de muur hangt maar ik vind dat de potjes daar snel vettig/stoffig worden. overige kruiden in een iets diepere lade. bij de nieuwe keuken komen alle kruiden denk ik in lage manden in een smalle bovenkastje.
Afbeelding
<<

Anoniem210

Bericht 28 Dec 2016 01:04

Re: Hoe bewaar je keukenspullen, kruiden ed?

Ik heb ook zo'n trolley als Saga laat zien naast het fornuis staan. In de bovenste trede staan de verse kruiden. In de onderste 2 treden de potjes kruiden. Pollepels e.d. staan in een mintgroen zinken emmertje op het aanrecht.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers