Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Een wasvraag

<<

Anoniem221

Bericht 27 Dec 2016 22:17

Een wasvraag

Voor de kerst kocht ik mezelf een broek en blouse. Met de blouse ben ik heel erg blij en zo kan het ook dat daar juist vlekken in zitten, die ik er met geen mogelijkheid meer uit krijg.

Mijn broertje had een soep gemaakt. Het begint met een S, maar verder? Een soep met paksoi op de bodem, noedels erbovenop, gekookt ei en bouillon. Niet lekker, maar tijdens het slurpen van de noedels heb ik vlekken gemaakt. De stof is van 100% polyester en behandelen met Vanish lijkt me not done.

Jullie nog tips?
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 27 Dec 2016 22:39

Re: Een wasvraag

Ik zou hem juist wel een nachtje laten weken in warm water en een schepje Vanish.

Was Soto soep denk ik? Maar niet lekker dus.... :(
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 27 Dec 2016 22:44

Re: Een wasvraag

Dasty er op spuiten, die gele ontvetter van de Wibra. Als je de vlekken er toch niet meer uit krijgt, dan loop je ook geen enkel risico. Waarschijnlijk zijn het soort vetvlekken en die krijg je vaak wel met Dasty er uit. Ik gebruik het op allerlei soorten stoffen trouwens, werkt echt ideaal om vlekken uit mijn kleding te krijgen.
Laatst gewijzigd door Sawadee op 27 Dec 2016 22:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 27 Dec 2016 22:46

Re: Een wasvraag

Zijn het vetvlekken?
Dan zou ik Quick n Brite gebruiken. Dat werkt bij mij vaak goed (ik smeer het op alle soorten stof).
Make happy memories
<<

Anoniem221

Bericht 27 Dec 2016 22:49

Re: Een wasvraag

Volgens mij was het inderdaad Soto soep. Eigenlijk is het geen vies gerecht, het is alleen niet mijn gerecht. De ei met bouillon was lekker, maar daar hield het ook wel op. Vriend was wel fan.
<<

Anoniem221

Bericht 27 Dec 2016 22:52

Re: Een wasvraag

Dasty voor mijn kleding? Als ik zie hoe Dasty mijn apparatuur heeft aangetast, dan zou je toch denken dat het kleding vernietigd?

Het zijn volgens mij echt vetvlekken. De Bouillon was ook echt vet.

Quick en Brite en Vanish lijken me ook al van die hardnekkige middelen. Ik wil mijn blouse niet kwijt. Vriend zei al, dan halen we gewoon een nieuwe. Maar online worden ze niet verkocht en in de winkel hebben ze alleen nog maar 44 en 46. en met bovenmaat 38 is dat veul te groot. :(
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 27 Dec 2016 22:54

Re: Een wasvraag

Nee geloof me, ik spuit het op allerlei kleding! Zelfs op mijn oude velours turnpakjes.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 27 Dec 2016 22:56

Re: Een wasvraag

Volgens mij heeft hij saoto soep gemaakt maar niet zo goed haha. Ik ken het alleen met veel meer ingrediënten.


Wat de blouse betreft, in koud water met vanish en daarna zonder eerst uit te spoelen in de wasmachine.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem221

Bericht 27 Dec 2016 22:58

Re: Een wasvraag

Sawadee schreef:Nee geloof me, ik spuit het op allerlei kleding! Zelfs op mijn oude velours turnpakjes.


En dan na het inspuiten in de wasmachine? Ik ben echt fan van Dasty, ook al heeft het alle letters van mijn keukenapparatuur aangetast, het werd altijd wel schoon. Blinkend. Met kleding heb ik toch wat angst.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 27 Dec 2016 22:58

Re: Een wasvraag

Klein beetje dreft erop anders? iig iets wat ontvet. En idd wat Sawadee zegt je loopt weinig risico aangezien er al vlekken in zitten. Hoe langer ze erin blijven zitten hoe moeilijker je ze er ook uit krijgt volgens mij
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 27 Dec 2016 22:59

Re: Een wasvraag

Fedora schreef:
Sawadee schreef:Nee geloof me, ik spuit het op allerlei kleding! Zelfs op mijn oude velours turnpakjes.


En dan na het inspuiten in de wasmachine? Ik ben echt fan van Dasty, ook al heeft het alle letters van mijn keukenapparatuur aangetast, het werd altijd wel schoon. Blinkend. Met kleding heb ik toch wat angst.


Ja er op spuiten, flink wat, zodat het echt doordrenkt wordt. De vlek tegen elkaar wrijven (de stof tegen elkaar wrijven) en daarna op gewone manier wassen met normaal wasmiddel op 30 of 40 graden.
<<

Anoniem221

Bericht 27 Dec 2016 23:02

Re: Een wasvraag

Ik ga het proberen. Niet geschoten... Mocht het goedgekomen zijn dan plaats ik het morgen. :)
<<

Anoniem210

Bericht 28 Dec 2016 00:01

Re: Een wasvraag

Ik zou het met groene zeep proberen. De plekken goed inwrijven, een nacht laten weken en de volgende dag in de wasmachine.
<<

Anoniem221

Bericht 28 Dec 2016 00:12

Re: Een wasvraag

Ik heb de blouse bij thuiskomst in een lange was gegooid in de wasmachine, maar dat heeft er niet voor gezorgd dat de vlekken eruit waren. Ik kan hem niet meer aan, vanwege de vlekken, maar ik wil hem ook niet verprutsen. Hoe ik ook over mezelf denk, ik voelde me zeker in de blouse. Ik wil het hem niet kwijt. Niet melodramatisch bedoeld, maar ik vind het zo'n fijne blouse en hij staat me goed haha.
<<

Anoniem210

Bericht 28 Dec 2016 00:16

Re: Een wasvraag

Daarom zou ik het proberen met groene zeep. Dat is een goed werkend ontvettingsmiddel. Maar wel mild en vrij onschuldig voor je handen, het milieu en je kleding.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 28 Dec 2016 06:25

Re: Een wasvraag

Als je hem al gewassen hebt helpt vaak niks anders. Zou echt Dasty proberen, dingen als groene zeep helpen vaak alleen als je het er gelijk op smeert.
Daarbij is groene zeep van zichzelf ook wat vettig, dus als je dat op de vlek smeert vraag ik me af wat dat gaat doen.

Google maar eens op Dasty en kleding als je me niet geloofd. Ben niet de enige die het daarvoor gebruikt.
Wel gelijk na het inspuiten en inwrijven in de was gooien en wassen.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 28 Dec 2016 07:45

Re: Een wasvraag

Ik zou het ook gewoon proberen, met vlekken heb je ook niks meer aan de blouse. Ik haal vetvlekken er meestal meteen uit met afwasmiddel en andere vlekken vaak met ossengalzeep, werkt ook altijd goed.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 28 Dec 2016 07:56

Re: Een wasvraag

En mocht het echt niet lukken, kun je bij de winkel vragen of ze je maat nog op een andere vestiging hebben. Vaak zijn ze erg behulpzaam en kunnen ze nog wat regelen.
L2014 & H2017
<<

ChiQ

Bericht 28 Dec 2016 08:06

Re: Een wasvraag

Probeer eens een btje dreft! Het ziet eruit als polyester en in principe gaan vetvlekken daar wel uit!
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 28 Dec 2016 17:02

Re: Een wasvraag

Ik gebruik in dit geval ossengal zeep. Even goed erin wrijven en dan in de wasmachine
<<

Anoniem221

Bericht 28 Dec 2016 18:17

Re: Een wasvraag

Ik heb de wasmachine overstuur gemaakt met mijn Dreft-experiment. I.p.v. uitspoelen gooit deze dame zo haar blouse gedrenkt in Dreft in de wasmachine. :palm: Dreft leek me voor nu even het beste. Te bang dat ik met Dasty toch iets zou vernielen. Ga Dasty wel een keer uitproberen, maar dan op een heel oud truitje. Ik weet nog niet hoe het blousje eruit is gekomen, hij hangt te drogen.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 29 Dec 2016 12:05

Re: Een wasvraag

Is het nog gelukt?
Ik had laatst spekvet in mijn broek gekregen. Meteen met dasty aan de slag gegaan, dat heeft altijd nog gewerkt bij vlekken. Die keer juist niet, daarna nog afwasmiddel, groene zeep en vanish geprobeerd. Ook dat heeft niets geholpen. Uiteindelijk heb ik het eruit gekregen met vetvlekken zeep van de Dille en Kamille. Was al even bang dat ik mijn broek kon weggooien.
<<

Anoniem221

Bericht 29 Dec 2016 12:33

Re: Een wasvraag

Heb de blouse er net even bij gepakt en... De vlekken zijn door Dreft weg! Pfft! Gelukkig! Thanks voor de tip Chiq! :hulde:
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 30 Dec 2016 12:16

Re: Een wasvraag

*kuck*aleerdergenoemd*kuch*
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem221

Bericht 30 Dec 2016 12:32

Re: Een wasvraag

Beachgirl schreef:*kuck*aleerdergenoemd*kuch*


Sorry Beachgirl! :redface: Dank je voor de tip! :hulde:
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers