Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vanaf wanneer echt eten?

<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 21 Dec 2016 21:14

Vanaf wanneer echt eten?

A is nu 5 maanden en heeft nu 3 keer wortel gegeten, een keer broccoli en een keer bloemkool maar ze zevert alles eruit. Hoevaak heb je je kindje groente gegeven voor het echt gaat eten?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem281

Bericht 21 Dec 2016 21:24

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Groenten hebben wij gepureerd aangeboden vanaf 4.5 maand ongeveer. Gewoon elke dag iets geprobeerd! Regelmatig werd t geweigerd of teruggespuugd maar dat mag ook, op die leeftijd. We bleven gewoon iets aanbieden, elke dag weer en t ging steeds beetje beter. Nu is ie 8 maanden en eet ie elke dag tussen de 150 en 250 gram groenten.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 21 Dec 2016 21:51

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Wij waren met vier maanden begonnen maar hij moest er niks van hebben. Tijdje gewacht en met vijf maanden weer. Pas met een maand of zes begon hij het te snappen en lekker te vinden en nu met bijna 10 maanden is het een kleine vreetzak! Hij vindt alles lekker wat je hem geeft.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem315

Bericht 21 Dec 2016 21:57

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Onze oudste hebben we met 4 maanden voor het eerst groente gegeven en dat vond ze heerlijk! Vooral wortel en bloemkool en zoete aardappel. Ik weet het niet precies meer, maar ze kon al gauw een potje of zo'n 150 gram eten.

De tweede is bijna 4 maanden, maar ze oogt minder happerig dan haar grote zus. Ik laat het aan haar over wanneer we beginnen.
Laatst gewijzigd door Anoniem315 op 21 Dec 2016 22:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 21 Dec 2016 21:59

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Heeft bij ons ook ruim twee maand geduurd voordat hij 100gr op at hoor.
Nu doe ik er wat aardappel door.

Geef je nog geen aardappel Bazinga?
2016
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 21 Dec 2016 22:28

Re: Vanaf wanneer echt eten?

We hebben het meerdere keren geprobeerd omdat het leek alsof ze eraan toe, maar E. kreeg en wilde pas echt wat hapjes toen ze een maand of 6 was. Eerder is ook helemaal niet nodig, tenzij je kindje echt aangeeft er behoefte aan te hebben.
Eten is sowieso een hele tijd een dingetje geweest. Ik denk dat ze pas rond het jaar echt porties ging eten. Daarvoor bleef het heel vaak bij iets van 100 gram.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 21 Dec 2016 22:51

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Hoe geeft een kindje dan aan dat het er aan toe is?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 21 Dec 2016 22:57

Re: Vanaf wanneer echt eten?

D rolt nu naar ons eten, pakt eten van je bord om het in z'n mond te stoppen en kan al goed stevig zitten. Voor ons betekend dit dat hij er aan toe is, na de feestdagen krijgt hij z'n eerste groente.

Vanaf een maand of 8 a 9 gaven we R maaltijden ipv alleen groente.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem315

Bericht 21 Dec 2016 23:12

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Jip schreef:Hoe geeft een kindje dan aan dat het er aan toe is?


Onze oudste volgde onze vork, strekte haar handjes, hapte mee als wij een hap namen en ze smúlde van haar vitamines.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 21 Dec 2016 23:22

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Wij zijn pas begonnen met bijna zes mnd. Maar het duurde echt lang voordat de tongreflex (die het eten er weer uit duwt) weg was. Zeker 1,5 maand.
Wij kregen toen de tip van CB om haar aardappel te geven en in haar wangen te 'duwen'. Dat krijgen ze er niet zo makkelijk uit, waardoor ze wennen aan structuur en uiteindelijk ook het doorslikken. Misschien kun je dan nog proberen.
Overigens duurde t nog wel langer voordat ze echt goed ging eten (meer dan 100 gram).
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem291

Bericht 21 Dec 2016 23:40

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Ivm problemen met zijn darmen ben ik met 4 maanden begonnen met fruit en pas met 6 maanden met groente, het eten ging eigenlijk gelijk goed aan sommige smaken moest hij wennen maar dat was na 3 keer de smaak herhalen vaak wel over. Met zijn darmen ging het niet goed dus we zijn weer even gestopt met groente en met bijna 7 maanden weer begonnen en toen ging het wel goed en nu eet hij alles (behalve krootjes).
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2864

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 22 Dec 2016 00:20

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Wij begonnen met 6 maanden met de jongste. Hij weigert gepureerd, daar doet hij zijn mond niet voor open. Als ik hem stukken geef eet hij wel. Hier was dat dus de oplossing voor niet willen eten.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 22 Dec 2016 10:18

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Hier zijn we met precies 4 maanden begonnen. Hij was er echt ontzettend aan toe, alles wat in mijn mond ging werd hij boos om en zat continu te smakken. Doordat hij er zo aan toe was vond hij het vanaf de eerste hap lekker haha. De lepel vond hij wel heel vreemd. We zijn eerst 3 dagen met worteltjes begonnen en heeft nu 2x doperwten op. En hij eet echt al iets van 30 kleine lepeltjes.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 22 Dec 2016 11:18

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Wij beginnen pas als ze een halfjaar is, dat hebben we ook gedaan bij de oudste en dat ging toen eigenlijk gelijk goed. Hij at binnen de week al een portie van 150 gram ofzo. Over een kleine maand beginnen we bij onze jongste ook, ben benieuwd hoe het bij haar gaat.
2012 & 2016
<<

Geel

Bericht 22 Dec 2016 11:38

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Wij begonnen met 4,5 maand, maar toen wilde ze nog niet. Toen met 5 maanden en een week en toen wilde ze ineens wel. Ik denk dat het lag aan hoe ik het pureerde. De eerste keren wist ik niet goed hoe ik een goeie puree net als in potje moest maken, dus er zat veel te veel structuur in.

Het zou enerzijds dus kunnen dat het niet gepureerd genoeg is, óf juist wat Kajaka zegt dat ze hele stukken wil. Of ze is er gewoon nog niet helemaal aan toe. Over twee weken weer proberen?
<<

Anoniem250

Bericht 22 Dec 2016 11:46

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Hoe pureer jij Geel? Ik ben bij F begonnen met 5 maanden, maar ze moest er nog niks van hebben. Toevallig twee dagen geleden zo'n biologisch potje van de AH aangeboden en daar heeft ze wel iets van gegeten. Nog maar heel weinig hoor.

R en S begonnen pas echt een beetje te eten met 8 maanden en toen zaten ze ook goed rechtop.
<<

Geel

Bericht 22 Dec 2016 13:22

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Een vriendin had zo'n Philips-stoomding. Dan stoomde ik de groenten met vocht en daarna pureren met de staafmixer die daarin zat. Met appel kreeg ik dan ineens wel een puree, terwijl als ik het in een pannetje deed en dan mixen toch minder puree werd. Maar volgens mij is over all dé truc om genoeg vocht te gebruiken tijdens het koken/stomen en dan in je staafmixer uitvogelen hoe het een goeie puree wordt. Beetje boter bij groenten wil ook nog wel eens helpen.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 22 Dec 2016 15:56

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Het zou goed kunnen dat ze er nog niet helemaal aan toe is. Een paar weken geleden sowieso niet. En vorige week ergens opeens leek ze veel wijzer dus hebben we het geprobeerd. Ik blijf gewoon iedere dag een paar hapjes aanbieden. Ze zal het vanzelf snappen. Ik maak het klaar in de babycook. En ik moet zeggen dat het echt lekker wordt daarin! Eet zelf met haar mee ervan. Van de week had ik een dag geen verse groente in huis die A mocht dus heb ik een potje gepakt. Maar dat is echt niet te eten. Heel bitter smaakte de wortel.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 22 Dec 2016 20:14

Re: Vanaf wanneer echt eten?

September schreef:Het zou goed kunnen dat ze er nog niet helemaal aan toe is. Een paar weken geleden sowieso niet. En vorige week ergens opeens leek ze veel wijzer dus hebben we het geprobeerd. Ik blijf gewoon iedere dag een paar hapjes aanbieden. Ze zal het vanzelf snappen. Ik maak het klaar in de babycook. En ik moet zeggen dat het echt lekker wordt daarin! Eet zelf met haar mee ervan. Van de week had ik een dag geen verse groente in huis die A mocht dus heb ik een potje gepakt. Maar dat is echt niet te eten. Heel bitter smaakte de wortel.


Ja mijn baby lust ook geen potjes. Had laatst ook een keer een potje gegrepen omdat er niet anders was. En dat wil hij dus niet meer nu hij vers gewend is.
Ik heb trouwens in het begin 30cc voeding aangemaakt en hiervan een beetje door de gepureerde groente gedaan. Zodat het lekker smeuïg wordt. Dat at hij heel goed toen.
2016
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 27 Dec 2016 20:29

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Nou vandaag stond er bloemkool op het menu en steeds heel snel doorslikken en de mond weer open!
Ik ben na 20 happen maar gestopt want ik wil niet dat ze er last van krijgt maar ze had nog veel meer gelust!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 27 Dec 2016 21:17

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Ik vraag het me nog steeds af. We zijn met 6 maanden begonnen (Rapley) maar inmiddels eet hij ('s avonds) niets meer mee.
L2014 & H2017
<<

Anoniem281

Bericht 28 Dec 2016 10:22

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Geel schreef:Een vriendin had zo'n Philips-stoomding. Dan stoomde ik de groenten met vocht en daarna pureren met de staafmixer die daarin zat. Met appel kreeg ik dan ineens wel een puree, terwijl als ik het in een pannetje deed en dan mixen toch minder puree werd. Maar volgens mij is over all dé truc om genoeg vocht te gebruiken tijdens het koken/stomen en dan in je staafmixer uitvogelen hoe het een goeie puree wordt. Beetje boter bij groenten wil ook nog wel eens helpen.


Geel, is dat deze:

Afbeelding

Tobias eet zo moeilijk avondeten laatste tijd. Alles wat ik maak, wordt geweigerd! Enige dat er nu echt met plezier in gaat, is zo'n stom potje met Pompen en kip. Mijn verse pompoen wordt gewoon weer z'n bakkes uitgewerkt.. maar toen dacht ik, ja, ik krijg 't ook nooit zo smooth. Dus ik overweeg het om zo'n lel aan te schaffen. Mss is 't maar voor een paar maanden, maar tegen die tijd is D. van Elliot ook wel toe aan vaste voeding en dan geef ik 'm wel door of zo..
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 28 Dec 2016 10:37

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Bazinga schreef:
Geel schreef:Een vriendin had zo'n Philips-stoomding. Dan stoomde ik de groenten met vocht en daarna pureren met de staafmixer die daarin zat. Met appel kreeg ik dan ineens wel een puree, terwijl als ik het in een pannetje deed en dan mixen toch minder puree werd. Maar volgens mij is over all dé truc om genoeg vocht te gebruiken tijdens het koken/stomen en dan in je staafmixer uitvogelen hoe het een goeie puree wordt. Beetje boter bij groenten wil ook nog wel eens helpen.


Geel, is dat deze:

Afbeelding

Tobias eet zo moeilijk avondeten laatste tijd. Alles wat ik maak, wordt geweigerd! Enige dat er nu echt met plezier in gaat, is zo'n stom potje met Pompen en kip. Mijn verse pompoen wordt gewoon weer z'n bakkes uitgewerkt.. maar toen dacht ik, ja, ik krijg 't ook nooit zo smooth. Dus ik overweeg het om zo'n lel aan te schaffen. Mss is 't maar voor een paar maanden, maar tegen die tijd is D. van Elliot ook wel toe aan vaste voeding en dan geef ik 'm wel door of zo..


Wij hebben deze ook tot in den treure gebruikt voor T.
Ideaal ding :)
<<

Anoniem291

Bericht 28 Dec 2016 11:05

Re: Vanaf wanneer echt eten?

https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3 ... 125605.jpg

Ik heb deze, super handig. Ook nu ik niet meer pureer maak ik z'n eten er wel altijd in klaar.
Toen met rentepunten van ing met aardig wat korting.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 28 Dec 2016 11:40

Re: Vanaf wanneer echt eten?

Bazinga, hoe oud is T nu? Mijn dochter vond op een gegeven moment gewoon dat het met een lepeltje gevoerd worden stom is. In de tijd van een maand of 7 tot nu heb ik steeds in elk geval 1 onderdeel van het eten in stukjes aangeboden zodat ze het zelf moet pakken en eten. En dan steeds tussendoor met een lepeltje voeren.
Toen het zelf eten steeds beter ging, heb ik haar steeds meer zelf laten eten. En dus ook niet meer geprakt.
(En.. Misschien overbodig, maar is het eten voor hem voldoende afwisselend.?)
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers