Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeders voor moeders

<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 22 Okt 2013 22:03

Re: Moeders voor moeders

Jans schreef:Eerste keer wel meegedaan, 2 keer niet.


+1 vond het een gedoe en stinken.
M:21072011
J :08012014
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 22 Okt 2013 22:04

Re: Moeders voor moeders

Ik heb ook mee gedaan, vond de geur behoorlijk vies haha. Maar dat was het enige nadeel, heb mee gedaan vanaf week 6 tot week 16. Had wel een heel voldaan gevoel dat ik dit had gedaan. Door zo'n kleine moeite, wat ccc zei plassen moet je toch, als je daardoor mensen kan helpen, heel graag!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6366

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 22 Okt 2013 22:34

Re: Moeders voor moeders

Nee, niet gedaan.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem162

Bericht 23 Okt 2013 07:33

Re: Moeders voor moeders

Ilovethe90s, hoezo zou daarop gehamerd worden?
ik kreeg bij de verloskundige de eerste keer een folder mee en dat was het. Ik had verder geen interesse om er aan mee te doen dus heb dat ook niet gedaan.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 23 Okt 2013 08:45

Re: Moeders voor moeders

Bij de eerste niet. Ik kwam er toen een maand later pas achter dat ik zwanger was en vond het zelf toen niet de moeite. (had mezelf er blijkbaar ook niet echt in verdiept, want dacht dat je tot maar 12weken mee kon doen...)

Bij de tweede vanaf 6 weken. En gewoon de hele tijd... Ik vind het een kleine moeite, en anders spoel je het toch maar door de wc. Mooi toch dat er dan zoiets goeds van gemaakt kan worden? Ook ik was kots en kotsmisselijk de eerste 12 weken. Gewoon inademen, overschenken en dichtdraaien en dan hard wegrennen... Ik vond het een kleine moeite iig.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 23 Okt 2013 08:51

Re: Moeders voor moeders

Mirthe schreef:Ilovethe90s, hoezo zou daarop gehamerd worden?


Bij mijn eerste zwangerschap belde ik voor de intake, en de receptioniste vroeg of ze mijn gegevens mocht doorgeven. Ik wilde al meedoen maar op deze manier strikken ze meer vrouwen.

Nu zit ik bij een andere praktijk en ze hebben er niks over gevraagd/verteld.
M:21072011
J :08012014
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 23 Okt 2013 08:59

Re: Moeders voor moeders

Ik heb vanaf week 5 meegedaan, maar ben wel vroegtijdig gestopt (week 10 dacht ik). Ik was heel ziek en had gewoon geen kracht/energie om ook nog op kannetjes te plassen. Ik had ook bijna geen urine doordat ik te weinig binnen kreeg.

Hier in het dorp kwamen ze de kratten niet ophalen, dat vond ik ook best een gedoe (ik heb geen rijbewijs).
<<

Poeke

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 182

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:35

Bericht 23 Okt 2013 13:05

Re: Moeders voor moeders

Ik doe nu wel mee, mijn nichten kunnen allemaal niet of moeilijk kinderen krijgen waardoor ik als ik iets kan doen voor andere vrouwen dat graag doe! Ik werk ook fulltime maar krijg wel een bus per dag vol gelukkig.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 23 Okt 2013 13:54

Re: Moeders voor moeders

Wat ik zo jammer vind aan Moeders voor moeders is dat de urine niet alleen wordt gebruikt voor vrouwen die niet makkelijk zwanger kunnen worden maar dat het tevens wordt gebruikt voor o.a. dure afslankkuren. Deze medicijnen worden voor heel veel geld verkocht.

Ik heb de eerste keer (MK) meegedaan. De tweede, derde (MK) en vierde keer niet. Ik zou er wel aan hebben meegedaan als ik zeker wist dat het niet werd gebruikt om als duur goedje te worden verkocht maar ik vind het nogal krom dat ik als vrijwilliger bijdraag aan een goedlopende winstgevende onderneming. Wellicht had ik ook meegedaan als ik door dit bedrijf een vergoeding zou krijgen, bijv. een bijdrage op de spaarrekening van het geboren kindje.
<<

Anoniem16

Bericht 23 Okt 2013 14:07

Re: Moeders voor moeders

Is dat zo sdl? Dat wist ik helemaal niet.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 23 Okt 2013 14:15

Re: Moeders voor moeders

Ik heb meegedaan. Ook alleen maar thuis urine opgevangen en omdat ik toen nog fulltime werkte kon ik ik dus niet heel veel urine opvangen. Op het einde vergat ik het ook steeds. Ik heb het wel thuis op laten halen en achteraf hoorde ik wel van de buurvrouw dat ze hierdoor al dacht dat ik zwanger was. Maar dat maakte mij verder ook niet uit.
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 23 Okt 2013 14:22

Re: Moeders voor moeders

Ik heb ook meegedaan. Voornamelijk omdat ik zelf er ook gebruik van heb gemaakt om zwanger te raken. Kleine moeite om dromen uit te laten komen. Aan het einde was ik er wel een beetje klaar mee, maar ach ik wist waar ik het voor deed.
Make happy memories
<<

Anoniem73

Bericht 23 Okt 2013 14:25

Re: Moeders voor moeders

Ik heb meegedaan maar niet afgemaakt. Ik ben zo ziek geweest dat het niet te doen was. Bij een eventuele 2e zou ik het wel weer proberen.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 23 Okt 2013 14:26

Re: Moeders voor moeders

Nou, heb even gezocht op Internet (maar ja, hoe betrouwbaar is dat) en tegenwoordig wordt er strenger op toegezien dat HcG enkel wordt gebruikt waar het voor in het leven is geroepen. Tevens geeft MvM aan dat zij zich distantieren zich van het gebruik van andere doeleinden. Het moederbedrijf is een farmaceutische groothandel, MvM kan niet voorkomen dat de afnemers van het moederbedrijf het toch inkopen om af te slanken maar de afnemers kunnen vanwege het tekort tegenwoordig wel een hoge boete krijgen. Toen ik zwanger was, was dit nog niet ter spraken. Vandaag de dag zou ik, vanwegen de boetes bij oneigenlijk gebruik, waarschijnlijk wél meedoen. Er wordt héél véél geld verdiend door het moederbedrijf en dat staat me toch nog steeds wel wat tegen.
<<

Anoniem66

Bericht 23 Okt 2013 15:00

Re: Moeders voor moeders

De eerste keer wel, de tweede en derde keer niet.
<<

Joli86

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:45

Bericht 23 Okt 2013 15:05

Re: Moeders voor moeders

Ja, ik heb de volle 10 weken mee gedaan!
Kleine moeite, zeker omdat ik zelf ook via de Mmm zwanger ben geraakt wilde ik ook graag helpen.
Elke dinsdag kwamen ze bij ons de kratten omruilen voor nieuwe, ik zetten ze altijd gewoon aan de deur.

Volgende keer zou ik zeker weer mee doen!
Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 23 Okt 2013 15:08

Re: Moeders voor moeders

SDL schreef:Wat ik zo jammer vind aan Moeders voor moeders is dat de urine niet alleen wordt gebruikt voor vrouwen die niet makkelijk zwanger kunnen worden maar dat het tevens wordt gebruikt voor o.a. dure afslankkuren. Deze medicijnen worden voor heel veel geld verkocht.

Ik heb de eerste keer (MK) meegedaan. De tweede, derde (MK) en vierde keer niet. Ik zou er wel aan hebben meegedaan als ik zeker wist dat het niet werd gebruikt om als duur goedje te worden verkocht maar ik vind het nogal krom dat ik als vrijwilliger bijdraag aan een goedlopende winstgevende onderneming. Wellicht had ik ook meegedaan als ik door dit bedrijf een vergoeding zou krijgen, bijv. een bijdrage op de spaarrekening van het geboren kindje.


Dit klopt inderdaad. Maar ja, daar doe je weinig aan.. Het is net als mensen die trippen op AHDH pillen en die via het illegale circuit bemachtigen. Ze worden er in ieder geval niet voor gemaakt... Ze worden echt gemaakt voor vrouwen die moeite hebben met zwanger worden.. En als er dan 1 of andere niet-koosjere arts bij zit die ze voorschrijft aan mensen die ze niet nodig hebben en hem er extra voor betalen.. Tja.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:00

Bericht 23 Okt 2013 15:12

Re: Moeders voor moeders

SDL schreef:Wat ik zo jammer vind aan Moeders voor moeders is dat de urine niet alleen wordt gebruikt voor vrouwen die niet makkelijk zwanger kunnen worden maar dat het tevens wordt gebruikt voor o.a. dure afslankkuren. Deze medicijnen worden voor heel veel geld verkocht.

Ik heb de eerste keer (MK) meegedaan. De tweede, derde (MK) en vierde keer niet. Ik zou er wel aan hebben meegedaan als ik zeker wist dat het niet werd gebruikt om als duur goedje te worden verkocht maar ik vind het nogal krom dat ik als vrijwilliger bijdraag aan een goedlopende winstgevende onderneming. Wellicht had ik ook meegedaan als ik door dit bedrijf een vergoeding zou krijgen, bijv. een bijdrage op de spaarrekening van het geboren kindje.


Maar het zijn artsen die dit oneigenlijk voorschrijven, hier kan moeders voor moeders niets aan doen. Toen de consulente bij mij was heeft ze er zelfs op gehamerd dat mocht ik ergens iets van oneigenlijk gebruik merken (in mijn omgeving of zelf via een arts) of ik dat dat alsjeblieft door wilde geven aan MvM zodat zij hier verdere stappen op konden ondernemen...

Ik heb wel meegedaan. Ik heb zelf ook in het medische traject gelopen en ben blij dat ik andere vrouwen ermee kan helpen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 23 Okt 2013 16:19

Re: Moeders voor moeders

Toen ik het hoorde van een vriendin heb ik het opgezocht en me aangemeld. Kleine moeite. Deed het wel alleen thuis
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 23 Okt 2013 18:04

Re: Moeders voor moeders

Mirthe schreef:Ilovethe90s, hoezo zou daarop gehamerd worden?
Daar had een collega het over. De gynaecoloog had het gevraagd, de verloskundige vroeg het weer en ze was nog ergens anders geweest en daar werd het ook gevraagd. Ze kon er dus niet omheen :wink:
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 23 Okt 2013 18:08

Re: Moeders voor moeders

Ik vind ook wel dat er veel aandacht aan wordt besteed. Bij mij in het ziekenhuis zei de assistente, verpleegkundige en verloskundige het. Je krijgt standaard een folder van moeders voor moeders bij het intakegesprek. Volgens mij staat het zelfs op het uniform van de verpleegkundigen die ik tot nu toe bij gynaecologie en verloskunde gezien heb. Maar dat weet ik niet zeker. Ik moet vrijdag weer en zal er eens op letten.
<<

Boterbloem

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 18 Okt 2013 12:48

Bericht 23 Okt 2013 18:45

Re: Moeders voor moeders

Ja, alleen wanneer ik thuis was.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers