Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kerst: een verplichting?

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 25 Dec 2016 14:56

Re: Kerst: een verplichting?

Nee. In ieder geval niet meer.
Ik ben blij dat ik met de kerst nog met alle mensen die ik lief heb kan vieren. Er komt een tijd dat die momenten voor altijd gekoesterd zullen worden.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Pomsky

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 472

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 25 Dec 2016 15:14

Re: Kerst: een verplichting?

Ik zie het ook niet als een verplichting. Ik vind het gezellig en kijk er alijd echt naar uit. Mochten we wel wat anders willen plannen dan zou daar ook niet moeilijk over gedaan worden.
Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 25 Dec 2016 16:14

Re: Kerst: een verplichting?

@olijfje, vandaag hadden we dat wel zo gepland, maar ik vond het sneu dat mijn vader alleen zou zitten, dus hij komt straks.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 25 Dec 2016 16:23

Re: Kerst: een verplichting?

Sam schreef:Nee. In ieder geval niet meer.
Ik ben blij dat ik met de kerst nog met alle mensen die ik lief heb kan vieren. Er komt een tijd dat die momenten voor altijd gekoesterd zullen worden.


Ik hoef daar niet speciaal kerst voor te hebben. Vorige week zijn we met mijn schoonouders en zwagers uiteten geweest, dat vind ik dan leuker omdat het spontaner is dan dat het speciaal in deze twee dagen moet/hoort.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem321

Bericht 25 Dec 2016 17:39

Re: Kerst: een verplichting?

Ja ik vind het wel een beetje een verplichting maar toch ook wel weer gezellig als we er eenmaal zijn. Gusteravond al gegourmet bij mijn vader, vanmorgen bij schoonmoeder geweest en morgen naar mijn moeder.
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 25 Dec 2016 18:59

Re: Kerst: een verplichting?

Voor mij is het absoluut een verplichting ja. Ik zou het liever helemaal overslaan. Drie dagen gemaakt gezellig doen, en dan ook nog drie dagen achter elkaar. En daarvoor zitten we al met al ook nog zo'n 9 uur in de auto. Voor mij zou heel kerst overgeslagen mogen worden. Wij fantaseren er elk jaar over om met kerst op vakantie te gaan.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 25 Dec 2016 19:05

Re: Kerst: een verplichting?

Oh echt ellibre, 'gemaakt gezellig doen'? Dat lijkt me vreselijk. Voor wie moet dat dan?
#teammaple🍁
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 25 Dec 2016 19:08

Re: Kerst: een verplichting?

Vorig jaar waren we op vakantie!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 25 Dec 2016 19:43

Re: Kerst: een verplichting?

Jip schreef:
Sam schreef:Nee. In ieder geval niet meer.
Ik ben blij dat ik met de kerst nog met alle mensen die ik lief heb kan vieren. Er komt een tijd dat die momenten voor altijd gekoesterd zullen worden.


Ik hoef daar niet speciaal kerst voor te hebben. Vorige week zijn we met mijn schoonouders en zwagers uiteten geweest, dat vind ik dan leuker omdat het spontaner is dan dat het speciaal in deze twee dagen moet/hoort.


Nee maar met kerst hoort dat er wel juist bij vind ik.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 25 Dec 2016 21:02

Re: Kerst: een verplichting?

Urban Naked schreef:Oh echt ellibre, 'gemaakt gezellig doen'? Dat lijkt me vreselijk. Voor wie moet dat dan?

In zowel mijn ouderlijk gezin als in dat van m'n vriend speelt helaas het nodige. Psychische problemen, onderlinge ruzies, dat soort dingen. Zo is m'n schoonmoeder psychisch erg fragiel en heeft ze een enorme hekel aan m'n zwager (vriend van de zus van mijn vriend). Dat overschaduwt de hele avond, iedereen voelt die spanning, maar tussendoor doen we wel alsof het gezellig is. Toch gaan we ieder jaar, ook omdat mijn schoonmoeder erg eenzaam is. Ze heeft verder geen familie of vrienden. Heel sneu natuurlijk, maar van een oprecht gezellige avond is nooit sprake. Vorig jaar eindigde het zelfs met een psychose van mijn schoonmoeder en spoedopname in een psychiatrisch ziekenhuis.

En voor de andere twee avonden gelden iets minder heftige, maar wel vergelijkbare dingen.
<<

Anoniem192

Bericht 25 Dec 2016 21:56

Re: Kerst: een verplichting?

Alleen het moeten plannen vind ik altijd vervelend, omdat ik met werken zit, en beide families op 100/150 km afstand wonen, dus het is ook niet te combineren. Maar eenmaal met de families vind ik het heerlijk :)
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 26 Dec 2016 00:32

Re: Kerst: een verplichting?

Ik vind het geen verplichting, zoals ik me eigenlijk niks laat verplichten in het leven. Ik vind het gezellig en pas me er graag voor aan en rij paar uur. Het is voor mij niet anders dan een verjaardag, geboorte van een kindje of iets anders dat gevierd wordt en mensen bij elkaar komen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem313

Bericht 26 Dec 2016 08:28

Re: Kerst: een verplichting?

Urban Naked schreef:ga ik bloody Mary's maken voor Caulfield :)


Ik <3 Kerst.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 27 Dec 2016 01:24

Re: Kerst: een verplichting?

Nee, het voelt voor mij niet als een verplichting. Ik vind het ook echt hele fijne dagen altijd, met familie en veel gezelligheid.
2012 & 2016
<<

Anoniem245

Bericht 27 Dec 2016 10:06

Re: Kerst: een verplichting?

Nee totaal niet. Vroeger was het voor mijn ouders wel een verplichting, mijn opa en oma wilden iedereen 1e kerstdag en 1e paasdag en 1e pinksterdag de hele dag op visite hebben, van 10u in de ochtend tot ver na het avondeten. Als je daar geen zn in had was het geheid ruzie (ook vaker voorgekomen in de familie) dus wij doen heerlijk waar we zin in hebben. Komen toch zeker wel met kerst bij elkaar over de vloer maar geen hele dagen en we stemmen een beetje af waar iedereen zin in heeft.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 27 Dec 2016 10:17

Re: Kerst: een verplichting?

Ja een beetje wel, voor ons is het een hele drukke periode met ook nog meerdere verjaardagen dicht bij elkaar en we vieren bij beide families ook nog Sinterklaas, dus we zien elkaar gewoon heel veel en vooral bij mijn schoonfamilie is het dan echt een verplichting. Mijn man was hartstikke chagrijnig toen we moesten vertrekken eerste kerstdag.
Iedereen woont ver weg dus we moeten altijd blijven slapen en zijn ook pas laat thuis, onze kerstdagen zijn dus volledig gevuld. Uiteindelijk kwamen mijn man zijn broertje, zusje en haar vriend pas net voor het eten binnen lopen, terwijl wij er al vanaf 2 uur waren en was mijn schoonmoeder ook behoorlijk teleurgesteld, dat zegt ook meteen wel iets over het gezin en waarom het nooit echt gezellig wordt.

Bij mijn ouders wordt er ook wel echt verwacht dat we komen of dat wij hun uitnodigen, maar daar komen naast mijn broer met zijn vriendin en zoontje ook nog altijd mijn oom, tante, neefje met vriendin en mijn nichtje, dat zijn toch weer gezichten die we minder vaak zien en dan is het ook echt even bijkletsen en meer ongedwongen, dus meer gezelligheid en minder opzitten.

Volgend jaar zijn mijn schoonouders op vakantie, dat is onze eerste kerst met zijn vieren, dan gaan we lekker 1 dag naar mijn familie en hebben we dus nog een kerstdag voor ons gezin over, heerlijk, kijk er nu al naar uit.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Dec 2016 10:21

Re: Kerst: een verplichting?

Ik vind het geen verplichting, dat vind ik familiebezoekjes nooit, maar ik vind spontane avonden met familie wel leuker.
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 27 Dec 2016 10:41

Re: Kerst: een verplichting?

Vroeger wel.. ik haatte het als mijn moeder zei dat we al vroeg moesten komen. Maar dit jaar was haar afwezigheid voelbaar. Kutzooi. Kutlerst.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 27 Dec 2016 10:52

Re: Kerst: een verplichting?

Gelukkig niet. Vooral niet aan mijn kant van de familie, maar die zijn dan ook al 13 jaar gewend dat ik met kerst moet werken in de horeca.
Schoonfamilie heeft het wel iets meer, maar we hebben deze kerst alleen mijn schoonvader gezien. Schoonmoeder en schoonzussen gingen de dag voor kerst wel brunchen maar ik moest werken en vriend had daar geen zin in.

Zelf hebben wij trouwens ook niets met kerst, dat scheelt vast iets.
10.04.17
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers