Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Burgerhulpverlening

<<

Jilke

Kwebbel

Berichten: 261

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:26

Bericht 18 Dec 2016 15:15

Burgerhulpverlening

Zijn er hier mensen aangemeld als burgerhulpverlener? Heb je wel eens een oproep gehad?
<<

Anoniem184

Bericht 18 Dec 2016 15:44

Re: Burgerhulpverlening

Ik twijfel. Ik zou me aan willen melden vanuit het gevoel iets goeds te willen doen, maar als ik dan ineens opgeroepen zou worden voor een reanimatie, ben ik bang dat ik niet durf. Ik weet wel dat er meerderen tegelijk worden opgeroepen, een aantal om een AED te halen en een ander aantal om te reanimeren, maar als ik bij voorbaat al bang ben niet te durven reanimeren, vind ik het zinloos mezelf op te geven.
<<

Blue

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 18 Apr 2014 10:04

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 18 Dec 2016 15:47

Re: Burgerhulpverlening

Ik had mij hiervoor opgegeven, alleen in mijn gemeente moet je ieder jaar een competentietest en meerder herhalingen per jaar volgen. Voor mijn werk doe ik dit al regelmatig en had ik niet zo'n zin om dit privé ook nog te doen, dus ik heb mij maar weer afgemeld.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 18 Dec 2016 16:04

Re: Burgerhulpverlening

Ik ben al een paar jaar burgerhulpverlener. Ik heb een aantal keer een oproep gehad, maar ik heb pas 2 keer echt kunnen gaan omdat ik in de buurt was. Ik was toen gelukkig samen met mijn moeder dus hoefde niet alleen. Ik vind het wel altijd een beetje eng maar er zijn eigenlijk altijd meerdere mensen. 1 keer was het uiteindelijk geen reanimatie, man was van het dak gevallen. Wel meegeholpen hem zo stil mogelijk te laten liggen. De andere keer was er al hulpverlening aanwezig toen wij aan kwamen en zijn we dus weer vertrokken. Deze man was al overleden dus het was denk ik wel heftig geweest als we eerder waren geweest.
<<

Jilke

Kwebbel

Berichten: 261

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:26

Bericht 18 Dec 2016 16:38

Re: Burgerhulpverlening

Ik heb mezelf vanmorgen wel opgegeven. Ik heb een aantal jaren geleden iemand op straat gereanimeerd. En vanuit mijn werk ben ik ook opgeleid hiervoor. Lijkt me raar om een oproep te krijgen. Ik ben zoiezo niet vaak thuis, maar ik begreep dat je dit kunt instellen per week. Ben benieuwd of ik een oproep krijg, en zoja of ik dan uberhaupt iets kan doen.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 18 Dec 2016 17:02

Re: Burgerhulpverlening

Ik zou wel willen, maar heb op dit moment geen registratie mbt reanimatie/AED. Wel weet ik van mijzelf dat als het nodig is, ik zeker zal helpen bij een noodsituatie.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 18 Dec 2016 18:24

Re: Burgerhulpverlening

Nee. Omdat ik tijdens mijn werk al zoveel reanimeer etc, vind ik het wel fijn dat buiten mijn werk om ook niet nog eens te moeten doen. Eigenlijk stom want ik zou juist van betekenis kunnen zijn tijdens een melding.
Laatst gewijzigd door Lady op 18 Dec 2016 23:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 18 Dec 2016 18:34

Re: Burgerhulpverlening

Ik heb het een aantal jaar gedaan. Meerdere reanimaties ook, helaas in alle gevallen zonder succes.

Sinds ik in Amsterdam woon doe ik het niet meer. Ik heb helaas erg veel negatieve ervaringen met (vooral) Marokkaanse families in dit soort situaties. En ik ben bang dat dat me zou overkomen terwijl ik daar alleen ben - ook al zijn de hulpdiensten al onderweg. Zou willen dat het anders was, maar ik durf het dus niet.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 18 Dec 2016 19:04

Re: Burgerhulpverlening

Ja ik heb me aangemeld.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem316

Bericht 18 Dec 2016 19:43

Re: Burgerhulpverlening

Ik zit hier ook nog over te twijfelen. Ik vind eigenlijk dat ik moet omdat ik gecertificeerd ben.. maar ben vind het ook wel wat eng ofzo..
<<

Anoniem331

Bericht 18 Dec 2016 19:49

Re: Burgerhulpverlening

Ik doe het bewust niet. We wonen hier in zo'n klein dorpje, iedereen kent iedereen. De kans dat het een bekende is is dan heel groot en dat houd je tegen.
<<

Anoniem185

Bericht 18 Dec 2016 22:56

Re: Burgerhulpverlening

Lady schreef:Nee. Omdat ik tijdens mijn werk al zoveel reanimeer etc, vind ik het wel fijn dst buiten mijn werk om ook niet nog eens te moeten doen. Eigenlijk stom want ik zou juist van grote betekenins kunnen zijn tijdens een melding.
Ik ben het helemaal met je eens en zou me er ook niet voor aanmelden. Als ik iets zie gebeuren zal ik zeker helpen, maar ik ga dit buiten mijn werk niet ook nog eens opzoeken.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 20 Dec 2016 10:59

Re: Burgerhulpverlening

Ja, ik ben aangemeld.
Ik heb wel een aantal oproepen gehad de afgelopen jaren (misschien 6 in de afgelopen 5 jaar), maar er nog nooit op af gegaan.

In sept de laatste oproep, maar toen ik het berichtje kreeg hoorde ik ook meteen in de verte al de sirenes.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 25 Dec 2016 11:59

Re: Burgerhulpverlening

Ik zou het graag doen, maar op de momenten dat ik werk kan ik niet weg en op de momenten dat ik niet werk heb ik m'n kinderen en kan ik niet weg. Ik zou nooit m'n kinderen meenemen naar zo'n situatie.
#teammaple🍁

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers