Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Donkere muren weer wit krijgen

<<

Nyx

Bericht 21 Okt 2013 22:14

Donkere muren weer wit krijgen

Een aantal jaren geleden heb ik mijn muren donkergrijs geverfd. Heel leuk, maar het past niet bij mijn vloer of de rest van de inrichting. En dus heb ik het in mijn hoofd gehaald om het weer wit of net van het wit af te verven. Eigenlijk wil ik dat verf in één keer dekt, maar of dat mogelijk is? Iemand die hier van heel donker weer naar heel licht is gegaan? Moest je dat twee of meerdere keren sauzen of was één keer voldoende? Welk merk heb je gebruikt?
<<

Anoniem185

Bericht 21 Okt 2013 22:16

Re: Donkere muren weer wit krijgen

Geen idee welk merk ik heb gebruikt, maar ik ben een keer van heel donker groen (van dat legerkleurige) naar wit gegaan. Heb volgens mij twee lagen moeten doen maar toen dekte het wel goed.

Volgens mij kwam de verf gewoon van de karwei en het zal wel die basisverf geweest zijn.
<<

Pancake

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 05 Sep 2013 07:17

Bericht 21 Okt 2013 22:54

Re: Donkere muren weer wit krijgen

Het is wel mogelijk. Ik had een donker rode muur op mijn studentenkamer en die moest wit toen ik eruit ging. Ik had gewone goedkope verf van de gamma geloof ik. Dekte na 1 laag al.
<<

Anoniem57

Bericht 22 Okt 2013 06:37

Re: Donkere muren weer wit krijgen

Volgens mij dekt dat met latex gewoon in 1x.
<<

Anoniem 3

Bericht 22 Okt 2013 07:55

Re: Donkere muren weer wit krijgen

Wij zijn in ons huidige huis op een kamer van donkerblauw naar lichtgrijs gegaan en dat moest twee keer, maar dat was dan ook geen latex, maar gewone muurverf.
Ik dacht dat je bij rood bijvoorbeeld het beste eerst (licht)grijs kon verven en daarna wit voor de dekking, maar bij donkergrijs denk ik dat je wel gelijk wit kunt doen. Zou gewoon een goede aanbieding afwachten en dan zo'n grote pot kopen, heb je gelijk genoeg.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 22 Okt 2013 08:01

Re: Donkere muren weer wit krijgen

Zelfs monodek dekt nooit helemaal mooi in 1 laag.
Het dekt wel de donkergrijze kleur voor het grootste deel maar 2 lagen geeft een mooier resultaat.

Bij rode verf moet je inderdaad eerst lichtgrijze verf gebruiken.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Nyx

Bericht 22 Okt 2013 11:20

Re: Donkere muren weer wit krijgen

Misschien heel dom, maar wat is monodek?

Ik heb twee kleuren in mijn huis; Grijs en donkergrijs. Grijs zou dan in één keer kunnen en donkergrijs dan eventueel twee keer. Heb mijn vader al gevraagd hoeveel liter hij denkt dat ik nodig ben en hij had het over 10 liter voor alle muren. Hij zal het weten.

Ik neig eigenlijk altijd naar Wyzenol, maar als het ook lukt met bv Histor dan vind ik dat ook goed inmiddels. Ik moet gewoon van die grijze muren af. Dan kan mijn vloerkleed ook eindelijk weer eens het huis in. Wel zo mooi.
<<

Anoniem33

Bericht 22 Okt 2013 14:37

Re: Donkere muren weer wit krijgen

Ik kan me niet voorstellen dat het in 1 keer mooi dekt. Ik zou zelf sowieso voor 2 keer kiezen en misschien zelfs wel 3keer. Qua merk verf kiezen wij altijd voor Histor, dit is wat dikker en dekt erg goed. Wij hebben in de woonkamer een witte muur grijs gemaakt, dat moest 2 keer. Op de babykamer hebben we witte muren mint en petrol gemaakt en dat dekte wel prima in 1 keer. Alles met Histor!!
<<

Nyx

Bericht 22 Okt 2013 14:44

Re: Donkere muren weer wit krijgen

Er zijn op dit moment mooie aanbiedingen, zag ik. Dus vanavond ga ik even naar de bouwmarkt. Ook even kijken of ik het spierwit wil of toch weer RAL9001 of misschien is RAL9010 wel mooier. Weet in ieder geval dat de lijst van de afscheiding nu netjes in de blanke lak wordt gezet. Een stuk mooier. Ik ben toch goed bezig. Na een tijd van ergeren. :laughcry:
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 22 Okt 2013 14:45

Re: Donkere muren weer wit krijgen

Monodek betekent dat het in 1 laag dekt, maar dat is eigenlijk nooit het geval.
Ik gebruik altijd 2 lagen en soms zelfs 3. Zeker met bouwmarktverf (eigen merk, flexa of histor).
Als je zelf al neigt naar Wyzonol zou ik zeker daar voor gaan. Dat is betere kwaliteit. Maar dan wel 2 lagen, ook bij lichtgrijs. Met 1 laag krijg je vooral veel strepen, dat is zonde!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 22 Okt 2013 15:17

Re: Donkere muren weer wit krijgen

Heb ik kortgeleden nog gedaan van een bijna zwarte muur naar een lichtgrijze.
We hadden eigen merk verf van de Gamma, matte variant die extra dekkend is.
Na 1 laag zag je niks meer van de donkere kleur en het is dat we wel al voor 2x verven verf in huis hadden, anders hadden we het bij die ene keer gelaten.
Make happy memories
<<

Nyx

Bericht 23 Okt 2013 14:45

Re: Donkere muren weer wit krijgen

Inmiddels ben ik terug van de bouwmarkt en heb ik gekozen voor RAL9010. Spierwit werd me toch iets te wit. Ik heb me laten voorlichten en volgens de medewerker zou ik beter af zijn met Powerdek van Flexa. Daar kreeg ik namelijk zoveel korting op en het zou goed dekken. Morgen ga ik het uitvinden. Na een afspraak vroeg in de morgen thuis aan de bak. Heb er zin in, want dit is een klusje wat ik expres alleen ga doen. Ben het best als ik alleen werk.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 23 Okt 2013 16:03

Re: Donkere muren weer wit krijgen

Succes! Wij hebben ook powerdek van Flexa gebruikt (goede korting idd!) maar deze ging over grijze cementmuren heen, dat pakte goed. Hoop dat het bij jou ook goed pakt omdat donkergrijs wel iets donkerder is dan lichtgrijs :).

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers