Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Taart!

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Dec 2016 15:21

Taart!

Ik ben bijna jarig en ben aan het dubben welke taarten ik wil. Ik wil er graag twee want één is niet genoeg qua aantal genodigden. Ik heb een lactose intolerantie dus daar moet ik wel rekening mee houden, één taart word dus sowieso lactose-vrij (een appelcake met verschillende noten erin, die ga ik zelf maken). Nu ben ik met mijzelf in overleg of ik nog een taart ga kopen die ik zelf niet kan eten (jammer!). Ik wil eigenlijk maar één taart zelf bakken, twee vind ik teveel werk. Wat zal ik als tweede taart kiezen?

Welke kiezen jullie altijd op je verjaardag?
[size=85]Afbeelding[/size]
Waarom is 'ie zo groot? Ach, mag best, hij is zo mooi :heart: .
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Dec 2016 15:36

Re: Taart!

Alvast gefeliciteerd! Je zelfgemaakte taart klinkt heerlijk.
En die red velvet van het plaatje ziet er heerlijk uit. Volgens mij heeft de Hema een red velvet. Die had Snirp op haar verjaardag laatst en was verreweg het populairst!

Ik had vorig jaar een mooi citroen meringue taartje. Vond 'm prachtig!

Afbeelding

Heb ook wel eens zo'n chocolade bombe gehad. Hangt er natuurlijk ook beetje vanaf hoeveel mensen er komen. Jij bent net als ik in het winterseizoen jarig en dan vind ik dat wel toepasselijke taarten.
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Dec 2016 16:01

Re: Taart!

Ja precies, het moeten ook wel een soort 'wintertaarten' zijn vind ik. Ik vind cake met vers fruit erop ook heel lekker en feestelijk maar toch meer zomers, ik had gezocht op herfst/winterfruit maar dat vond ik toch minder lekker.

Die red velvet van HEMA wilde ik eigenlijk bestellen, maar ik las in de reviews dat mensen hem veel te zoet vonden, toen dacht ik nou dan laat maar! Jij vond hem wel lekker?

Jouw taartje ziet er heel mooi uit zeg!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Dec 2016 16:02

Re: Taart!

Ja ik vond 'm helemaal niet te zoet. Heel lekker juist!
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Dec 2016 16:41

Re: Taart!

Ik denk dat ik jou wel kan vertrouwen qua smaak, volgens mij ben jij redelijk kritisch op eten :wink:. Misschien dat ik die dan toch maar ga bestellen, hij ziet er zo feestelijk uit!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Dec 2016 16:42

Re: Taart!

Haha oh jee straks vind je 'm niet lekker! :) Maar ik vond 'm wel echt lekker en hij was een succes bij anderen op datzelfde feestje. Dus ik zou het er wel op gokken als ik jou was!
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Dec 2016 17:40

Re: Taart!

Ik ga hem zelf dan niet eten :) maar aan mijn gasten geven.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 20 Dec 2016 19:54

Re: Taart!

Ik vond die red velvet van Hema dus helemaal niet lekker terwijl ik echt dol ben op taart en zoetigheid. Hij was (idd) zó zoet en daar was bij onze verjaardag ook iedereen het mee eens :smile:
Ik denk dat je bij deze taart gewoon heel kleine stukjes moet geven. Succes! :razz:
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 20 Dec 2016 20:03

Re: Taart!

Ik zou die zo graag willen proberen (red velvet v.d. hema), het ziet er zo lekker uit! Maar helaas, als ze nou bietenkleurstof hadden gebruikt i.v.m. E120 :no:

Zelf ben ik altijd saai, we nemen altijd vlaai :laughcry:
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem197

Bericht 20 Dec 2016 22:48

Re: Taart!

Ow briggy vlaai is lekkerder!
Maar voor een taart, je kan ook een simpele kwarktaart maken en wat luxer versieren.
Ik had een aardbeien kwarktaart gemaakt en bovenop een gelei laagje van tartina. Versierd met aardbeien en slagroom. Helaas mag je die zelf dan niet maar voor die prijs, geef je de resten maar aan iemand mee, beter dan een dure taart.
Of een wolkencake van dr oetker en op hun site staan variaties daarop. ook lekker simpel.
Ik vind het ook altijd lastig om te kiezen welke taart ik moet maken.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 22 Dec 2016 21:46

Re: Taart!

Ik heb de red velvet besteld, ben benieuwd wat ze ervan vinden. Vraagje: heb bedacht om ook stukjes chocola in mijn cake te doen maar dan lijkt het me lekkerder met peer ipv appel. Zou dat ook gewoon kunnen, en moet de peer dan rijp zijn of maakt dat niet uit? Marin?:)
<<

Anoniem286

Bericht 22 Dec 2016 22:22

Re: Taart!

Ik ben geen Marin maar je peer moet wel rijp zijn als je hem verwerkt. Anders is de smaak gewoon niet lekker.
<<

Anoniem257

Bericht 23 Dec 2016 03:34

Re: Taart!

Enige taart die ik echt lekker vind is Vanille slagroom vlaai van de Hema... nom nom.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 23 Dec 2016 04:58

Re: Taart!

Briggy schreef:Ik zou die zo graag willen proberen (red velvet v.d. hema), het ziet er zo lekker uit! Maar helaas, als ze nou bietenkleurstof hadden gebruikt i.v.m. E120 :no:

Zelf ben ik altijd saai, we nemen altijd vlaai :laughcry:

"In verband met" of "in plaats van"

Ik vond die taart overigens ook mierzoet dus je mist er niets aan ;)
volgende keer gewoon weer appeltaart bakken
Afbeelding

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers