Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar ligt/zit jouw baby het meest?

<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 21 Dec 2016 18:54

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Slapen het eerste half jaar in de wieg en daarna in het ledikant. Voor onderweg de kinderwagen of de draagzak, thuis heb ik ook wel gedragen maar alleen als hij huilerig was en bij me wilde zijn terwijl ik iets moest doen, de kinderwagen hebben we in huis niet gebruikt.
De wipstoel gebruikte we vooral tijdens de eerste hapjes of om hem bij ons te zetten als we aan tafel zaten bijvoorbeeld, maar pas vanaf een maand of 3 a 4. De eerste periode lag hij voornamelijk bij ons ( de avond zat hij standaard bij mijn man in zijn vest en lag hij dus op zijn buik) of in de box heerlijk onder een dekentje.

De box hebben we later ook nog veel gebruikt, als eigen rustige plekje maar ook als veilige plek om hem even te zetten als wij iets moesten doen, zo zette ik hem er in als ik naar de toilet ging of mijn man hem als hij in de ochtend ging douchen.

We wieg hebben we 6 maanden gebruikt, de wipstoel van 4 tot 9 maanden ongeveer, de box wel 1.5 jaar en zijn ledikant ligt hij nu nog lekker in. Je gebruikt het dus niet allemaal tegelijk en dezelfde periode.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem315

Bericht 21 Dec 2016 19:17

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

June schreef:Altijd al wel hoor, want ik forum via ongelezen bericht, maar ik heb nu een nichtje van 9 maanden vlakbij wonen :wink:, dus wellicht heeft het invloed of wat ik te vertellen heb.


Heel goed :) Je kennis kan niet breed genoeg zijn.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 21 Dec 2016 21:33

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Wij hebben nooit een wipstoel gehad. Vaak kunnen die maar tot iets van 9 kilo en tegen de tijd dat we ernaar gingen kijken was E. al 7 kilo. Wel hebben we de Nuna Leaf, een wiegstoel zeg maar. Heeft ze toen ze klein was wel in gelegen. Daarna een hele tijd niet en nu zoekt ze hem zelf regelmatig op om even in de gaan zitten of spelen.

E. heeft vooral veel in de wagenbak gelegen of in de box. Daarna ook veel gewoon op de grond, op een speelkleed oid. Tegen die tijd kon ze ook draaien en ging ze meer bewegen. Ze wilde dan echt niet meer zomaar ergens zitten, haha. De box gebruikte ik eigenlijk alleen nog als ik even de kamer uit ging. Wist ik zeker dat ze geen dingen van de tafel trok of zo, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 21 Dec 2016 22:02

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

D zit en ligt vooral bij ons. Hij speelt soms ook wel in de box en elke dag ook een paar keer op het kleed op de grond. De wipstoel is ideaal als ik in huis bezig ben, dan kan hij wat actiever mee kijken.

Vanaf een maand ofzo zit hij als hij wakker is in het newbornbakje van de tripptrapp aan tafel.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem253

Bericht 22 Dec 2016 19:06

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Vanaf wanneer leg je een baby op een speelkleed?
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 22 Dec 2016 19:58

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

E. lag de eerste weken vaak in de wagenbak of in de box te slapen. Snachts in haar wiegje naast ons. Toen ze 4 maanden was is ze naar haar ledikantje gegaan. Nu ligt ze overal: wagenbak, wipstoel, box, speelkleed op de grond en haar slaapjes doet ze altijd in haar ledikant.
2012 & 2016
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Loïs