Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat voor pan voor pastasaus ed?

<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 21 Dec 2016 16:53

Wat voor pan voor pastasaus ed?

(Pasta)sausen ed maakte ik altijd in een hapjespan.
Nou is die pan echt wel aan het eind van zijn latijn, dus tijd voor een nieuwe pan!
Ik twijfel echter of ik weer een hapjespan wil, of dat een andere pan handiger is. Wat voor pan gebruiken jullie om sauzen ed in te maken?

Het liefst natuurlijk een met een hoge rand en een goede antiaanbaklaag.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem221

Bericht 21 Dec 2016 16:56

Re: Wat voor pan voor pastasaus ed?

Wij maken saus ook altijd in de hapjespan. We hebben laatst een nieuwe gekocht van de Action. Hij heeft echt een perfecte anti-aanbaklaag, maar trok krom door de hitte. Ik denk dat de beste pannen van de Blokker komen. Wel wat prijzig, maar daar heb je dan ook echt kwaliteit voor terug.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 21 Dec 2016 16:59

Re: Wat voor pan voor pastasaus ed?

Ik maak pastasaus ed altijd in een braadpan.
Zoiets als deze.
Afbeelding
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Dec 2016 17:00

Re: Wat voor pan voor pastasaus ed?

Wij hebben een mooie Creuset braadpan in het zwart:
Afbeelding

Maar ook een veel goedkopere braadpan (wel in Creuset rood) van de Aldi en die is eigenlijk ook heel goed. Gewoon een goede geemailleerde braadpan. Daar maak ik de lekkerste sauzen in vind ik.
Let's discover the world together.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 21 Dec 2016 17:41

Re: Wat voor pan voor pastasaus ed?

Jezzie schreef:Ik maak pastasaus ed altijd in een braadpan.
Zoiets als deze.
Afbeelding



Ik heb ook zo'n pan (wel een redelijk goedkope van de Marskramer) maar bij mij bakt echt alles erin aan. :( En hij wordt echt loeiheet (ook de handvaten).

Zit nu te kijken naar een gietijzeren hapjespan van Ikea (wel stuk duurder maar dat heb ik er wel voor over als hij fijn is)
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 21 Dec 2016 17:54

Re: Wat voor pan voor pastasaus ed?

Een wokpan is daar ook fijn voor. Hier hebben we er een van Herman den Blijker (inductie). Voor pasta's doen we het als volgt in de wokpan: eerst gehakt rul bakken, daarna uien, dan paprika gevolgd door champignons, 2 blikken tomatenblokjes toevoegen als de rest goed gebakken is, dan italiaanse kruidenmix erdoor heen en de saus is klaar. Ondertussen heb je uiteraard de spaghetti of macaroni etc. gekookt. Wij doen deze na het uitlekken erdoor heen roeren in de wokpan zelf, want dan komt gelijk de saus overal op de pasta.
<<

anoniem213

Bericht 21 Dec 2016 18:33

Re: Wat voor pan voor pastasaus ed?

Ik heb gebruik ook een geëmailleerde braadpan (van Staub) en het bevalt goed!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Dec 2016 19:41

Re: Wat voor pan voor pastasaus ed?

Oeh nice een Staub. Die wil ik ook wel.

Fred, een wokpan zoals je 'm hier kunt krijgen werkt misschien wel, met zo'n anti aanbaklaag er in. Maar een echte wok (zo'n goedkope stalen, halen wij bij de toko) is juist totaal niet geschikt voor dat soort sauzen die lang moeten staan maar juist voor kort heet verhitten.
Let's discover the world together.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 21 Dec 2016 20:41

Re: Wat voor pan voor pastasaus ed?

ligt eraan of ik een snelle pastasaus maak of langzaam laat sudderen.

voor het sudderen gebruik ik sinds kort de Senior gietijzeren braadpan van de ikea
Afbeelding

voor snelle pastasaus pak ik de Skanka hapjespan/wok van de ikea
Afbeelding
Dit is ook meer een roerbakpan dan een wok.
Afbeelding
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 21 Dec 2016 20:48

Re: Wat voor pan voor pastasaus ed?

Fred schreef:Een wokpan is daar ook fijn voor. Hier hebben we er een van Herman den Blijker (inductie). Voor pasta's doen we het als volgt in de wokpan: eerst gehakt rul bakken, daarna uien, dan paprika gevolgd door champignons, 2 blikken tomatenblokjes toevoegen als de rest goed gebakken is, dan italiaanse kruidenmix erdoor heen en de saus is klaar. Ondertussen heb je uiteraard de spaghetti of macaroni etc. gekookt. Wij doen deze na het uitlekken erdoor heen roeren in de wokpan zelf, want dan komt gelijk de saus overal op de pasta.


Zo doe ik het ook in een wokpan.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem286

Bericht 21 Dec 2016 20:55

Re: Wat voor pan voor pastasaus ed?

Ik gebruik altijd dezelfde pan als Marin gebruikt maar dan in het rood. Vind ik toch wel de prettigste pan als iets lang op het vuur moet staan.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 21 Dec 2016 21:14

Re: Wat voor pan voor pastasaus ed?

Oh, was misschien ook wel handig geweest om erbij te zetten dat het juist om de 'snelle' sauzen gaat, haha.
We hebben een braadpan van Le Creuset. Die gebruik ik inderdaad voor sausen en dingen die lekker moeten pruttelen.
Als we even snel pasta maken oid, dan pak ik daar dus de hapjespan voor. Een wok hebben we ook, maar onze gaspitten zijn daar niet groot genoeg voor :palm:
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Dec 2016 21:22

Re: Wat voor pan voor pastasaus ed?

Wat voor snelle sauzen denk je aan?
Ik gebruik dan denk ik meestal ook de hapjespan. Of de gietijzeren skillet maar die vergt wel veel onderhoud.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 21 Dec 2016 21:27

Re: Wat voor pan voor pastasaus ed?

Snelle sauzen zijn bij mij carbonara en bv garnalen met knoflook en cherrytomaat, al is dat laatste niet eens echt een saus. Dat soort dingen maak ik in een koekenpan.
Bolognese maak ik een Le Creuset of m'n slowcooker.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Dec 2016 21:30

Re: Wat voor pan voor pastasaus ed?

Als 't geen grote hoeveelheid is, doe ik dat trouwens ook wel in een gewone koekenpan. Maar meestal dan hapjespan.
Let's discover the world together.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 21 Dec 2016 22:21

Re: Wat voor pan voor pastasaus ed?

Dan kom ik denk ik toch maar gewoon weer uit op de hapjespan :)

Iemand dan een tip voor welke pan ook goed blijft? We hebben nu een van Tefal. Niet eens zo gek lang, een paar jaar denk ik, maar die is dus echt niks meer.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 21 Dec 2016 22:56

Re: Wat voor pan voor pastasaus ed?

Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

anoniem203

Bericht 21 Dec 2016 23:01

Re: Wat voor pan voor pastasaus ed?

Ik heb zo'n pan die Jezzie plaatst. Voor nu goed maar ik merk dat ik binnen nu en 2 jaar een grotere pan moet. Nu passen er 4-5 gehaktballen in maar met mijn mannenhuis moeten dat er eigenlijk meer worden :laughcry:

Zo'n Le Creuset pannen zijn dat fijne pannen? Zijn die niet heel zwaar of valt dat mee?
Laatst gewijzigd door anoniem203 op 21 Dec 2016 23:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 21 Dec 2016 23:01

Re: Wat voor pan voor pastasaus ed?

die van de ikea ging bij ons net zo lang mee als de hapjespan van tefal (ik had die van de ikea, man een tefal) maar door de prijs vind ik die van de ikea beter. persoonlijk vind ik de ronde bodem ook fijner dan een platte maar dat is denk ik heel persoonlijk.

er zijn ook hapjespannen zonder anti-aanbaklaag. ik weet eigenlijk niet of dat wat is, maar uiteindelijk is de anti-aanbaklaag het eerste wat kapot gaat dus een pan zonder gaat langer mee. (dan kom ik weer aanzetten met een voorbeeld van de ikea: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10101169/)
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Dec 2016 00:08

Re: Wat voor pan voor pastasaus ed?

Ava schreef:Ik heb zo'n pan die Jezzie plaatst. Voor nu goed maar ik merk dat ik binnen nu en 2 jaar een grotere pan moet. Nu passen er 4-5 gehaktballen in maar met mijn mannenhuis moeten dat er eigenlijk meer worden :laughcry:

Zo'n Le Creuset pannen zijn dat fijne pannen? Zijn die niet heel zwaar of valt dat mee?


Ja heel zwaar maar dat is juist fijn.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Dec 2016 00:08

Re: Wat voor pan voor pastasaus ed?

Ik zou trouwens heel graag een koperen pan willen hebben voor sauzen.
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 22 Dec 2016 08:38

Re: Wat voor pan voor pastasaus ed?

Ik gebruik eigenlijk voor Bolognaisesaus de soep pan, omdat ik dat minimaal 3 uur laat pruttelen maak ik altijd veel en pak ik dus mijn grootste pan. Het is ook geen speciale pan met een extra dikke bodem of zo, er zit gehakt in de saus wat genoeg vet af geeft en verder is het gewoon een kwestie van een kleine pit gebruiken en het vuur zo laag mogelijk zetten.
Wij hebben alle pannen van BK en ook nog zo'n ouderwetse braadpan zoals hier boven staat die van mijn moeder is geweest maar die gebruik ik eigenlijk alleen voor sudderlapjes, gehaktballen of stoofvlees bijvoorbeeld.

Als ik gewoon een snel roomsausje maak dan gooi ik het vaak in een koekenpan met antiaanbaklaag.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 22 Dec 2016 17:18

Re: Wat voor pan voor pastasaus ed?

Goedkope wok van de action (eigenlijk dus meer een koekenpan met een hogere schuine rand).
Doe met de mijne al een jaar of 5/6 en is nog lang niet af. (anti aanbak laag zit er nog helemaal op enzo, maar ik zit dan ook niet met scherp bestek in de pan) En zo wel, jammer joh, ding koste 7 of 8 euro ofzo. Dan kan ik er niet om wakker liggen dat ik om de x aantal jaar een nieuwe moet halen.

@ava: die gehaktballenpannen hebben ze toch wel in meerdere formaten? Ik heb er ook zo een en daar passen ongeveer 12 gehaktballen in. En dat was niet eens de grootste geloof ik.
<<

anoniem203

Bericht 22 Dec 2016 18:45

Re: Wat voor pan voor pastasaus ed?

Ja ik moet straks ook echt een grotere hebben. Misschien wel dezelfde of misschien dat ik toch ooit nog overstag ga voor zo'n Le Creuset pan. Ik vind ze echt zo mooi en ze hebben er ook leuke kleurtjes van! Maar oh zo duur.. :no:

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers