Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Grindvloer

<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 14 Dec 2016 22:51

Grindvloer

Wie heeft er een grindvloer en hoe zijn de ervaringen? Mijn vriend wilt die graag in het nieuwe huis, maar ik twijfel nog... Ik zou liever een houten vloer willen, maar dat wilt hij absoluut niet, vanwege de slijtgevoeligheid.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 14 Dec 2016 23:15

Re: Grindvloer

Wij hebben nu een grindvloer. Wat wil je weten?
Qua slijtage is het een topvloer, hij ligt er al jaren in (ik denk meer dan tien, huis is gekocht met deze vloer) en er zitten nog een plekken op van meubels, scheuren of verkleuringen. Ook qua zicht is het super, je ziet er geen stofje of vuiltje op liggen. Wel is het lastig schoon te maken, het vuil komt makkelijk overal tussen, maar is lastig schoon te maken. Hier komt jaarlijks een schoonmaker met een waterstofzuiger. Ook vinden wij de vloer niet prettig voelen, we lopen graag op blote voeten of sokken (die slijten wel snel!).

Zelf zouden we er nier voor kiezen, maar dat is ook een groot deel stijl.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

anoniem213

Bericht 15 Dec 2016 00:01

Re: Grindvloer

Ik voeg niks toe in dit topic, maar wat leuk je avatar, Taeda :)! Leuke verwijzing :heart:.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 15 Dec 2016 00:01

Re: Grindvloer

In ons eerste huis lag een grindvloer, die scheurde echter enorm bij de deuren (waar anders een dorpel zou liggen, was natuurlijk wel een van de eerste grindvloeren toen, dus de kwaliteit zal inmiddels beter zijn). Ik vond hem net als Taeda niet fijn aanvoelen en ook niet echt hygiënisch. Ook niet mooi trouwens, dus ik zou er zelf nooit voor kiezen.

Zo slijtgevoelig is hout toch niet? Mijn moeder heeft een prachtige parketvloer die na 30 jaar alleen maar mooier wordt. En er zijn al heel wat sneeuw- en moddervoeten overheen gelopen ;-) Wij hebben zelf eiken vloeren, brede planken van C-kwaliteit. Hier zitten noesten in, vandaar dat ze het C-kwaliteit noemen, maar wij vonden de planken juist mooier daardoor. Ze waren in ieder geval goedkoper dan sommige laminaatvloeren (31 euro/m2) en ze zijn niet kapot te krijgen. Af en toe, hooguit een keer per jaar maar meestal minder, olie ik de vloer opnieuw en zijn eventuele vlekken er weer uit.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 15 Dec 2016 00:04

Re: Grindvloer

Vrienden van me hadden ooit een grindvloer maar hebben die inmiddels al weer vervangen. Inderdaad ook om redenen die hierboven genoemd worden. Voelt niet lekker aan je voeten, niet makkelijk met schoonmaken en oogt niet warm.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem197

Bericht 15 Dec 2016 08:31

Re: Grindvloer

Is niet fijn voor kleine kindjes met kruipen en vallen, dat is wat ik weet en het moeilijk schoon te houden is.
<<

Patsy

Bericht 15 Dec 2016 09:00

Re: Grindvloer

Mijn vriendin heeft inmiddels haar 2e grindvloer (door verhuizing). Haar bevalt het erg goed. Sokken en leggings/maillots van de kinderen slijten wel sneller. Ze huurt een paar keer per jaar een speciale stofzuiger om de vloer goed te reinigen.
Haar ouders hebben inmiddels ook een grindvloer, zo goed bevalt het.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 15 Dec 2016 13:16

Re: Grindvloer

Ik vind een grindvloer altijd weinig warmte uitstralen. Vind het meer wat voor in een showroom ofzo. We zijn daarom gisteren wezen kijken bij een showroom, waar ze ook gietvloeren leveren. Alleen gaf die man aan dat gietvloeren zeeeeeeeer krasgevoelig zijn en ook redelijk snel scheuren. Helaas voor mij, want dat vind ik mooier dan grind. De huidige generatie grind is zo fijn gefilterd, dat de ruimte tussen de kiezels minimaal is. Ook heeft deze firma een nieuw soort sealing ontwikkeld, waardoor de kleuren helderder zijn en meer glans geven. Maar desondanks merk ik dat ik nog te veel twijfel... Een van ons zal concessies moeten doen over de vloer. In ons huidige huis hebben we een parketvloer, dat vind ik veel mooier. Deze is helaas hier en daar door slijtage best beschadigd, waardoor mijn vriend er behoorlijk op afgeknapt is en dus geen houten vloer meer wilt.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 15 Dec 2016 14:59

Re: Grindvloer

June schreef:Ik voeg niks toe in dit topic, maar wat leuk je avatar, Taeda :)! Leuke verwijzing :heart:.

Ja, leuk hè! Oude en nieuwe liefde samen, ik heb het boek en de film vroeger versleten. Niet dat de naam daarom gekozen is, maar wel leuk toeval :heart:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem243

Bericht 15 Dec 2016 20:38

Re: Grindvloer

Neem pvc. Lijkt op hout/parket/laminaat maar is veel gebruiksvriendelijker.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 15 Dec 2016 20:44

Re: Grindvloer

Wij nemen keramische parket (tegels) in een houtlook (zelfs met nerf). Lekker met vloerverwarming dus geen koude vloer.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 15 Dec 2016 20:54

Re: Grindvloer

Ik heb sinds eind juni een troffelvloer; de grindsteentjes zijn 1-2mm groot en het oogt om die reden heel glad. We hebben er vloerverwarming onder. Het is makkelijk in onderhoud en ik vind het niet kil ogen, mits natuurlijk een warme tint wordt gekozen. Ik zou niet anders willen. Mijn zoon (bijna 3) speelt altijd op de grond.
L2014 & H2017
<<

Blauwoog1982

Noob

Berichten: 61

Geregistreerd: 14 Okt 2016 18:24

Bericht 21 Dec 2016 16:10

Re: Grindvloer

Waarom niet een tegelvloer!
Wij hebben een tegelvloer met houtlook. Ziet eruit als een houtenvloer, warme uitstraling en het gemak van tegels.
Zou nooit meer terug willen naar een houtenvloer, moest deze met kids vaak in de olie zetten.. pff wat een werk.
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 21 Dec 2016 16:22

Re: Grindvloer

Keramisch parket lijkt mij ook een uitkomst!
Zeker in combinatie met de vloerverwarming die wij krijgen. Daar ga ik mij even in verdiepen :)!
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 21 Dec 2016 17:05

Re: Grindvloer

En Azi heeft in haar nieuwe keuken een mooie marmoleumvloer (zie haar verbouwingstopic), misschien is dat iets voor jullie?
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 21 Dec 2016 17:58

Re: Grindvloer

Wij hadden in dit huis eens grindvloer boven en vonden dat niet fijn, kids vonden het niet fijn aan de voeten en sokken sleten hard.
We hebben dit dus nu niet meer, nou ja light een vloer nu overheen ;).
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 21 Dec 2016 19:35

Re: Grindvloer

Mijn ouders hebben al 25 jaar een grindvloer liggen. Hij blijft wel goed opzich, alleen ik zou er nooit voor kiezen. Zo sleten onze sokken enorm en zaten er altijd gaten in. Nog steeds als zoon daar is geweest zie ik het aan z'n sokken (halen er aan). Daarnaast is het erg hard met vallen (zoon had keer allemaal grind in z'n hoofd staan toen hij van de bank viel) en daarnaast gaat er enorm veel vuil tussen de steentjes zitten (dit zie je niet gewoon, maar als je dichtbij kijkt zit er echt een hoop viezigheid tussen)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers