Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dringende bakvraag

<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 21 Dec 2016 16:07

Dringende bakvraag

Ik heb voor het eerst in m'n leven een cake in de oven staan. Hij moet nog bijna een halfuur, maar vind 'm eigenlijk al wel donker genoeg aan de bovenkant. Helpt het als ik nu de oven op onderwarmte zet of wordt het dan niet gelijkmatig gaar? Of moet ik er losjes aluminiumfolie overheen leggen? Help! :laughcry:
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 21 Dec 2016 16:08

Re: Dringende bakvraag

Alufolie overheen idd
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 21 Dec 2016 16:11

Re: Dringende bakvraag

Folie inderdaad, als je de bovenwarmte uitzet, wordt hij niet goed gaar. Ik doe dat bijna altijd als ik een cake bak, op de helft van de baktijd leg ik er wat folie of bakpapier overheen. Ben benieuwd of hij lukt, smakelijk alvast!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Dec 2016 16:11

Re: Dringende bakvraag

Ik zou er ook alu folie over heen doen en niet te hoog bakken
Let's discover the world together.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 21 Dec 2016 16:17

Re: Dringende bakvraag

Thnx! Even een prikker erin gedaan, was nog verre van gaar. Dus maar alifolie erover. Hoop dat het in de komende 20 minuten wel goed gaat komen. Anders gauw nog naar de supermarkt. :razz:
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 21 Dec 2016 16:34

Re: Dringende bakvraag

Nou... hij líjkt gaar en niet volledig verbrand. Nu nog een kwartier om af te koelen en dan snijden en vliegen naar de school van mijn oudste voor het kerstdiner.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 21 Dec 2016 18:37

Re: Dringende bakvraag

Nu hopen dat hij niet instort. Dat probleem heb ik bijna altijd als ik tussendoor de oven open doe bij een cake.
Gelukkig is hij gaar en de kinderen zullen het waarschijnlijk niet eens merken mocht hij ingestort zijn.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers