Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar ligt/zit jouw baby het meest?

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 21 Dec 2016 10:56

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

De eerste tijd lag hij veel in de kinderwagenbak die op de bank of in de box stond. En verder bij ons of op de vaak. Later ook in de wipstoel of zo in de box.
Nu op grond, in de box, kinderstoel of op schoot.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem316

Bericht 21 Dec 2016 10:58

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

L. nog bijna niet tenzij ze wakker is rond etenstijd. Zij is nu 6 weken oud.
<<

Anoniem253

Bericht 21 Dec 2016 11:00

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Dee schreef:L. nog bijna niet tenzij ze wakker is rond etenstijd. Zij is nu 6 weken oud.


Heb je het ook nog niet geprobeerd?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Dec 2016 11:00

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Champagne schreef:Vanaf wanneer lagen jullie baby's in de newbornset?


In de newbornset die wij hebben (van de Steps, niet Tripp Trapp) mag het kindje volgens mij direct. Het enige wat ik las is dat de baby in de Tripp Trapp newbornset meer in een kikkerhouding ligt, dus ergonomisch beter. Anderzijds kan bij de Steps de stoel weer helemaal plat en kan ie dus voor wat langere periodes er in. Maar ik denk dat het al vrij snel kan hoor voor korte perioden.
Let's discover the world together.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 21 Dec 2016 11:12

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

De oudste lag de eerste tijd vooral in de box of bij mij. Op schoot of in de draagdoek. Slapen in bedje was echt lange tijd drama. Wipstoel had ik niet en ook niet gemist.

Bij de jongste had ik meer opties. Hij sliep ook prima in de wieg of het ledikant, dus daar lag hij geregeld voor een slaapje. Maar ook in de box (in het begin in het voedingskussen), op schoot, in de draagdoek. Als hij met etenstijd wakker was dan ging hij in de newbornset van de Stokke, dan kon hij ook aan tafel. En bij hem had ik wel een wipstoel, daar ging hij vaak boven in. Als ik dan zijn zus ging voorlezen of in bad doen en hij was wakker, dan kon hij er in de wipstoel bij zijn.
<<

Anoniem253

Bericht 21 Dec 2016 11:16

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Marin schreef:
Champagne schreef:Vanaf wanneer lagen jullie baby's in de newbornset?


In de newbornset die wij hebben (van de Steps, niet Tripp Trapp) mag het kindje volgens mij direct. Het enige wat ik las is dat de baby in de Tripp Trapp newbornset meer in een kikkerhouding ligt, dus ergonomisch beter. Anderzijds kan bij de Steps de stoel weer helemaal plat en kan ie dus voor wat langere periodes er in. Maar ik denk dat het al vrij snel kan hoor voor korte perioden.

Thanks! Wij hebben de newbornset van Stokke.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Dec 2016 11:21

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Champagne schreef:Thanks! Wij hebben de newbornset van Stokke.


Dat zijn dus twee verschillende (Stokke is het merk en heeft twee verschillende kinderstoelen, de Tripp Trapp en Steps), maar ik ga er even vanuit dat je de Tripp Trapp bedoelt want die is het meest bekend. Maar wat ik meen kan je die vrij snel gebruiken. Echt de eerste daagjes/weken zou ik haar dichtbij je houden, maar daarna kan ze denk ik wel tijdens jullie eten of het koken even in dat newborn kuipje.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem253

Bericht 21 Dec 2016 11:22

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Oh ja het is de tripp trapp inderdaad. Ik denk dat ze er na een paar weken wel in zou kunnen idd, niet te lang natuurlijk. Lijkt me zo knus samen aan tafel te zitten :).
<<

Anoniem281

Bericht 21 Dec 2016 11:51

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Ik heb Tobias ook nooit ergens te lang in gelaten, hoor. Achter elkaar bedoel ik dan. Ik gebruikte 't vooral als ik zelf even de huiskamer uit ging bijv. Nu ligt-ie vooral op de grond, op een kleed te dweilen. De box werkt even niet meer omdat-ie dan tegen de randen aan ligt te hupsen of begint te brullen. Nu kruipt-ie nog niet, dus hij is nog veilig op 't kleed! Ik gebruik momenteel dus alleen zo'n loopkarretje geval en that's it. De box zal wel weer terug in beeld komen wanneer-ie wel kan kruipen en ik hem niet uit 't oog kan laten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Dec 2016 11:53

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Ik vraag me inderdaad altijd af hoe mensen dat in het buitenland doen zonder box!
Let's discover the world together.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 21 Dec 2016 12:24

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Bazinga schreef:Ik heb Tobias ook nooit ergens te lang in gelaten, hoor. Achter elkaar bedoel ik dan. Ik gebruikte 't vooral als ik zelf even de huiskamer uit ging bijv. Nu ligt-ie vooral op de grond, op een kleed te dweilen. De box werkt even niet meer omdat-ie dan tegen de randen aan ligt te hupsen of begint te brullen. Nu kruipt-ie nog niet, dus hij is nog veilig op 't kleed! Ik gebruik momenteel dus alleen zo'n loopkarretje geval en that's it. De box zal wel weer terug in beeld komen wanneer-ie wel kan kruipen en ik hem niet uit 't oog kan laten.


De box was hier ook een tijdje niet leuk meer. Maar nu hij stevig kan zitten, zet ik hem er in met voedingskussen om hem heen dan vind hij het wel weer even leuk. En dan kan hij mij ook nog zien. Op de grond is het juist brullen omdat hij dan mij niet meer ziet.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 21 Dec 2016 12:28

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Marin schreef:
Champagne schreef:Thanks! Wij hebben de newbornset van Stokke.


Dat zijn dus twee verschillende (Stokke is het merk en heeft twee verschillende kinderstoelen, de Tripp Trapp en Steps), maar ik ga er even vanuit dat je de Tripp Trapp bedoelt want die is het meest bekend. Maar wat ik meen kan je die vrij snel gebruiken. Echt de eerste daagjes/weken zou ik haar dichtbij je houden, maar daarna kan ze denk ik wel tijdens jullie eten of het koken even in dat newborn kuipje.


Wij hadden T hier de eerste dag in. Wel gewoon nog in een doek gewikkeld, en dan dat hele pakketje ingegespt, niet de beentjes los.

T sliep overdag in de wagenbak, in de doek, of op mij. Na een paar weken/maanden ook in z'n wiegje op de slaakamer. In de box sliep hij nooit maar daar lag hij wel zeker momenten in, om te spelen, of als ik even wat moest doen. T lag ook regelmatig gewoon op een kleed op de grond. Wipstoel hadden wij niet, niet gemist.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem281

Bericht 21 Dec 2016 12:40

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Wij hebben geen salontafel, dus hij ligt lekker voor de bank! We hadden overigens wel een poef, die we ook wel 's gebruikten als salontafel, maar ik heb liever dat 't kind lekker kan liggen dweilen dan dat ik m'n glas kwijt kan momenteel. Ik weet niet of wij de box veel zullen gebruiken, ik denk 't niet. Tobias is graag bij ons in de buurt en in de box is-ie wel afgesloten als het ware. Hij draait rondjes nu, waardoor hij zich wel kan verplaatsen, maar dan nog blijft-ie 't liefst bij onze benen. Dan is-ie lekker aan 't kletsen tegen z'n speelgoed, maar kijkt regelmatig om, om te zien of wij nog kijken. Heerlijk :heart:
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 21 Dec 2016 13:25

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Hier wordt de box nu pas meer gebruikt als de grote zus met iets wil spelen wat even moet kunnen blijven staan bijv Playmobil

Verder veel in t wipstoeltje en toen ze klein was sliep ze ook wel in de wagenbak die ik dan in de box zette. Boven in een wiegje
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 21 Dec 2016 14:25

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

De eerste drie weken deed David bijna al zijn slaapjes op mijn borst. Heel af en toe lukte het om hem slapend over te leggen in de kinderwagen, maar over het algemeen werd hij dan meteen wakker.
Na drie weken had ik daar wel genoeg van en wilde ik ook wel eens kunnen plassen en eten koken als het mij uitkwam, dus legde ik hem te slapen in zijn wieg boven. Dat ging redelijk, maar hij wilde alleen op zijn buik echt slapen. Ik heb er toen voor gekozen om hem overdag beneden in de wagenbak te leggen zodat ik hem wat beter in de gaten kon houden. Toen hij eenmaal doorhad dat hij zelf in slaap kon vallen ging het echt heel goed met slapen in de wagenbak en inmiddels durf ik hem overdag ook wel boven in zijn wieg te leggen. Ledikantje gebruiken wij nog niet. Laatst een keer geprobeerd maar dat was krijsen terwijl hij in z'n wieg na 5 minuten sliep.
Als hij wakker is ligt hij op schoot, in z'n wippertje of in de box.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Dec 2016 14:26

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Ik meende inderdaad dat jij hem veel in de wagenbak legde, Elliot. Maar de eerste drie weekjes was het dus (logischerwijs) nog even zoeken. Fijn dat hij zoveel beter slaapt nu!
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 21 Dec 2016 14:30

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Ja nog steeds wel hoor. Mijn man heeft deze week nachtdienst dus dan leg ik hem overdag toch weer liever beneden zodat hij even rustig kan slapen. David vindt het heerlijk en ik vind het ook wel handig; als ik een boodschap wil doen gooi ik een extra deken over hem heen en doe ik hem een muts oo en dan zijn we klaar om te vertrekken zonder dat ik hem wakker hoef te maken.

♥♥
<<

Anoniem328

Bericht 21 Dec 2016 14:55

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Ik dacht ook de box meer te gaan gebruiken als D eenmaal kon zitten maar hij vindt het vreselijk!
Hij gaat dan staan met z'n armen tussen de spijlen door gestoken en krijsend alsof hij een gevangene is.

Af en toe zet ik hem er even in als ik naar de wc moet maar meestal gaat hij met me mee naar de wc omdat dat gekrijs nou niet echt een ontspannen toiletbezoek bevordert.
En meegaan naar de wc vindt hij helemaal het einde :smile:
Dus de box gaat hier weg binnenkort.

Grappig hoe je je van tevoren een voorstelling maakt van alles en het dan totaal anders loopt.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 21 Dec 2016 14:58

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Elliot schreef:Ja nog steeds wel hoor. Mijn man heeft deze week nachtdienst dus dan leg ik hem overdag toch weer liever beneden zodat hij even rustig kan slapen. David vindt het heerlijk en ik vind het ook wel handig; als ik een boodschap wil doen gooi ik een extra deken over hem heen en doe ik hem een muts oo en dan zijn we klaar om te vertrekken zonder dat ik hem wakker hoef te maken.


Jaaa, dit laatste vond ik ook altijd zo handig met T.!
Hij sliep toch nog erg veel aan het begin en vond het heerlijk om dan gewoon weg te kunnen als ik dat wilde.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 21 Dec 2016 15:45

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

De mijne hebben naast op schoot natuurlijk vooral in de draagdoek gezeten en in de box gelegen. Wipstoelgebruik hebben we zoveel mogelijk proberen te beperken, alleen tijdens het eten soms. Is dan wel heel erg fijn om je handen even vrij te hebben en toch je kind dichtbij?
<<

Anoniem316

Bericht 21 Dec 2016 16:42

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Ik wil soms echt dat L. meer sliep in de wandelwagenbak. Soms leg ik haar er wakker in, gaan we wandelen, slaapt ze maar zodra we stil staan gaan de ogen weer open en is het huilen. Ze heeft er gewoon een hekel aan. Soms dan zet ik haar ook gewoon in de maxicosi op het onderstel. Is ze veel rustiger en relaxter. Raar toch?
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 21 Dec 2016 16:56

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

In het begin slapen in de box. Na een week of 6 ging ik hem overdag in bed leggen.
Als afwisseling in de wipper maar dat was pas toen hij wat ouder werd en echt om zich heen ging kijken.
Ook de eerste hapjes deed ik hierin. Ik had geen newbornset.
Kinderwagen gebruikte ik om te wandelen (heb een zomerkindje) en om buiten in de liggen/slapen.
<<

anoniem213

Bericht 21 Dec 2016 17:47

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Salome schreef:Ik vind de Babybjorn balance echt de beste uitvinding ever haha. Sleep dat ding in huis overal naartoe zodat hij erbij kan zitten. Zit een speeltje op waar hij zich best lang mee vermaakt en hij wipt uit zichzelf als hij beweegt.
Die gebruiken we dus erg veel.

Verder heeft de reiswieg bij ons heeeeel lang in de box gestaan zodat Tijn zijn slaapjes beneden kon doen.
Verder lag hij in zijn wiegje boven en later in zijn ledikant.

Achteraf gezien had ik de stokke newborn seat wel willen hebben. Hij zit nu al af en toe eventjes aan tafel in de stokke en ik denk dat hij dit al veel eerder prachtig had gevonden.
Met hapjes zit ik nu nog op de grond bij de wipper dus voor mijn rug was dat ook beter geweest.

Dragen heb ik nooit gedaan.

Maar waarom zet je die wipper dan niet op tafel?
<<

Anoniem315

Bericht 21 Dec 2016 17:58

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

June, wat kom je tegenwoordig gezellig vaak in de mamagrot! Hoe kan dat?
<<

anoniem213

Bericht 21 Dec 2016 18:03

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Altijd al wel hoor, want ik forum via ongelezen bericht, maar ik heb nu een nichtje van 9 maanden vlakbij wonen :wink:, dus wellicht heeft het invloed of wat ik te vertellen heb.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot], Minx, MissBitchy