Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe doe je dat met een gebroken voet?

<<

Anoniem250

Bericht 21 Dec 2016 08:59

Hoe doe je dat met een gebroken voet?

Ik ben gisteren van de trap afgevallen. Helemaal van boven naar beneden. Ik denk door een combinatie van onhandigheid en vermoeidheid. En nu is mijn voet dus op twee plaatsen gebroken. Ik zit dus in het gips. Maar hoe doe je dat? Ik mag de komende weken niet autorijden. Hoe ga ik dan naar werk en hoe breng ik de kinderen naar kdv. Er is vanuit mijn huis geen ov naar het kdv. En van kdv naar werk zit eerste bushalte op 20 min lopen. En hoe doe ik het thuis? Huishouden, kinderen. En nog even een vraag van een totaal andere orde. Wat trek ik aan? Er past geen broek over gips en een maillot gaat natuurlijk ook niet.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 21 Dec 2016 09:00

Re: Hoe doe je dat met een gebroken voet?

Aii wat een nare situatie HG! Geen tips, wel veel sterkte gewenst!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 21 Dec 2016 09:03

Re: Hoe doe je dat met een gebroken voet?

Jeetje, wat vervelend zeg!
Zeker met de verjaardag van je tweeling op komst.
Wat zal jij ontzettend balen.

Ik heb even geen tips, maar wens je heel veel sterkte!
Volgens mij is het toch ook bijna niet te doen met 3 kids en werk en kdv.
Ik zou vooral hulp inschakelen!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 21 Dec 2016 09:04

Re: Hoe doe je dat met een gebroken voet?

AHHHHH! En je had het al zo zwaar!

Ok, even heel praktisch: er zijn sommige dingen die je gewoon niet meer kan doen momenteel. Ik denk dat je je werk moet informeren en zeggen dat je alleen thuis kan werken. Mijn manager is een keer zes weken weggeweest vanwege een gebroken voet, en die had nog volwassen kinderen en een vrouw ook. En jouw werkgever is vrij coulant toch?

Of ze melden je ziek, of een collega moet je komen halen. Maar meer opties zijn daarin niet helaas! Dus je hoeft je daar niet schuldig over te voelen hoor!

Afhankelijk of je weg moet of niet, kan je je kindjes thuishouden. Alleen moet je er dan waarschijnlijk heel veel achteraan hobbelen. Hoe ver is het KDV?

Qua kleding: is er geen oude legging die je nog hebt liggen? Ik zou die aandoen, of oude maillots kapot knippen zodat ze er wel overheen kunnen maar dat het niet uitmaak of het uitlebbert of niet.

Hoelang zit je in deze situatie? En krijg je hulp uit hoeken?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Dec 2016 09:08

Re: Hoe doe je dat met een gebroken voet?

Oh nee wat ontzettend vervelend HGL! Dat kon je er echt niet bij hebben nu. Sowieso niet, maar nu met al die zieke kindjes en alle feestdagen ook niet.

Ik zou echt proberen of je thuis kunt werken komende tijd. Of zo veel mogelijk in elk geval. Je kindjes eventueel bij je houden maar dat geeft ook weinig rust denk ik. En je ouders wonen relatief dichtbij toch? Het is vervelend als ze ineens meer moeten doen dan anders, maar hopelijk kunnen ze even tijdelijk de kindjes brengen en halen van het kdv?

Ik zou inderdaad veel oncharmante leggings dragen met los zittende jurkjes er boven.Ik weet niet tot waar het gips komt om je been? Zit het tot hoog?

Heel veel sterkte! Woonde ik maar dichterbij, dan kon ik de kindjes wel brengen en halen. Hopelijk vind je iemand die zoiets kan doen voor je!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem250

Bericht 21 Dec 2016 09:20

Re: Hoe doe je dat met een gebroken voet?

Wat lief van jullie. Werkgever was altijd coulant maar reageerde nu met het komt echt niet uit en begon meteen over de urgentie van bepaalde afspraken waar ik bij moet zijn en dat als het mijn kinderen niet zijn dat ik het nu wel ben.

Kdv zit op 10 min rijden van werk. Vader van kindjes is vandaag al druk in de weer dus dat is echt heel erg fijn en ik denk dat ik misschien een aantal dagen in de week bij mijn ouders ga slapen. Maar ik weet eigenlijk nog niet hoe ik het praktisch ga oplossen. Met drie kleine kindjes is het echt heel lastig niet mobiel te zijn.

Ik heb geen leggings maar ga ze vandaag nog online bestellen. Enige optie inderdaad denk ik.
<<

Anoniem250

Bericht 21 Dec 2016 09:21

Re: Hoe doe je dat met een gebroken voet?

Gips zit helemaal tot aan knie trouwens.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Dec 2016 09:25

Re: Hoe doe je dat met een gebroken voet?

Oh jeetje wat een onsympathieke reactie van je werkgever. Ik kan me voorstellen dat het niet goed uit komt en dat je misschien ook al veel thuis bent geweest ivm zieke kindjes, maar wat naar om dat dan te zeggen dat als het je kinderen het niet zijn, dat jij het dan bent.

Ja misschien kan je die goedkope leggings dan kapot knippen aan één been, of kijken of het toch over het gips valt. En een oncharmante wijde joggingbroek? Misschien past dat ook. Als je toch de deur niet uit kunt.... kan je net zo goed daarin lopen toch?

Slim om inderdaad bij je ouders te gaan logeren, dan kunnen zij misschien een beetje de zorg van de kindjes op zich nemen. Fijn dat de vader ook een beetje zorg uit handen neemt momenteel.
Let's discover the world together.
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 20:43

Bericht 21 Dec 2016 09:29

Re: Hoe doe je dat met een gebroken voet?

Wat een ontzettende vervelende situatie en wat een belachelijke reactie van je werkgever. Net alsof jou dit wel uitkomt...ik heb afgelopen jaren wel geleerd om mezelf en mijn kinderen op de eerste plek te zetten ( tegen mij werd ook gezegd dat ze me niet konden missen op het werk, maar in de praktijk kunnen ze ook prima zonder je.) Niemand is onmisbaar op het werk. Werk is ook maar relatief. Daar is iedereen onmisbaar en in je gezin niet.
<<

Anoniem250

Bericht 21 Dec 2016 09:32

Re: Hoe doe je dat met een gebroken voet?

Stomme is dat ik maar 1 dag heb thuis gewerkt met ziek kind. De andere dagen hebben mijn ouders opgevangen. Dus vind de opmerking niet terecht. Zeker omdat ik altijd hemel en aarde beweeg om toch te werken. Maar hij begon ook over een afspraak gisteren waarvan hij wilde dat ik er bij was, maar dinsdag is mijn vrije dag en dan heb ik dus geen opvang en mijn ouders werken beide die dag dus dan valt er niks te regelen. Niet leuk zo'n telefoongesprek.

Joggingbroek kan maar ik wil er met de verjaardag van R en S en de feestdagen eigenlijk niet zo bijlopen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 21 Dec 2016 09:33

Re: Hoe doe je dat met een gebroken voet?

Ik zou dus in de uiterste gevallen, van de afspraken waar je écht bij moet zijn van je werkgever zorgen dat je een taxi regelt. Misschien dat er iets mogelijk is vanuit de werkgever? Maar aangezien hij al zo reageert, denk ik niet dat dat erin zit.

Daarom zou ik wel je beste beentje (no pun intended) voorzetten en proberen hun tegenmoet te komen met bepaalde afspraken en dan daarmee je goede wil aantonen. Misschien als ze je zien strompelen dat je weer wat goodwill kweekt. Maar al met al, is het gewoon een rotsituatie en moet je op de een of andere manier alle hulp inschakelen die je kan optrommelen.

Kunnen je ouders bijspringen?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 21 Dec 2016 09:34

Re: Hoe doe je dat met een gebroken voet?

HollyGolightly schreef:Stomme is dat ik maar 1 dag heb thuis gewerkt met ziek kind. De andere dagen hebben mijn ouders opgevangen. Dus vind de opmerking niet terecht. Zeker omdat ik altijd hemel en aarde beweeg om toch te werken. Maar hij begon ook over een afspraak gisteren waarvan hij wilde dat ik er bij was, maar dinsdag is mijn vrije dag en dan heb ik dus geen opvang en mijn ouders werken beide die dag dus dan valt er niks te regelen. Niet leuk zo'n telefoongesprek.

Joggingbroek kan maar ik wil er met de verjaardag van R en S en de feestdagen eigenlijk niet zo bijlopen.


Als gisteren je vrije dag was, dan kon je er niks aan doen. MIsschien dat ze op je gevoel willen inspelen maar ik zou zeker hem dus vriendelijk maar kordaat tegenmoet komen en vragen 'wat zijn de afspraken waar je wil dat ik bij ben? dan ga ik kijken wat ik kan regelen'. En dan volgt later wel een gesprek dat hij niet redelijk was. Want dat mag je hem best vertellen.
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 20:43

Bericht 21 Dec 2016 09:36

Re: Hoe doe je dat met een gebroken voet?

Jeetje zeg dan is het helemaal stom. En een afspraak op je vrije dag..dat is bij mij tegenwoordig heel jammer dan OF ze betalen/ denken mee in de opvang van mijn kinderen of ik kom niet. Dat heeft wel echt jaren geduurd eer ik dat durfde maar nadat ik met een flinke burn out thuis gezeten heb ben ik wel tot inzichten gekomen. MIjn vrije dagen zijn me heilig en ik ben tot veel bereid maar dan zullen ze wel moeten meedenken en er geen alternatief moeten zijn voor die afspraak ( dus dat het wel gewoon ook op een werkdag van mij gepland zou kunnen worden)
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 21 Dec 2016 09:45

Re: Hoe doe je dat met een gebroken voet?

Even snel reactie want pauze is voorbij maar misschien kan je werkgever iets soortgelijks regelen?


https://www.zilverenkruis.nl/zakelijk/p ... -werk.aspx

Sterkte!
<<

Anoniem185

Bericht 21 Dec 2016 09:47

Re: Hoe doe je dat met een gebroken voet?

Ik zou hem zeggen dat als je ergens per se bij moet zijn dat hij je dan mag komen ophalen en ook gelijk even langs het KDV mag rijden om je kinderen af te zetten. Dan wil je er best bij zijn.

Sterkte en beterschap!
<<

Anoniem250

Bericht 21 Dec 2016 09:50

Re: Hoe doe je dat met een gebroken voet?

Ja dat is een goede tip maar dan moet ik nog wel een oplossing vinden hoe ik kinderen naar kdv breng. Zij moeten in autostoeltjes. Mijn vader heeft aangeboden me 1 dag te halen en brengen naar werk dus kan ik andere dag thuiswerken als iemand me kan helpen met kinderen halen en brengen naar kdv.

Je hebt gelijk heksenketel. Kinderen gaan ook voor. En op mijn vrije dagen kan ik niet zoveel qua werk. Ik weet dat wel maar houd toch naar gevoel over aan zo'n gesprek.

Bedankt voor het meedenken Caro. Lief van je!
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 21 Dec 2016 09:54

Re: Hoe doe je dat met een gebroken voet?

Kun je niet bij die afspraken zijn via skype? Of is het heel belangrijk dat je fysiek aanwezig bent?

Verder denk ik dat het inderdaad verstandig is om bij je ouders te gaan slapen. Een gebroken been en 3 kleine kinderen in je eentje verzorgen lijkt me echt heel erg lastig. Of misschien is er iemand die je overdag een beetje kan komen helpen? De vader van je kinderen heeft misschien wel even tijd om ze te brengen en halen naar het kdv?
2010 2012
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 21 Dec 2016 10:03

Re: Hoe doe je dat met een gebroken voet?

Ik snap heel goed dat je het je aantrekt wat die man zegt hoor! Het raakt je toch, zeker omdat je altijd je best doet er gewoon te zijn.

Dit is echt een rotsituatie! En lief dat je vader je wil brengen en halen naar je werk. Hoe lang zit je met gips?
<<

Anoniem250

Bericht 21 Dec 2016 10:06

Re: Hoe doe je dat met een gebroken voet?

Ik geloof zes weken. Maar misschien moet er ook nog geopereerd worden want de kopjes van gebroken botten waren ook nog verschoven (of zoiets). Volgende week wordt er weer foto gemaakt en oordeelt chirurg of dat ook nog nodig is. Maar ga er maar even vanuit dat het bij gips blijft.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 21 Dec 2016 10:15

Re: Hoe doe je dat met een gebroken voet?

Wat vervelend zeg..

Ik heb niet veel tips. Enige wat ik toen ik leiding gaf wel eens heb moeten regelen is dat iemand al zijn werkdagen met de taxi naar het werk en naar huis werd gebracht. Wij als werkgever betaalden dat toen (geen idee of er een bepaald potje /verzekering was. Maar wij wilde dat hij ondanks dat hij zelf niet kon komen toch zijn uren kon maken.

Heel veel sterkte en beterschap.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 21 Dec 2016 10:17

Re: Hoe doe je dat met een gebroken voet?

Ooh nee wat balen zeg!

Toen mijn moeder vorig jaar met haar voet ik het gips zat, heeft ze niet gewerkt, maar zij is kleuterjuf. Ze heeft wel administratieve dingen gedaan vanuit huis.
Buren en uitlaatservice kwamen vaak de hond uitlaten. Schoonmaakhulp kwam elke week ipv om de week.
Toen ze eenmaal loopgips had werd ze wat mobieler en kon ze weer wat meer zelf in huis doen.

Maar met drie kleine kinderen in huis lijkt het me er lastig alleen. Durf vooral om hulp te vragen. Misschien kun je vanuit huis werken of is er iemand die jou en de kinderen kan brengen en halen?
2012
2016
2020

Instagram
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 20:43

Bericht 21 Dec 2016 10:17

Re: Hoe doe je dat met een gebroken voet?

Ik bedoel het ook niet als kritiek naar jou toe he. Ik snap dat je er enorm vervelend door voelt maar ik wil je '' beschermen'' om over je grenzen te gaan.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 21 Dec 2016 10:22

Re: Hoe doe je dat met een gebroken voet?

Wat is er precies gebroken in je voet Holy? Er zijn namelijk een aantal breuken waarbij je niet helemaal tot je knie in het gips hoeft maar een gipsvoetje volstaat. Verder, zou je over een week misschien al loopgips kunnen krijgen?

Voor de rest ben je de komende tijd gewoon heel erg afhankelijk van de mensen om je heen. Jammer dat je baas dan ook zo reageert.

Heel veel sterkte en beterschap!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 21 Dec 2016 10:24

Re: Hoe doe je dat met een gebroken voet?

Jeetje wat vervelend! Kom je misschien in aanmerking voor thuiszorg of gezinshulp? Is er in jouw regio een vrijwilligerscentrale die je kindjes kan brengen/halen naar kdv?

Qua kleding dingen afknippen en dan combineren met een rokje of jurkje.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem282

Bericht 21 Dec 2016 10:24

Re: Hoe doe je dat met een gebroken voet?

Oh nee, wat enorm rot voor je! Je hebt hier al allerlei tips gekregen, maar als ik lees dat je werkgever/leidinggevende meteen gaat steigeren, lijkt het me gewenst z.s.m. een afspraak te krijgen bij de bedrijfsarts. Jij bent niet alleen verplicht om mee te werken aan oplossingen (waarvan ik nergens inlees dat je hier niet voor openstaat), maar je werkgever ook. Dat laatste lees ik niet in. Alleen maar vertellen dat het voor de werkgever een onwenselijke situatie is en jou een schuldgevoel aan willen praten, schiet niemand van jullie iets mee op. Een bedrijfsarts zal hier vaker mee te maken hebben en hier zullen protocollen voor zijn.

Ik vind het echt heel naar voor je en zou je dus adviseren de bedrijfsarts te laten meekijken- en denken. Dat kan je werkgever niet weigeren en een oproep krijg je op den duur toch. Als het nu meteen al zo moeizaam verloopt tussen jou en je leidinggevende, kun je net zo goed meteen een consult aanvragen. Net als Marin zou ik willen dat ik iets voor je kon doen. Nu blijft het bij sterkte en heel veel beterschap!
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers