Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bloed doneren

<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 08 Dec 2016 22:40

Re: Bloed doneren

Ik was altijd bloeddonor tot hier in België het minimum gewicht omhoog ging. Daar zit ik dus onder en nu mag ik geen bloed meer geven.
2012 & 2016
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 08 Dec 2016 23:06

Re: Bloed doneren

Ik wil ook wel bloed geven maar vraag me af of zr er wat aan hebben. Ik heb flink overgewicht en eet niet zo gezond. Weet iemand in hoeverre dat invloed heeft op de kwaliteit van je bloed voor een transfusie?
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 08 Dec 2016 23:15

Re: Bloed doneren

Heb net de test op de site van t rode kruis gedaan en daar werd iig niet moeilijk gedaan over m'n gewicht. Heb me meteen maar aangemeld.
<<

anoniem213

Bericht 08 Dec 2016 23:19

Re: Bloed doneren

Zora schreef:Oeh dat kan ik me wel voorstellen olifant!

SO, ik heb me idd meteen ook maar aangemeld als stamceldonor. Vandaag de swaps binnengekregen!!

Goed zo :D!
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 08 Dec 2016 23:47

Re: Bloed doneren

Sublimo schreef:Heb net de test op de site van t rode kruis gedaan en daar werd iig niet moeilijk gedaan over m'n gewicht. Heb me meteen maar aangemeld.


Alleen bij een BMI boven de 30 mag je niet doneren geloof ik.

Ik heb gisteren voor het eerst plasma gegeven, ging goed! Was best fascinerend om te zien hoe dat werkt. Die vrouw die me prikte nam ook alle tijd om helemaal uit te leggen hoe het werkte, wat het apparaat precies deed en kwam regelmatig even bij me kijken, heel fijn! Het ging ook heel vlot allemaal, bloed stroomde constant goed en achteraf ook nergens last van.

Ik heb trouwens wel dat ik echt weg moet kijken als ze me aanprikken, maar daarna heb ik er dus totaal geen moeite mee om die naald in mijn arm te zien zitten, best stom :laughcry:
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 09 Dec 2016 01:39

Re: Bloed doneren

Wat goed dat je plasma bent gaan geven Sawadee! Dat laatste heb ik trouwens ook, ik durf ook niet naar het aanprikken te kijken ;-)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 09 Dec 2016 05:46

Re: Bloed doneren

JustMeDaan schreef:Hebben jullie je dan aangemeld via matchis? Lees dat het in 90% van de gevallen uit het bloed kan worden gehaald en dat een beenmergpunctie onder narcose gebeurd dus zit er ook aan te denken me daarvoor aan te melden.


Ik kreeg via sanquin een brief en daarop heb ik gereageerd. Geen idee welke partij er eigenlijk achter zit. Staat vast ergens in mijn mailbox.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 09 Dec 2016 07:00

Re: Bloed doneren

Jaa June, goed dat je het dus even noemde!

JustMeDaan, idd via Matchis :)

Goed zo Sublimo!!!

Fijn Sawadee. Ik vind het echt goed dat ze er zoveel de tijd voor nemen enzo!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 09 Dec 2016 15:58

Re: Bloed doneren

Zora schreef:Als je graag wil Sonly zou ik me grwoon aanmelden. Dan krijg je dus net als ik een intake en nemen ze een paar buisjes af om te kijken of je geschikt bent enzo. En daarna kun je dan dus opgeroepen worden. En dan kun je altijd nog even een paar x overslaan :) maar dan ben je iig wel alvast binnen :)


Dat is ook weer waar ja! Zal eens even gaan lezen en denk dat ik me zo wel ga aanmelden dan. (Scheelt, ik ben in ieder geval niet bang voor naalden ofzo :smile: )

En wat goed dat je je ook hebt aangemeld als stamceldonor!

Edit: Zo ik heb me in ieder geval aangemeld.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 09 Dec 2016 16:08

Re: Bloed doneren

Goed zoooo!!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 09 Dec 2016 18:38

Re: Bloed doneren

Green_Pepper schreef:Wow 5,5 liter!? Dan had je echt bijna niks meer over! Ik verloor 2.5 en dat was al enorm veel zeiden ze, maar als ik jou zo hoor valt het best mee.
Maar inderdaad jammer dat het nu niet meer mag na een transfusie, ik had het ook graag gedaan.
2,5 is ook veel, veel te veel.
#teammaple🍁
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 21 Dec 2016 03:14

Re: Bloed doneren

Ik doneer geen bloed. Ik word erg licht in mn hoofd als er bloed afgenomen word, moet ook met mn hoofd tussen mn knieen gaan zitten enzo om niet flauw te vallen :palm:
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 21 Dec 2016 08:10

Re: Bloed doneren

Ik ben iedereen die bloed doneert heel erg dankbaar!! Vorige week heb ik onverwachts zakken bloed nodig gehad, en man wat was ik blij dat dat er was. Net als UN was ik ook altijd een schijtert met naalden die nog even met haar benen omhoog moest blijven liggen na een inenting :palm: . En nu mag het inderdaad niet meer vanwege de transfusie, terwijl ik na mijn opname behoorlijk over mijn naaldenfobie heen ben gekomen door alle exposure-therapie. De ironie!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 21 Dec 2016 20:17

Re: Bloed doneren

Ik ben inmiddels geweest voor de testbuisjes, dus binnenkort hoor ik of ik inderdaad bloed kan doneren.
Vond het nog wel een beetje vaag dat ik niet echt een duidelijk antwoord kreeg over mijn zwangerschapswens. Ik vroeg of ik daar nog rekening mee moest houden door van tevoren bijv. zeker te weten dat ik niet zwanger was maar ik kreeg niet echt een duidelijk antwoord. (hij haalde z'n schouders wat op en zei dat het niet uit maakte als je het niet wist, maar in de vragenlijst staat wel de vraag of je zwanger bent/bent geweest.)
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 21 Dec 2016 22:14

Re: Bloed doneren

Heb je misschien iets aan deze info?
http://www.sanquin.nl/donor/mag-ik-bloe ... 1&letter=Z
Zwangerschap
Als je zwanger bent, mag je bloed geven vanaf 6 maanden na het einde van de zwangerschap (na bevalling of een eventuele miskraam/abortus). Zwangerschapswens is geen bezwaar voor het bloed geven.


Anders de volgende keer gewoon nog een keer vragen, misschien tref je dan iemand die je meer info kan geven.
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 23 Dec 2016 11:57

Re: Bloed doneren

Wat goed dat je al geweest bent Sonly, wat een verschil in wachttijden zeg! Ik wil ook! Wat vaag dat je niet echt een duidelijk antwoord kreeg. Mocht je geschikt zijn en echt gaan doneren zou ik het gewoon nog een keer wat stelliger vragen.

Jammer dat je nu gewoon niet meer mag Teun. Wel heel cru idd :s

Ik heb gisteren ook net ook mijn swaps op de post gedaan voor het stamceldonorschap. Ook wel spannend vind ik dat.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 23 Dec 2016 12:30

Re: Bloed doneren

Sonly, ik heb in de periode dat ik zwanger wilde worden niet gedoneerd. Het mag wel maar mijn verloskundige gaf aan dat het je lijf energie kost om het bloed weer aan te maken en dat dit een negatieve invloed kan hebben op een innestelling etc.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 03 Jan 2017 16:33

Re: Bloed doneren

Sawadee schreef:
Sublimo schreef:Heb net de test op de site van t rode kruis gedaan en daar werd iig niet moeilijk gedaan over m'n gewicht. Heb me meteen maar aangemeld.


Alleen bij een BMI boven de 30 mag je niet doneren


Je BMI is geen probleem bij bloed doneren. Mijn BMI is flink hoger dan 30 en ik doneer inmiddels alweer 15 jaar 1 a 2 keer per jaar. De jaren van mijn zwangerschappen uitgezonderd natuurlijk. Effectief dus 12 jaar ;-)
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 03 Jan 2017 18:11

Re: Bloed doneren

Pleun schreef:
Sawadee schreef:
Sublimo schreef:Heb net de test op de site van t rode kruis gedaan en daar werd iig niet moeilijk gedaan over m'n gewicht. Heb me meteen maar aangemeld.


Alleen bij een BMI boven de 30 mag je niet doneren


Je BMI is geen probleem bij bloed doneren. Mijn BMI is flink hoger dan 30 en ik doneer inmiddels alweer 15 jaar 1 a 2 keer per jaar. De jaren van mijn zwangerschappen uitgezonderd natuurlijk. Effectief dus 12 jaar ;-)


Je hebt helemaal gelijk! Was in de war met stamceldonatie (zelfde periode voor aangemeld)
<<

Anoniem185

Bericht 03 Jan 2017 20:05

Re: Bloed doneren

Ik heb me ook net als bloeddonor aangemeld!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 03 Jan 2017 20:48

Re: Bloed doneren

Goed zo Bob!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zoux

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 43

Geregistreerd: 06 Apr 2015 20:36

Bericht 04 Jan 2017 08:45

Re: Bloed doneren

Ik ben ook bloeddonor. De eerste keer werd ik afgewezen vanwege een te laag hb. Ik kreeg een tip om dan een paar dagen voor ik weer ging veel appelstroop en ijzerrijke producten te eten. En dat hielp! Ik ben nu zo'n 3x geweest. Ik bedenk me nu dat ik al zeker een half jaar geen oproep meer heb gehad...
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 04 Jan 2017 09:04

Re: Bloed doneren

Jammer Zoux, dan hebben ze je bloedgroep misschien niet nodig? Fijn dat je toch wel kon doneren iig!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 05 Jan 2017 18:58

Re: Bloed doneren

Zoux schreef:Ik ben ook bloeddonor. De eerste keer werd ik afgewezen vanwege een te laag hb. Ik kreeg een tip om dan een paar dagen voor ik weer ging veel appelstroop en ijzerrijke producten te eten. En dat hielp! Ik ben nu zo'n 3x geweest. Ik bedenk me nu dat ik al zeker een half jaar geen oproep meer heb gehad...



Dan zal de voorraad in je regio wel op pijl zijn. Toen ik nog in provincie Utrecht woonde zat er ook eens een jaar tussen. Sinds ik in de polder woon is het elke 4 maanden.
M:21072011
J :08012014
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 05 Jan 2017 19:04

Re: Bloed doneren

Ik moest eigenlijk gisteren weer plasma doneren, maar heb van de week een zwaar voorwerp op mijn duim gekregen en omdat ik nog niet zeker wist of het gebroken was, heb ik toen de afspraak maar afgezegd. Ze raadden ook af om nu te doneren, omdat ze dan wel je andere arm pakken, maar mocht er dan iets mis gaan, je aan beide armen iets hebt.
Volgende week maar even een nieuwe afspraak maken!
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers