Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby verkouden, overgeven door slijm

<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 19 Dec 2016 19:38

Baby verkouden, overgeven door slijm

L. (9 maanden) is al een aantal dagen verkouden, net als vorige week de oudste, maar ze heeft zo'n last van slijm dat ze er van begint over te geven :( Ze loopt daarbij rood aan en ik vind dat soort dingen dus echt doodeng, bang dat ze geen adem krijgt. Al 4 nachten nauwelijks geslapen omdat ze enkel rechtop iets doorslaapt, maar rechtop zittend slapen met een 9 maanden oude baby in mijn armen werkt voor haar wel maar voor mij iets minder. En het lijkt nu alleen maar erger te worden met dat slijm. Net met haar in de stoom van de hete douche gaan zitten en daarna onder de douche, ze is uitgeput bij me in slaap gevallen dus ik lig nu half half afgedroogd met een naakte slapende baby op m'n borst in bed :love: in de hoop dat ze me niet onder plast :smile: Maar: dat slijm in haar keel, het is zo naar, iemand daar tips voor? Zou ik de huisarts/ hap moeten bellen omdat ze er nu ook bij begint te braken?
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 19 Dec 2016 19:50

Re: Baby verkouden, overgeven door slijm

Ahhh ik moet stiekem een beetje glimlachen om je verhaal hoe je erbij ligt met haar:)
Verder geen tips, maar als je twijfelt zou ik gewoon even bellen naar de hap.
Ik heb zelf van de week luuf baby gekocht. Misschien geeft dat haar nog iets verlichting.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 19 Dec 2016 20:58

Re: Baby verkouden, overgeven door slijm

Hier hadden we dat laatst ook aan de hand. Bed flink schuin, ui er onder en een natte handdoek over de verwarming.
R. 2013
D. 2016
<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:28

Bericht 19 Dec 2016 21:06

Re: Baby verkouden, overgeven door slijm

Hier ook een verkouden, hoesterig, vol slijm kind.
Gelukkig gaat het nu langzaamaan beter maar wat wij hebben gedaan is bed/matras bovenin verhogen, af en toe stomen in de badkamer en dan ook lekker douchen en Luuf voor baby's smeren.
Niet echt de tips die direct helpen maar veel meer kun je helaas niet doen.

Ben blij dat het hier na een kleine 2 weken wat beter gaat en we niet meer continu aan het verschonen, wassen zijn en weer wat meer slapen.

Heb je het nog droog gehouden?
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 19 Dec 2016 23:33

Re: Baby verkouden, overgeven door slijm

Spencer schreef:Hier hadden we dat laatst ook aan de hand. Bed flink schuin, ui er onder en een natte handdoek over de verwarming.


Dit inderdaad en ik slaap met Es ook wel eens rechtop als ze heel verkouden is. Zorg dan altijd wel voor goede kussens in mij rug en dan lig ik echt wel lekker.

Lastig voor je kunt er verder zo weinig aan doen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 20 Dec 2016 11:29

Re: Baby verkouden, overgeven door slijm

Ahhh sneu... Ze houdt je wel bezig he. Hopelijk ben je niet ondergeplast :-).

Hier al een week een ziek kind met koorts tussen 38 en 40 graden. Vrijdagavond bij de HAP geweest omdat er ook een kindje met het RS virus was bij de gastouder. Gisteren weer naar de huisarts omdat ze nog steeds koorts had en vannacht zaten we weer 2,5 uur rechtop. (Eerlijk gezegd ben ik na 2 weken gebroken nachten het wel echt zat aan het worden. Ik loop op mijn tandvlees, maar we moeten door :-()

De artsen geven aan dat wanneer ze gewoon nog normaal drinken/eten dit in ieder geval prima is. Als ze minder dan de helft drinken dan normaal en daarbij overgeven moet je zeker aan de bel trekken.
Bij meer dan 3 dagen koorts sowieso bellen.

Bij die kleintjes bel ik vaak ook even voor advies. Geef ik dan ook aan dat ik advies wil waar ik op moet letten en wanneer we echt een afspraak moeten maken.

Hopelijk zijn de meiden weer snel de oude en kunnen we weer een beetje genieten van de nachtrust.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 20 Dec 2016 11:32

Re: Baby verkouden, overgeven door slijm

Sneu is dat he? Alvast beterschap.
Toen ik de hap belde werd geadviseerd om Luuf te smeren en eventueel melk producten te vermijden. (Voor zo ver dat mogelijk is)
Daarna gaf ze nog de ui onder het bed als officieus advies.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 20 Dec 2016 13:33

Re: Baby verkouden, overgeven door slijm

Jillz ook last van. Vorige week ook spugen en enorm veel hoesten. We hebben een inhalator meegekregen, merk wel dat het minder geworden is.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 22 Dec 2016 21:50

Re: Baby verkouden, overgeven door slijm

Bedankt voor alle tips! Ik heb alles ingezet haha (behalve de natte handdoek op de verwarming, dat gaat moeilijk met vloerverwarming) maar eigenlijk hielp maar weinig. Rechtop slapen, uren 's nachts in de woonkamer met d'r zitten, de hele dagen huilen en chagrijnig. Zo ken ik m'n blije ei helemaal niet! Wat een drama nachten, ik werd er zelf ook echt niet leuker op met zo'n enorm slaapgebrek. Vandaag leek het na een week eindelijk weer beter te gaan en ging ze vanavond ook eindelijk weer normaal slapen zonder steeds in paniek wakker te worden etc. Jeej!!! Nu ben ik zelf verkouden, ahum.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers