Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oorbellen dochter op welke leeftijd?

<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 11:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 18 Dec 2016 12:26

Re: Oorbellen dochter op welke leeftijd?

Onze dochter heeft ze sinds het begin van dit jaar. Ze is 4 en vroeg er al een tijdje om. Ik heb haar uitgelegd dat het zeer deed maar heb haar niet tegen kunnen houden met die wetenschap haha, ze gaf ook geen kik met t zetten. Ze schieten ze idd niet meer nee dus dat schrikeffect is er niet zo. Ze is er helemaal happy mee en dat is voor mij genoeg.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 18 Dec 2016 12:43

Re: Oorbellen dochter op welke leeftijd?

Maar Jena wat als ze er straks op 7-8 jarige leeftijd naar gaat vragen? De leeftijd dat er vergeleken wordt en wellicht ook geplaagd dat zij geen oorbellen heeft en de rest wel? En op 12-jarige leeftijd doet ze het misschien een keer stiekem, dat zijn dingen waar ik tzt wel goed over na zou denken.
<<

Poison

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 467

Geregistreerd: 04 Aug 2015 09:09

Bericht 18 Dec 2016 12:45

Re: Oorbellen dochter op welke leeftijd?

Hayley vroeg er sinds ze 2,5 was steeds ok, omdat ik oorbellen had en ze die heel mooi vond en kindjes van de psz oorbellen kregen. Gezegd dat het pijn deed en als ze ze op haar verjaardag nog wilde ze ze zou krijgen. Zo gezegd zo gedaan. Dus oo haar derde verjaardag. Ze bleef er netjes af en ook wij hebben niet hedruppeld of er aan gezeten. Ze is nog elke dag blij en trots erop.
27-12-2011
03-06-2013
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 18 Dec 2016 13:40

Re: Oorbellen dochter op welke leeftijd?

Mijn dochter is net 3 en vraagt er ook regelmatig om.
Ik vind haar zelf nu nog wat te jong, maar haar vader vind het wel kunnen.

Ik gok dat als ze er om blijft vragen ze ze rond haar 4e verjaardag wel mag.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 18 Dec 2016 13:43

Re: Oorbellen dochter op welke leeftijd?

Rond 6 jaar vind ik een mooie leeftijd.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Brooke

Bericht 18 Dec 2016 14:11

Re: Oorbellen dochter op welke leeftijd?

8 jaar vind ik wel een mooie leeftijd, maar geen idee of dat haalbaar is.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 18 Dec 2016 16:11

Re: Oorbellen dochter op welke leeftijd?

Mijn dochter mag oorbellen wanneer ze er zelf om gaat vragen en idd snapt dat het een beetje pijn gaat doen. Maar ik was zelf ook 4 toen ik mijn eerste gaatjes kreeg. Weet het nog goed dat ze gezet werden. Al kan ik zelf de pijn niet herinneren. Alleen het leuke, de oorbellen uitzoeken en krijgen, dus traumatisch vond ik het op jonge leeftijd niet :)
Overigens zou ik er wel voor kiezen om ze te laten piercen niet, en niet te laten schieten, omdat dat beter is voor de oren.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem304

Bericht 18 Dec 2016 16:49

Re: Oorbellen dochter op welke leeftijd?

Echt schieten zoals vroeger mag niet meer in Nederland. De pistooltjes van tegenwoordig 'drukken' in plaats van schieten. Stuk vriendelijker en die knal/pang van het oude pistool heeft het nieuwe pistool ook niet waardoor kindjes niet zo schrikken.
<<

Anoniem234

Bericht 18 Dec 2016 16:55

Re: Oorbellen dochter op welke leeftijd?

Mijn dochter is 4,5 nu maar vraagt er nog niet om. Zo lang ze dat niet doet vind ik het wel best zo. Hoop dat ze het pas gaat vragen rond haar 6de zo.
<<

Anoniem181

Bericht 18 Dec 2016 20:51

Re: Oorbellen dochter op welke leeftijd?

Mijn dochter wilde voor haar zesde verjaardag graag oorbellen, dus twee weken voor ze zes werd kreeg ze gaatjes. Ze vond het wel erg pijnlijk, dus het duurde even voor oorbel nummer 2 erin mocht. Daarna bijna een jaar last gehad van ontstekingen en alles wat daarbij hoort, maar nu lijkt het eindelijk goed te gaan.

Bij de juwelier waar wij geweest zijn is de minimumleeftijd voor oorbelgaatjes trouwens zes jaar, dus het had (daar) niet eens eerder gekund. En om eerlijk te zijn vind ik dat ook een prima leeftijd voor oorbellen.
<<

Anoniem331

Bericht 18 Dec 2016 20:54

Re: Oorbellen dochter op welke leeftijd?

Mijn dochter had ook veel last van ontstekingen Alex, maar dat verdween als sneeuw voor de zon toen we er ringetjes in deden. Die achterkanten van die knopjes kan ze gewoon niet hebben. Overdag heeft ze die wel eens in, maar als ze gaat slapen altijd ringetjes en vanaf toen nooit geen last meer gehad.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ster