Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Parkeren Brussel en vliegen vanaf Zaventem

<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 13 Dec 2016 18:34

Parkeren Brussel en vliegen vanaf Zaventem

Eind januari wil ik met een vriendin een lang weekend naar Berlijn. Nu zag ik dat je vanaf Brussel Zaventem voor € 20,00 p.p. retour kunt vliegen. Wij wonen er ook nog redelijk in de buurt dus met benzinekosten erbij blijft het goedkoop. Alleen de auto moet ook ergens geparkeerd kunnen worden en daar loop ik nu een beetje vast.

Het goedkoopste wat ik kan vinden is €45 voor 5 dagen en dan is het niet goedkoper meer dan vliegen vanaf Schiphol. Nu zie ik ook dat er 8 gratis (P&R) parkeerplaatsen buiten Brussel zijn maar kan niet vinden hoe druk die zijn en of je daar dus makkelijk een parkeerplek kan vinden. Is er iemand die daar ervaring mee heeft of misschien nog een andere tip heeft? Heb ook al gekeken naar prijzen voor de trein maar dat wordt ook te duur.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 13:06

Bericht 15 Dec 2016 12:08

Re: Parkeren Brussel en vliegen vanaf Zaventem

Dat is toch niet duur? p.p 20 euro voor parkeerkosten en dan 20 euro voor je vlucht.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 15 Dec 2016 18:34

Re: Parkeren Brussel en vliegen vanaf Zaventem

Parkeer je dan bij de luchthaven zelf? Dan vind ik €45 niet veel, als je het deelt is het niet veel p.p :) Wij hebben laatst geparkeerd op Charleroi luchthaven, voor 4 dagen betaalden we €65 of €67. We waren met vier personen en 1 auto, dat was prima te doen :)

Hoe het verder zit met de P&R parkeerplaatsen heb ik geen idee. Ik heb zelf ook nog nooit gevlogen vanaf Zaventem.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 15 Dec 2016 23:32

Re: Parkeren Brussel en vliegen vanaf Zaventem

Ik ben het met jullie eens dat het opzich niet duur is :) Alleen alles bij elkaar (tickets, benzine & parkeren) werd toch zo toch wel weer even duur als een ticket vanaf Schiphol. En daar kunnen we heel goedkoop en relaxed met de trein heen.

Uiteindelijk dus ook besloten om 'gewoon' vanaf Schiphol te vliegen. Voor een paar euro meer is dat toch sneller en relaxter :) Heb er zin in!
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 13:06

Bericht 16 Dec 2016 02:32

Re: Parkeren Brussel en vliegen vanaf Zaventem

Nou dan vlieg je toch vanaf Schiphol
(Ik mis het probleem geloof ik een beetje :palm: )
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 16 Dec 2016 08:02

Re: Parkeren Brussel en vliegen vanaf Zaventem

Er is ook geen probleem. Ik was alleen benieuwd of er misschien een makkelijke mogelijkheid was om gratis te parkeren. Dan was het wel de moeite waard geweest om vanaf Zaventem te vliegen. Ik was gewoon aan het rondkijken naar de mogelijkheden en heb nu een beslissing genomen. :)
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 16 Dec 2016 14:39

Re: Parkeren Brussel en vliegen vanaf Zaventem

Gelijk heb je dat je vergelijkt en op basis daarvan beslist. Met Zaventem heb ik zelf geen ervaring. Fijn dat jullie nu vertrekken vanaf Schiphol, kosten de vliegtickets vanaf daar dezelfde prijs? Naar Berlijn zou ik ook nog wel willen :) Alvast veel plezier!
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Roodkapje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 14 Sep 2013 22:05

Bericht 17 Dec 2016 01:11

Re: Parkeren Brussel en vliegen vanaf Zaventem

Als je een dagje gaat kan je parkeren bij ikea en van daar af met de bus naar de luchthaven. Het terrein wordt 's avonds met slagbomen gesloten dus voor 21 uur moet je wel weer bij je auto zijn. Ik heb dat nog nooit zo gedaan maar wel over gelezen. Wij vlogen vanaf Zaventem naar Rio de Janeiro en zijn met de trein gegaan. Was prima te doen en helemaal niet zo duur. Wat je ook nog volgende x kan overwegen is met de Flixbus te gaan en 1/2 haltes in Brussel met de trein naar de luchthaven. Maar goed, dat wordt wel echt een onderneming.

Ik vlieg regelmatig vanaf Zaventem of Charleroi en beide zijn iig goedkoper als op Schiphol parkeren. Vooral Charleroi is bijna gratis, wel echt verder rijden. Ligt nog een uur onder Zaventem. Zaventem vond ik altijd fijn vliegen. We vlogen in maart een paar dagen voor de aanslagen daarheen en sindsdien ben ik pas 1 x teruggeweest om vanaf daar te vliegen. Het voelde zo kil en anders toen we weer terugkwamen. Beangstigend ook wel.

Ik vloog van de week vanaf Schiphol, kort parkeren en was 33,50 kwijt voor een dagje. Mijn man moest voor werk ook vliegen naar Londen en zette de auto er 's ochtends uurtje of 6 neer. Ik vloog 's avonds uit Manchester terug en waren om 21 uur bij de auto. Dus echt goedkoop voor kort parkeren is het daar ook niet. Lang parkeren kan wel best voordelig zijn. We stonden vorig jaar 8 dagen v oor 60 euro.
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 17 Dec 2016 16:45

Re: Parkeren Brussel en vliegen vanaf Zaventem

Dankjewel Sayhtia! Dat komt helemaal goed. Wordt voor mij al de derde keer al heb ik van de stad zelf nog niet veel gezien. Ga er nu voor de 3e keer heen i.v.m. Worldcup schaatsen. Ga nu wel wat langer dus ben wel van plan om wat meer sightseeing te doen. Hoor van iedereen dat het een mooie, leuke stad is en van hetgene wat ik al wel gezien heb ben ik het daar wel mee eens!

We vliegen vanaf Schiphol met Easyjet en die bieden wel echt goedkope tickets aan. Wij hebben, mede door het laat boeken, helaas niet meer de goedkoopste tickets maar alles bij elkaar (vluchttijden, reistijd e.d.) kiezen we nu voor Schiphol i.p.v. Brussel. Inderdaad door verschillende opties te vergelijken. Volgende keer kan het zo weer anders zijn.

Goed om jouw ervaringen te lezen Roodkapje! Zal daar aan denken voor een volgende keer. Dan kan het zo zijn dat het wel echt aantrekkelijker is om vanaf Brussel te vliegen. We komen uit Breda/Rotterdam en dan is Brussel goed te doen. Afgelopen winter zijn we een keer vanaf Charleroi gevlogen en dat is ons ook goed bevallen. We waren toen door een file vrij laat en hebben dichtbij geparkeerd en zelfs dat was niet duur. Kan me goed voorstellen dat het wel raar en beangstigend is om na de aanslagen weer vanaf Zaventem te vliegen. Denk dat het voor mij wel mee zal vallen omdat ik er nog niet ben geweest. Naar Schiphol ga ik eigenlijk altijd met de trein omdat de verbinding wel goed is en het altijd goedkoper is dan met de auto.
-Jeg har det som plommen i egget-

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers