Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

<<

Anoniem281

Bericht 16 Dec 2016 18:48

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Mijn bevalling begon héél mak, soort menstruatiekrampen. Niks schokkends en verwachtte ook niet direct een baby, maar wist wel dat 't dat weekend zou gebeuren. Oké, 't werd maandag haha, maar toch. De krampjes werden sterker en heviger en in de nacht van zondag op maandag, ook regelmatiger.

Maandagochtend dacht ik dat ik doodging, omdat ik dacht dat ik naar de wc moest, maar er kwam niks. Dus k dacht dat m'n darmen stuk waren of zo :nerd: Dikke stress, want ik had pijn en snapte niet waar en waarom enz. Maar dat waren dus rugweeën. Toen ik dat eenmaal doorhad, wist ik dat 't écht-écht begonnen was!
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 16 Dec 2016 18:58

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Mijn vliezen braken. Beide keren was ik thuis. 1e x s nachts op de wc en 2e keer toen ik net in bed lag om te gaan slapen.
Bij de 1e gebeld na 4h denk ik toen mijn weeen regelmatig kwamen. Bij de 2e binnen een uur want het vruchtwater was niet helder.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 16 Dec 2016 19:12

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Hier niks gemerkt en geen voortekenen gehad. Ik had net een mailtje naar een collega gestuurd dat ik dacht dat het nog wel even ging duren toen ik om 11 uur in een weeenstorm terecht kwam. Mijn vriend kwam uit bed (had die nacht gewerkt) door mijn gestommel en gezucht en vroeg of het begonnen was. Ik bleef stug volhouden dat dat niet kon, want in de film begon het ook niet zo :laughcry:

Het bleek dus wel te zijn begonnen :angel:
Afbeelding
<<

Anoniem258

Bericht 16 Dec 2016 19:18

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Bij de eerste lagen we 's avonds net in bed en kreeg ik ineens krampen. Die waren meteen zo pijnlijk dat ik wel bijna zeker wist dat dit de echte weeën waren.
Bij de tweede droomde ik om 2u ' s nachts dat ik weeën had, ik werd wakker en bleek echt weeën te hebben. Ook dit keer was ik er zeker van.
Bij de tweeling ingeleid.
<<

Anoniem253

Bericht 16 Dec 2016 19:20

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Oh Maggy dat is ook bizar van die droom.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 16 Dec 2016 19:24

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Mijn vliezen waren 's nachts gebroken en daarna ben ik rustig gaan douchen. Toen kwamen de weeën gelijk op gang, maar het zwakte daarna weer een beetje af. Tegen 8 a 9u 's ochtend begonnen de echte ontsluitingsweeën en werden het helaas ook rugweeen. Toen wist ik dat het echt menens was.

Twee weken van te voren had ik ook al een nacht voorweeen. Ze waren regelmatig en om de paar minuten, maar namen niet toe in hevigheid. Achteraf gezien was dat nog niks, haha! Maar die nacht dacht ik a wel dat het begonnen kon zijn.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 16 Dec 2016 21:21

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Omdat de verloskundige zei dat we DIRECT de spullen moesten pakken of we zouden te laat in het ziekenhuis zijn.

Ik had geen idee, ik had echt wel serieus pijnlijke weeën maar die had ik de dag daarvoor al, toen werd er gezegd dat het oefenweeeen waren. Ik maar braaf wachten tot er regelmaat in kwam; dat kwam dus niet. Mijn man zei nog droog; ik denk niet dat ze vandaag komt. (Het was midden in de nacht) Binnen anderhalf uur was hij vader. :smile:
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 16 Dec 2016 21:30

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Het begon beide keren met harde buiken, waar langzaamaan steeds meer regelmaat in kwam en overging in weeën. De eerste keer wist ik het niet en dacht de vk ook niet dat ik aan het bevallen was. Totdat m'n man belde en tegelijkertijd m'n vliezen braken. Ik kreeg gelijk persdrang, maar moest wachten op de vk. Ze was amper binnen (9 minuten) of m'n zoon was al geboren. De tweede keer begon dus hetzelfde en herkende ik daardoor sneller. Dit keer duurde het vele maken langer voordat de baby geboren werd.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

anoniem203

Bericht 16 Dec 2016 21:52

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Mijn vliezen waren gebroken. Op die dag zelf had ik geen idee dat het die dag ging gebeuren.
<<

Anoniem236

Bericht 16 Dec 2016 22:05

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

2x begon het met krampen die steeds heftiger werden. Toen ik de pijn moest wegpuffen en er max 5 minuten tussen zat de vk gebeld. Bij de oudste zette het echter niet door, de weeen zorgde niet voor ontsluiting en toen opwekkers gekregen.
Bij de tweede de vk om 0.00 gebeld en om 2.25 is hij geboren.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Dec 2016 22:09

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Bij de eerste ingeleid.

Bij de 2e was ik 40 weken zwanger. Toen ik s'morgens rond 9.00 uur wat menstruatie achter krampen had. Dit bleef eerst zo. Na 2 uren werd het heftiger. Rond 12 uur waren de weeën heel heftig om 14.10 was onze dochter er al.
2014 2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 16 Dec 2016 22:18

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Bij de eerste werd in 's nachts wakker met weeën. Eerst nog onregelmatig, maar in de loop van de ochtend ben ik gaan bijhouden en kwamen ze vrij snel heel regelmatig.

Bij de tweede had om 's avonds wat meer harde buiken dan normaal en vlak voor ik naar bed zou gaan werden dat wel echt weeën. En ben ik gaan bijhouden hoe snel ze na elkaar kwamen.

Het voelde gewoon niet fijn zeg maar als kramp/pijn.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:06

Bericht 16 Dec 2016 22:53

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Interessant om te lezen. Erg benieuwd wanneer en hoe het bij mij gaat beginnen.
<<

Anoniem257

Bericht 17 Dec 2016 02:01

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Ik had wat krampen die ik niet kon plaatsen. Vond het totaal niet heftig en had het daarom ook niet door.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 17 Dec 2016 06:04

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

De 1e keer werd ik ingeleid. Kreeg s ochtends een ballonkatheter en paar uur daarna kwamen harde buiken. Het was te verwachten dat de bevalling dus begonnen was, maar ik had al weken oefenweeën en met 41 wk was ze er nu nog niet dus dit zou wel weer niets zijn dacht ik. Het drong pas tot me door dat het begonnen was toen de verpleegster bij het kijken naar mijn ctg zei dat ik dit toch echt serieuze weeën ipv harde buiken mocht gaan noemen :smile: Dat ik daarvoor al zo onrustig had liggen woelen, slecht kon slapen door de krampen en de ballonkatheter verloren was had toch het belletje nog niet helemaal doen rinkelen.

Bij de 2e verwachtte ik eigenlijk geen spontane bevalling en zeker niet voor de uitgerekende datum. Met 39+5 was ik het zo zat en heb ik smiddags met oudste druk staan dansen, misschien hielp dát een zetje. S avonds was er qua harde buiken eigenlijk niet veel anders dan die dagen ervoor en toch was ik onrustig. Heb het logeerbed nog klaargemaakt, laatste spulletjes in de vluchttas, huis opgeruimd. Ergens had ik een voorgevoel. Maar toen de weeën begin die nacht kwamen, overduidelijk in mijn benen en rug zoals bij de 1e, regelmatig maar veel te kort. Toen was er toch weer even twijfel. Na een paar uur wist ik pas dat dit niet meer ging stoppen en het echt zover was.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem258

Bericht 17 Dec 2016 06:31

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Champagne schreef:Oh Maggy dat is ook bizar van die droom.

Ja, ik heb ws gewoon de pijn in mn slaap gevoeld, Maar apart was het wel.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 17 Dec 2016 08:16

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

sophiee schreef:Ik ben drie keer ingeleid en vind het achteraf zo jammer dat ik nooit zal weten hoe het is als een spontane bevalling begint! Lijkt me zo anders en eigenlijk ook wel bijzonder om dat eerste moment met z'n tweetjes te delen.

Dit,maar dan twee keer :wink:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 17 Dec 2016 08:40

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Bij de eerste was het een spoedkeizersnee met 26 weken. Toen heb ik nooit weeën gehad.

Bij de tweede was het een paar dagen voor de uitgerekende datum. Ik lag in bed en kreeg een steek die echt pijn deed. Het was 07:00 in de ochtend en ik had hartstikke goed geslapen de dag ervoor en in de nacht nergens last van gehad.
Die steek trok weg en een paar minuten later was hij er weer ik moest uit bed van de pijn. Ze volgende elkaar heel snel op. Dus ik heb om 08:00 mijn vriend gebeld of hij naar huis wilde komen.
Hij heeft het ziekenhuis gebeld om 08:30 en we zijn gelijk daar naar toe gereden. Ik was ook heel misselijk ik had thuis al overgegeven en in het ziekenhuis weer.
Vervolgens aan de ctg gelegd en het waren weeën.
Om 10:00 had ik 8cm! Ontsluiting en om 13:41 was mijn zoon er.

Ik heb dus het eerste stadium van weeën die voelen als menstruatiepijn nooit gehad ze waren gelijk heel heftig en kon ik ook niet meer praten tijdens een wee. Omdat ze ook gelijk heel regelmatig kwamen wist ik zeker dat ik weeën had.
Ik heb die week wel oefenen weeën gehad dat duurde dan max twee uur en voelde wel als hele lichte menstruatiepijn die niet constant aanwezig was.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 17 Dec 2016 09:30

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Bij de oudste was ik eind van de middag gestript en daarna tot begin van de avond menstruatie-achtige krampen. Daarna verloor ik de slijmprop en de krampen werden een stuk serieuzer. Toen de tijd ook maar eens gaan bijhouden en het was inderdaad begonnen.

Bij de jongste werd ik ingeleid.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 17 Dec 2016 13:40

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Voorweeën heb ik nooit gehad.

Ik verloor wat vruchtwater en even later de slijmprop en kreeg wat lichte krampen. Dus het was wel duidelijk dat het begonnen was.
In de map van de vk stond dat je moest bellen als je een uur lang weeën hebt om de 5 minuten die 1 minuut aanhouden.
Mijn weeën hielden geen minuut aan, maar kwamen wel om de 2, 3 minuten. Dus toen heb ik op een gegeven moment toch maar gebeld ;) Toen de vk kwam had ik 7 cm ontsluiting, dus de weeën waren wel effectief
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Anoniem321

Bericht 18 Dec 2016 18:35

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Mijn vliezen braken en toen ik een paar uur later in het ziekenhuis aan de monitor lag bleek ik al lichte weeen te hebben. Dat had ik nog niet door. Pas een paar uur daarna begon ik ze te voelen. Dat waren meteen echte weeen.
<<

Anoniem328

Bericht 18 Dec 2016 20:04

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Ik lag in het ziekenhuis en had 's avonds om 22 uur een ballonkatheter geplaatst gekregen. Ik had de hele nacht al buikpijn en om 5 uur 's nachts moest ik naar het toilet en kreeg ik daar een mega kramp. Toen ik terug liep naar m'n kamer braken mijn vliezen. Direct waren de krampen zo heftig dat duidelijk was dat het echt begonnen was.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 18 Dec 2016 22:14

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Ik herkende het zelf niet maar mijn moeder wel. Die kwam op bezoek in het ziekenhuis.
Ik had om de paar minuten een flinke pijnscheut in mn rug. Mijn moeder vertelde dat dat rugweeen konden zijn.
Ik geloofde haar in eerste instantie niet en vertelde ook dat ik zonder baby het ziekenhuis uitging en vast tot 42 weken zou doorlopen.
Het waren inderdaad rugweeen en ben snachts bevallen.
<<

Anoniem280

Bericht 19 Dec 2016 01:06

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Ik was een klein bloedpropje verloren, kleiner dan een speldenknop.
Dacht eerst dat het een pluisje was.
Die avond eerder wat vage buikkrampen.
Vroeg naar bed gegaan, die nacht was mijn broekje nat. Nog niet wetende dat het vruchtwater was, want verloor sporadisch vocht en aangezien ik toen al 8 weken een pessarium droeg, dacht ik dat het ook afscheiding kon zijn. Pessarium zorgde er ook voor dat ik ontzettend veel afscheiding verloor.
Toch ziekenhuis gebeld, ook omdat ik regelmatig krampen had.
Meteen komen. Ik liep vanaf 24 weken al met 2 cm ontsluiting, vandaar pessarium ook, en was nu 32.2 weken zwanger.
Zware dag met veel pijn. Eerst konden de gynaecologen niet uitsluiten of ik vocht verloor of dat het dunne afscheiding was.
Daarna infuusprikken die 3x verkeerd ging.
Toen toch de conclusie vruchtwater maar de kinderen lagen nog in vlies. Gestart met weeënremmer.
Die nacht was een hel. Zoveel pijn! Niet kunnen slapen. Verloskundige nog overleg met gynaecoloog, weeënremmer stop!
Ik kreeg een hevige indalings wee waar ik bijna in bleef hangen van de pijn. Daarna was het rustig.
Werd nog getoucheerd om te kijken hoeveel ontsluiting ik had. Nog altijd 2 cm, meteen bleek ook, ik had een hoogopgaande vliesscheur.
Daarna bleef het rustig. Had geen pijn meer, voorweeën waren weg en zo kon de nieuwe dag starten.
's Avonds kreeg ik bezoek van mijn vader en schoonouders. Wat gezellig gebabbeld.
Rond 8 uur, voordat bezoek wegging nog even naar toilet. Bezoek ging weg en nog geen kwartier later zei ik tegen mijn vriend, het voelt alsof ik urine verlies, maar ben net naar toilet geweest.
Verloskundige gebeld, vliezen waren volledig gebroken.
Half uur later begonnen de weeën en dus de pijn weer.
Regelmatig en steeds heviger. 1,5 uur later zat ik in een weeënstorm en kon daardoor de weeën niet meer opvangen, zoveel pijn, 4 armen en benen die overal in mijn buik zaten te porren.
Ik putte mijzelf finaal uit.
Kreeg zelfs nog te horen dat er geen verloskamers vrij waren, zo fijn!
En toen, 12 uur, nog een indalingswee, minder hevig als die eerste keer. Meteen kreeg ik een soort van drang om te persen, maar wilde ook niet.
Gynaecoloog geroepen, 10 cm ontsluiting en gelukkig een verloskamer vrij.
Ik had ineens geen pers drang, maar er moest nu wel wat gebeuren.
Om 1.03 werd onze eerste dochter geboren.
Daarna weer geen persdrang.
Toen ik wel drang kreeg mocht ik niet persen, maar toch gedaan.
Om 1.18 uur lanceerde dochter 2, nog bijna in vlies, op het bed.
Wel te vroeg geboren met 32.4 weken.
Hebben een maand in het ziekenhuis gelegen waarvan 2 weken neonatologie.
<<

Patsy

Bericht 19 Dec 2016 08:35

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Bij de oudste braken mijn vliezen met 35,5. Daarna gebeurde er niks. Ik moest uiteraard wel naar het ziekenhuis. Op dag 36 begonnen de weeën, eerst rustig als krampjes, al snel veel krachtiger. Na een pittige bevalling van 13 uren is onze zoon geboren.

Bij de jongste braken de vliezen met 40,5 (voor de ingang van het ziekenhuis :laughcry:). 2 uren later kwam de eerste week, die meteen veel pijn deed. 3 uur later was onze jongste zoon er.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx