Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Terugblik 2016

<<

Anoniem202

Bericht 15 Dec 2016 19:14

Terugblik 2016

Jaaa, nog even en het is alweer 2017!
Ik merk dat ik zelf erg bezig ben met hoe 2016 is verlopen, wel gek eigenlijk want ik ben eigenlijk nooit zo van het terugblikken.
Wat waren jouw ups & downs, je highs & lows? Wat neem je wel mee naar 2017 en wat laat je vooral achter in 2016?
Ennnn had je goede voornemens en heb je je eraan gehouden?
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Dec 2016 19:43

Re: Terugblik 2016

ik ben er zeker heel erg mee bezig ik blik steeds terug op 1 januari 2016 die hele film van toen gaat steeds door mijn hoofd en dat is behoorlijk lastig. (broer heeft die dag een zelfmoordpoging gedaan)
Verder was het een jaar van vele goede dingen. Zo kon mijn man eerst met moeite een baan vinden had die nu ineens de keuze uit 2 bedrijven uiteindelijk gekozen en sinds die daar weer werkt is die een stuk vrolijker. Hij heeft nu een jaar contract bij een bedrijf zelf en met uitzicht op vast dus alleen maar mooi.
In de zomer is ons nichtje geboren en toen ik hoorde dat hun een kind kregen was ik echt overstuur en had ook geen idee hoe ik er mee om zou gaan als het geboren zou worden. En hun waren ook bang dat wij niet langs zouden komen.Uiteindelijk waren wij als eersten op visite van de broers en zussen en gaan wij er relaxt mee om. En dat is best fijn ik zie mijn nichtje elke vrijdag. Heb zelfs vorige week met de kinderwagen rond gelopen in het dorp dat had ik niet kunnen bedenken dat ik dat zou kunnen. Gezien onze situatie.
Eigenlijk is het jaar best goed gegaan. En hoop dat we het ook goed afsluiten. Het is nu dubbel bij ons met mijn broer die weer in een dip zit en bij mij en mijn ouders speelt 1 januari steeds door ons hoofd.

Goede voornemens doe ik niet aan
Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 15 Dec 2016 20:08

Re: Terugblik 2016

Voor mij is 2016 een jaar dat ik het liefste zou vergeten, maar die in mijn geheugen gegrift is. Sluit ik echt af met een dikke zwarte rand.
Als hoogtepunt zou ik wel willen noemen dat ik juist deze laatste weken mijn beste vriendin zoveel meer ben gaan waarderen dan ooit daarvoor. En daar ben ik dan wel weer dankbaar voor.
<<

Anoniem313

Bericht 15 Dec 2016 20:13

Re: Terugblik 2016

Heftig Sarah! Fijn dat je zo goed met je nichtje kan omgaan.

Ik ben nog helemaal niet aan het terugblikken! Maar door dit topic maak ik vast een beginnetje. Mijn jaar begon heel slecht qua gezondheid. Ik heb me daar enorm veel zorgen om gemaakt. Inmiddels gaat het met de juiste zorg en medicatie eigenlijk heel goed en speelt het niet meer zo'n grote rol. Verder ben ik begonnen aan een nieuwe baan waardoor ik vooral meer tijd voor mijn gezin heb. Eerder was ik 4 uur per dag bezig met reizen, nu fiets ik in 25 min naar kantoor. Tegelijkertijd ging m'n oudste naar school, en nu hebben we 's ochtends een leuk relaxed ritueel van samen ontbijten en naar school wandelen. Ik heb een heel lief en knap neefje gekregen :love:
Mijn nieuwe baan heeft veel ups en downs en ik heb veel conflicten gehad, maar nu lijkt het allemaal redelijk crescendo te gaan. En nu ga ik minder werken om ernaast voor mezelf te beginnen, dat vind ik heel spannend.
Niet echt spannend reizen gemaakt dit jaar: zomervakantie in Frankrijk, daarvoor was ik voor m'n werk een weekje in Madrid, en in het najaar was ik nog een paar dagen in London. Oh ja, ik ben met bootcamp begonnen, en dat neem ik mee naar 2017! Ik wil Lady-armen. En ik ben gestopt met me bezig houden met afvallen, dat bevalt ook wel. En ik heb Olaplex toegevoegd aan m'n stash!
<<

Anoniem221

Bericht 15 Dec 2016 20:13

Re: Terugblik 2016

In principe hebben we een heel leuk jaar achter de rug. We zijn twee keer op vakantie geweest, hebben allemaal nieuwe meubeltjes gekocht, hebben onze interesses verlegd en sinds een week kan mijn vriend ook opeens met mij praten. Zijn standpunten zijn duidelijk en hij respecteert de mijne. We lijken steeds verder te komen in onze relatie en het lijkt ons steeds minder te boeien wat een ander daarvan vindt.

In 2015 hadden we afgesproken om in 2016 financieel een stuk gezonder te zijn en dat hebben we gehaald. Het is momenteel even geen vetpot, door een gerepareerde ketel en gerepareerd toilet, maar we hebben dit hele jaar geen schulden gemaakt. We zijn minder makkelijk gaan leven en hopen in 2017 pas echt te knallen. En zoals het er nu uitziet gaat dit ook gebeuren.

2016 was geen topjaar, maar het was ook niet het allerslechtste jaar van de afgelopen jaren. En moge 2017 echt ons jaar worden. Ik vind dat we dat verdiend hebben.
<<

Anoniem313

Bericht 15 Dec 2016 20:14

Re: Terugblik 2016

Oh, nu lijk ik heel oppervlakkig met m'n Olaplex :nopompom:
Ik heb ook 'A Little Life' gelezen, en Purity van Franzen!
<<

Anoniem221

Bericht 15 Dec 2016 20:21

Re: Terugblik 2016

Caulfield schreef:Oh, nu lijk ik heel oppervlakkig met m'n Olaplex :nopompom:
Ik heb ook 'A Little Life' gelezen, en Purity van Franzen!


Is dat oppervlakkig? Ok, ik was vergeten dat ik dit jaar ben overgestapt op Garnier en dat de cremespoeling van Garnier mijn haar handelbaar heeft gemaakt. Maar ik vind het niet echt oppervlakkig. Al had ik Olaplex niet gegoogled als je jezelf niet oppervlakkig vond lijken. :P
<<

Anoniem184

Bericht 15 Dec 2016 20:24

Re: Terugblik 2016

Ik vond 2016 een heel fijn jaar, zonder al teveel dieptepunten (wat een contrast met de jaren ervoor, zo fijn), en met vooral veel kleine geluksmomentjes. Absoluut hoogtepunt was de vakantie naar Orlando vorige maand. Onze eerste échte vakantie samen en onze eerste keer gezamenlijk naar het buitenland. We hebben zo genoten :love:
Ik hoop dat 2017 weer zo'n fijn jaar wordt, we hebben geen grote plannen (los van klussen in huis en ons rijbewijs) en voor de rest gaan we zien wat 2017 ons brengt.
<<

Anoniem282

Bericht 15 Dec 2016 20:44

Re: Terugblik 2016

Terugblikken doe ik zo weinig mogelijk, want i.t.t. andere jaren vind ik het geen fijn jaar. Op 4 januari wilde ik weer gaan werken na 2 maanden ziekte. Ik dacht nog even voor controle naar het ziekenhuis te gaan en bleek ernstig ziek te zijn. Al met al ben ik pas op 1 juli volledig teruggekeerd op werk en ben vervolgens met een arbeidsconflict eruit gegaan. Ik heb dit conflict 'gewonnen', maar het was geen fijne periode. Ik maakte me zorgen over het vinden van een nieuwe baan in mijn vakgebied, maar heb meteen mijn netwerk ingezet en heb nu een baan waarvan ik al jaren droomde met een monsterlijk goed salaris. Dit laatste is zeker niet het belangrijkste, maar het neemt veel stress en zorgen weg. :) Ik kan nu bouwen aan een toekomst; in de stad waar ik woon is het kopen van een huis als alleenstaande amper mogelijk. Nu zijn er wel mogelijkheden en daar ben ik dankbaar voor.

Ik ben op rootsreis geweest en net terug. Amper bijgekomen en toen kreeg ik een spoedoperatie. Het was wat veel na elkaar, maar ik heb nu vrij tot einde van het jaar. Ik ga bijkomen, heb leuke dingen in het vooruitzicht en heb het gevoel dat het jaar toch heel goed is geëindigd. :)
<<

Anoniem304

Bericht 15 Dec 2016 21:13

Re: Terugblik 2016

Ik blik niet graag terug. Wie terug kijkt naar het verleden staat met de rug naar de toekomst.

Kort gezegd was het een jaar van ups en downs.
De dieptepunten;
-M`n broer en schoonzus die hun ongeboren baby verloren waardoor wij onze baby wens moesten uitstellen. Ik durfde niet meer en dat ebt nu langzaam weg al blijf ik angstig. Ik vind het heel moeilijk.
-De man van m`n beppe die ineens helemaal vol zat met kanker. Hij denkt zelf niet dat hij de jaarwisseling haalt. Het gaat heel slecht de laatste dagen. Sneu voor m`n beppe vooral, dat voorzie je toch niet dat je 2x weduwe wordt (ze is nog 10 jaar ouder ook!)
-M`n tante die ook zeer onverwachts ineens weer kanker had, daar heb ik veel verdriet van gehad, maar gelukkig gaat dat wel goed en is het bijna allemaal weg.
-M`n moeder waarmee ik zoveel in het ziekenhuis heb gezeten de laatste maanden. Problemen met het hart. Na verschillende 'met spoed naar het ziekenhuis' ritjes bleek het gelukkig onschuldig te zijn, maar het gevoel dat ik nou ook nog m`n moeder zou gaan verliezen kwam wel even heel dichtbij.
Voornamelijk het laatste half jaar was geen groot succes.

De hoogtepunten;
Bruiloften, meetings, feestjes en babies :love:
Onze verbouwing. Onze woonkamer is nu echt een droom!
En op de dieptepunten na ben ik heel gelukkig. 2017 wordt ons jaar!
<<

Poison

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 467

Geregistreerd: 04 Aug 2015 09:09

Bericht 15 Dec 2016 21:29

Re: Terugblik 2016

2016 was niet zo'n denderend jaar voor me helaas. Het grootste deel van dit jaar stond/staat in het teken van Jasons ziek zijn. Totaal zitten we nu op 9 maanden prednison dit jaar. Heel veel (spoed) ziekenhuisbezoeken dus. Daar kwam nog ziekte van mijn vader bij, heel veel zorgen rondom hem. Met hem lijkt het nu gelukkig wat beter te gaan.

Al met al klaar voor 2017. Kan alleen maar beter worden. Al zei ik dan eind 2015 ook (het jaar van jasons diagnose) en bleek 2016 nog een slechter jaar te worden :(
27-12-2011
03-06-2013
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:10

Bericht 15 Dec 2016 23:44

Re: Terugblik 2016

Mijn hoogtepunt is het kopen van ons huis! We moeten nog even wachten tot na de zomer van 2017 maar dan gaan we eindelijk samenwonen :love: .

En mijn dieptepunt is mijn studie. Ik had gehoopt dit jaar af te studeren maar het is wederom niet gelukt. Ben zo klaar met studeren.. En ik zit de laatste weken is zo'n diepe put daardoor. Maar goed nog even doorzetten. 2017 wordt mijn jaar!
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 16 Dec 2016 00:41

Re: Terugblik 2016

Het was een bewogen jaar!

Natuurlijk begin het jaar getrouwd wat fantastisch was, maar waar mijn schoonouders 'their true colours' wel hebben laten zien. Omdat we daar paar maanden zouden wonen omdat we de bruiloft zelfs betaalden en even moesten sparen om zo nieuw te kunnen beginnen, best wel even stress gehad maanden erna want we moesten extra veel werken, plek zoeken en woonden bij mijn vriendin en haar 3 kinderen. Toen een heeeerlijke plek gevonden om te wonen in april. Augustus zwanger. Dikke promotie op het werk en begonnen met een PhD. Wel echt te druk met werken gehad dus dat gaat volgend jaar anders.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 16 Dec 2016 02:03

Re: Terugblik 2016

Downs waren denk ik de stress op werk de eerste helft, het aftellen naar mijn reis. Het voelde elke dag alsof het nog zo ver weg was!
Ook wel paar downs gehad tijdens mijn reis, maar dat hoort erbij :)
Ups was absoluut mijn reis, echt geweldig. Zoveel toffe dingen gedaan, vrienden gemaakt over de hele wereld, veel gezien al!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 16 Dec 2016 03:50

Re: Terugblik 2016

Het was voor mij een erg mooi en bijzonder jaar, waarin mijn grootste wens in vervulling is gegaan. In februari bleek de ICSI behandeling gelukt te zijn. Ik heb een gemakkelijke zwangerschap gehad. Tot het eind toe kon ik nog (bijna) alles doen. Ook de bevalling ging voorspoedig en was heel bijzonder. Inmiddels is onze zoon er een maand en alles is zo mooi, leuk, liefdevol als ik vooraf gedacht had. Ik ben wel bang geweest dat ik het zwanger zijn/hebben van een baby geromantiseerd had in al die jaren, gelukkig vind ik het dus echt fantastisch en geniet ik enorm.

Afgelopen jaar heb ik weer een nichtje gekregen, heel leuk om toch nog een keer samen met mijn zus zwanger te zijn. Een dieptepunt was haar hersenvliesontsteking, gelukkig knapte ze na een paar kritieke dagen goed op en is er tot nu toe geen blijvende schade bekend.

In het voorjaar is mijn oma na een maandenlange strijd overleden. Een verdrietig moment, maar hoe bijzonder dat ik 26 jaar lang vier grootouders heb mogen hebben.

De ontwikkeling van ons huis leek voorspoedig te gaan, de bouw is officieel gestart. Helaas bleek afgelopen week dat de aannemer failliet is. Door goede contracten (Woningborg) levert dit vertraging op, maar wordt het sowieso afgebouwd zonder meerprijs (behalve de extra lange dubbele woonlasten).

Op het werk heb ik veel geleerd en nieuwe dingen gedaan. Ik heb heel veel invloed mogen hebben op een (nieuwe) functie en de uren na mijn verlof. Erg fijn zo'n flexibele en open werkgever!

Al met al is 2016 voor mij een jaar vol geluk geweest met slechts enkele verdrietige momenten.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 16 Dec 2016 07:43

Re: Terugblik 2016

Heel mooi om te lezen Taeda!! Zo fijn voor jullie!

Mijn jaar is vol highs en lows:

Het begon met de laatste fase van mijn zwangerschap die af en toe nog spannend was doordat ik vroeg al veel harde buiken/voorweeen had en er om een andere reden misschien sprake zou zijn van een keizersnede. Verder was het een heerlijke tijd; ik voelde de bany heel veel bewegen en had een fijn verlof.

De bevalling van E vond ik pittig maar verliep heel goed! De eerste weken vond ik naast fantastisch ook behoorlijk zwaar. Ik wist soms niet meer wat onder en boven was door alle nieuwe gevoelens en het slaapgebrek. Maar we genoten ontzettend van E, en dat geluk is heeft het hele jaar wel de boventoon gevoerd.

De terugkeer op mijn werk was niet echt leuk. Het (kleine) bedrijf was tijdens mijn verlof overgenomen en de kaarten waren al opnieuw geschud en ik had moeite om mijn plek terug te vinden. Nog steeds is mijn werksituatie niet heel tof en brengt het af en toe veel stress en frustraties mee. Ik ben om me heen aan het kijken voor iets nieuws.

Van de zomer speelde er wat rond de gezondheid van mijn schoonouders en werd de relatie met hen een beetje ontwricht. Lastig dat er ineens andere belangen gaan spelen als je een baby hebt.

Wat wél heel leuk was is dat we in juli een huis hebben gekocht en een tijdje later ons huis goed hebben kunnen verkopen. Het was wel een heel erg drukke tijd waarin we veel moesten regelen en E sliep met 8 maanden pas door waardoor we enorm vermoeid waren en geen rust vonden. Dat in combinatie met twee drukke banen eiste wel z'n tol.

De laatste maanden waren ietsje rustiger. Er kwam weer wat ruimte voor ons sociale leven en sporten, en we leefden samen toe naar de verhuizing en kleine verbouwing (nieuwe keuken).

Ik had de laatste tijd wel wat gedoe met gezondheid met als enorm dieptepunt de plotselinge ziekenhuisopname deze week. Dit moet nog een plek krijgen en hopelijk wordt de oorzaak nog gevonden ergens in de komende weken. We krijgen vandaag de sleutel van ons huis, maar de notaris heeft gisteren een volmacht laten tekenen omdat ik nog niet in staat ben om bij de overdracht aanwezig te zijn. Boe!

Het positieve is dat we heel veel steun krijgen van vrienden en familie die zich als oppas of klushulp opwerpen voor de komende tijd. Zo lief!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 16 Dec 2016 07:50

Re: Terugblik 2016

Voor mij was 2016 een prachtig jaar. In februari bleek ik, vlak voordat we een medisch traject in zouden gaan, toch spontaan zwanger te zijn geraakt. Wat een geluk! Helaas werd ik al snel ontzettend misselijk en dat duurde ook vrij lang, tot voorbij de 20 weken hing ik dagelijks boven het toilet. Verder verliep mijn zwamgeeschapngelukkig voorspoedig, geen echte klachten gehad op wat vage krampjes en pijntjes na die er geloof ik gewoon bij horen.

In mei zijn we een weekend naar Dublin geweest, in juli een weekje naar Frankrijk en in augustus een weekend naar Londen. Leuke reisjes die allemaal heel goed gingen, ik kon nog lekker veel lopen ondanks m'n dikke buik. Ook qua vakanties was het dus een fijn jaar.

In huis hebben we weer wat klussen gedaan, de tuin is helemaal opgeknapt, we hebben wat kleine klusjes gedaan en er zijn nieuwe meubels gekomen (eetstoelen en een bank). Natuurlijk ook nog een babykamer geregeld, zo leuk!

Qua familie hebben we ook niet veel te klagen. Mijn oma vierde in maart haar 90e verjaardag en is nog steeds best zelfstandig en kwiek. Mijn tante werd 60 en zowel mijn man als mijn zus vierde hun 30e verjaardag. Veel mijlpalen dus, leuk! Mijn oudste neefje werd 4 en zit nu dus op school.

In november kwam na een voorspoedige bevalling onze zoon ter wereld. Wat een bijzonder moment! Hij is nu ruim 6 weken en elke dag vind ik het leuker worden met hem. Echt het hoogtepunt van het jaar :heart:

Ik zit hard te bedenken welke dieptepunten we hebben meegemaakt dit jaar, maar ik kan niets bedenken. We zijn gezegend dit jaar, het positieve overheerst :)

♥♥
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 16 Dec 2016 08:29

Re: Terugblik 2016

1 groot hoogtepunt dit jaar; de geboorte van onze dochter.
Het is nog steeds elke dag genieten met alle nieuwe dingen die ze doet en wij beleven.
<<

Anoniem315

Bericht 16 Dec 2016 10:10

Re: Terugblik 2016

Hoogtepunten:

- huis verkocht na bijna 2 jaar.
- huis gekocht op een mooie plek met veel ruimte.
- twee paardjes bij huis!
- geboorte van dochter nr.2
- zus is officieel schoon en gezond verklaard.

Dieptepunten:

- overlijden van oma van m'n man.
- zelfmoord van een vader op m'n werk.
<<

Flower

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Sep 2013 10:47

Bericht 16 Dec 2016 10:22

Re: Terugblik 2016

Hoogtepunten:
- Zwangerschap
- Onze reis naar thailand
- Ik vind het ook een hoogtepunt dat wij zoveel lieve vrienden om ons heen hebben, maar dat was niet alleen dit jaar.

Dieptepunten:
- Overlijden van een collega/vriendin
- Kanker van mijn opa
- Recent het onverwachts ziek zijn van mijn vader , verwachtingen zijn wel positief mbt herstel.
Laatst gewijzigd door Flower op 16 Dec 2016 11:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Anoniem250

Bericht 16 Dec 2016 10:32

Re: Terugblik 2016

Voor iedereen die dit jaar moeder is geworden gefeliciteerd. Dat maakt sowieso dat je dit jaar niet vergeet. Het is het geboortejaar van je kind.

Sarah wat dapper van je dat je je hebt opengesteld voor je nichtje en er nu zo van geniet.

Teun herkenbaar van je werk. Mijn functie was ook veranderd toen ik terugkwam na verlof. Ik hoop dat 2017 je duidelijk omtrent je gezondheid gaat brengen.

Caulfield grote stap om voor jezelf te beginnen. Wat voor iets doe je? Consultant/adviseur?

Voor mij was het een goed jaar. Ik heb een gezond kind op de wereld gezet. En heerlijk verlof gehad. Ik heb vier maanden maximaal genoten van mijn kinderen. Werk heb ik wel wat geworsteld en nog steeds. En vriendschappen zijn verwaterd, omdat ik zo weinig tijd heb. Dat vind ik wel moeilijk. Maar het geboortejaar van mijn jongste dochter was een goed jaar.
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 16 Dec 2016 10:49

Re: Terugblik 2016

Wat gaat de tijd toch snel he, weer een jaar voorbij..

Dieptepunten:
* De lucrin injecties en mijn bijwerkingen er van.
* Overlijden van de oma van mijn vriend.

Hoogtepunten:
* Het starten met de clomid, misschien heel raar om als hoogtepunt te zetten maar ondanks dat ik liever 'gewoon' zwanger was geworden was ik blij dat er eindelijk iets ging gebeuren. (Op de bijwerkingen na)
* 100e verjaardag van de oma van mijn vriend, bijzonder dat ze het nog meegemaakt heeft.
* Nieuwe gezinnen erbij met mijn werk.

Voor 2017 hoop ik dat ik zwanger mag worden, en nog meer gezinnen erbij mag krijgen.

Voor iedereen alvast een gelukkig en gezond 2017!
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 16 Dec 2016 10:52

Re: Terugblik 2016

.
Laatst gewijzigd door Believe op 27 Feb 2017 15:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 16 Dec 2016 11:29

Re: Terugblik 2016

Leuk topic!

2016 was een roerig jaar voor mij met veel veranderingen! Ik begon het jaar in Maastricht met m'n vriend, we waren er ff lekker een paar dagen tussenuit. We hebben het er toen over gehad om later dit jaar samen te gaan wonen en een soort stappenplan gemaakt, want er moest eerst e.e.a. gebeuren voordat dit mogelijk was.

Vanaf eind april/begin mei ben ik gaan zoeken naar een nieuwe baan en deze vond ik uiteindelijk begin juli. Half september heb ik het onderwijs gedag gezegd en ben ik aan mijn nieuwe baan begonnen, waarna ik ook ben gaan samenwonen met m'n vriend. Het samenwonen bevalt goed, maar het fulltime werken helaas niet en nu, een paar maanden later, zit ik er behoorlijk doorheen en ga ik weer op zoek naar een nieuwe baan voor max. 32 uur.

Veel veranderingen dus de afgelopen maanden, maar daar kan ik over het algemeen wel goed mee omgaan. Ondanks dat ik me nu even niet zo fijn en vooral oververmoeid voel, sta ik nog wel steeds achter deze stap en ben ik blij dat het goed gaat tussen m'n vriend en mij. Hij heeft het behoorlijk te verduren met me, want ik reageer alles op hem af :laughcry: Hoop dus dat het snel wat beter gaat allemaal.

Qua vakanties ben ik dit jaar met m'n moeder naar Krakau geweest, was heel mooi en bijzonder. In de zomervakantie zijn m'n vriend en ik lekker twee weken gaan roadtrippen door Frankrijk en verder zijn we twee keer een nachtje naar een hotel geweest.

Tot slot was het ook een jaar van vele kapsels :D

Afbeelding

In 2017 hoop ik in een iets rustiger vaarwater terecht te komen met een andere baan. Half januari gaat mijn huis de verkoop in, dus dat is erg spannend! Ben heel benieuwd hoe dat gaat. Later in het jaar willen we ook weer verder gaan kijken voor een ander huis in een andere stad. Misschien toch niet zo'n rustig vaarwater dus :palm:
❤ 7 juni 2018
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 16 Dec 2016 11:34

Re: Terugblik 2016

Ik vind het leuk om te lezen hoe jullie jaar is verlopen!

In tegenstelling tot de afgelopen jaren, was 2016 oprecht echt een heel goed en leuk jaar. Ik ben nooit zo goed in het bijhouden wat er allemaal is gebeurd maar voor mij staat iig maart voorop waarin ik ben gaan samenwonen met mijn vriend.

De eerste helft van het jaar bestond voornamelijk uit heel hard werken: ik had een groot project op het werk met veel verantwoordelijkheden en heb me daar volledig voor ingezet. Ik werd wel halverwege dat traject ziek: longontsteking en na ongeveer drie weken keerde ik terug. Toen bleek dat mijn manager ook een dikke maand afwezig was geweest en heb ik extra gas gegeven om het project alsnog op tijd op te leveren.

In die tijd zijn we dus oa gaan samenwonen en hebben we mijn huis van binnen opgeknapt. Ik was het alweer bijna vergeten maar samen hebben we mijn huis nog een metamorfose gegeven. Daarna hebben we de tuin ook nog opgeknapt dus al met al best wel wat veranderingen.

In de zomer gebeurde er volgens mij niet zoveel noemenswaardigs. Ja, ik ben een dierbaar iemand kwijtgeraakt op een vervelende manier eind augustus en dat vind ik heel erg rot en heb ik nog wel wat last van.

We zijn in september begonnen met het zoeken naar een huis samen, dat is gelukt dus we zitten nu middenin het regelen van de hypotheek en de verkoop van mijn huis. Dat vind ik spannend! het is toch 'mijn' plekje maar samen iets nieuws beginnen voelt ook goed. Hij is mijn liefde, mijn stabiliteit en mijn beste vriend. Dat is alleen maar versterkt.

Verder hebben we nog een nieuwe auto gekocht, en gaan we begin 2017 voor een kindje samen. Ook dat voelt bizar spannend!
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers