Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

<<

Anoniem253

Bericht 16 Dec 2016 09:34

Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Het lijkt mij zo lastig te herkennen dat de bevalling begonnen is. Hoe weet je dat de weeen die je voelt geen voorweeen zijn maar echte weeen? En waar was jij toen de bevalling begon? Hoe snel bel je de verloskundige?

Ik ben benieuwd!
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 16 Dec 2016 09:42

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Mijn vliezen braken, maar pas toen ik in het ziekenhuis was begon er wat te rommelen en kreeg ik wat krampen. Lag met rode wangen op dat bed, maar had zelf eigenlijk nog niet echt door dat er wat begonnen was, pas toen ze vertelde dat ze op het CTG weeeenactiviteit zagen dacht ik oh wacht het is begonnen, dat is wat ik voel :palm: Ik heb dus geen antwoorden op je andere vragen, omdat wij dus al in het ziekenhuis waren, voordat de bevalling echt begon. Wel meteen VK gebeld toen vliezen waren gebroken, omdat ik nog maar 35+3 was.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem245

Bericht 16 Dec 2016 09:43

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Ik voelde iets ploppen/scheuren met een menstruatie krampje erbij en wist meteen dat het begonnen was (om 00.59). Mijn vlies was aan de zijkant iets gescheurd, dat heb ik gevoeld, en daarna kwamen de weeën vanzelf op gang. Ik vond ze wel duidelijk verschillen met andere pijntjes.
Ik lag thuis in bed en ben na een half uurtje opgestaan, toen een aantal uren alleen onder weeën opgevangen, mijn ex op een gegeven moment wakker gemaakt en rond 5.30 geloof ik de verloskundige gebeld. Toen had ik 6 cm ontsluiting en we zijn naar het ziekenhuis gegaan waar om 10.10 mijn zoon ter wereld kwam.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 16 Dec 2016 09:45

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Ik werd om 1uur 's nachts wakker, moest plassen. Toen ik uit bed stapte voelde ik allemaal vocht uit me lopen en heel mn ondergoed was nat. Ik wist meteen dat dit vruchtwater was. Heb eerst een maandverband in gedaan om zo te kunnen zien of het helder was of niet, en daarna nog even geklooid met een boterham zakje in mn onderbroek om zo wat op te kunnen vangen.
Een uur later kreeg ik heel veel pijn in mn bruik, kwam en ging dus dat waren weeën.

Vanaf 35 weken had ik ook regelmatig voorweeën maar die had ik maar een enkele keer en daar zat geen regelmaat in. Dit voelde heel anders dan de voorweeën.

Rond een uur of half 4 heb ik toen toch maar de vk gebeld omdat de weeën erg regelmatig kwamen. Ik had
de streptokokken bacterie dus moest zodra ik weeën had de vk bellen. Zij heeft het ziekenhuis gebeld dat ik eraan kwam en in het ziekenhuis werd ik meteen aan het infuus gelegd.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 16 Dec 2016 09:49

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Overdag voelde ik af en toe een wee. Vanaf een uur of tien 's avonds kwamen ze om de 7/8 minuten en wist ik dat het geen voorweeën waren. Om 2u 's nachts kwamen ze om de 4/5 minuten en hielden al langer aan. Rond 5u heb ik mijn man wakker gemaakt om de verloskundige te bellen, inmiddels zat ik op om de 3 minuten. Ze was er rond 6u, is nog twee uur weggegaan en om 10.44u is onze zoon geboren.

Ik herkende de eerste krampen overdag direct al weeën, maar heb tot de avond getwijfeld of het we zou zakken en dus slechts 'rommelen' zou zijn. Ik heb geen voorweeën gehad, tot die zaterdag heb ik niks gevoeld.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17375

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Dec 2016 09:49

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Ik was al 1,5 wk over tijd. Werd 's nachts wakker met echt heel duidelijk weeën. Weet eigenlijk niet waarom ik het meteen wist, maar ja, het lag wel in de lijn der verwachting natuurlijk ook. Ik dacht het meteen, maar toen de pijnen ook heel regelmatig kwamen was het wel duidelijk :)

Ik heb geen voorweeën gehad, dus als ik die eerder had gehad had ik misschien wel hetzelfde gedacht.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 16 Dec 2016 09:49

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Ik de eerste vond ik dat ook heel lastig. Vanaf 37 weken dacht ik bij elk pijntje dat het begonnen was.
Uiteindelijk had ik na het strippen de hele dag het gevoel alsof ik ongesteld moest worden. Beetje zeurderige krampjes.
De eerste weeen kon ik nog prima weg krijgen terwijl ik doorging met wat ik aan het doen was. Toen ik opeens een wee kreeg waarbij ik echt dacht; holy! Wat is dit... toen wist ik wel dat het begonnen was.

Ze zeggen altijd; als het zover is dan herken je het direct. Dat vond ik altijd heel vaag, maar toch is het (in mijn geval) zo.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem253

Bericht 16 Dec 2016 10:00

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Ik vind het zo bijzonder dat het bij iedereen anders begint :), maar daardoor ook onzeker over hoe je het gaat herkennen.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 16 Dec 2016 10:08

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

'S nachts had ik al minder geslapen vanwege buikkrampen, alsof je ongesteld bent of wordt. De volgende ochtend nog last van maar toen ik 's middags even ging rusten waren ze weer weg. Laat middag kreeg ik ontzettende last van m'n rug erbij naast de buikkrampen en dat herkende ik van de eerste bevalling. Eenmaal thuis ook gaan timen en bleek dat ze om de paar minuten kwamen. Toen verloskundige gebeld want toen wisten we echt dat het begonnen was.
Bij F ben in ingeleid dus daar kan ik niet over meepraten.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 16 Dec 2016 10:26

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Ineens braken mijn vliezen en kreeg ik weeën, verder geen gerommel of iets van te voren.
En dat bij zoon en dochter.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 16 Dec 2016 10:28

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Ik werd op de uitgerekende datum wakker met flinke menstruatiekrampen. Man vroeg voor de gein 'en, voel je al wat?', waarop ik antwoordde dat 't misschien wel begonnen was. Hij is gewoon gaan werken, ik ben nog wat in bed gebleven en later in bad gegaan. De krampen werden heviger en kwamen en gingen, of het echt begonnen was, vond ik onduidelijk. Ik heb toen gewoon de verloskundige gebeld. Ik had toen 1cm ontsluiting en ben nog gestript. Toen ze later terugkwam had ik iets meer ontsluiting en wel het gevoel dat het echt begonnen was.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem181

Bericht 16 Dec 2016 10:31

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Bij de oudste had ik al de hele dag voorweeën, dat wist ik niet, ik had krampen en dacht dat het m'n darmen waren. Uiteindelijk had ik het 's avonds toch wel door dat de bevalling begonnen was.

Bij de jongste was het gelukkig meteen duidelijk aangezien m'n vliezen braken toen ik uit bed stapte.
<<

Anoniem315

Bericht 16 Dec 2016 10:36

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Bij de eerste hoorde en voelde ik om 7 uur 's ochtends een 'plok!' geluid. Daarna begonnen langzaam de weeën, die ik echt anders vond dan harde buiken bijvoorbeeld. Ik wist dat het begonnen was. Rond 11 uur de Vk gebeld, zij hebben om 13 uur de vliezen gebroken en toen ging het los. Om 19 uur volledige ontsluiting. Rond 21.30 uur was ze er (ik heb een uur gewacht op persweeen, die kwamen niet, thanks to epiduraal).

Bij de tweede werd ik ingeleid en nam m'n lichaam het behoorlijk krachtig over. Ze was er 2,5 uur later. Dit keer geen pijnstilling en wél goede persweeen.
Bij de tweede heb ik een paar nachten voorweeen gehad. Die moest ik echt wat wegzuchten. Waren een soort harde buiken, maar dan met een soort menstruatie- kramppijn.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 16 Dec 2016 10:45

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Bij mij begon het met het breken van mijn vliezen. Eerst twijfelde ik nog of ik niet in mijn broek geplast had, maar het bleef maar lekken en stromen, dus toen was het duidelijk vruchtwater. Ongeveer 3uur later kwamen de eerste weeën, die herkende ik natuurlijk makkelijk want na het breken van je vliezen zit je daar toch op te wachten.
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 07:13

Bericht 16 Dec 2016 10:46

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

.
Laatst gewijzigd door Believe op 27 Feb 2017 16:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1306

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 16 Dec 2016 10:49

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Bij de eerste begon het s morgens om 11 uur onder de douche.. de eerste kramp. Heb toen de hele dag nog dingen gedaan, tussen de weeën door. Tegen 17 uur werd de pijn heftiger en heb ik gebeld naar het ziekenhuis. Toen mocht ik komen. Ik had daar nog maar 1 cm ontsluiting en op ctg was niks te meten..dus ze dachten dat het niks was. Er heeft toen een verpleegster naast me gezeten om mn pijn te tellen en meten. Toen ze zag dat ik echt pijn had en dat het regelmatig kwam zeiden ze; de bevalling is begonnen. Die nacht om 0.23 is ze geboren.

Bij de tweede werd ik snachts wakker en stapte k uit bed. Toen lag er een plas op de grond.. vloezen gebroken.
Hij had in het vruchtwater gepoept dus weer naar het ziekenhuis. Had nog geen weeën. Dus in het ziekenhuis ben ik ingeleid.
Om 10.17 uur is zoon geboren.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 16 Dec 2016 10:50

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Ik dacht dat ik moest plassen en toen ik in de badkamer stond braken mijn vliezen, vrij snel daarna begonnen de weeën.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 16 Dec 2016 11:07

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Ik dacht ook dat ik naar de wc moest, maar nog toen ik mij omdraaide in bed om naar de wc te gaan, braken mijn vliezen.
Dit was om half één 's nachts.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 16 Dec 2016 11:37

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Bij de oudste braken mijn vliezen dus toen was het wel duidelijk dat de bevalling zou beginnen. Een paar uur later begonnen de weeën en die waren meteen heel heftig dus ook dat was heel duidelijk.

Bij de jongste had ik al twee keer voorweeen gehad, beide keren dacht ik dat de bevalling ging beginnen maar niet dus. Toen de bevalling echt begon was ik op controle in het ziekenhuis, ik had toen al wel wat krampen maar twijfelde of het niet weer voorweeen waren. Maar ik bleek daar al 5 cm ontsluiting te hebben dus de gynaecoloog stuurde me naar huis om te bevallen Bij de jongste herkende ik dus niet meteen dat de bevalling begonnen was, ik heb bij hem ook niet echt hele pijnlijke weeën gehad.
<<

Anoniem205

Bericht 16 Dec 2016 12:32

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Daar was geen twijfel over mogelijk. Out of the blue mijn eerste wee die meteen 1 minuut aanhield. En heel kort daarop volgde nummer 2 en daarna nummer 3. Dat was wel duidelijk :) Voorweeen waren bij mij totaal anders, die trokken vanaf mijn stuitje naar mijn kruin over mijn ruggenwervels. Had dit ook als naweeen. Stikirritant gevoel
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 16 Dec 2016 14:53

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Ik ben drie keer ingeleid en vind het achteraf zo jammer dat ik nooit zal weten hoe het is als een spontane bevalling begint! Lijkt me zo anders en eigenlijk ook wel bijzonder om dat eerste moment met z'n tweetjes te delen.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem253

Bericht 16 Dec 2016 16:17

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

sophiee schreef:Ik ben drie keer ingeleid en vind het achteraf zo jammer dat ik nooit zal weten hoe het is als een spontane bevalling begint! Lijkt me zo anders en eigenlijk ook wel bijzonder om dat eerste moment met z'n tweetjes te delen.

Ja dat kan ik me wel voorstellen, lijkt me ook een bijzonder moment.
<<

Anoniem198

Bericht 16 Dec 2016 17:21

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

sophiee schreef:Ik ben drie keer ingeleid en vind het achteraf zo jammer dat ik nooit zal weten hoe het is als een spontane bevalling begint! Lijkt me zo anders en eigenlijk ook wel bijzonder om dat eerste moment met z'n tweetjes te delen.


Ja, dit.
Mijn zoon is veel te vroeg geboren en begon mijn bevalling met zeurende buikpijn wat steeds pijnlijker werd, mijn dochter is middels een keizersnede geboren. Ik ben ook benieuwd hoe dat gaat en hoe het voelt dat je vliezen breken.
Wie weet mag ik ooit nog eens een normale zwangerschap en bevalling hebben.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 16 Dec 2016 18:41

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Bij de eerste braken m'n vliezen en kreeg ik al snel enorme pijn.
De tweede keer werden in de loop van de dag mijn krampjes wel erg pijnlijk. Ik zou een geplande ks krijgen dus heb de vk in het zkh gebeld en mocht komen. Aan de ctg en het waren idd weeën. Gelijk alles in gang gezet en twee uur later was hij er.
R. 2013
D. 2016
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 16 Dec 2016 19:10

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Twee uur na het strippen kreeg ik buikkrampen. Dacht dat ik naar het toilet moest maar bleken weeën te zijn. Na een uur kwam mijn man thuis en heeft de vk gebeld omdat ze al .om de 3 min. kwamen. Om 14 uur was de vk er en ze is niet meer weggegaan.
⁠♡♡♡
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Zora