Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Budget recepten

<<

Poison

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 467

Geregistreerd: 04 Aug 2015 10:09

Bericht 09 Dec 2016 12:36

Budget recepten

Wat is jouw lekkerste budget recept? Bijvoorbeeld uit je studententijd, of een gerecht dat je vaak maakt als je (even) minder te besteden hebt?
27-12-2011
03-06-2013
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Dec 2016 12:49

Re: Budget recepten

Omeletjes met restjes groenten. Maakt niet uit wat voor restje groenten je hebt, maar ideaal om restjes op te maken. Ik had gisteren paprika over en heb er een blikje mais bij gedaan met wat Mexicaanse kruiden om het zo een Mexicaans tintje te geven. Maar kan net zo goed iets anders zijn.

Ik maak dan graag hele dunne omeletjes (je hebt alleen eieren, melk en evt wat kruiden nodig) en die gebruik ik dan als soort wrapje om het groentemengsel in te doen. Voor vlees kun je eventueel zo'n bakje ham- of kipreepjes gebruiken. Die zijn ook niet zo duur en gebruikte ik in m'n studententijd wel vaker als vlees in maaltijden. (ook lekker met wat champignons en pasta)

Totale kosten weet ik niet, maar het zijn geen hele dure ingredienten.
Let's discover the world together.
<<

Poison

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 467

Geregistreerd: 04 Aug 2015 10:09

Bericht 09 Dec 2016 12:52

Re: Budget recepten

'Hutsekluts'

1 zak krieltjes €0,69
1 pak spekblokjes € 0,89
1 ui €0,05
1 pot erwtjes en worteltjes €1,09

Totaalprijs: €2,72. Hier eten we met zijn vieren van en dan is het dus €0,68 per persoon.


Macaroni met tomaat, smac en kaas
Pak macaroni: € 0,79
Zakje geraspte kaas: € 1,49
Blik smac: € 1,38
Kerriepoeder 1 tl: € 0,05
Tomaten 500 gram € 0,85

Totaalprijs: € 4,59. Prijs per persoon (4): €1.14

Dit zijn twee dingen die ik vaak maakte toen ik op kamers woonde, samen met mijn buurmeisje.
27-12-2011
03-06-2013
<<

Poison

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 467

Geregistreerd: 04 Aug 2015 10:09

Bericht 09 Dec 2016 12:53

Re: Budget recepten

Marin schreef:Omeletjes met restjes groenten. Maakt niet uit wat voor restje groenten je hebt, maar ideaal om restjes op te maken. Ik had gisteren paprika over en heb er een blikje mais bij gedaan met wat Mexicaanse kruiden om het zo een Mexicaans tintje te geven. Maar kan net zo goed iets anders zijn.

Ik maak dan graag hele dunne omeletjes (je hebt alleen eieren, melk en evt wat kruiden nodig) en die gebruik ik dan als soort wrapje om het groentemengsel in te doen. Voor vlees kun je eventueel zo'n bakje ham- of kipreepjes gebruiken. Die zijn ook niet zo duur en gebruikte ik in m'n studententijd wel vaker als vlees in maaltijden. (ook lekker met wat champignons en pasta)

Totale kosten weet ik niet, maar het zijn geen hele dure ingredienten.

Oh ja restjesomeletjes maakte ik ook wel vaak inderdaad!
27-12-2011
03-06-2013
<<

Anoniem313

Bericht 09 Dec 2016 13:01

Re: Budget recepten

Haha in mijn eerste studentenhuis aten we 1 x per maand 'perzikverrassing', de laatste dag voor de stufi kwam. Dan schraapte iedereen zijn laatste stuivers bij elkaar en brachten we de statiegeld-flessen weg. Van de schamele opbrengst kochten we een blik perziken en dan nog drank. Thuis plozen we dan de kasten en de koelkast uit en combineerden we de perziken met wat er aan koolhydraten, groenten en eiwitten voorradig was. Dus het kon zijn: spaghetti met doperwten en perzik, of aardappelpuree met tonijn en wortel en perzik, or rijst met gehakt (luxe!) en linzen en perzik. De meest verschrikkelijke combinaties kwamen voorbij, en ik denk dat ik hierom nooit fruit in mijn warme eten wil.

Wat ik zelf heel lekker vind en erg budget is hele simpele spaghetti, met alleen wat ui, knoflook en tomaat. Als je dan nog wat kaas in huis hebt, dat erover heen, en dan kun je nog 1 euro uitgeven aan een bosje rucola.
<<

Poison

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 467

Geregistreerd: 04 Aug 2015 10:09

Bericht 09 Dec 2016 13:11

Re: Budget recepten

Haha dat klinkt inderdaad als een verrassing, Claufield. Vreemde combi's. Ik vind fruit door warm eten ook niet lekker trouwens :)

Die spaghetti klinkt ook wel goed inderdaad!
27-12-2011
03-06-2013
<<

Anoniem304

Bericht 09 Dec 2016 13:45

Re: Budget recepten

Marin schreef:Omeletjes met restjes groenten. Maakt niet uit wat voor restje groenten je hebt, maar ideaal om restjes op te maken. Ik had gisteren paprika over en heb er een blikje mais bij gedaan met wat Mexicaanse kruiden om het zo een Mexicaans tintje te geven. Maar kan net zo goed iets anders zijn.

Ik maak dan graag hele dunne omeletjes (je hebt alleen eieren, melk en evt wat kruiden nodig) en die gebruik ik dan als soort wrapje om het groentemengsel in te doen. Voor vlees kun je eventueel zo'n bakje ham- of kipreepjes gebruiken. Die zijn ook niet zo duur en gebruikte ik in m'n studententijd wel vaker als vlees in maaltijden. (ook lekker met wat champignons en pasta)

Totale kosten weet ik niet, maar het zijn geen hele dure ingredienten.

Zulke 'eiwraps' maak ik ook heel vaak! Heel lekker en niet duur. Je kan ook 1 kipfiletje kopen en die in dunne reepjes snijden, dat is nog goedkoper.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Dec 2016 14:04

Re: Budget recepten

Hahaha oh god wat een ranzige traditie maar toch leuk, Caulfield.
Let's discover the world together.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 11 Dec 2016 18:52

Re: Budget recepten

Spinazie ovenschotel

Je neemt een ovenschaal en vet deze in.
Je doet er een laag bevroren spinazieblokjes erin. Daarop een blikje ragout en als laatse aardappelpuree of schijfjes.
Als je dan nog geld over hebt kan je nog wat kaas erovergooien.
<<

Anoniem185

Bericht 11 Dec 2016 23:09

Re: Budget recepten

Pasta, hamblokjes en diepvriesspinazie. Eventueel iets van roomsaus erbij (heb ik namelijk altijd in poedervorm wel in huis).

Aardappel, diepvries rode kool en vissticks.

Inderdaad goedkope spaghetti, ik heb altijd tomatenpuree in huis, altijd wel iets van pasta en altijd wel een ui. Wel doe ik er altijd gehakt in, want smac vind ik niet te eten.

Sowieso als ik goedkoop wil kopen neem ik gewoon restjes van wat ik nog in huis heb, ik heb eigenlijk altijd wel pasta/rijst in huis en dan kijk ik gewoon wat er nog in huis is of op moet en dat flikker ik er doorheen.
<<

Anoniem331

Bericht 11 Dec 2016 23:20

Re: Budget recepten

Bruine bonen met spekjes, ui en appelmoes.
<<

Anoniem221

Bericht 11 Dec 2016 23:23

Re: Budget recepten

Wij koken goedkoop. Maar alles wat we aanschaffen wordt wel in grootverpakking gekocht en later in porties verdeelt. Zo kan ik uit een kilo half/half gehakt vijf porties halen.

Spaghetti bolognese. 200 gram gehakt (omgerekend € 0.80), 2 blikjes gezeefde tomaten (€ 0.90), scheutje ketjap manis (€0.10), lepeltje sambal (€ 0.05), champignons (€ 0.79) en twee uien (€0.10). Gehakt rullen, uien toevoegen, scheutje ketjap manis, lepeltje sambal oelek, 2 blikjes gezeefde tomaten, de wereld aan kruiden (peper, peterselie, oregano etc.) en daarna de champignons toevoegen. Beetje spaghetti koken ( 75 ongekookte spaghetti p.p.) en eten maar.
<<

Zwaantje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 13 Dec 2016 19:48

Bericht 13 Dec 2016 20:48

Re: Budget recepten

Doe ik ook meestal iets met bruine bonen. Lekker, gezond, goedkoop en snel klaar. Wat wil een mens nog meer?
<<

Zwaantje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 13 Dec 2016 19:48

Bericht 13 Dec 2016 20:50

Re: Budget recepten

Popcorn schreef:Bruine bonen met spekjes, ui en appelmoes.
Ha ha, mijn opmerking was dus voor Popcorn bedoeld.
<<

Anoniem244

Bericht 13 Dec 2016 21:45

Re: Budget recepten

Pasta met zwarte peper, geraspte kaas, eventueel beetje chilisaus (pijnboompitjes maar die zijn iets minder budget)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 14 Dec 2016 11:59

Re: Budget recepten

Het is een leuke traditie Caulfield maar bij de gedachte aan warme perzik draait mijn maag lichtelijk!

Een low budget maaltijd is bij mij een zelfgemaakte chili sin carne. Ik maak dan een basis van groentes die ik heel fijn snij: zoals paprika, courgette, ui en knoflook. Dan doe ik er kruiden bij, dan nog een blik tomatenblokjes en kidneybonen. Daarbij wikkel ik ze dan in wraps en klaar ben je. Soms leuk ik het op met een yoghurt/limoen dressing, of juist wel met gehakt. Maar dit is wel de basis en altijd erg lekker (maar dat komt door de kruiden die ik erbij doe).
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 14 Dec 2016 18:29

Re: Budget recepten

Kipreepjes of blokjes met wokgroente en een woksausje met rijst. Eventueel kroepoek erbij.
D. 💙14-01-2019💙

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers