Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opknaptopic!

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 28 Okt 2016 07:31

Re: Opknaptopic!

Klopt wat prosseco zegt, wij hebben dat ook gehad met een buffet kast in ons vorige appartement. Die zou dan met loog behandeld moeten worden, meerdere keren om echt de was laag eraf te krijgen. Daar kun je meubels voor wegbrengen, maar deze kast was echt groot en lomp en dan hadden we ook nog speciaal vervoer nodig. Zelf aan de slag met dat chemisch spul wilden we niet, dus is de kast bruin gebleven.
december 2016
juli 2019
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 18:00

Bericht 28 Okt 2016 09:39

Re: Opknaptopic!

Pfoe Alex, dat is een behoorlijk project! Ik moest inderdaad ook aan de wax denken, plus dat het ook nog wel eens kan zijn dat het een bloedende houtsoort is (maar dat kan ik niet beoordelen, heb er ook niet superveel verstand van). Google er maar eens op, je krijgt er ieder geval bruine/gele/oranje vlekken door als je geverfd hebt en dat wil je niet.
Als ik jou was zou ik me even goed in verdiepen met welke materialen je nou exact aan de slag moet gaan wat betreft schuren, gronden en soort verf (uit ervaring weet ik dat het advies ook nog per persoon kan verschillen).
Succes!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 28 Okt 2016 10:22

Re: Opknaptopic!

Als je het oppervlak goed ontvet en er Annie Sloan krijtverf overheen doet, valt het volgens mij best mee toch? Ik geloof dat je die echt op iedere ondergrond kunt gebruiken. Het is in ieder geval wel meteen een project waar je voldoening van krijgt als het lukt Alex :)

Ik heb vorig weekend een oude koperen kroonluchter gepimpt voor op een van de kinderkamers. Photobucket werkt al de hele ochtend niet, dus ik krijg nu geen foto's geplaatst. Houden jullie nog van me tegoed ;-)

Ik heb de lamp eerst wit gespoten en daarna enkele delen beplakt met pak-en-plaklijm en stukjes cadeaupapier. Ik moet hem alleen nog afwerken met blanke lak en er moeten nog nieuwe peertjes in.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 18:00

Bericht 28 Okt 2016 10:52

Re: Opknaptopic!

Ik knap al een tijdje geen meubels meer op, maar in die tijd dat ik het wel vaker deed was ik niet zo lovend over Annie sloan verf als dat iedereen zo'n beetje is. Naar mijn mening is het niet op iedere ondergrond te gebruiken. Regelmatig gehad dat het niet bleef zitten ondanks goed ontvetten. Als ik dan bijvoorbeeld de tweede laag erop deed (als de eerst al goed zat) dan verfde ik de eerste laag weg (het was goed droog en ik duwde niet te hard, gebruikte zelfs een annie sloan kwast). Tot zover mijn ergernis :wink: ik weet meteen weer waarom ik geen meubels meer op knap haha.
<<

Anoniem181

Bericht 28 Okt 2016 12:18

Re: Opknaptopic!

Hee jullie geven een mens wel moed zeg! :wink: gelukkig had ik al uitgezocht of de kast gewaxt is en ze zegt van niet, dus dat zal al een hoop schelen. Ik heb dan geen ervaring met meubels opknappen, van verven heb ik wel verstand (ik kan het beter dan de schilder die vorig jaar onze kozijnen heeft geverfd, maar zegt dat dan meer over zijn schilderkunsten dan over die van mij...?). Anyway, we gaan het zien. Morgen ophalen en dan deel voor deel schuren en opknappen. Mijn buurman heeft trouwens ook superveel verstand van verven én oude meubels opknappen (zij doen het regelmatig), dus daar kan ik ook vast wel aanwaaien voor advies.

Oh en Pineco, ik hoop zo dat het wordt zoals ik in gedachten heb, het zou echt zo tof worden! :D
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 28 Okt 2016 12:40

Re: Opknaptopic!

Vajen schreef:Ik knap al een tijdje geen meubels meer op, maar in die tijd dat ik het wel vaker deed was ik niet zo lovend over Annie sloan verf als dat iedereen zo'n beetje is. Naar mijn mening is het niet op iedere ondergrond te gebruiken. Regelmatig gehad dat het niet bleef zitten ondanks goed ontvetten. Als ik dan bijvoorbeeld de tweede laag erop deed (als de eerst al goed zat) dan verfde ik de eerste laag weg (het was goed droog en ik duwde niet te hard, gebruikte zelfs een annie sloan kwast). Tot zover mijn ergernis :wink: ik weet meteen weer waarom ik geen meubels meer op knap haha.


Oh echt? Goed om te lezen, ik hoor altijd alleen maar lovende verhalen van anderen, ik heb er zelf nog nooit meubels mee opgeknapt. Ik hou het liever bij kleinere dingen, omdat ik weet dat het anders toch niet van komt ;-)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 29 Okt 2016 00:52

Re: Opknaptopic!

Ik heb begin dit jaar 2 kasten geverfd met Annie Sloan verf, en ben er wel heel tevreden over. Ging ook super makkelijk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem181

Bericht 29 Okt 2016 10:47

Re: Opknaptopic!

Heel gaaf, Kreeft! Mooi geworden!

Ik hoor en lees ineens heel veel over die Annie Sloan verf. Is dat bijzondere verf ofzo? Merken heb ik dan weer niet zoveel mee dus dit is volgens mij echt een stomme vraag :palm:
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 29 Okt 2016 17:49

Re: Opknaptopic!

Het is een bekend merk krijtverf, naar het schijnt beter dan de rest, maar dat heb ik maar van horen zeggen ;-)

Ik heb inmiddels ook foto's van mijn project 'kroonluchter' online. Ze zijn niet van de beste kwaliteit, sorry:

Voor:
Afbeelding

En na:
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb inmiddels ook de 'kaarshouders' wit gespoten en er moeten nog nieuwe peertjes op.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem255

Bericht 29 Okt 2016 18:31

Re: Opknaptopic!

Zo te zien is het eiken en dat gaat "bloeden". Ik heb daar ook een kast en stoelen van gehad. Die heb ik met een staalsponsje gedrenkt in ammoniak helemaal afgeschuurd en daarna met krijtverf geverfd. Dat ging goed. Geen gele vlekken.

Persoonlijk verf ik liever met painting te past dan met annie sloan. Die laatste vind ik vrij dik verven. Met ptp heb ik ook nog nooit grondverf gebruikt en met de laatste pot heb ik 1 grote kast gedaan (2 lagen), een meidenkast (2 lagen) en een kleiner kastje (2 lagen).

Succes. Een flinke klus maar dit soort kasten kunnen wel echt heel mooi worden!
<<

Anoniem181

Bericht 30 Okt 2016 15:41

Re: Opknaptopic!

Die kroonluchter is ook echt heel leuk geworden, Pineco!

Mien, jij ook bedankt voor de tip. Ik ga eerst beginnen met een bijzettafeltje/nachtkastje, als dat eenmaal lukt denk ik dat de kast ook wel zal gaan. Heb jij voor- en nafoto's van je meubels?
<<

Anoniem255

Bericht 30 Okt 2016 20:04

Re: Opknaptopic!

Daar zal ik van de week even naar kijken. Weet niet wat ik nog online heb staan.
<<

Anoniem181

Bericht 06 Dec 2016 16:30

Re: Opknaptopic!

Ik ben bijna klaar! Het schuren en verven enzo zit erop, ik moet voor de kast nog nieuwe knopjes voor de deurtjes en lades en ik heb 3 houten planken gekocht van de week en die moeten nog geschuurd en geverfd worden. Hopelijk eind deze maand het eindresultaat.

Dit kastje/tafeltje heb ik opgeknapt voor op de kamer van mijn oudste dochter, ze mocht zelf de kleur uitzoeken en verder heb ik m'n best gedaan:

Afbeelding
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 06 Dec 2016 19:48

Re: Opknaptopic!

Leuk gedaan Alex!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 07 Dec 2016 11:12

Re: Opknaptopic!

Leuk Alex, ben ook heel benieuwd naar de grote kast, mooi dat je al zo ver bent ermee.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem181

Bericht 13 Dec 2016 13:08

Re: Opknaptopic!

Bedankt!

Dit is de grote kast nu, ik moet de scharnieren nog wat bijwerken met dezelfde kleur en dus nieuwe knopjes op de deurtjes en laden zetten.

Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11345

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 13 Dec 2016 13:13

Re: Opknaptopic!

Mooi Alex!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 21:05

Bericht 13 Dec 2016 13:23

Re: Opknaptopic!

Is mooi geworden Alex! Wat voor knoppen wil je erop gaan zetten?
<<

Anoniem181

Bericht 13 Dec 2016 13:26

Re: Opknaptopic!

Bedankt Jip en Foxes!

Foxes, ik weet het nog niet zeker, maar ik denk zilverkleurig. Ik neem binnenkort een lade mee naar de bouwmarkt (of wellicht Ikea, hebben ze daar ook knoppen?) en dan ga ik kijken wat ik er het mooiste bij vind passen.

Oeh en ik kom nu deze tegen, die vind ik ook wel echt heel mooi ... Hmm lastig!!

Afbeelding
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 21:05

Bericht 13 Dec 2016 13:32

Re: Opknaptopic!

Weet niet hoe de rest van je interieur is, maar ik denk dat deze knoppen mooi bij de kast zullen passen.
Goed idee om een lade mee te nemen. Er is zoveel leuks te vinden!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 13 Dec 2016 13:36

Re: Opknaptopic!

Wow, goed gelukt je kast Alex. Wat een verschil ook, heel mooi!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem210

Bericht 13 Dec 2016 15:03

Re: Opknaptopic!

Wat ziet die kast er anders uit. Heel mooi!
De knopjes zijn echt prachtig voor er op.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 13 Dec 2016 18:15

Re: Opknaptopic!

Weet niet of dat nog is en overal maar bij onze Xenos hadden(of hebben) ze ook heeeeeel veel knoppen voor op lades enz.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem288

Bericht 10 Jan 2017 20:39

Re: Opknaptopic!

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 17:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Minty

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 55

Geregistreerd: 15 Jun 2016 21:09

Bericht 11 Jan 2017 10:54

Re: Opknaptopic!

Wauw Night Owl, een hele verandering! Erg mooi opgenknapt!
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers