Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolgaande kinderen topic

<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 12 Dec 2016 18:56

Re: Schoolgaande kinderen topic

Popcorn: Ik zou echt verhaal gaan halen bij die juf. Zij is verantwoordelijk voor je kind als ze daar is. En nee, natuurlijk functioneert je kind niet optimaal als het niks eet en drinkt op een dag. En als ze zegt er iets aan te doen en er vervolgens niks mee doet.. Ik zou echt wel een beetje pissig zijn. Hoe moeilijk is het?
Afbeelding

Afbeelding
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 12 Dec 2016 18:59

Re: Schoolgaande kinderen topic

Liadan schreef:Parisienne en Fiwen, ik ben benieuwd of jullie dochters al op kamp zijn geweest, is dat bij jullie ook al vanaf groep 3? En hoe vonden zij het?

Nee, hier gaan ze pas ij groep 7 en/of 8 op kamp. Moet er eerlijk gezegd ook nog niet aan denken dat N. op kamp gaat. Weet dat dat in sommige gevallen, jullie geval dus, al wel gebeurd zo jong. Maar lijkt me echt onwijs moeilijk. Is jouw zoon al geweest?
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 12 Dec 2016 20:00

Re: Schoolgaande kinderen topic

Parisienne schreef:
Liadan schreef:Parisienne en Fiwen, ik ben benieuwd of jullie dochters al op kamp zijn geweest, is dat bij jullie ook al vanaf groep 3? En hoe vonden zij het?

Nee, hier gaan ze pas ij groep 7 en/of 8 op kamp. Moet er eerlijk gezegd ook nog niet aan denken dat N. op kamp gaat. Weet dat dat in sommige gevallen, jullie geval dus, al wel gebeurd zo jong. Maar lijkt me echt onwijs moeilijk. Is jouw zoon al geweest?

Mijn dochter is nu 3 keer op kamp geweest, ze gaan vanaf groep 3 en dan steeds in oktober al. Dit jaar ben ik mee geweest en het is wel echt heel erg leuk en goed georganiseerd. Bij mijn dochter heb ik er nooit heel veel moeite mee gehad om haar te laten gaan, zij vindt het zelf elke keer geweldig.
Mijn zoon is een heel ander verhaal, hij 'moet' volgend jaar, maar ik denk dat ik hem niet laat gaan als hij nog zo is als hij nu is. Behalve als ik zelf weer mee kan, dan gaat het wel.
Hij is zo gevoelig en durft een heleboel niet aan te geven of te zeggen (bijvoorbeeld dat hij naar de wc moet als er geen wc in de buurt is of dat hij nog honger heeft als zijn bord leeg is enz.). En daarnaast is hij snel overprikkeld en zo'n kamp is 1 en al prikkel. Hij houdt verder niet van logeren.
Volgens mij is jouw dochter ook wel gevoelig en ik vroeg me daarom af hoe zij het had gehad, maar bij jullie hoeft het dus gelukkig nog niet:-)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 28 Mrt 2017 14:40

Re: Schoolgaande kinderen topic

Even een up, ik heb niet zoveel zin om alles terug te lezen :)

Welke tijden houden jullie aan voor speelafspraakjes?
En doe je ook iets of gewoon drinken en een snoepje en dan lekker zelf spelen?
R. 2013
D. 2016
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 28 Mrt 2017 17:57

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier gaan ze tot half 3 naar school en dan speelt ze meestal tot half 5 a kwart voor 5.
Ik doe inderdaad gewoon wat drinken en wat lekkers en daarna spelen. 99 van de 100 keer spelen ze heerlijk samen en heb ik er dus geen omkijken naar. Als ik merk dat ze heel moe zijn wil ik nog wel eens een filmpje opzetten maar dat we vooral toen ze nog jonger was.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 28 Mrt 2017 18:02

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier ook zo iets.
Van 14.15-16.15/16.30. En als ze om 12.00 uit school komen tot 14.30/15.00
Als we thuis komen drinken en een koekje en daarna spelen. Meestal gaan ze even samen op haar kamer spelen. Of in de woonkamer of buiten. Soms het laatste half uurtje nog even voor de televisie. Maar dat doe ik alleen als ze wat uitgespeeld of moe zijn.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem239

Bericht 19 Apr 2017 17:51

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hoe gaan jullie om met vriendenboekjes?

Ties zijn boekje ligt nu al 4 weken bij een kindje thuis. Zijn ouders reageren vrij onverschillig als ik er naar vraag. Vandaag weer aangesproken en nu zeggen ze wel gezocht te hebben maar nog niet gevonden.

Ik kan me daar echt boos om maken. Hier thuis wordt het boekje meteen ingevuld en vaak de dag daarna weer netjes meegenomen. Ook wordt er niet mee gespeeld maar lezen we het soms samen even door als mijn zoontje klasgenootjes herkend.

Hoe doen jullie dat? Hij zit in groep 1
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 19 Apr 2017 18:31

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier is het vriendenboekje altijd netjes mee terug gekomen. Laatst had een moeder herhaaldelijk een andere moeder het boekje terug gevraagd maar kreeg geen respons. Na een opmerking op de groepsapp dat haar dochter verdrietig was en of iemand wist waar het boekje was kwam het zo terug.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 19 Apr 2017 20:26

Re: Schoolgaande kinderen topic

Helaas, hier is T. zijn vriendenboekje ook kwijtgeraakt. Hij is en blijft er stellig van overtuigd dat hij hem aan een meisje in zijn klas heeft meegegeven. Aangezien het meisje vaak bij haar oma is, ben ik na een week of 4 eens bij haar moeder gaan vragen wanneer het vriendenboekje terug kwam. Nee hoor die hebben wij niet. Nooit meer terug gekomen, helaas. Wij vullen hem ook meteen in en de volgende dag mee terug. Ik heb ook speciaal een mapje met foto's liggen die in die boekjes kunnen. Helaas doen veel ouders dat ook niet.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 19 Apr 2017 20:38

Re: Schoolgaande kinderen topic

Luuk heeft geen eigen vriendenboekje maar al wel een aantal van klasgenootjes ingevuld en eigenlijk zorgde ik er dan altijd voor dat we het de volgende dag weer terug konden geven.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 19 Apr 2017 20:48

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik zorg er ook altijd voor dat de boekjes binnen een paar dagen weer mee terug gaan. Soms duurt het bij onze kinderen ook wel wat langer voor ze terug zijn. Zonde als die boekjes kwijtraken.
2010 2012 2015 2017
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 19 Apr 2017 20:56

Re: Schoolgaande kinderen topic

Tot nu toe hebben we vriendenboekjes van anderen altijd de volgende dag teruggegeven geloof ik, misschien één dag later. Mijn oudste heeft er sinds kort ook een, die is tot nu toe op één uitzondering na ook altijd de volgende dag teruggekomen. Lijkt me heel naar als iemand het kwijt zou raken.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 19 Apr 2017 22:32

Re: Schoolgaande kinderen topic

Keshi schreef:Hoe gaan jullie om met vriendenboekjes?

Ties zijn boekje ligt nu al 4 weken bij een kindje thuis. Zijn ouders reageren vrij onverschillig als ik er naar vraag. Vandaag weer aangesproken en nu zeggen ze wel gezocht te hebben maar nog niet gevonden.

Ik kan me daar echt boos om maken. Hier thuis wordt het boekje meteen ingevuld en vaak de dag daarna weer netjes meegenomen. Ook wordt er niet mee gespeeld maar lezen we het soms samen even door als mijn zoontje klasgenootjes herkend.

Hoe doen jullie dat? Hij zit in groep 1



Hetzelfde probleem hier, wilde vanmorgen het eens vragen maar die jongen was ziek.
M:21072011
J :08012014
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 20 Apr 2017 07:41

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik raak de boekjes niet kwijt, maar ik geef ze ook niet de volgende dag terug. Als zo'n boekje op een werkdag van mij mee naar huis komt heb ik 9 van de 10 keer niet de tijd om dat rustig met ze in te vullen. En ik merk dat de meeste ouders niet zo snel zijn.
Een keer wisten we niet meer aan wie we het boekje hadden gegeven dus schrijf ik dat op het boekje wat bij de klas ligt, paar dagen later kwam die weer terug! En gisteravond heb ik een moeder geappt of zij de boekjes nog had omdat ik twijfelde of ze daar nog waren omdat het zo lang duurt. De boekjes waren idd daar nog.
Ik snap wel dat je er goed van baalt als zo'n boekje kwijt raakt dat is niet leuk.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem236

Bericht 20 Apr 2017 09:23

Re: Schoolgaande kinderen topic

Laatst dacht ik; hee waar is dat boekje ook al weer. Zegt mijn zoon hem al weer aan anderen te hebben meegegeven.
Vandaag op het hart gedrukt het mee terug te nemen als kind het meeneemt, gezien de vakantie van 2 weken.

Wij vullen ze in en nemen het de volgende dag mee terug, maar toen had ik nog foto s. Nu moet ik bij laten maken en dan
Kan het iets langer duren. (Geen printer)
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 20 Apr 2017 10:06

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier is het vriendenboekje ook al een paar weken spoorloos. Zoon zei hem aan D te hebben gegeven. Daarna had hij hem terug gekregen en aan iemand anders gegeven, maar hij wist niet meer aan wie. Nu denk hij toch weer dat D hem nog heeft... Straks nog maar eens vragen. Inderdaad dalijk 2 weken vakantie.
Als F een boekje mee krijgt, schrijven we het meestal dezelfde dag of een dag later weer. Ivm de verhuizing (we zitten al ruim 8 weken op een tijdelijk adres), heb ik momenteel helaas geen foto's om in te plakken.

Hoe gaat het met jullie kinderen die naar de bso gaan? En dan met name het moment dat ze op school gehaald worden? De bso kinderen gaan via de klasdeur naar de gang naar de verzamelplek, de andere kinderen gaan via de buitendeur van het lokaal meteen het plein op. Wij moeten op de klasdeur noteren wanneer er bijzonderheden zijn, zoals bso. Daar staat keurig iedere week op dat F woensdag en vrijdag naar de bso gaat. Het is nu al 3x voorgekomen dat F op zijn bso dag met de andere kinderen mee naar buiten werd gestuurd, op het moment dat er een vervanger in de klas was. Gelukkig is m'n zus er iedere dag voor haar kinderen, en stuurt ze dan F weer naar binnen, maar ik ben er echt niet blij mee. Ik heb de juf er vorige week op aangesproken hoe ze dat doet met vervangers, of ze zulke dingen doorgeeft. Ze zei van wel en ze zei tegen F "ik had jou ook verteld dat je naar de bso moest he?". Maar zulke verantwoordelijk kun je naar mijn mening niet bij een kleuter van 5 neerleggen. Hij zei zelf dat de andere juf had gezegd dat hij naar buiten moest. Anyway, lang verhaal. Maar hoe gaat dat bij jullie?
07.12.2011
11.12.2014
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 20 Apr 2017 11:56

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wij proberen ook het vriendenboekje zsm terug te geven en idd wel met een foto erbij! Ik laat het als het mogelijk is wel pas mijn dochter het boekje terug te geven als er ook een ouders oid bij is. Dan weet die teminste dat het boekje er weer is.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 20 Apr 2017 18:23

Re: Schoolgaande kinderen topic

Mickey, de BSO is bij ons bij school. De kinderen die naar de bso moeten gaan daar eerst heen (lopen ze via de gang naar de ruimte van de bso) en dan gaan de andere kinderen naar buiten. Volgens mij gaat dit altijd wel gewoon goed.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem236

Bericht 20 Apr 2017 19:54

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik weet niet 100% zeker hoe het precies gaat, maar alle kinderen lopen de klas uit en de BSO kinderen worden voor de ingang gedropt (verzamelpunt) en dan loopt de juf met de andere kinderen mee naar buiten. De juf heeft een lijst met vaste BSO dagen van kinderen en gaat je kind flexibel zoals die van ons, dan moet je dat in de agenda schrijven van de klas. De laatste weken is er steeds een vervanger geweest (verschillende) en het is geloof ik altijd goed gegaan.
<<

Twellie

Noob

Berichten: 101

Geregistreerd: 23 Dec 2016 23:37

Bericht 23 Mei 2017 19:37

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik wil er geen eigen topic voor openen maar heb toch even een vraagje. Mijn kinderen zitten op school met een onderwijsvorm met veel vrijheid: ze mogen zelf hun week indelen, bepalen of ze samen of alleen werken enzovoorts. Mijn dochter heeft al jaren een vast vriendinnengroepje en ze vertelde vandaag dat ze al wekenlang niet meer mocht samen werken met twee van die vriendinnetjes. Normaal werkt ze altijd samen met anderen omdat ze dat leuker en gezelliger vindt.

Ze zegt dat ze gevraagd heeft waarom ze niet mee kan doen en de antwoorden waren volgens haar smoesjes. Bijvoorbeeld dat ze aangaven dat mijn dochter de week erop weer mee mocht werken en dat mocht dan ook weer niet. Mijn dochter zei dat ze het soms jammer vond en soms niet.

Ondertussen komen deze vriendinnetjes en mijn dochter nog vrijwel dagelijks bij elkaar over de vloer, heb niks anders opgemerkt de afgelopen tijd. Ze zijn gewoon normaal en gezellig aan het spelen.

Wat is nu wijsheid dan? Er lijkt eigenlijk weinig aan de hand te zijn als ik ze zie spelen maar ik houd zelf echt niet van buiten sluiten en merk dat dat me ook een beetje het verkeerde keelgat in schiet. Iemand tips?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 23 Mei 2017 19:46

Re: Schoolgaande kinderen topic

Twellie schreef:Ik wil er geen eigen topic voor openen maar heb toch even een vraagje. Mijn kinderen zitten op school met een onderwijsvorm met veel vrijheid: ze mogen zelf hun week indelen, bepalen of ze samen of alleen werken enzovoorts. Mijn dochter heeft al jaren een vast vriendinnengroepje en ze vertelde vandaag dat ze al wekenlang niet meer mocht samen werken met twee van die vriendinnetjes. Normaal werkt ze altijd samen met anderen omdat ze dat leuker en gezelliger vindt.

Ze zegt dat ze gevraagd heeft waarom ze niet mee kan doen en de antwoorden waren volgens haar smoesjes. Bijvoorbeeld dat ze aangaven dat mijn dochter de week erop weer mee mocht werken en dat mocht dan ook weer niet. Mijn dochter zei dat ze het soms jammer vond en soms niet.

Ondertussen komen deze vriendinnetjes en mijn dochter nog vrijwel dagelijks bij elkaar over de vloer, heb niks anders opgemerkt de afgelopen tijd. Ze zijn gewoon normaal en gezellig aan het spelen.

Wat is nu wijsheid dan? Er lijkt eigenlijk weinig aan de hand te zijn als ik ze zie spelen maar ik houd zelf echt niet van buiten sluiten en merk dat dat me ook een beetje het verkeerde keelgat in schiet. Iemand tips?


Ik zou even polsen bij de leerkracht, of zij/hij verandering heeft gemerkt.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem236

Bericht 23 Mei 2017 19:49

Re: Schoolgaande kinderen topic

Zou je als een van die meiden bij jullie is niet daarover in gesprek kunnen gaan? Van hee Marietje, hoe gaat het samenwerken op school? Kijken wat ze daarover te vertellen heeft? En als dat verhaal anders is als dat van je dochter dat voorleggen en anders vragen hoe het komt?
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 23 Mei 2017 20:27

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik zou het bij de juf neerleggen. Gewoon aangeven wat je van je dochter hoort, of ze het herkent en even in de gaten houdt. De juf van mijn dochter zou met de meiden samen in gesprek gaan als 1 zich buiten gesloten voelt.
Ik zou het zelf niet bij de vriendinnen navragen, het gebeurt op school dus daar zou ik dan ook willen dat het wordt opgelost.
<<

Twellie

Noob

Berichten: 101

Geregistreerd: 23 Dec 2016 23:37

Bericht 31 Mei 2017 20:35

Re: Schoolgaande kinderen topic

Bedankt voor de tips, wist even echt niet hoe ik het aan kon pakken. Ik heb het besproken met de juf. De juf zei dat het sowieso niet zo was dat mijn dochter niet met haar vriendinnen samen werkte. Dus wat mijn dochter zei over wekenlang niet mee mogen doen, klopte feitelijk niet. Maar ze noemde wel wat voorbeelden van gedoe in hun vriendengroepje, onder andere ook buiten sluiten en daarnaast algeheel gekibbel.

Wat een gezelligheid :cheers: :palm: :palm: :palm: .

De juf gaat morgen met de dames in gesprek over hoe vervelend buiten sluiten is en wat hun ideeën zijn om het wel gezellig te houden. Net ook tegen mijn dochter gezegd en die was er blij mee omdat het er wel eens vreedzamer aan toe ging.

Gekke is dat ze werkelijk waar altijd gezellig spelen zonder enige vorm van onenigheid als ze na schooltijd samen zijn. Volgens mij komt de ergernis er ook vandaan dat ze verschillende werkinstellingen hebben en verschillende vakken waar ze goed of wat minder goed in zijn. Maar goed, hopelijk komt dat morgen naar voren en kunnen ze er een oplossing voor bedenken!
<<

Twellie

Noob

Berichten: 101

Geregistreerd: 23 Dec 2016 23:37

Bericht 31 Mei 2017 20:37

Re: Schoolgaande kinderen topic

De juf zei trouwens dat dit soort toestanden vrijwel altijd in groep 5 beginnen. Kan even duren, maar in groep 6 was het bijna gegarandeerd weer over. Blijkbaar een of andere sociale fase waar kinderen dan doorheen gaan.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kaat, Kira, Minx