Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolgaande kinderen topic

<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 06 Sep 2016 20:29

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier is de oudste vorige week donderdag ook weer begonnen. Ik had verwacht dat er bij hem wel traantjes zouden vloeien, dat was vorig jaar wel het geval (maar dat was ook zijn allereerste schooldag ooit natuurlijk). Het ging echt heel goed, ze kwamen hier de kinderen met paard en huifkar ophalen, zo leuk! Hij ging vol trots in de kar zitten en op school werden de ouders ook nog onthaald met een drankje, erg gezellig zo.

Hij vindt het ook echt leuk in zijn nieuwe klas en zijn nieuwe juf vindt hij ook helemaal geweldig. Hij komt al 2 dagen thuis en het eerste wat hij zegt is dan: "Mama, ik wil graag op school gaan spelen". En bedankt haha :).
2012 & 2016
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 07 Sep 2016 07:53

Re: Schoolgaande kinderen topic

saskias schreef:Ga vanaf volgende week mee helpen in de klas met de juffen en meesters als hulpouder en ga ook in de ouderraad.

Wie doet zoiets ook en hoe reageerde jullie kinderen erop.

Want ga ik helpen in de klassen van onze meiden


Ik zit ook in de ouderraad, daar merkt mijn dochter niet zo veel van, want dat is buiten schooltijd en het organiseren van evenementen, daar kan ik de evenementen op de dag zelf mee ontwijken.

Ik heb nu 2x geholpen op school, en zodra ik in het vizier kom van mijn dochter slaat ze volledig dicht. Dan kan ze niks meer, wil ze niks meer en is alleen maar aan het huilen. Ik heb nu ook afgesproken dat ik dat dus niet meer doe.
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 14:26

Bericht 07 Sep 2016 08:07

Re: Schoolgaande kinderen topic

Saskias, ik zit in de ouderraad en help ook regelmatig in de klas. Mijn oudste doet net alsof ik er niet ben haha, mijn jongste zit nog niet zo lang op school en die heeft er wel wat moeite mee. Ik probeer ook zo min mogelijk in die klas te doen.
<<

Anoniem193

Bericht 07 Sep 2016 08:24

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik zit niet in een ouderraad en help ook niet in de school. Ik werk elke dag onder schooltijd, dus dat gaat niet.
Als ze een keer iets hebben, voorstelling ofzo, dan neem ik wel een paar uurtjes vrij om te komen kijken. Er is 3x per jaar schoonmaakavond, 2x per jaar kom ik helpen.
Mijn man zit in het klusteam op de school van dochter. 1x per maand doen ze dan allerlei klusjes op een avond. Lampen vervangen, apparatuur repareren, extra stroompunten aanleggen voor ipads, luxaflex ophangen, dat soort dingen.
Op de school van zoon wordt nergens voor de hulp van ouders gevraagd.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 22 Nov 2016 20:51

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier vandaag de "10 minuten" gesprekken gehad. De juf was erg positief, ik was helemaal verbaasd en reageerde ook zo. Vraagt ze had je dat niet verwacht, ik gaf dus aan van niet omdat zij op dag niet zo positief was. Dat is ze nu wel, ze doen het goed en ze zei nu zelfs laat ze maar zo doorgaan dan komt het wel goed. Een dingetje wat mijn ene dochter nog wat moeilijk vind maar daarvan zegt ze ook nog een paar keer goed oefenen dan heeft ze het wel te pakken.
:heart: :heart: 2011
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 22 Nov 2016 20:57

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fijn studiebol! Hopelijk had die juf eerder dan gewoon een slechte dag en houdt ze deze positiviteit vast!
<<

saskias

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 483

Geregistreerd: 12 Jul 2016 21:21

Bericht 23 Nov 2016 08:30

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fijn 10 minuten gesprek Studiebol al was deze een beetje onverwachts


Hier gaat het heel goed als hulpouder en help vandaag bij de kleuters. Net onze eigen meiden naar school gebracht, klikt een beetje vreemd en later ben ik binnen gewandeld.

"Mama!" Wij gaan eerst naar binnen en later jij," roept een van een tweeling meiden.

Hahahaha net zo iets dat wij ouders niet te lang bij het schoolhek mogen hangen als we de kids wegbrengen en ophalen.

Heerlijk, ga zo beginnen :dance: :dance: :dance:
<<

Anoniem331

Bericht 08 Dec 2016 15:56

Re: Schoolgaande kinderen topic

Misschien weten jullie raad?

Mijn dochter markt echt een potje van het eten en drinken op school. Helemaal met het continurooster is het hopeloos. Bekers die vol terug komen, broodtrommels waar amper wat uit mist, fruit dat standaard niet aangeraakt word.
En nu ben ik echt niet van het verplicht op eten wat je mee krijgt, maar dit gaat me wel te gek. Net weer een paar dagen thuis geweest omdat ze niet fit is, en thuis eet en drinkt ze prima. Op school dus niet, en standaard dat ze moe, futloos en geen zin heeft op school. Ik word de laatste tijd regelmatig gebeld dat het niet gaat, maar eenmaal thuis is er niks aan de hand. Ze is bijna 8, hebben haar ook uitgelegd waarom ze wel moet eten en drinken. De juf echt tot vervelends aan toe gevraagd of ze een oogje in het zeil wil houden of aan wil sporen, maar die laat het in mijn ogen echt afweten en daar baal ik van.
Wat zou ik nog kunnen doen?
<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 13:08

Bericht 08 Dec 2016 20:02

Re: Schoolgaande kinderen topic

Jammer dat de juf niet ff meekijkt eb aanspoort. Kinderen hebben toch zeker voeding nodig om goed te kunnen presteren. Misschien stom, maar belonen met een snoepje wanneer ze middags thuiskomt en voldoende heeft gegeten.
Of kleine bakjes meegeven en haar dan zelf de keus geven Wantvze gaat eten maar wel bijv minstens 3.
Samen een bakje vullen voor de dag? heeft ze inspraak in wat ze meekrijgt? Er zijn voldoende gez9nde snacks, misschien nodigen die wel meer uit tot eten.

En natuurlijk nog belangrijker, heb je een idee waarom ze niet eet? Geeft ze zichzelf de tijd niet? Is ze te veel afgeleid?
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 08 Dec 2016 20:06

Re: Schoolgaande kinderen topic

Staat de tv misschien aan popcorn?

Soms is dat hier zo en dan merk ik dat ook aan de inhoud van de broodtrommels en bekers.
:heart: :heart: 2011
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 08 Dec 2016 20:16

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wat zegt ze zelf als je vraagt waarom ze niet eet? Vindt ze het niet lekker en wat zou ze dan wel willen eten? Misschien ipv brood een wrap meegeven bijvoorbeeld. Of een rietje meegeven voor haar drinken.
Jammer dat de juf hier niet op let terwijl je het al vaak hebt aangegeven. Ik zou het nog een keer aangeven en er dan echt op aandringen dat ze erop let. En anders de juf zelf een oplossing laten bedenken om haar wel te laten eten want schijnbaar ziet de juf het belang er niet van in en misschien dan wel.
Vervelend zeg, hopelijk vinden jullie hier snel een oplossing voor.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 08 Dec 2016 20:17

Re: Schoolgaande kinderen topic

Parisienne en Fiwen, ik ben benieuwd of jullie dochters al op kamp zijn geweest, is dat bij jullie ook al vanaf groep 3? En hoe vonden zij het?
<<

Anoniem331

Bericht 08 Dec 2016 20:25

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ze mag altijd zelf kiezen wat ze mee krijgt. Wat de ene week voor succes zorgt, laat ze de andere week staan.
De juf zegt altijd dat ze naar buiten mogen als ze hun eten en drinken op hebben en dan stopt ze alles weg en gaat ze naar buiten. Vandaag heeft ze niet eens haar beker uit de koelkast gehaald. En het Digibord staat inderdaad vaak aan, helpt niet echt ook.
Zal het nog eens aangeven, en dan hopen dat er iets verbetering in komt.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 08 Dec 2016 23:01

Re: Schoolgaande kinderen topic

Nou ik zou dat toch echt wel serieus aangeven en eigenlijk gewoon een beetje pissig zijn. De school besluit om een continuerooster te hanteren. Zij zijn er dus verantwoordelijk voor dat jouw kind eet en drinkt.
Een rust moment zonder tv en op een huiselijk manier zou het beste zijn. Moeten ze nu achter hun tafeltje hun eten opeten?
De juf moet maar controleren en meedenken.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 09 Dec 2016 10:45

Re: Schoolgaande kinderen topic

Eens met Mamsie. Als je mijn zoon niet in de gaten houdt, eet hij ook niet en krijg ik dus alles mee terug. De dag duurt tot 14.00 uur en dat vind ik veel lang om niet te eten. Elke keer als ik alles terug krijg ga ik naar de juf. Ik blijf net zolang zeuren tot er wat aan gedaan wordt. Kom nou. Dat was dus in het begin regelmatig nodig, maar nu gaat het best goed. Een enkele keer gaat het nog mis.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

anoniem196

Bericht 11 Dec 2016 21:31

Re: Schoolgaande kinderen topic

Zijn jullie kinderen ook zo moe?
Behalve school en zwemles heeft ze geen andere afspraken.
Maar ze is zo moe!
Tijd voor vakantie?
<<

Anoniem331

Bericht 11 Dec 2016 21:36

Re: Schoolgaande kinderen topic

Thunder schreef:Eens met Mamsie. Als je mijn zoon niet in de gaten houdt, eet hij ook niet en krijg ik dus alles mee terug. De dag duurt tot 14.00 uur en dat vind ik veel lang om niet te eten. Elke keer als ik alles terug krijg ga ik naar de juf. Ik blijf net zolang zeuren tot er wat aan gedaan wordt. Kom nou. Dat was dus in het begin regelmatig nodig, maar nu gaat het best goed. Een enkele keer gaat het nog mis.



Doorzetten dus :ja:

Vrijdag had ze nagenoeg alles op, en heb haar de hemel soort van ingeprezen. Voor morgen 2 boterhammen en als extra een plak kokosbroodin haar trommel gedaan, en ook een beker lekker drinken in plaats van 5 dagen per week limonade. Misschien dat afwisseling ook wel goed is, zo niet zal ik toch nog eens de juf aanspreken.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 11 Dec 2016 21:37

Re: Schoolgaande kinderen topic

Herkenbaar Ikknutsel! Ze zijn hier alle drie moe en prikkelbaar de laatste dagen. Na alle indrukken van Sinterklaas en nu Kerst in het vooruitzicht, denk ik inderdaad dat ze toe zijn aan vakantie :)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem236

Bericht 11 Dec 2016 21:41

Re: Schoolgaande kinderen topic

De juffen van onze zoon zouden prima juffen zijn voor jullie niet etende kinderen.
Ik gaf zoon altijd 2 sneeen mee, totdat hij op woensdag en vrijdag thuis om meer bleef vragen. Ik denk doe ik er drie in. Trommel kwam altijd leeg mee, totdat zoon zei; doe maar 2 sneeen mama want dan is mijn buik vol en ik moet het bakje leeg maken van de juf :wtf:
Terwijl ik zoiets had van zie maar of je de derde nog lust; gooi maar weg anders. Maar dat mag dus niet.
<<

Anoniem331

Bericht 11 Dec 2016 21:45

Re: Schoolgaande kinderen topic

Oooh met zo'n regel zou ik dan ook weer niet blij zijn. En zoals mijn dochter ook wel weet, het bakje hoeft niet leeg. Maar helemaal niks is helemaal niks. Plus 2 volle bekers drinken mee terug, dan heb je dus na je ontbijt niks meer gehad, kan toch niet denk ik dan.
<<

saskias

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 483

Geregistreerd: 12 Jul 2016 21:21

Bericht 12 Dec 2016 12:16

Re: Schoolgaande kinderen topic

Nee met zo'n moet regel zal ik ook niet blij zijn.

Hier op school moeten de kinderen niets, bij ons gaat alles wel op met die stuiterballen van ons. Ze hebben gewoon nodig.

Alle ouders geven een fruit, brood en drinken mee. In de meeste gevallen gaat alles wel op of alleen het fruit of brood.

Wat niet op gaat, wordt verdeeld onder kinderen waarvan de ouders het minder breed hebben.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 12 Dec 2016 12:25

Re: Schoolgaande kinderen topic

saskias schreef:Nee met zo'n moet regel zal ik ook niet blij zijn.

Hier op school moeten de kinderen niets, bij ons gaat alles wel op met die stuiterballen van ons. Ze hebben gewoon nodig.

Alle ouders geven een fruit, brood en drinken mee. In de meeste gevallen gaat alles wel op of alleen het fruit of brood.

Wat niet op gaat, wordt verdeeld onder kinderen waarvan de ouders het minder breed hebben.


Hoe doen ze dat dan? Gaat alles op een grote hoop en verdelen ze het dan of krijgen de van de ouders die het minder breed hebben de dingen die andere kinderen in hun trommel laten liggen? In dat laatste geval vind ik het wel sneu want dat betekent dus dat die kinderen in eerste instantie te weinig mee zouden krijgen?
2010 2012
<<

saskias

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 483

Geregistreerd: 12 Jul 2016 21:21

Bericht 12 Dec 2016 12:58

Re: Schoolgaande kinderen topic

Lexi schreef:
saskias schreef:Nee met zo'n moet regel zal ik ook niet blij zijn.

Hier op school moeten de kinderen niets, bij ons gaat alles wel op met die stuiterballen van ons. Ze hebben gewoon nodig.

Alle ouders geven een fruit, brood en drinken mee. In de meeste gevallen gaat alles wel op of alleen het fruit of brood.

Wat niet op gaat, wordt verdeeld onder kinderen waarvan de ouders het minder breed hebben.


Hoe doen ze dat dan? Gaat alles op een grote hoop en verdelen ze het dan of krijgen de van de ouders die het minder breed hebben de dingen die andere kinderen in hun trommel laten liggen? In dat laatste geval vind ik het wel sneu want dat betekent dus dat die kinderen in eerste instantie te weinig mee zouden krijgen?


De juffen en meesters weten welke kinderen vanuit huis weinig mee krijgen of zelfs alleen een lege broodtrommel (dit wilt de school want dan vallen de kinderen niet uit de boot als de kinderen hun lunch spullen gaan pakken, wel drinken.

Wat er overblijft wordt verdeeld onder die kinderen en eventueel aangevuld. Het is wel zo dat dan de klas waarin deze kinderen zitten later pauze hebben, niet dat deze kinderen apart later pauze hebben.

Het sneu ja, maar armoede is op de school van onze kinderen steeds meer aanwezig. Sommige kinderen gaan zelfs zonder ontbijt naar school.

Heb nu een eigen mini voedselbank en ben bezig met de school om te zorgen dat vanuit mijn voedselbank voor deze kinderen lunch is en eventueel een ontbijtje. Natuurlijk blijft het overgebleven lunch wel verdeeld
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 12 Dec 2016 13:16

Re: Schoolgaande kinderen topic

Dat vind ik echt heel sneu ja. Het moet echt vreselijk zijn om je kind zonder eten naar school te sturen. Wat goed van je dat je daarmee bezig bent. Hopelijk lukt het om die kinderen te helpen.
2010 2012
<<

Anoniem261

Bericht 12 Dec 2016 14:34

Re: Schoolgaande kinderen topic

Jeetje dat vind ik best heftig, en wat goed van je!

Hier is nog geen continuerooster (volgend jaar), maar met overblijven wordt er wel goed gestimuleerd om te eten en te drinken. Nou ken ik op haar overblijfdag de overblijfmoeder goed dus heb het idee dat ze net even wat beter op M let (vooral drinken want dat doer ze vaak erg weinig). Hoe het volgend jaar in de klas gaat ben ik heel benieuwd naar.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers