Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Anti depressiva

<<

Anoniem236

Bericht 02 Dec 2016 22:41

Anti depressiva

Zijn er hier mensen die anti depressiva slikken (voor depressie en niet voor angst klachten) en die ik via PB wat vragen hierover mag stellen?
<<

Anoniem286

Bericht 02 Dec 2016 22:44

Re: Anti depressiva

Ik neem ze momenteel niet meer maar heb ze wel een paar jaar gebruikt. Je mag me een pb sturen maar mag (wat mij betreft) ook gewoon in het topic hoor.
<<

Anoniem238

Bericht 02 Dec 2016 22:51

Re: Anti depressiva

*
Laatst gewijzigd door Anoniem238 op 28 Sep 2018 10:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem221

Bericht 02 Dec 2016 23:20

Re: Anti depressiva

Ik heb in het verleden Prozac, Citalopram en Seroquel geslikt voor depressie. Laatste sinds een paar dagen opnieuw, maar ditmaal niet voor een depressie. Ik weet niet of ik vragen kan beantwoorden. Want het is meestal heel persoonlijk waarvoor je het voorgeschreven krijgt.
<<

anoniem203

Bericht 02 Dec 2016 23:24

Re: Anti depressiva

Ik heb Paroxetine gebruikt. Beviel goed en maakte mij wat meer happy zeg maar. Ik gebruik het nu al een paar jaar niet meer gelukkig maar in die periode dat het niet zo goed ging heb ik er wel veel aan gehad.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 02 Dec 2016 23:43

Re: Anti depressiva

Ik slik ook al jaren anridepressiva. Soms een periode niet, maar voorlopig zit ik er wel weer aan vast. Wat wil je weten?
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 03 Dec 2016 16:19

Re: Anti depressiva

Ik heb in het verleden antidepressiva geslikt, jarenlang en het heeft me heel goed geholpen. Daarnaast had ik ook gesprekken met een psycholoog. Mocht je vragen hebben, je mag ze altijd stellen via pb! :)
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 03 Dec 2016 17:36

Re: Anti depressiva

Ik heb seroxat en remeron geslikt in het verleden. Dat is al meer dan 10 jaar geleden, maar als je wat wil vragen doe dat gerust.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem221

Bericht 03 Dec 2016 17:42

Re: Anti depressiva

Door dit topic kom ik erachter dat ik veel meer medicijnen heb gebruikt dan ik had onthouden. Shocking eigenlijk.
<<

Patsy

Bericht 03 Dec 2016 18:49

Re: Anti depressiva

Ik heb Paroxerine geslikt, het heeft mij redelijk goed geholpen. Wel icm therapie overigens. Je mag altijd een pm sturen.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 03 Dec 2016 20:34

Re: Anti depressiva

Ik slik sertraline momenteel. Wat wil je weten? PM gerust!
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 03 Dec 2016 22:23

Re: Anti depressiva

O ja, Sertraline heb ik ook nog een hele tijd gehad. Net wat Fedora zegt, ik heb meer soorten gehad dan ik dacht.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem236

Bericht 04 Dec 2016 10:32

Re: Anti depressiva

Bedankt lieve meiden voor jullie antwoorden. Morgen heb ik de tijd om te reageren.
<<

Anoniem186

Bericht 04 Dec 2016 12:05

Re: Anti depressiva

Mijn psychiater raadde me een halve dosis fluoxtine aan, maar ik durf het niet. Ik ben zo bang om helemaal afgevlakt te raken. Niet meer die dalen ervaren lijkt me prettig, maar geen pieken meer lijkt me killing. Hoe ervaarden jullie de bijwerkingen? Ik ben ook echt panisch om dik te worden en om totaal geen libido meer te hebben.
Daarnaast bestaat de kans dat ik een bipolaire stoornis heb en AD triggert een manie, daar zit ik ook niet op te wachten...
Ik vind het een lastige keus. Ik zou liever iets slikken wat ik niet perse dagelijks hoef in te nemen.
Niet quoten aub.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 04 Dec 2016 12:22

Re: Anti depressiva

Jans, dat over dat afvlakken, dat was voor mij de reden om jaren geleden héél snel weer met antidepressiva te stoppen! Ok de hele diepe dalen waren er inderdaad af, maar juist de pieken die me er normaal doorheen sleepten, had ik ook niet meer. Ik werd een zombie en had helemaal geen motivatie meer om nog te willen leven.
(Later bleek ook dat die antidepressiva bij adolescenten juist als "bijwerking" zelfmoordneigingen had.. Great om dat dan aan een 14/15 jarige te geven..)
<<

Fanta

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 05 Nov 2016 03:22

Bericht 04 Dec 2016 12:47

Re: Anti depressiva

Ik slik al een aantal jaar escitolapram. Kreeg/krijg het voor depressies en angst/paniekaanvallen. Het helpt aardig misschien ga ik het afbouwen om te kijken hoe het gaat maar dat moet dan na m'n EMDR traject en in overleg met psychiater.
*2009*2011*2013*
<<

Anoniem186

Bericht 04 Dec 2016 13:40

Re: Anti depressiva

Sawadee, jeetje wat heftig. Daar ben ik dus echt bang voor. Die pieken slepen mij er ook doorheen, al neigen mijn pieken nogal naar extremen...

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers