Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Te hoge WOZ-waarde?

<<

Anoniem316

Bericht 02 Dec 2016 08:49

Te hoge WOZ-waarde?

Wij hebben de vooraankondiging van de WOZ-waarde ontvangen. Tot onze grote verbazing is deze € 10.000 gestegen t.o.v. het vorige jaar. Het enige dat veranderd is, Is dat we een dakkapel hebben geplaatst. Die was zeker geen € 10.000 waard.
Gisteren waren onze buren bij ons (2 onder 1 kap woning, identiek huis incl. zelfde dakkapel) dezelfde WOZ-waarde hebben terwijl zij veel meer oppervlakte hebben in de tuin en deels ook nog in de woning.
Heeft iemand dit toevallig ook gehad? Ik zou niet weten of we er verstandig aan doen om er tegen in bezwaar te gaan (behalve dat als het toegekend wordt, wij gemeentelijke lasten hebben).
We willen de woning voorlopig niet verkopen, maar de hoogte van de WOZ is niet iets wat wij gemakkelijk voor de woning zouden krijgen..
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 02 Dec 2016 08:52

Re: Te hoge WOZ-waarde?

Volgens mij is de WOZ het gemiddelde van de huizen in de buurt en niet per se individueel. Bezwaar aantekenen deed mijn vader ook wel, want bij een lagere waarde hoef je ook minder belasting te betalen (percentage van WOZ). Dat is dus meer de overweging dan de waarde bij verkoop.
L2014 & H2017
<<

Anoniem197

Bericht 02 Dec 2016 09:32

Re: Te hoge WOZ-waarde?

Idd bezwaar aantekenen.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 02 Dec 2016 09:39

Re: Te hoge WOZ-waarde?

Ze kijken inderdaad naar vergelijkbare huizen in je omgeving en voor welke prijs die verkocht zijn in de voorgaande periode. Ik geloof dat het bij ons bijna een ton gestegen is in 4 jaar, echt bizar.
Wij zijn lid van vereniging eigen huis, daar staan voorbeeld brieven op voor als je het aan wil vechten. Misschien ben je zelf ook lid of ken je mensen in je omgeving die lid zijn. Ik heb me er vorig jaar in verdiept maar aanvechten was niet interessant, stel dat we het zouden winnen dan zou het verminderde bedrag wat we zouden moeten betalen zo weinig zijn, dat we de moeite niet genomen hebben.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 02 Dec 2016 10:03

Re: Te hoge WOZ-waarde?

minoessepoes schreef:Ze kijken inderdaad naar vergelijkbare huizen in je omgeving en voor welke prijs die verkocht zijn in de voorgaande periode. Ik geloof dat het bij ons bijna een ton gestegen is in 4 jaar, echt bizar.
Wij zijn lid van vereniging eigen huis, daar staan voorbeeld brieven op voor als je het aan wil vechten. Misschien ben je zelf ook lid of ken je mensen in je omgeving die lid zijn. Ik heb me er vorig jaar in verdiept maar aanvechten was niet interessant, stel dat we het zouden winnen dan zou het verminderde bedrag wat we zouden moeten betalen zo weinig zijn, dat we de moeite niet genomen hebben.


Jullie WOZ zal dit jaar wel een heel stuk hoger liggen :laughcry: Sorry alvast haha.

Wij hebben idd toen ook gekeken of bezwaar maken zin had, maar ik geloof dat het maar €5 zou schelen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem221

Bericht 02 Dec 2016 17:38

Re: Te hoge WOZ-waarde?

Het schijnt het gemiddelde te zijn van de omgeving. Ik vind het niet erg dat hij nu weer 3000 euro is gestegen, want dan kan ik in ieder geval de kosten van de koop eruit halen als ik het huis verkoop. Hij is van 97.000 gezakt naar 83.000 en vorig jaar was hij op 93.000. Lekker voor de portemetniks, maar niets waard voor de verkoopprijs.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 02 Dec 2016 17:40

Re: Te hoge WOZ-waarde?

Omdat wij hebben verbouwd, en opnieuw getaxeerd, gaan bij ons in de buurt ook alle WOZ waarden omhoog.

Bezwaar aantekenen zou ik ook doen. Hoewel dat vaak weinig zin heeft, naar ik hoor.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Max