Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het megagrote gezellige chicklit- en boekentopic, deel 1!

<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 15 Okt 2013 13:01

Re: Het megagrote gezellige chicklit- en boekentopic, deel 1

Meiden! Er is een wonder gebeurd!

Ik, die aaaaaltijd zei dat Jill Mansell niet mijn stijl was - dat ik vond dat ze niet echt leuke boeken had bladiebla (weten jullie het nog?) , ben begonnen aan een ebook van haar! Huisje Boompje Feestje..ik ben halverwege hoofdstuk 4 want ik ging gisteren even lekker in bed lezen en toen viel mijn ereader dus uit :( Maar ik vind hem zowaar leuk! Haha..

Ik ben dus niet in een spannend boek gaan lezen :P Ik kon niet kiezen en ik was al deels begonnen in The Shining maar helemaal geen zin om verder te lezen dus toen dacht ik in een vlaag van verstandsverbijstering 'Doe eens gek, lees een boek van Jill Mansell' Haha
Wat als het lukt
<<

Calimero

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 493

Geregistreerd: 05 Okt 2013 15:28

Bericht 15 Okt 2013 15:24

Re: Het megagrote gezellige chicklit- en boekentopic, deel 1

- Pannetoet: De boeken van Heleen Vreeswijk heb ik bijna allemaal al gelezen, volgende week krijg ik er nog 2 van mijn zusje, kan ik dan weer lekker voor gaan zitten. Zal van de week eens in de boekhandel gaan neuzen voor een leuke Chicklit, maar bedankt voor de suggesties.
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 449

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:15

Bericht 15 Okt 2013 15:40

Re: Het megagrote gezellige chicklit- en boekentopic, deel 1

Haha Pannetoet geweldig! Soms kan iets toch ineens heel anders zijn dan wat je er van had verwacht :D
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 449

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:15

Bericht 15 Okt 2013 15:41

Re: Het megagrote gezellige chicklit- en boekentopic, deel 1

Pannetoet schreef:Wat een leuke boekenkast heb jij Sushi!

Oh en dankjewel nog :D
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Okt 2013 14:36

Re: Het megagrote gezellige chicklit- en boekentopic, deel 1

Pannetoet, ik heb je inmiddels weer een pm gestuurd, maar misschien heb je dat nog niet gezien.
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 449

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:15

Bericht 18 Okt 2013 10:42

Re: Het megagrote gezellige chicklit- en boekentopic, deel 1

Brave Meiden van Karen M. Lutz is leuker dan ik had gedacht. Ik had een beetje een saai/suf boek verwacht (weet niet waarom eigenlijk hoor), maar het is echt leuk. Leest lekker weg en af en toe staan er echt hele grappige dingen in. Ik ben nu ongeveer halverwege ,dus het duurt denk ik niet zo lang meer voor ik het boek uit heb.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 22 Okt 2013 18:56

Re: Het megagrote gezellige chicklit- en boekentopic, deel 1

Joehoe meiden.. hoe ver zijn we allemaal?
Ik lees elke avond een paar hoofdstukken van Huisje, boompje, feestje en ik vind hem tot nu toe erg leuk! :D Totaal niet verwacht haha maar er zitten echt lachwekkende stukken tussen..
Wat als het lukt
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 449

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:15

Bericht 22 Okt 2013 19:47

Re: Het megagrote gezellige chicklit- en boekentopic, deel 1

Ik ben nu nog steeds op de helft van Karen M. Lutz - Brave Meiden. Paar dagen niet gelezen. Misschien vanavond weer even :)
<<

ThinkPink

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 494

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:22

Bericht 21 Apr 2014 07:55

Re: Het megagrote gezellige chicklit- en boekentopic, deel 1

Ben eindelijk over de helft van het nieuwe dagboek van Bridget Jones :banaan:
Ben er al heeeel lang in bezig. Ben zelfs een keer opnieuw begonnen en de laatste keer was ik tot blz. 68 gekomen. Nu heb ik gister eindelijk weer lekker veel gelezen.
Hopelijk krijg ik de smaak weer een beetje te pakken qua lezen :)
Afbeelding
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 449

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:15

Bericht 21 Apr 2014 12:14

Re: Het megagrote gezellige chicklit- en boekentopic, deel 1

Hoe is ie tot nu toe?

Ik heb op vakantie af en toe wat gelezen. Niet erg veel, maar ik heb hopelijk de smaak ook weer een beetje te pakken. Ik ben gaan lezen in het nieuwe boek van Lauren Weisberger (De Wraak van Prada (vervolg op De Duivel Draagt Prada)). Superleuk ook omdat ik in New York was en het verhaal ook in NY speelt :D
<<

ThinkPink

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 494

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:22

Bericht 21 Apr 2014 13:28

Re: Het megagrote gezellige chicklit- en boekentopic, deel 1

Heb 'm net uit! Moest even wennen dat Bridget Jones nu ouder is maar vond het boek erg leuk!

Ik heb De wraak van Prada ook nog liggen, nog van mijn vakantie van vorig jaar september :redface:
Ik ben in 2009 in New York geweest en wil graag weer eens terug. Ben jij er pas geweest?
Misschien vind je Ik hou van New York van Lindsey Kelk ook wel leuk. Maar misschien heb je die al gelezen?
Afbeelding
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 21 Apr 2014 15:14

Re: Het megagrote gezellige chicklit- en boekentopic, deel 1

Hé wat leuk dat het even ge-uppt wordt :smile:

*ThinkPink: Snelle lezer jij haha

*Sushi: Haha ja kan mij voorstellen dat dat wel leuk is!

Goed..ik weet dus niet eens meer of ik destijds Jill Mansell uitgelezen heb haha laatste tijd ook vrij weinig gelezen :( ik kwam er ook niet aan toe want ik zat met verhuizen, afstuderen op school en ik ben sinds een week weer lekker aan het lezen, toch wel gemist! Ik heb gelezen:
- Bobbi Eden: Ik was benieuwd naar dat wereldje en naast dat ik het boek interessant vond moest ik ook enorm lachen om sommige stukjes haha zeker een aanradertje!
- Van bimbo naar businessbabe (van samantha/barbie): Puur uit nieuwsgierigheid maar wat een kansloos boek! Lettertype van 16, best groot, heel veel plaatjes/foto's, slecht geschreven en vrij weinig over haar leven wat ze beloofd zou hebben..nee zo kan ik ook een boek schrijven: 80% wisten wij ook haha

En nu weet ik niet welke ik ga lezen....hebben jullie misschien suggesties?
Wat als het lukt
<<

ThinkPink

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 494

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:22

Bericht 21 Apr 2014 18:53

Re: Het megagrote gezellige chicklit- en boekentopic, deel 1

Heb je al eens iets van Astrid Harrewijn, Lindsey Kelk of Chantal van Gastel gelezen?
Ik vind de boeken van Cathy Kelly en Cecelia Ahern ook altijd leuk.
Afbeelding
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 24 Apr 2014 09:11

Re: Het megagrote gezellige chicklit- en boekentopic, deel 1

Haha ja die heb ik allemaal al gelezen...best jammer want die boeken zijn zoo leuk! Ik vind ook dat de laatste tijd vrij weinig leuke boeken uitkomen, hebben jullie dat ook?

Ik ben ondertussen in De Kraamhulp van Esther Verhoef aan het lezen, geen chicklit maar wel een heel spannend boek!
Wat als het lukt
<<

ThinkPink

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 494

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:22

Bericht 25 Apr 2014 12:31

Re: Het megagrote gezellige chicklit- en boekentopic, deel 1

De kraamhulp lijkt mij ook wel een spannend boek!

Ik zit momenteel ziek op de bank en geen zin om te lezen :( Volgende boek wordt er denk ik één van Jill Mansell.
Afbeelding
<<

applestar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:57

Woonplaats: Ergens in het Westland

Bericht 26 Apr 2014 09:32

Re: Het megagrote gezellige chicklit- en boekentopic, deel 1

Ik heb gewoon zeker weken geen boek aangeraakt :omg:
daar moet verandering in komen!
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 26 Apr 2014 19:31

Re: Het megagrote gezellige chicklit- en boekentopic, deel 1

Bridget Jones (laatste deel) heb ik ook gelezen. Wel helemaal weer Bridget Jones, goed leesbaar ook weer. Ik blijf het alleen jammer vinden dat er geen tussendeel is, had het ook wel leuk gevonden om over haar bruiloft en zwangerschappen te lezen.

Over Jill Mansell: Huisje Boompje Feestje heb ik ook net uit en vond ik ook best een leuk verhaal. Wat ik bij JM altijd het nadeel vind is dat ze grapjes altijd uitlegt, waardoor het al helemaal niet meer grappig is. Storen jullie je daar ook aan?

Heb nu 'Gek op jou' van Rachel Gibson van de bieb. Lijkt leuk maar ben net begonnen dus het is even afwachten!
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 449

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:15

Bericht 27 Apr 2014 09:14

Re: Het megagrote gezellige chicklit- en boekentopic, deel 1

ThinkPink schreef:Heb 'm net uit! Moest even wennen dat Bridget Jones nu ouder is maar vond het boek erg leuk!

Ik heb De wraak van Prada ook nog liggen, nog van mijn vakantie van vorig jaar september :redface:
Ik ben in 2009 in New York geweest en wil graag weer eens terug. Ben jij er pas geweest?
Misschien vind je Ik hou van New York van Lindsey Kelk ook wel leuk. Maar misschien heb je die al gelezen?


Ik ben pas 18 april teruggekomen van een week NY, dus ben er inderdaad pas net geweest. Het was zo leuk!
Dat boek van Lindsey Kelk heb ik niet gelezen, lijkt me leuk, ga ik op mijn wil ik lezen-lijstje zetten :D
<<

Femke

Noob

Berichten: 13

Geregistreerd: 09 Jan 2014 12:55

Bericht 13 Mei 2014 14:28

Re: Het megagrote gezellige chicklit- en boekentopic, deel 1

Dit topic lijkt me leuk om in mee te praten. Ik schrijf zelfs mijn scriptie over chicklit, dus ja. Op dit moment ben ik bezig in een boek van Lindsey Kelk, 'Rachels mislukte masterplan'. Ik heb net 'Ik hou van Parijs' uit.
Volgende week ga ik op vakantie en daarvoor heb ik 'The fault in our stars' alvast ingepakt. Die heb ik al in het Nederlands gelezen en ben benieuwd hoe het in het Engels is.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 13 Mei 2014 19:52

Re: Het megagrote gezellige chicklit- en boekentopic, deel 1

Ik heb nu 'de wraak van Prada' bijna uit, ik vind hem wel leuk. Voor daarna heb ik een historische roman klaarliggen, maar ben de naam nu even kwijt. Maar daar hou ik ook wel van, helemaal als het (deels) waargebeurd is zodat je er ook nog wat van leert qua geschiedenis. Zo las ik laatst 'Koningin der Verleidingen' over Henry VIII due 6 vrouwen had (onder wie Anna Boleyn, over wie dit boek gaat).
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 14 Mei 2014 09:08

Re: Het megagrote gezellige chicklit- en boekentopic, deel 1

Femke: Dit is een heeeeel leuk topic :D

Lookie: Oooh die boeken zijn te mooi! Ik ben ook regelmatig op zoek naar een (deels) waargebeurd verhaal..prachtig

Ik ben nu even niets aan het lezen maar daar wil ik vandaag of morgen verandering in gaan brengen! Ik had vorige week 2 boeken bij bol besteld...helaas was de verpakking (karton) half nat! Dus 1 boek ook :( die ga ik dus retourneren! Ik had besteld: O, o, olivia (Gillian King) & Man o man (Marcha de Groof). Ik zat al zo lang te azen op Gillian King maar ik kon hem gewoon niet vinden als ebook! Dus ik moest hem wel bestellen hihi alleen is juist dat boek helemaal nat en doorweekt binnen gekomen..zondeee
Wat als het lukt
<<

Femke

Noob

Berichten: 13

Geregistreerd: 09 Jan 2014 12:55

Bericht 14 Mei 2014 17:44

Re: Het megagrote gezellige chicklit- en boekentopic, deel 1

Vandaag bij de bieb de twee volgende boeken in de serie van Lindsey Kelk gehaald om te lezen op vakantie en ik ga ook eens beginnen aan de Hongerspelen. Dus ik heb nog wel wat te doen de komende tijd.
<<

Elysia

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 371

Geregistreerd: 14 Sep 2013 09:40

Woonplaats: Ergens in Zeeland

Bericht 18 Mei 2014 18:44

Re: Het megagrote gezellige chicklit- en boekentopic, deel 1

Ik heb gisteren eindelijk 'De bibliothecaresse van Auschwitz' uitgelezen.
Pfoe, heftig boek weer.

Ik ga nu denk ik maar weer een poging doen aan het eerste Game of Thrones boek, ik vind het moeilijk lezen.
Ik wil het persé in het Engels lezen, en mijn Engels is ook prima dus normaal gaat dat gemakkelijk.
Maar ik merk bij dit boek dat ik moeite heb om én Engels te lezen, én alle namen en details te onthouden. Er komen zoveel namen in voor.
Maar Nederlands lezen weiger ik, want daar zijn ook veel namen vertaald naar het Nederlands en dan ben ik helemaal de kluts kwijt (omdat ik ook de serie kijk). En sowieso hou je dan nog steeds het probleem van de vele namen.
Misschien moet ik er ff doorheen, en gaat het op een gegeven moment makkelijker.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 20 Mei 2014 19:55

Re: Het megagrote gezellige chicklit- en boekentopic, deel 1

Dat hoor ik dus heel vaak Elysia! Mensen die goed engels kunnen lezen liever engels dan Nederlands omdat de vertaling belabberd is..

Ik heb gisteren "O o Olivia' uitgelezen, wat een geweldig boek! Echt weer een leuke feel good chicklit :D Één deze dagen ga ik beginnen in 'Man o man' :)
Wat als het lukt
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:52

Bericht 09 Jun 2014 08:36

Re: Het megagrote gezellige chicklit- en boekentopic, deel 1

Ik zoek tips voor leuke chicklits van Nederlandse schrijfsters!
Ondertussen heb ik bijna alle boeken van Chantal van Gastel en Astrid Harrewijn gelezen, die vond ik allemaal erg leuk. Wie kent er een schrijfster die qua schrijfstijl in hetzelfde straatje past?
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers