Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Buikband voldoet niet aan verwachtingen

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Nov 2016 20:17

Buikband voldoet niet aan verwachtingen

Ik weet niet in welke pijler dit thuis hoort. Enfin: voor het hardlopen heb ik een speciale buikband gekocht, om mijn buik te ondersteunen zodat ik nog wat langer door kan blijven lopen. Het begint nu toch wel wat zwaarder te worden. Deze band donderdag aan gehad, maar het doet helemaal niks. Ik heb de webshop gemaild, maar zij nemen het niet terug omdat het gebruikt is (was ik nu maar niet eerlijk geweest). Maar hoe kun je een band, wat geadviseerd wordt bij het sporten, anders uitproberen dan ermee te sporten. En als tijdens blijkt dat het niks doet...

Kortom kan ik hier nog wat mee?
Laatst gewijzigd door Jip op 29 Nov 2016 20:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 29 Nov 2016 20:43

Re: Buikband vroeg niet aan verwachtingen

Als er bij het artikel (op de verpakking ofzo) erbij vermeld staat dat het echt een functioneel product is, of als dit op de site staat of door een verkoper is aangegeven en dus tijdens het gebruik echt iets doet, maar dat blijkt niet te kloppen dan heb je een ondeugdelijk product en de verkoper verplicht om een nieuw product te geven.
Alleen is de term ondeugdelijk nogal vaag.
Je kan een bezwaar brief aan de winkel schrijven waarin je aangeeft dat het een ondeugdelijk product betreft en ook waarom het volgens jou ondeugdelijk is, en wat je van hen (het bedrijf) verwacht wat ze eraan gaan doen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Nov 2016 20:55

Re: Buikband voldoet niet aan verwachtingen

Op hun website staat zonder opgaaf van reden mag je retourneren....maar ik heb nu al eerlijk gemeld waarom het niet bevalt. Jammer weer dat eerlijke mensen benadeeld worden. Als ik het gewoon ingepakt had en terug gestuurd had had ik gewoon mijn geld terug gekregen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem253

Bericht 29 Nov 2016 21:19

Re: Buikband voldoet niet aan verwachtingen

Ik zou het toch proberen terug te sturen, wie weet lukt het.
<<

Anoniem315

Bericht 29 Nov 2016 22:30

Re: Buikband voldoet niet aan verwachtingen

Kun je het niet alsnog inpakken en opsturen?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Nov 2016 22:33

Re: Buikband voldoet niet aan verwachtingen

Het is een kleine webshop. En ik heb contact gehad via de mail. Dus ik denk dat dat niet gaat werken.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 29 Nov 2016 22:41

Re: Buikband voldoet niet aan verwachtingen

Ik zou het netjes inpakken en terugsturen.
En als die buikband niet werkt en je hebt last van je buik... dan zou ik stoppen met hardlopen. Je bent 7 maanden zwanger. Ik weet dat je moet doen wat goed voelt, maar ik las laatst ook al dat je last had van een soort voorweeën of harde buiken. Misschien is fietsen vanaf nu een beter idee?
Ik probeer alleen mee te denken.
04-2014
10-2015
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Nov 2016 22:50

Re: Buikband voldoet niet aan verwachtingen

Ik weet niet wat het toen geweest is. Harde buiken zijn overigens normaal volgens mijn verloskundige. Niet te veel uiteraard. Ik heb een klein beetje gevoelige banden met hardlopen. Verder nergens klachten van. Dus waarom zou ik dan niet door kunnen lopen. Ik pas mijn tempo en duur aan. Het voelt goed voor mij. Naderhand ook geen harde buiken. De gevoelige banden zijn na een half uurtje weggetrokken. Had gedacht met zo'n band dat ik dan misschien helemaal niks zou voelen. Hij werkt niet omdat ie omhoog krult en helemaal niet strak zit of steun geeft. Misschien als je buik groter is dat het wel werkt. Maar dan moeten ze erbij zetten dat het vanaf een bepaalde omvang werkt. Of zo.

Fietsen en zwemmen doe ik ook.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 29 Nov 2016 22:59

Re: Buikband voldoet niet aan verwachtingen

Oh oke dan weet ik niet waarom die buikband niet werkt. Ik vond het vanaf 30 weken al een opgave om een hele dag te staan op mijn werk en had dan s avonds enorme bekkenpijn, dus kan het me amper voorstellen dat jij gewoon nog kan rennen buiten (in deze kou).
Ik heb ook weleens gelezen dat er minder bloed naar de placenta gaat doordat je lijf zo aan het werk is. Ik weet niet in hoeverre dit waar is.
Maar goed... ik zou hem dus netjes inpakken, terugsturen en zeggen dat het niet past ofzo. Hopelijk krijg je je geld nog terug.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem313

Bericht 29 Nov 2016 23:01

Re: Buikband voldoet niet aan verwachtingen

Jip schreef:Op hun website staat zonder opgaaf van reden mag je retourneren....maar ik heb nu al eerlijk gemeld waarom het niet bevalt. Jammer weer dat eerlijke mensen benadeeld worden. Als ik het gewoon ingepakt had en terug gestuurd had had ik gewoon mijn geld terug gekregen.


Wat heb je dan als reden opgegeven? 'Het doet niks' is vrij vaag. Probeer eens specifiek aan te geven op welke manier het product niet aan de eisen voldoet.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 30 Nov 2016 07:24

Re: Buikband voldoet niet aan verwachtingen

@fauve ik wijk nu af van mijn vraag, want ik zoek geen advies over wel of niet sporten. Maar ik heb uitvoerig onderzocht wat wel en niet veilig is. Ik ga echt geen dingen doen die niet veilig zijn. Het is zelfs zo dat vrouwen die sporten vaak een makkelijkere bevalling hebben. En ja ik vond het gister heerlijk buiten in de kou.
En ik doe ook nog van alles voor op mijn werk en heb nul last. Erg fijn!

Anyway ik heb aangegeven dat het niet de steun biedt die het beloofd volgens de n omschrijving. Wordt aangeprijst te gebruiken bij sport. En hij rolt op, dat zou het ook niet mogen doen.
Opsturen heeft dus geen nut aangezien ik nu via email contact heb gehad en die dame heel duidelijk gezegd heeft dat ik het niet terug kan sturen. Helaas. Maar ik had gehoopt dat er nog een soort escape was. Marktplaats wordt het dan maar.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 30 Nov 2016 07:48

Re: Buikband voldoet niet aan verwachtingen

Ik vind het wel raar dat nu je eerlijk bent waarom die niet werkt je hem niet terug mag sturen maar als je hem gewon had opgestuurd het wel kon. Ik neem aan dat je een gekocht product niet zomaar terugstuurt dus dan zal het in de meeste gevallen ook zo zijn dat je niet tevreden bent. Persoonlijk lijkt het mij alleen maar fijn voor de webshopbeheerder om te weten waarom een product niet bevalt. Weet ook niet of dit wel mag trouwens. Je hebt bij een internetaankoop gewoon recht op het retour sturen van een product (koop op afstand).
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem313

Bericht 30 Nov 2016 07:57

Re: Buikband voldoet niet aan verwachtingen

Dan zou ik de voorwaarden er eens bijhalen. Staat daar expliciet in dat je het product niet mag gebruiken?
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 30 Nov 2016 10:04

Re: Buikband voldoet niet aan verwachtingen

Ik vind het wel een beetje raar dat je hem niet mag terugsturen. Het is geen onderbroek ofzo, daarvan kan ik me uit hygiënisch oogpunt voorstellen dat het niet mag (en dat is volgens mij ook altijd het geval hierbij). Ik zou denk ik de voorwaarden nog eens goed doornemen en daarnaast zou ik denk ik zelf zo eigenwijs zijn om hem toch terug te sturen en te kijken wat er gebeurt.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 30 Nov 2016 10:11

Re: Buikband voldoet niet aan verwachtingen

Ik heb wel eens eerder gehad dat een sportproduct niet aan de verwachting voldeed en die mocht ik ook gewoon terugsturen na 1 keer 20 minuten aan gehad te hebben.

Aan de ene kant snap ik het; ik heb het aangehad en daardoor kan zij het mogelijk niet meer verkopen. Maar het is niet zo dat ik ontzettend er in heb lopen zweten of zo. In de voorwaarden staat dat er geen reden van retour hoeft te zijn, mits het product in nieuwstaat is. Eigenlijk is dat het wel.

Doordat ik contact heb gehad durf ik het niet meer terug te sturen :-(

Iemand interesse in een buikband? ;-)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem313

Bericht 30 Nov 2016 11:25

Re: Buikband voldoet niet aan verwachtingen

Dan zou ik mailen dat 'volgens artikel xx van de voorwaarden het artikel kan worden geretourneerd' en dat je dus doet, met het verzoek binnen xx dagen het bedrag terug te storten.
Eventueel kun je nog contact opnemen met de branche-organisatie.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 30 Nov 2016 11:27

Re: Buikband voldoet niet aan verwachtingen

Kun je ze niet opbellen? Misschien dat je dan beter kunt toelichten waarom je vindt dat je het product wel gewoon moet kunnen toesturen. Ik vind het ook wat gek dat je het nu niet meer kunt retourneren terwijl het zonder opgaaf van reden wel had gekund.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers