Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sinterklaascadeautjes klaar zetten/presenteren

<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 28 Nov 2016 20:13

Sinterklaascadeautjes klaar zetten/presenteren

Ik zoek nog wat inspiratie omdat ik nog niet precies weet hoe de cadeau's zonder pottenkijker beneden komen en hoe ik het daarna aan moet pakken. We vieren het de 5e dus ik heb nog een week de tijd om iets te verzinnen.

Hoe doen jullie dit? Laat je iemand op de ramen/deuren bonzen of doe je het zelf?
Zet je ze voor de voor- of achterdeur of staan ze gewoon binnen in huis?
Hebben jullie elk jaar hetzelfde ritueel of verzin je elk jaar iets anders?
Laatst gewijzigd door Ilovethe90s op 28 Nov 2016 20:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 28 Nov 2016 20:15

Re: Sinterklaascadeautjes klaar zetten/presenteren

Wij hadden vroeger elk jaar wat anders.. ene jaar klopten de buren op het raam, jaar erop cadeautjes smorgens bij onze schoen, jaar erop speurtocht naar cadeaus op zolder.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 28 Nov 2016 20:33

Re: Sinterklaascadeautjes klaar zetten/presenteren

Bij ons stonden vroeger de cadeaus op bed van.mijn ouders (sliepen beneden) en dan leek het of ze door het raam waren gekomen. En anders de cadeaus door het hele huis verstoppen? Op alle slaapkamers, wc, badkamer, keuken, ... en hou je haar even in de woonkamer.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 28 Nov 2016 20:45

Re: Sinterklaascadeautjes klaar zetten/presenteren

Mijn ouders zette overdag de zak met cadeautjes bij de buren en zij zette dan rond een bepaalde tijd de zakken voor de deur en belde dan aan.
Wij gaan dat dit jaar ook voor onze buren doen en we hebben dat ook al een paar keer gedaan voor onze neefjes die in dezelfde straat wonen.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Nov 2016 20:47

Re: Sinterklaascadeautjes klaar zetten/presenteren

De buren klopten op de deur.
Let's discover the world together.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Nov 2016 20:49

Re: Sinterklaascadeautjes klaar zetten/presenteren

Heb je een garage?

Kun je ze daar neer zetten als E. slaapt?

Vieren jullie het met z'n 4en of zijn er meer bij? Met meer dan kan eventueel iemand op het raam kloppen. De Kids hebben dan vaak toch niet Door dat er iemand mist en anders zeg je dat er iemand op het toilet zit.
2014 2016
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Nov 2016 20:50

Re: Sinterklaascadeautjes klaar zetten/presenteren

Fiwen schreef:Mijn ouders zette overdag de zak met cadeautjes bij de buren en zij zette dan rond een bepaalde tijd de zakken voor de deur en belde dan aan.
Wij gaan dat dit jaar ook voor onze buren doen en we hebben dat ook al een paar keer gedaan voor onze neefjes die in dezelfde straat wonen.



Dat heb ik ook wel eens voor de buren gedaan.
2014 2016
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 28 Nov 2016 20:54

Re: Sinterklaascadeautjes klaar zetten/presenteren

Wij zetten de avond van tevoren de cadeautjes in de bus van mijn man. Als we dan pakjesavond gaan vieren loopt hij met een smoesje naar buiten (ze hebben niet eens door dat hij weg is) en zet de zak voor de deur en belt aan, en vlucht via de garage weer naar binnen. Onze voordeur zit standaard op de knip dus ze kunnen hem ook niet zomaar opentrekken dat hij betrapt wordt.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem281

Bericht 28 Nov 2016 20:57

Re: Sinterklaascadeautjes klaar zetten/presenteren

Oh zet de jute zak op jullie slaapkamer en laat 't raam open staan. Dan vraag je een vriend om te bellen en verander je zijn naam in Pakjes Piet. Jullie hebben de muziek hard aan, té hard... Waardoor de kinderen Piet niet hebben horen kloppen aan de deur en hij maar door 't raam is geklommen om daar de cadeautjes achter te laten! En dan belt-ie om dat door te geven.
<<

anoniem203

Bericht 28 Nov 2016 21:03

Re: Sinterklaascadeautjes klaar zetten/presenteren

Wij gaan het zo doen :

Zaterdag zet ik ze na het eten met z'n tweeën in bad. Dit doe ik eigenlijk (bijna) iedere dag alleen maar dan komt papa ze beide uit bad halen en droogt ze af en kleed ze aan. Ondertussen ga ik naar beneden en zet ik snel alles neer op de speelmat voor de tv inclusief wat pepernoten op de grond. Dan loop ik naar boven om te helpen en daarna gaan we met z'n allen naar beneden. En dan staan er dus cadeautjes :) De cadeautjes staan nu op zolder en die zet ik de avond ervoor in de garage.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 28 Nov 2016 21:10

Re: Sinterklaascadeautjes klaar zetten/presenteren

bosjesvrouw schreef:Heb je een garage? Nee, wel een schuur in de achtertuin dus ik heb al zitten denken om ze misschien bij de achterdeur te zetten. Vind ik wel een beetje vreemd aangezien cadeautjes meestal bij de voordeur worden gezet. We kunnen zelf niet even snel langs achteren terug komen als we iets bij de voordeur doen, we zitten midden in een blok met huizen en moeten naar de straat achter ons om in de brandgang terug te kunnen komen.

Kun je ze daar neer zetten als E. slaapt? In de schuur is zeker een optie maar het is er erg vochtig, soms staan de plassen er in. Ze slaapt niet elke middag meer dus zal je zien dat ze net volgende week maandag geen zin heeft om te slapen :laughcry:

Vieren jullie het met z'n 4en of zijn er meer bij? Met meer dan kan eventueel iemand op het raam kloppen. De Kids hebben dan vaak toch niet Door dat er iemand mist en anders zeg je dat er iemand op het toilet zit. We zijn met mijn ouders en mijn broer en zijn vriendin, ze blijven allemaal bij ons eten. Daarna doen we pakjesavond. Mijn eerste gedachte was om hen de cadeautjes mee te laten brengen maar ze komen te voet en het is te veel (en te grote verpakkingen) om zo makkelijk te kunnen dragen. Heb het verdeeld zitten over 3 jutezakken, die van de kinderen zijn bijna vol. De rest is niet zo veel maar de cadeaus van de rest moeten er dus nog bij. Ik heb aangeboden deze zondag op te halen zodat alle cadeaus hier staan.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 28 Nov 2016 21:17

Re: Sinterklaascadeautjes klaar zetten/presenteren

Hier hebben we het een keer in de auto zeer en de sleutel aan de buren gegeven. Deze hebben het voor de deur gezet en daarna flink geklopt (en de sleutels door de brievenbus gegooid).

Andere keer bij hun in huis, zijn wij een boodschapje gaan doen en ineens waren de pieten langsgereden.

Voor komend jaar gaan we op 5 december op het gemak ontbijten in pyjama, en daarna in bad/omkleden. En dan staan de cadeautjes in bad, mss wil ik een spoor van pepernoten maken. Dus van een bad komt niks dan, haha.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 28 Nov 2016 21:57

Re: Sinterklaascadeautjes klaar zetten/presenteren

Ik zet de cadeautjes gewoon ergens boven en bestel een "video van de sint". Die zegt dan op het einde waar de pakjes staan (zolder of slaapkamer ofzo).
2010 2012
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 28 Nov 2016 22:15

Re: Sinterklaascadeautjes klaar zetten/presenteren

Kunnen de kinderen niet met een van de volwassenen een rondje lopen/eendjes voeren/via de achterdeur kijken of Piet al komt o.i.d.? Intussen haal jij de pakjes naar beneden en die zijn net in die paar minuten gebracht.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 28 Nov 2016 22:20

Re: Sinterklaascadeautjes klaar zetten/presenteren

De cadeautjes staan nu in 3 jutezakken in de garage. Dat van mijn ouders en broer/schoonzus moeten ze er zondag zelf nog even in verdelen. M. houdt ik dan binnen. Op een gegeven moment laat ik mn vader gaan roken denk ik. En die kan dan mooi de 3 zakken bij de voordeur zetten. Nog even aankloppen/bellen en dan kan hij er via achter weer in.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 29 Nov 2016 13:06

Re: Sinterklaascadeautjes klaar zetten/presenteren

Vorig jaar waren al onze buren weg of zelf druk met pakjesavond, waardoor we het zelf moesten doen. Hebben toen de zak cadeautjes alvast in de schuur gezet. Man moest voor het eten nog wat uit "de schuur pakken", hij is toen naar voren gerend, heeft keihard op ramen en deuren gebonsd en is toen weer via de tuindeur binnen gekomen. Helemaal buiten adem, maar de kinderen hadden niks door :-).
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 29 Nov 2016 13:15

Re: Sinterklaascadeautjes klaar zetten/presenteren

Bij ons vroeger stonden de cadeautjes op zolder.
M'n moeder ging altijd even 'de was in de droger doen'. Dan zette ze dus alles klaar. En een uurtje later ofzo mochten we op zolder kijken of er al cadeautjes waren.

Onze buren brachten vaak de avond voor pakjesavond de zakken met cadeautjes. Op de afgesproken tijd zetten wij de cadeautjes bij hun voor de deur en belden we aan.
En dan snel weer naar binnen en in de gang met de deur op een kiertje luisteren naar de reactie van onze buurmeisjes :love:

Vorig jaar zelf bij ons thuis is mijn vriend door de achterdeur naar buiten gegaan, heeft alles voor de voordeur gezet en op de deur geklopt en daarna snel weer achterom naar binnen.
(cadeautjes van mijn ouders lagen in de auto en toen L naar de wc was snel nog onze cadeautjes naar de auto gebracht).
Dit jaar denk ik dat we dat ook weer zo doen. Cadeautjes van te voren in de garage ofzo leggen.
2012
2016
2020

Instagram
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 30 Nov 2016 07:52

Re: Sinterklaascadeautjes klaar zetten/presenteren

Wij verzamelen alle zakken met cadeautjes in de garage.

Spreek met de buurman een tijd af dat hij aanbelt. Kinderen kunnen dan kijken en vinden in de gang "video van de Sint" in leuke envelop. Die gaan we dan met z'n allen kijken en die vertelt dan wat dingen over de kinderen. Aan het eind zegt hij dan dat onze cadeaus in de garage staan...

Eerste keer dat we het zo gaan doen met die video.
Afbeelding

Afbeelding
<<

anoniem196

Bericht 30 Nov 2016 08:02

Re: Sinterklaascadeautjes klaar zetten/presenteren

Dit jaar zetten de buren het voor de deur.

Vorig jaar ging in even rusten op bed ( was toen zwanger) alles op bed en de grond gezet, raam open en naar beneden geroepen, kom snel kijken, zware piet was hier
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 30 Nov 2016 08:50

Re: Sinterklaascadeautjes klaar zetten/presenteren

Hier deed mijn vader het vroeger wel eens, dan zat hij standaard op de wc en wij hadden niks door. De buren hebben ook wel geklopt en de zak neergezet.

Hier is mijn broertje er meestal wel bij, die gaat dan ook even zogenaamd naar de wc of boven wat pakken en dan zet hij ze neer en klopt. Af en toe laten we hier Sint en/of pieten langskomen en dan zorgt mijn broertje ook day hij vooraf gauw de zakken aangeeft.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1935

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 30 Nov 2016 09:14

Re: Sinterklaascadeautjes klaar zetten/presenteren

Vorig jaar is mijn man met de kinderen even naar buiten gegaan. Ik heb toen alle cadeaus in de woonkamer neergelegd en verstopt. Dit was 's middags. Dit jaar zijn we van plan om de kinderen op zaterdagavond hun schoen te laten zetten en dat dan op zondagochtend alle cadeaus in de woonkamer staan.
2011 2012 2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers