Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschaps topic - tot 12 weken

<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 22 Okt 2013 15:48

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Shally en Swampy: :hug: Killing die onzekerheid!

Net de termijnecho gehad en het zag er onwijs goed uit! Ik heb 1 hele dag cadeau gekregen :) Kindje was zo druk aan het bewegen, echt lief :heart: Wel heb ik nog maar 1 afspraak bij de Verloskundige en daarna kom ik onder controle van de gyn, dit omdat zowel mijn zoon als dochter erg klein waren bij de geboorte. Maar dat vind ik niet erg, ik ben blij dat het goed in de gaten wordt gehouden en in het ziekenhuis maken ze bij iedere controle een echo, heel vervelend :)

En we hebben toch gekozen voor de combinatietest dus ze heeft vandaag bloed afgenomen en ik word morgen gebeld wanneer de nekplooimeting zal zijn. Spannend!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 22 Okt 2013 17:11

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ja echt killing hoor Knillis. Gelukkig gaat het nu weer goed. Dat zei ik gisteren ook tot ik ging douchen en zag dat ik weer gebloed heb. Bah..

Wat fijn dat alles er goed uit zag en zelfs nog een dag cadeau gekregen, altijd mooi! Wel fijn toch dat je naar de gyn moet? Als het goed blijft gaan deze zwangerschap blijf ik ook onder controle bij de gyn (duh logisch wel als je in de mmm hebt gezeten) maar ik vind het alleen maar prettig. Krijg je volgens mij ook vaker echo's hé. (mijn zus in ieder geval wel).
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 22 Okt 2013 17:33

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

nee hoor Shally, niet logisch...
Je gaat in principe gewoon naar een verloskundige.
Ik ben zwanger geraakt dmv ICSI en moet gewoon naar de VK.
Met 30wk word ik overgedragen aan de gyn, maar dat ivm mijn zwangerschapssuiker en eerdere keizersnede.
Dus denk dat ook jij na een aantal controles overgedragen wordt.
Maar hé, ik krijg bij mijn VK ook elke afspraak een echo hoor!
Misschien zijn er meer die dat doen!!
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 22 Okt 2013 18:11

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik ben alle drie de keren begonnen bij de gyn in de mm en werd na de 1e echo overgedragen aan de verloskundige. Bij de tweede moest ik met 28 en ik meen 32 weken bij de gyn een groeiecho laten maken maar stond ik verder wel onder behandeling bij de vk. Uiteindelijk wel met 36 weken definitief overgedragen maar dat komt omdat ik bij de eerste een keizersnede gehad heb en dus in het ziekenhuis moet bevallen.

Nu dus over 5 weken nog een afspraak bij de vk voor de uitslagen van de bloedtest en daarna standaard naar de gyn. Ik ben er blij mee en vind het ook geen probleem. Hier maakt de vk verder geen echo meer en dit doen ze in het ziekenhuis wel standaard, en het kindje wordt heel goed in de gaten gehouden dus ik ben blij!
Laatst gewijzigd door Knillis op 22 Okt 2013 18:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 22 Okt 2013 18:12

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ow dat dacht ik joh. Maar ik blijf zowiezo onder controle bij de gyn omdat ik ook nog een te traag werkende schildklier heb.
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:14

Bericht 22 Okt 2013 18:37

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Knillis wat fijn! Gefeliciteerd met de goede echo!
2014 2016
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 22 Okt 2013 18:45

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Dankjewel, ik ben echt blij!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 23 Okt 2013 11:15

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Tsjonge gisteravond weer bloed verloren. Gelukkig weer niet veel maar toch genoeg om me nu echt te maken.
<<

Anoniem57

Bericht 23 Okt 2013 11:59

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Shally ik heb wekenlang ontzettend veel bloedverlies gehad, idem dito mijn vriendin. Hier was er niks aan de hand, terwijl ik toch helderrood met zelfs stolsels verloor. Je bent gewoon beter doorbloed als je zwanger bent, je tandvlees bijv kan ook sneller gaan bloeden.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 23 Okt 2013 18:18

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Thnx parel. Maar het maakte jou toch ook wel onzeker? Kteeg je eerder een echo?
Ik vind het echt killing hoor..en het rare is dat ik alleen ' s avonds bloedverlies heb. Net ook weer.
<<

Anoniem113

Bericht 23 Okt 2013 18:22

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Knillis fijn dat de echo weer goed was! Weten jullie kindjes al dat je weer zwanger bent?

Shally, gek inderdaad dat het alleen in de avond is.

Wij hebben vrijdag weer een echo en intake bij de vk. Ben erg nieuwsgierig!
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 23 Okt 2013 19:02

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

@shally: is het een idee om gewoon een verloskundige praktijk te bellen met je situatie? Dat je echt bijna doodgaat van angst en het ziekenhuis je niet eerder een echo wil geven? Misschien willen zij wel een echo maken voor je...Dit is echt killing!!
Afbeelding
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 23 Okt 2013 19:22

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Dat is wel een goed idee stokstaartje. Dat ik daar nog nie aan heb gedacht. Ik zal het er eens met mn vriend over hebben.
<<

Anoniem16

Bericht 23 Okt 2013 19:35

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

En als het echt niet mag kun je misschien ook een 'pretecho' doen bij zo'n bedrijf alleen betaal je er dan natuurlijk wel voor.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 23 Okt 2013 19:46

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Shally ik heb zelf ook een pretecho laten maken, kostte €50. Zij maalt echo's vanaf 8 weken maar desnoods zeg je dat je nirt precies weet hoe ver je bent. Mocht je meer willen weten geef maar een gil!

De kinderen weten het inmiddels. Dochter begrijpt er verder niets van maar zoon wel, hij heeft het er iedere dag over en vraagt er veel naar, heel lief! Hij wil wel perse een broertje want een zusje heeft hij al zegt hij :)
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem57

Bericht 23 Okt 2013 20:29

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Er zijn ook echopraktijken (waar je geslachtsbepaling en pretecho bijv kan laten doen) die ook al vroege echo's doen, misschien kan je daar tegen betaling een echo laten maken?

Natuurlijk maakte het me onzeker, maar dat was vooral toen ik zoveel bloed verloor dat ik doorlekte, en doordat de vk mijn baarmoeder niet kon vinden doordat ze niet kundig genoeg was. Op een gegeven moment hoorde het er gewoon bij hier, helaas.
<<

Anoniem57

Bericht 23 Okt 2013 20:58

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik heb trouwens gewoon de vk gebeld en heb diezelfde dag nog een spoed echo mogen laten maken bij de gynaecoloog.
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 24 Okt 2013 14:35

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Shally, hoest ondertussen?
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 24 Okt 2013 15:48

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

ShallY schreef:Ow dat dacht ik joh. Maar ik blijf zowiezo onder controle bij de gyn omdat ik ook nog een te traag werkende schildklier heb.



Ik heb ook een trage schildklier maar ik heb nog geen gyn gezien. Ik loop gewoon bij een VK.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem25

Bericht 24 Okt 2013 18:48

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Shally, wat ontzettend balen van dat bloedverlies. Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap ook gehad. Hopelijk heb je gauw een hele mooie echo!

Knillis, fijn van de goede termijn echo! En wat leuk dat jullie andere kindjes het nu ook weten :)

Clapperdie, morgen dus de echo en intake! Spannend!
<<

Anoniem123

Bericht 24 Okt 2013 19:08

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Uh mag ik mee praten met jullie? :bounce: :bounce: :dance: :dance: :yes: :yes: :cheering: :cheering:
<<

Anoniem25

Bericht 24 Okt 2013 19:11

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

SarahKey schreef:Uh mag ik mee praten met jullie? :bounce: :bounce: :dance: :dance: :yes: :yes: :cheering: :cheering:



Wat leuk! Gefeliciteerd! Hoe lang al? :cheering:
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 24 Okt 2013 19:15

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Happydobby schreef:
ShallY schreef:Ow dat dacht ik joh. Maar ik blijf zowiezo onder controle bij de gyn omdat ik ook nog een te traag werkende schildklier heb.



Ik heb ook een trage schildklier maar ik heb nog geen gyn gezien. Ik loop gewoon bij een VK.


Dat kan maar ik moet wel bij de gyn blijven.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 24 Okt 2013 19:18

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

@SarahKey: Wat leuk, gefeliciteerd!! Hoe ver ben je?

@Aimee: thnx! Ik hoop ook op een mooie echo maandag.

@Swampy: het gaat tot nu goed, nog geen bloed verlies gehad. Ik ben er ook wel rustig onder inmiddels hoor, mocht het nog een keer gebeuren. Zolang ik geen buikkrampen heb valt het hopelijk allemaal mee.
Maandag de eerste echo, ben nu al zenuwachtig. Ik heb er eigenlijk wel een goed gevoel over maar eigenlijk wil ik dat ook niet hebben want straks is het wel mis.
Het weekend gaat lang duren denk ik.
<<

Anoniem123

Bericht 24 Okt 2013 19:20

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Aimee schreef:
SarahKey schreef:Uh mag ik mee praten met jullie? :bounce: :bounce: :dance: :dance: :yes: :yes: :cheering: :cheering:



Wat leuk! Gefeliciteerd! Hoe lang al? :cheering:


Ik heb geen idee hoe ver ik ben :angel: Bij S wist ik het precies.. maar nu...
Ik denk dat ik rond mijn NOD zit, want twee weken terug wel een eisprong gehad. Maar de dag weet ik niet precies.

Ik ben nog helemaal beduusd. Bij S 4,5 jaar over gedaan en hormonen geslikt. En nu 'maar' 1,5 jaar en zonder hormonen. (en tweede maand met een eisprong :cheers: )

Zaterdag of zondag wil ik een cb test doen en als die zwanger aangeeft dan geloof ik het helemaal. Heb er nu 4 gedaan en allemaal een (vaag) tweede streepje. :thumbup:
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers