Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat voor kleding tijdens de bevalling?

<<

Anoniem281

Bericht 27 Nov 2016 19:27

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Ik was er totáál niet mee bezig, maar ik ben dan ook op maandagmiddag bevallen en 't rommelde al vanaf vrijdag, ook 's nachts. Uiteindelijk had ik een joggingbroek aan, een (lang) hemd en vest. 't Vest en de broek waren binnen no time uit haha. Oh en ik heb me op een gegeven moment ook totaal niet meer druk gemaakt om wat ik aan had; het was bloedverziekend heet en was de weeën en pijn spuugzat dus vond alles wel best.
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 15:26

Bericht 27 Nov 2016 19:55

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Bij mijn oudste ben ik in mijn gewone kleding bevallen. Bij mijn jongste in een nachthemd met knoopjes.
<<

Anoniem315

Bericht 27 Nov 2016 20:10

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Bij de eerste (december) in m'n sportbh en m'n sokken, verder had ik alles uit. Ik had het bloedheet en het maakte me geen biet uit wat ik aan had.
Bij de tweede (augustus) droeg ik een bh en een hemdje. Ik had het niet heel warm en het ging ook te snel om me er druk om te maken.

Na de bevalling trok ik een lekker schoon en droog lang nachthemd aan.
<<

Anoniem328

Bericht 27 Nov 2016 20:24

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Ik lag in het ziekenhuis en had dingen bij me voor tijdens en na de bevalling.
Maar midden in de nacht braken mijn vliezen onverwachts en toen ging het allemaal zo snel dat ik ben bevallen in hetgeen ik in bed daarvoor aan had. Een onderbroek en lelijk hempje. Die onderbroek ging al snel uit dus lag alleen in een hempje.
Toen D op m'n borst werd gelegd werd het hempje omhoog geschoven dus erg charmant lag ik er niet bij bij de eerste foto's haha. Maar dat maakt(e) me echt niks uit!
<<

Anoniem243

Bericht 27 Nov 2016 20:30

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Ik weet het gewoon niet eens zo goed meer :laughcry: Ik ben in ieder geval begonnen in een (zwangerschaps)joggingbroek. Zo'n broek van de H&M heb ik ook na de bevalling gedragen, met een nachthemd met knoopjes zodat ik makkelijk bv kon geven. Ik werd medisch (ruggenprik) dus ben uiteindelijk in een ziekenhuisnachthemd bevallen. Die werd gewoon opengeknipt vlak voor de geboorte van zoon zodat hij direct huid-op-huid op m'n borst kon. Wel lekker praktisch, haha.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 27 Nov 2016 21:01

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Tijdens de eerste bevalling een hemd wat tot over mijn billen kwam. Na de bevalling een legging met een lang shirt.

Tijdens de tweede bevalling een nachthemd met driekwart mouwen. Ik lag toen al een aantal dagen in t ziekenhuis, dus droeg elke dag al makkelijke kleding. En ook na de tweede bevalling droeg ik een legging met een lange trui.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Nov 2016 21:09

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Bij de eerste niks. Was in het zh maar ik was erg warm.

Bij de 2e was het ook warm. Ik had een jurkje die had ik omhoog gedaan tot over mijn borsten.
2014 2016
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 27 Nov 2016 21:14

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Beide keren had ik zo'n bigshirt van de Hema aan. Bij beide ingeleid, dus gewoon voordat ze de vliezen braken de shirts aangetrokken. Op het laatst shirt uit zodat de baby op mijn borst kon.
Na de bevallingen (ik beviel bij beide savonds) een pyjama aangetrokken. En voor de volgende dag naar huis had ik een loungebroek en losvallend shirt.

De shirts heb ik trouwens voor beide jongens in hun soort van herinneringsdoos.
<<

Anoniem239

Bericht 27 Nov 2016 21:33

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

De 1e bevalling was thuis. Ik had toen een langere pyjama (jurk) gekocht speciaal om in te bevallen die zat ook in de vluchttas maar door de snelheid mocht ik niet meer weg en beviel ik in wat ik aanhad. Een blauw groot pyjama shirt met poezen. Staat stom op de foto's haha.

Bij de jongste was het 30+ graden. Om half 7 in de ochtend op slippers, joggingbroek en tanktop naar ziekenhuis gegaan. Daar alleen dezelfde tanktop aangehouden en in de middag weer in zelfde outfit naar huis (alleen wel een schone tanktop)
<<

Anoniem205

Bericht 27 Nov 2016 22:41

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Ik lag in bad toen het begon, dus ik moest me eerst aankleden. De bekende h&m joggingbroek, hipster (hema, 3 voor 5 euro ofzo. Fantastische dingen), hemdje en een hoodie. In het ziekenhuis een ruggenprik gekregen, met gewoon mijn eigen hemdje aan. Ik droeg alleen een hemdje en hele dikke sokken. Na de bevalljng werd mijn hemdje hoog geschoven en lag zoon op mojn borst. In datzelfde hemdje ben ik overigens naar de ok gegaan en onder narcose gebracht. Het hemdje is pas uit gegaan toen de verpleegkundige me zo'n 4 uur na de bevalling hielp en ging wassen.

Naderhand droeg ik die hema hipsters. Had er een stuk of 20 gekocht. Fantastische dingen!
Na de bevalling droeg ik dag 1 nog een hemdje en een onderbroek. Door de hormonen via het infuus had ik het nog bloedheet. Een dag later had ik een t-shirt en joggingbroek aan. Toen we na ruim 48u thuis waren had ik de joggingbroek weer aan :) In die broek heb ik gewoond de laatste weken voor en na de bevalling.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 27 Nov 2016 22:51

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Ik had beide keren een hemdje aan en een voedingsbh er onder.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem234

Bericht 27 Nov 2016 23:05

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Tijdens de bevalling een nachthemd. En erna een schoon nachthemd aangetrokken, ben in de avond bevallen dus daar sliep ik gelijk in. Volgende ochtend gewoon een jogging broek met een shirt aan getrokken.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 27 Nov 2016 23:11

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Ik heb voor mijn eerste bevalling een nachthemd gekocht (een rode haha). Daar ben ik bij alle 3 mijn kinderen in bevallen.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 27 Nov 2016 23:25

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Ik had een goedkoop nachthemd aan tijdens de bevalling. Tijdens de weeën ben ik gaan douchen en heb daarna mn nachthemd aangedaan.
Na de bevalling wilde ze m bebloed en al in een zakje doen maar heb hem weg laten gooien.

Na het douchen had ik een makkelijk hempje aan en daarover een pyjama shirt. Ik moest in het ziekenhuis blijven en was van plan bv te geven. Broek heb ik die dagen niet aan gehad behalve mn sexy netbroekje.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 28 Nov 2016 05:42

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Ik had een soepel positieshirt met korte mouwen aan tijdens de bevalling. Voor na de bevalling had ik wat pyjamabroeken en shirts gekocht, maar de broeken heb ik niet aangehad. Ik vond het zo warm in bed, dat ik alleen mijn onderbroek (netbroekje) en een shirt aan had. Op dag vier naar beneden geweest in joggingsbroek en vanaf dag vijf weer mijn positiebroeken.

Qua ondergoed had ik de eerste dagen een netbroekje aan. Deze kwamen uit het ziekenhuis en zijn een stuk fijner dan die uit het kraampakket. Het waren eigenlijk grote, soepele boxershorts. Na een week ben ik slips gaan dragen. Ik heb die hiervoor gekocht, omdat het kraamverband erin moet passrn :wink:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Poison

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 467

Geregistreerd: 04 Aug 2015 10:09

Bericht 28 Nov 2016 06:44

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Bij allebei lag ik al in het ziekenhuis ivm pre-eclampsie. Had toen ik hoorde dat ik naar het ziekenhuis moest snel twee bigshirts bij livera gehaald bij de eerste. Die had ik bij allebei bij me en aan. Werden omhooggeschoven toen ze geboren waren. Na de bevalling een joggingbroek met een lang wijdvallend shirt.
27-12-2011
03-06-2013
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Nov 2016 08:40

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Oh idd Taeda, ik heb de eerste week ofzo idd ook alleen maar die ziekenhuisnetbroekjes gedragen. Zaten prima en handig!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

anoniem196

Bericht 28 Nov 2016 09:00

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Twee keer een mooi blauw OK jasje.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 28 Nov 2016 10:23

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

De eerste begon in een longsleeve zonder broek en ondergoed maar met sloffen. In de vorm van klompen maar met koeienvlekken. De tweede begon met het aantrekken van een operatie jas, ik wilde wel perse mijn sokken aanhouden. Het was zo koud op de ok.
R. 2013
D. 2016
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 28 Nov 2016 10:32

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Bij de eerste een hemd en bh, die bh vond ik zo vervelend maar kon niet meer makkelijk uit door het infuus en mijn weeenstorm.
Bij de tweede had ik in het begin alleen een hemd aan maar na het douchen had ik al persdrang en heb ik hem niet meer aangetrokken dus uiteindelijk helemaal bloot bevallen. Vond het achteraf ook heel fijn dat toen S op m'n buik kwam er niks in de weg zat.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Fanta

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 05 Nov 2016 03:22

Bericht 28 Nov 2016 11:07

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Bij alle drie had ik een hemdje/topje aan
*2009*2011*2013*
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 28 Nov 2016 11:09

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Ik had speciaal een lang t-shirt gekocht bij de h&m, die tot over mijn billen viel. Die had ik aangedaan tijdens het persen. Daarvoor heb ik onder de douche en in bad gezeten en rondgelopen, afwisselend in joggingbroek en badjas geloof ik.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 28 Nov 2016 16:07

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Whahahaha.. ik voel me exhibitionist geloof ik :eyes:
Ik heb bij beide bevallingen niks aangehad, beiden in ziekenhuis. Had er niet aan moeten denken. Bij de tweede ook 3/4 van de tijd in bad doorgebracht, daarna uit bad, snel afgedroogd en daarna meteen persen.
Afbeelding

Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron