Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zouden jullie hierheen gaan?

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 25 Nov 2016 20:03

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Ik zou wel gaan. Sla doet ze dan vast wel in de auto op de heen en zeker op de terugweg.
Wat speelgoed mee nemen en er zijn genoeg mensen waar ze de aandacht van krijgt een vast ook wel achter haar aan gaan als ze aan de wandel gaat.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem251

Bericht 25 Nov 2016 21:48

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Jezzie schreef:Ik zou wel gaan. Sla doet ze dan vast wel in de auto op de heen en zeker op de terugweg.
Wat speelgoed mee nemen en er zijn genoeg mensen waar ze de aandacht van krijgt een vast ook wel achter haar aan gaan als ze aan de wandel gaat.


Ik pik deze reactie er nog even uit omdat ik toch wel de behoefte voel om het verder toe te lichten. Mijn dochter slaapt helaas niet zo gemakkelijk in de auto. Ook als we bewust op haar slaaptijd of iets later weggaan kan het gemakkelijk 20-30 minuten duren voor ze slaapt en als we 's ochtends rijden slaapt ze meestal niet. Ze is super nieuwsgierig en ondernemend, met haar eigen speelgoed spelen op een onbekende plek zie ik haar eigenlijk nooit doen. Ze wil alles doen wat wij doen en kan behoorlijk temperamentvol reageren als ze haar zin niet krijgt, wat ook nog versterkt wordt door vermoeidheid. Verder is mijn ervaring met hetzelfde gezelschap dat vrijwel niemand zich geroepen voelt echt op haar te letten. Entertainment vinden ze prima, maar als het lastig wordt wordt er naar ons gekeken. Mijn eigen ouders zijn helaas ook niet super behulpzaam, ook bij expliciet vragen. Ik weet niet wat dat is.

Desalniettemin ben ik blij met de reacties, ik kan de reactie van mijn moeder iets beter in perspectief plaatsen en weet nu ook dat mijn aanname dat het logisch een invulling te zoeken die voor iedereen prettig is niet echt breed gedragen wordt :laughcry:. Ik ga iig nog even nadenken over een oplossing door op andere tijden te reizen en overleggen of ze daar iets hebben waardoor ze 'mee kan doen'.
<<

Anoniem184

Bericht 25 Nov 2016 21:56

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Als je haar in de ochtend nu een uurtje of anderhalf eerder wakker maakt en ze dus ook eerder moe is? Dan kun je rond 11:00 gaan rijden, ben je er om 13:00 en kun je dus mee lunchen, daarna bowlen tot 16:00 en daarna lekker naar huis. Als ze op de heenweg dan een uurtje slaapt, hoeft ze in de middag niet zo lang meer en op weg terug is het al snel donker en slaapt ze wellicht ook wel eventjes. Het is maar een idee, weet niet of het zou werken voor je, maar ik probeer ff mee te denken :)

Eigen speelgoed zou ik al niet eens meenemen. Of in elk geval heel minimaal. Gewoon vragen of er van die bumpers in jullie baan mogen en laat haar lekker op haar manier een beetje aanmodderen en lekker mee 'bowlen'.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 25 Nov 2016 22:15

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Ik zou ook gaan. Ik zou ze eerder wakker maken en hopen dat ze op de heenweg in slaap valt. Of later gaan. Doet ze dat niet, dan valt ze vast op de terugweg wel in slaap. Ik zou me er niet zo druk om maken. Het ergste wat er kan gebeuren, is dat ze daar de boel op stelten zet of een driftbui krijgt. Desnoods kan een van jullie eventjes met d'r naar buiten om d'r tot bedaren te krijgen. Evt eerder vertrekken. Maar dan ben je wél geweest, hoef je het niet te missen. En misschien valt het wel mee en wordt het heel gezellig!
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 25 Nov 2016 22:21

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Emelin heeft nu al een paar keer geschreven dat haar dochter niet in de auto slaapt. Dus aan die adviezen heeft ze dan toch niet veel... Is het eerste of tweede kerstdag en moet je de tweede dag ook nog op pad? Heeft ze veel last van een 'omtregelde' dag?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem251

Bericht 25 Nov 2016 22:32

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Ik vind het lief dat mensen meedenken hoor! Het gaat mij niet om het ontregeld zijn de dag erna, maar enkel of het daar ook nog een beetje leuk voor ons is. Ik besef me ook dat dat reuze mee kan vallen. Op tweede kerstdag om 6 uur beneden zitten is me eigenlijk een brug te ver, dat is misschien niet heel flexibel van me.

De oplossing zit denk ik idd in zo laat mogelijk weggaan en hopen dat ze wat slaap pakt op de heenreis. Haar daar betrekken bij het bowlen (dankzij dit topic weet ik dat ze daar niet te jong voor is). En het op de koop toenemen als het voor ons een intensief dagje wordt :wink:.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Nov 2016 23:30

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Ze hoeft toch ook niet met speelgoed in een hoekje te gaan zitten, ze kan toch op haar manier gewoon mee bowlen? Bij sommige bowlings kun je opgeven dat er een kind bij is, als dan het kind aan de beurt is komen automatisch de hekjes omhoog zodat het kind de bal niet in de goot gooit, dit zou je kunnen navragen. En er zijn ook vrijwel altijd lichte kinderballen en zo'n ding waar ze de bal af kunnen laten rollen als ze nog niet zelf kunnen gooien.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem184

Bericht 26 Nov 2016 00:06

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Ik denk dat je vooral heel veel beren op de weg ziet, dat het allemaal reuze mee gaat vallen en jullie prima een leuke dag gaan hebben. Alle drie. En al loopt het niet helemaal zoals jullie graag gezien hadden: het is de verjaardag van je oma, in feite is het gewoon háár dag, ik zou m'n eigen plezier dan even iets minder belangrijk vinden. Het is ook niet zo dat je oma iets onmogelijks van jullie vraagt.

Edit: Dit klinkt wel een beetje hard he? Dat was niet de bedoeling in elk geval. Ik lees alleen een hoop 'ja-maar' terwijl ik (en ik heb makkelijk oordelen als buitenstaander hoor) denk 'joh meid, dat is allemaal toch juist hartstikke leuk?' :)
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 26 Nov 2016 01:53

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Ik vind net als Jip dat er wel erg vaak gezegd wordt dat ze dan wel in de auto kan slapen. Ja veel kindjes slapen idd makkelijk in de auto, maar sommige nou eenmaal niet. Wij zijn ook 'gezegend' met een kind dat niet slaapt in de auto. En rond middagslaapjestijd vertrekken helpt niet.

Anyway, zelf zou ik desondanks ook niet moeilijk doen en gewoon gaan, maar dat is omdat mijn dochtertje het prima volhoudt om een keer niet of pas veel later te gaan slapen en omdat ze zich waarschijnlijk prima zou amuseren als ik haar wat laat helpen met een bal wegduwen ofzo. Maar ik denk oprecht dat je niets aan onze adviezen hebt, want iedereen reageert vanuit hoe haar eigen kind is en kent jouw kind en jouw oma niet, dus ja... ik zou doen wat voor jou goed voelt zolang je oma daarmee niet hard teleurstelt.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 26 Nov 2016 08:01

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Als ik kijk naar mijn eigen neefjes en nichtjes, dan zou ik het zeker wel gaan doen. Ze hebben vaak zoveel energie dat ze zo'n dag prima redden. Denk dat ze zich goed vermaakt met al die indrukken en leuke dingen.

Zou er eventueel wel voor kiezen om iets later aan te komen, als dat prettiger is voor jullie ritme.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 26 Nov 2016 09:44

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Mijn zoon houdt zichzelf ook het liefst wakker in de auto, onze familie woont ver weg en wij vinden het handig om te rijden als hij slaapt dus dan zorgen we gewoon dat hij heel moe is voordat we de auto in gaan, lekker de ochtend in de speeltuin of het zwembad doorbrengen.
Dan zou ik iets later aankomen, dat lijkt me geen probleem als het zo lang duurt zodat ze haar " normale" uren slaapt. En ik zou haar wel zelf in de gaten houden op de bowlingbaan, want heel veel ogen, maar niemand die echt oplet. Mijn zoon zou ook echt niet met zijn eigen speelgoed gaan spelen maar daar gaan rondrennen en overal aan zitten, dat hoort ook bij de leeftijd denk ik. Haar gewoon mee laten spelen met het bowlen op haar manier, op de arm eten van het buffet laten uitzoeken en dus lekker mee laten doen. Ik zou de buggy in de auto gooien zodat je haar daar in kan zetten als er geen kinderstoelen zijn en je haar even veilig " vast" wil zetten. Waarschijnlijk vindt ze alle aandacht hartstikke leuk en grote kans dat ze aardig moe is van zo'n middag en op de terugweg wel slaapt. Zo niet dan geven we onze zoon even de tablet in de auto, dat is een uitzondering maar maken dat soort ritjes bij ons voor iedereen gezellig.

Ik vind het overigens best goed gekozen voor alle leeftijden, juist op een bowlingbaan kan ze lekker rond lopen en bij iedereen kijken en op haar manier mee doen. En diner in een sjiek restaurant had ik lastiger gevonden,
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 26 Nov 2016 09:55

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Ik snap je bezwaren eigenlijk wel. Al is dat voor 1 dagje misschien wel allemaal te overzien, maar ik begrijp het wel en zou denk ik net als jij twijfelen.Ik bedoel, slapen in de auto wordt hem misschien niet (mijn zoon slaapt op de heenweg vaak ook niet, die kijkt veel te graag auto's enzo, maar is wel gezellig in de auto verder), daar zit je misschien niet rustig (aangezien je zegt dat waarschijnlijk niemand echt wil helpen) en weer een eind terug (dan misschien wel slapen in de auto).

Ik weet ook niet hoe jouw familie verder is, als ik naar mezelf kijk zou ik misschien afhaken of eerder weggaan. Ik zou het namelijk ook zien gebeuren dat niemand me even wil helpen, maar iedereen wel zou verwachten dat ze zich perfect gedragen en ik word erop aangekeken door sommigen als dat even niet zo is. Dan zou ik dus geen moment rustig zitten en er op een gegeven moment wel klaar mee zijn.

En het is wellicht jammer, of wordt gezien als 'zeuren' als je niet zou gaan, maar ik ben inmiddels zo ver dat ik dat heb losgelaten. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik in vergelijkbare situaties nooit zou gaan, meestal gaan we gewoon. Maar als ik echt teveel gedoe voorzie, dan zou ik het misschien wel afzeggen. Of ondanks dat dat ook weer raar gevonden wordt bij ons, zou ik weggaan wanneer ik het genoeg zou vinden. En een beetje aanpassen aan anderen is prima, maar het moet wel alle kanten op werken. Nu is een keertje de verjaardag buitenshuis vieren bijvoorbeeld even aanpassen en dat hoeft niet erg te zijn. Maar ik heb bijvoorbeeld iemand in de familie die verwacht dat we komen, maar qua locatie, tijdstip en dergelijke geen rekening houdt met de kleinkinderen. We hebben ons in het verleden wel aangepast, maar inmiddels ga ik of eerder, of alleen (moet ik wel oppas hebben) of helemaal niet. Een eind rijden, verjaardag vanaf 20u 's avonds, geen andere kinderen en mensen die verwachten dat kinderen doodstil op een stoel zitten en niet spelen ofzo. Niet handig en niet realistisch ook. Daar zou ik ook aan denken, voor een keertje zou ik best moeite willen doen en kijken of ik me kan aanpassen, maar als het altijd van 1 kant moet komen kan het ook een keer genoeg zijn. Nu is het bij jullie gelukkig nog geen gewoonte begrijp ik, dat scheelt.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 26 Nov 2016 10:13

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Ik zou ook gaan, maar goed ik heb mijn meiden vanaf dat ze klein waren heel vaak en bijna overal wel mee naar toe genomen omdat ik anders nergens meer kwam. En dat kwam natuurlijk ook omdat ze wel goed sliepen in de auto of kinderwagen dat maakt heel veel uit.
Als we hier alleen iets met het gezin doen dan houden mijn ouders rekening met de tijd maar iets met familie of een familiedag, nee dan wordt het door die familie besloten en dat begrijp ik ook je kunt niet met iedereen rekening houden.

Ik zou dus wel gaan, en ik zou wat speelgoed meenemen en haar anders gewoon rond laten lopen, dat is op die leeftijd natuurlijk ook gewoon het leukst. Misschien kan je anders iets ander speelgoed meenemen wat je anders niet hebt? Bijvoorbeeld iets met stickers? Handig mee te nemen en het kan goed vermaak zijn. Toen ze de leeftijd van jouw dochter hadden was ik er niet zo happig op maar tegenwoordig zou ik het wel overwegen, maar als je een ipad hebt waar wat filmpjes op staan zou ik voor zo'n moment een uitzondering maken en zou ze er van mij op mogen. Maar goed wat ik zeg jouw dochter is wel stuk jonger dan die van mij nu.

En ja het is 2 uur rijden, tja dat moet je denk ik niet weer houden soms moet je gewoon verder rijden als je je familie wil zien en zeker met de feestdagen zou ik dat wel doen. Maar gaat het niet dan zou ik ook gewoon wel weg gaan, dan heb je het geprobeerd en heb je je best gedaan.
:heart: :heart: 2011
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 26 Nov 2016 12:01

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

WIj hebben dit morgen ook en mijn baby is nog maar 6 maand.
Hij moet daar dan dus ook zijn groente en zijn fles en dat zal dan wel niet helemaal soepel gaan.
Tsja wij gaan dan ook wel eerder weg denk ik. We zien het wel hoe het gaat, gelukkig ben ik maandag vrij.
2016
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 26 Nov 2016 13:33

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Ik ben het eens met Maple.

Mijn opa en oma waren laatst 50 jaar getrouwd. Ze gingen met het hele gezin (12 man) uit eten en wilden graag dat P daar ook bij was. Het begon om 18 uur. Niet echt een ideale tijd met kind, maar voor een keer. Hij had die middag ook nog eens niet geslapen, dus wij zagen de bui al hangen.
Niks bleek minder waar. Meneer gedroeg zich voorbeeldig. At lekker met ons mee, heeft wat gespeeld en om 20.30 zijn we wel ala eerste naar huis gegaan. Niemand deed daar moeilijk over. Waren alleen maar dolenthousiast dat hij erbij was geweest. Normaal ligt hij dan allang te slapen. Maar voor een keer...
Dus wij zagen idd ook beren op de weg die er eigenlijk niet waren.

Plus ik vind dat als je dit niet elke week doet je kind daar echt niks van lijdt. Maar misschien zijn wij dan ook wel vrij makkelijk met deze dingen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem197

Bericht 27 Nov 2016 19:03

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Ik zou ook gewoon gaan. Maar ik moet er wel bij zeggen dat mijn zoon zo makkelijk is als er 1 bepaald familielid bij is, dan hoor of zie ik hem niet meer!
De dag erna is het dan wat zwaarder maar oke.
Nu laat mijn zoon ook 1 keer in de maand zijn middagdutje achterwege uit zichzelf dus ik weet dat hij het kan.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers