Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oudercommissie?

<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 21 Okt 2013 16:58

Oudercommissie?

Er spelen wat dingetjes op het kdv van Ruben. Voordat ik hierover in gesprek wil, wil ik eerst weten of er meer ouders zijn die er op deze manier instaan. Maar nu kom ik erachter dat ik alleen met de oudercommissie in contact kan komen via de eigenaresse/leidinggevende van het kdv. Ik moet haar dus mijn vraag/klacht mailen en zij geeft het dan door. Gaat dat altijd zo? In mijn beleving moet een oudercommissie toch bereikbaar zijn zonder tussenkomst van iemand van het kdv?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 21 Okt 2013 17:17

Re: Oudercommissie?

ik vind dat inderdaad een vreemde gang van zaken. Ik werk dan niet op een kinderdagverblijf. Maar bij ons kan het wel dat je buiten ons om contact hebt met onze oudercommissie. Wij hebben namelijk een briefje hangen met de ouders die dat zijn en dan kunnen ze tijdens of na onze spelinloop contact opnemen. Ik zou anders gewoon een algemene mail sturen dat je iets met de oudercommissie wil bespreken. Of is dat geen optie?
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 21 Okt 2013 18:21

Re: Oudercommissie?

Ik werk op een kdv en iedereen kan rechtstreeks contact opnemen met de oudercommissie. Er hangt op het prikbord een brief met hoe ouders contact op kunnen nemen. En elke ouder heeft dit ook doorgemaild gekregen. Ik vind het ook maar een rare gang van zaken dat je dit via de leidinggevende moet doen.
Weet je wie er in de oudercommissie zitten? Anders zou ik hen rechtstreeks benaderen. Of anders aan de leidinggevende vragen hoe je in contact kan komen. Als ze dan vraagt waarom, zou ik zeggen dat je iets wil bespreken met hen (en niet met de leidinggevende).
<<

Red rose

Noob

Berichten: 231

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:07

Bericht 21 Okt 2013 19:11

Re: Oudercommissie?

Ik heb ruim 2 jaar in de oudercommissie gezeten en wij waren rechtstreeks te bereiken via mail en tel. Dat hoort volgens mij ook zo
februari 2011
april 2013
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 21 Okt 2013 20:10

Re: Oudercommissie?

Ik zit nu in de oc van onze opvang. En wij hebben een eigen emailadres. Tevens hangt er een brievenbus van de oc in de opvang en een lijst met foto's en namen van degene die lid zijn.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem133

Bericht 21 Okt 2013 20:15

Re: Oudercommissie?

Ik zit ook in de oudercommissie en er hangt op het mededelingenbord een lijst met gegevens. Ik ben ook weleens aangesproken door een ouder die een vraag/klacht had, en dit is toen de keer daarna besproken in de vergadering.
<<

Anoniem16

Bericht 21 Okt 2013 20:23

Re: Oudercommissie?

Ik heb een klacht eerst ook besproken bij de oudercommissie, toen bleek dat daar al enorm veel geklaagd werd en dat er aan gewerkt is. Ik heb het toen niet meer direct bij de opvang zelf neergelegd.
<<

Anoniem20

Bericht 21 Okt 2013 20:34

Re: Oudercommissie?

Nee, dat hoort volgens mij niet. Zorgt ook voor een grote drempel, dan is de meerwaarde van de oc weg.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 21 Okt 2013 21:29

Re: Oudercommissie?

Dat dacht ik dus al.. Nou goed als ze het graag zo wil, kan ze m ook zo krijgen van me ;-). Ik mail mijn klacht wel naar haar, dan is het gelijk bij de persoon waar het over gaat..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 22 Okt 2013 12:37

Re: Oudercommissie?

Update: ze is kwaad. Heb me een vrij boze mail terug. Ook in beroerd NL dus ze voelt zich flink aangevallen. Ik ga zo Ruben ophalen, ik ben benieuwd..

Edit: ze is van Turkse afkomst maar ze beheerst de Nederlandse taal heel goed in spreken en schrijven. Alleen nu stikt het van de fouten, taalfouten en geen schrijf of typfouten. Vandaar dat ik eruit opmaak dat ze zich aangevallen voelt en uit emotie reageer.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem20

Bericht 22 Okt 2013 12:45

Re: Oudercommissie?

Wat onprofessioneel zeg. Geen idee wat jouw klacht is, maar ze hoort iig normaal te reageren.
Is zij ook op het kdv aanwezig als je hem zo ophaalt?
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 22 Okt 2013 15:05

Re: Oudercommissie?

Jammer dat het zo gaat, ik heb bij ons kdv ook wat dingetjes gehad maar het werd door de eigenaren altijd opgelost.
M:21072011
J :08012014
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 22 Okt 2013 15:17

Re: Oudercommissie?

Ja ze was aanwezig, maar ze kwam haar kantoor ook niet uit. Terwijl ik mezelf wel heb aangekondigd zodat zij het zou horen (hee Ruben, mama is hier!) En dat moet ze gehoord hebben.

De klacht gaat over dat zij een leidster eruit heeft gegooit vanwege haar zwangerschap en er nu nog maar 2 vaste leidsters zijn op 3 groepen. Ruben heeft nu dus vaak een flexer en daar ben ik het niet mee eens. Ik heb mijn zorgen hierover geuit rn aangegeven dat ik het een merkwaardig besluit vind omdat de leidster die nu weg is degene is die alle groepen op poten heeft gezet en de andere leidsters aanstuurde. Daarnaast ook aangegeven dat ik het vreemd vind dat de oudercommissie zonder tussenkomst van haar niet te bereiken is (heb het aan 3 leidsters gevraagd, geen van alle wist hoe ik ze kon bereiken, ook niet degene die nu weg is). Maar schijnbaar is er dus wel een emailadres. Bij de ingang hangen foto's van de commisieleden, maar zonder naam en telefoonnummer dus daar heb ik ook vrij weinig aan.. maar ze was echt fel, met uitroeptekens en al..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 22 Okt 2013 16:14

Re: Oudercommissie?

Wat onprofessioneel van haar zeg

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny