Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Reserveren stoel bij KLM

<<

Anoniem230

Bericht 04 Nov 2016 14:39

Reserveren stoel bij KLM

Wij vliegen over 4 weken naar Aruba. Nu zag ik net op de website van de KLM dat er betaald moet worden voor de stoelreservering. Als ik inlog en dan kijk zie ik dat het vliegtuig een 2-4-2 stoelindeling heeft. Nu zijn bijna alle 2 zits al niet meer beschikbaar. Weet iemand of er 30 uur van tevoren bij de gratis stoelreservering meer keuze is? Of klopt het wat op de website staat en is er alleen nog maar keuze in het midden van het vliegtuig?l omdat de rest al gereserveerd is? Ik twijfel omdat het een beetje erop lijkt dat klm hierop wilt verdienen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Nov 2016 14:42

Re: Reserveren stoel bij KLM

Klopt dat tegenwoordig stoelreservering (ook voor Economy) geld kost van te voren. Mocht je dit willen, dan kan je dat doen. Mocht je niet willen betalen, dan kan je tijdens de check in (naar Aruba gaat die 30 uur voor vertrek open) je stoel kiezen en dan is het gratis. Echter worden er niet ineens méér stoelen vrijgegeven, maar is het aanbod waarschijnlijk al beperkter, omdat de stoelen van de mensen die al voor de check-in open gaat, stoelen hebben gereserveerd tegen betaling.

Dus:

Vóór 48 uur voor vertrek stoelen reserveren = meer stoelen beschikbaar = tegen betaling
Binnen 30 uur voor vertrek stoelen reserveren = minder stoelen beschikbaar = gratis

Hopelijk kan je zo een keuze maken wat te doen en als je nog vragen hebt hoor ik 't wel :)

En mocht je willen, ik ben nog kwartier aanwezig op werk, als je me gauw je datum van vertrek geeft (en of het de directe vlucht is), kan ik nog even in systeem kijken. Daarna niet meer.


Edit: niet meer dus. Maar je kunt er gewoon vanuit gaan dat de website klopt hoor! Dus dan aan jullie de keuze.
Let's discover the world together.
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 18:00

Bericht 04 Nov 2016 15:18

Re: Reserveren stoel bij KLM

Marin, nav jouw antwoord ben ik even benieuwd naar het volgende;
toen ik vorig jaar in september ofzo een ticket heb geboekt met KLM (vertrek in februari) kon ik met mijn boekingscode en (ik geloof) achternaam inloggen en daarna mijzelf op een stoel plaatsen en dit ook aanpassen. Geloof dat het wel zo was dat niet alle stoelen beschikbaar waren en dat erbij stond dat je bepaalde stoelen tegen betaling kon reserveren (en op de manier hoe ik het heb gedaan dat dat geen 100% garantie geeft dat je daar ook uiteindelijk zit). Bij andere maatschappijen heb ik dat ook wel vaker gedaan op deze manier.
Kan dit dan tegenwoordig niet meer? Of nu alleen nog maar binnen 48 uur voor vertrek?
<<

Anoniem230

Bericht 04 Nov 2016 15:39

Re: Reserveren stoel bij KLM

Marin ik hoopte al dat jij zou reageren. Bedankt voor je antwoord. Dan ga ik denk ik toch maar tegen betaling een 2 zits reserveren, want anders zijn ze straks vol.

Vajen: volgens mij is dat sinds pas dat het van tevoren tegen betaling is. Vorig jaar kon ik ook gratis een stoel kiezen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Nov 2016 15:45

Re: Reserveren stoel bij KLM

Je hebt nooit 100% garantie dat je op exact die stoel terecht komt, ook bij betaling niet. Immers kan er ook een toestelwijziging zijn bijvoorbeeld waardoor de configuratie anders wordt (van rijtjes van 2x4x2 naar 3x5x3 bijvoorbeeld).

Maar dat klopt inderdaad, ergens vorig jaar is deze nieuwe regel ingesteld. Voorheen kon je van te voren gratis je stoel selecteren, nu niet meer. Nu kan je dat alleen nog tegen betaling van te voren en kan gratis alleen tijdens de check in. Voor de meeste intercontinentale vluchten kost een Economy stoel nu EUR 20 als je t van te voren regelt.

Overigens zijn de 'speciale' stoelen tegen betaling wel altijd ook beschikbaar hoor. Dus stoelen bij de nooduitgang en Economy Comforts, mits ze uiteraard nog beschikbaar zijn. Dat is niet veranderd, die kun je zowel lang van te voren als tijdens check-in reserveren, tegen betaling.

Softijs, dat zou ik dan ook doen hoor! Dat heb ik nu ook gedaan (vlieg volgende week met KLM), vind het toch wel prettig om een beetje zekerheid te hebben.
Let's discover the world together.
<<

Blondje26x

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 21 Aug 2016 18:53

Bericht 26 Nov 2016 18:55

Re: Reserveren stoel bij KLM

Afgelopen september naar Curacao geweest met KLM en toen ook vooraf stoelen gereserveerd. Wij hadden gekomen voor voorkeursstoelen en die waren best prijzig. Ze kunnen inderdaad niet garanderen dat jij je geboekte stoel krijgt, wij hadden op de heenreis een ander toestel waardoor onze rij weg viel en op de terugreis hadden ze een 'foutje' gemaakt en zaten andere mensen op onze plekken.

Ik weet niet of ik dit in het vervolg dus weer zou doen bij KLM.
Don't regret anything that made you smile
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Nov 2016 19:14

Re: Reserveren stoel bij KLM

Als t goed is krijg je je geld dan wel terug hoor!
Let's discover the world together.
<<

Blondje26x

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 21 Aug 2016 18:53

Bericht 26 Nov 2016 19:33

Re: Reserveren stoel bij KLM

Marin schreef:Als t goed is krijg je je geld dan wel terug hoor!


Ja dat klopt! Maar je kiest niet voor niets een stoel :) Maar daarentegen is dat wel goed opgelost
Don't regret anything that made you smile
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Nov 2016 19:40

Re: Reserveren stoel bij KLM

Nee dat is waar. Dat is ook balen! Maar inderdaad, er kan altijd een vliegtuig wijziging zijn. Maar fijn dat 't goed was opgelost.
Let's discover the world together.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers