Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afbouwen borstvoeding

<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 22 Nov 2016 22:17

Afbouwen borstvoeding

Iemand die haar ervaringen wil delen?
Ik wil graag afbouwen met borstvoeding tot ik alleen de ochtend en avond voeding over houd maar merk dat ik niet zo goed weet hoe dat aan te pakken.
Wat ik nu iedere dag doe is de derde voeding een fles geven. Maar dan? Mijn dochter drinkt nog erg onregelmatig. Soms drinkt ze maar 4 voedingen en soms wel 7.
Ik wil nu graag de voeding van 6-7 uur 's ochtends behouden en die van 18-19 uur 's avonds.

Iemand tips?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 22 Nov 2016 22:53

Re: Afbouwen borstvoeding

Voor hoelang wil je de ochtend en avond behouden? Nu afbouwen naar 2 keer per dag zal waarschijnlijk ervoor zorgen dat je al snel droogstaat. Ik heb geen ervaring met zo vroeg afbouwen.
M:21072011
J :08012014
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 22 Nov 2016 23:25

Re: Afbouwen borstvoeding

Je productie is pas na een jaar stabiel om nog maar 2 voedingen te geven per dag.
Je kan beter doorgaan met de bv of helemaal afbouwen en flesvoeding geven. Anders is het ook verwarrend voor je dochter.
04-2014
10-2015
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 23 Nov 2016 08:09

Re: Afbouwen borstvoeding

Je kunt fv en bv prima combineren hoor.
Toen na 9 maanden mijn kolfrecht er op zat, ben ik overdag gaan afbouwen. Weet niet precies meer hoe ik de voedingen heb laten vallen.. Ging iig van 3, naar 2, naar 1, naar 0 keer kolven op het werk in ongeveer een maand tijd. Elke week een keer minder.
Dochter heeft daarna een hele tijd alleen 's ochtends en 's avonds bij mij gedronken en dat ging echt prima. Ook de fles pakt ze goed.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 23 Nov 2016 08:39

Re: Afbouwen borstvoeding

Als je productie dat trekt Arwyn. Haar kind is 4 maanden. Ik denk dat het dan snel weg is.
Je zou het best kunnen bellen met la leche league. Die hebben er verstand van.
04-2014
10-2015
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 23 Nov 2016 08:51

Re: Afbouwen borstvoeding

Ah, dat wist ik even niet, ik dacht dat mini September al groter was, haha. Zie geen onderschriften.
Met 4 maanden is het qua productie idd wel lastiger.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Nov 2016 08:56

Re: Afbouwen borstvoeding

Fauve schreef:Je productie is pas na een jaar stabiel om nog maar 2 voedingen te geven per dag.
Je kan beter doorgaan met de bv of helemaal afbouwen en flesvoeding geven. Anders is het ook verwarrend voor je dochter.


Na 8 maanden ofzo heb ik dit gedaan. Ging prima.

TO: ik heb gewoon geprobeerd een borstvoeding over te slaan en met name kijken hoe dat lichamelijk voelde en hoe dat dan de voeding erop ging. Dat ging voor mij gewoon eigenlijk meteen goed. Mazzel misschien. Ik kolfde toen ook op m'n werk dus dat ging ik toen ook afbouwen van 2 a 3x naar gewoon 1 goeie lange keer. Als je bv gewoon soepel gaat kun je voor mijn gevoel best een beeeeetje kijken wat er gebeurt als je iets verandert zonder dat er meteen allerlei mannen overboord zijn.

Ik heb vanaf iets van 8 tot 10 mnd alleen ochtend en avond gegeven. Tot 11 mnd alleen avond.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 23 Nov 2016 09:42

Re: Afbouwen borstvoeding

Fauve schreef:Je productie is pas na een jaar stabiel om nog maar 2 voedingen te geven per dag.
Je kan beter doorgaan met de bv of helemaal afbouwen en flesvoeding geven. Anders is het ook verwarrend voor je dochter.

Mijn zus bouwde na drie maanden verlof de borstvoeding af naar drie keer per dag (ochtend, eind van de middag en avond) tussendoor kolfde ze niet. Ze heevt tot dat haar kind een jaar werd zo gevoed.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 23 Nov 2016 09:53

Re: Afbouwen borstvoeding

Ik heb een combi op die manier maar een maand kunnen geven en toen was het op. Mijn zoon was toen 6 maanden. Het is per persoon verschillend denk ik en een kwestie van proberen. Valt het te snel stil in jouw ogen, dan zul je weer extra bij moeten kolven om het op gang te houden.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem315

Bericht 23 Nov 2016 10:35

Re: Afbouwen borstvoeding

Ik ben de vorige keer na 5 maanden gaan afbouwen, dmv steeds meer flessen ipv de borst, tot ik op ochtend en avond zat. Maar toen was het ook echt snel gedaan met m'n productie en ben ik met 6 maanden gestopt.
Houd er dus rekening mee dat het dan hard achteruit kan gaan en dat je wellicht moet stoppen.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 23 Nov 2016 10:55

Re: Afbouwen borstvoeding

Ik heb heeeeel geleidelijk afgebouwd en heb nog best een tijd alleen 's ochtends en 's avonds gevoed. Ik moet er wel bij zeggen dat ze toen 's nachts ook nog vaak kwam, wat mijn productie denk ik wel ten goede kwam. Nadat we haar nachtvoeding oversloegen nam mijn productie wel snel af.

Eerst ben ik van twee keer kolven naar een keer kolven op het werk gegaan. Dat ging vrij snel goed. Na een aantal weken heb ik de andere voeding er ook afgehaald. Toen moest ik haar wel heel snel aanleggen als ik thuiskwam, maar na een paar dagen nam die druk af en werd het stabiel.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 23 Nov 2016 11:00

Re: Afbouwen borstvoeding

Hmm nu ben ik wel huiverig dat mijn productie snel gaat afnemen als ik jullie zo hoor!
Ik denk dat ik dan nog maar even een tijdje door ga met 2 keer kolven op het werk en verder thuis maar gewoon aanleggen. Misschien over 2 maanden dan nog een voeding eraf.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem260

Bericht 23 Nov 2016 18:36

Re: Afbouwen borstvoeding

Fauve schreef:Als je productie dat trekt Arwyn. Haar kind is 4 maanden. Ik denk dat het dan snel weg is.
Je zou het best kunnen bellen met la leche league. Die hebben er verstand van.



Ik ben ik 8 weken tijd van 6 naar 4 momenten gegaan zonder problemen. Cruciaal is wat er snachts gebeurt. Als je snachts niet meer voedt en je productie blijft stabiel, dan zal het niet ineens wegvallen, aldus mijn lactatiekundige.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers