Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Alternatief voor melk

<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 11 Nov 2016 02:24

Alternatief voor melk

Wat gebruiken jullie als alternatief voor (koe)melk? Ik vind sojamelk niet zo lekker en amandelmerk ook niet echt (alleen om chocolademelk van te maken met cacao en honing maar dat ter zijde). Er zijn nog veel meer soorten maar ik heb eigenlijk geen zin om alles te gaan proeven, haha. Iemand een tip?
En als ik meer melkproducten wil vermeiden, omdat ik denk dat dit veel invloed heeft op mijn huid, Wat zijn dan goede vervangers? Ik gebruik al soja kookroom. Bestaat er een lekkere yoghurt? Ik heb normaal Griekse yoghurt of Skyr. En hoe zit het eigenlijk met kaas? Ik hou zo van kaas, is er nog hoop? :snik:
<<

Anoniem186

Bericht 11 Nov 2016 05:28

Re: Alternatief voor melk

Ik heb 1,5 jaar een melk, ei en sojavrij dieet gevolgd vanwege de allergieën van m'n dochter en de borstvoeding die ik gaf.
Ik vond speltmelk het lekkerst, vrij zoet. Havermelk en rijstemelk ook wel, maar iets minder lekker. Havermelk maakte ik ook wel eens zelf.
Denk je dat het de lactose is waar je niet tegen kan of de eiwitten? Bij dat eerste zou je ook lactosevrije producten kunnen proberen. Bij m'n dochter ging het om de eiwitten, dus voor mij was dat geen optie, daar heb ik dus ook geen ervaring mee.
Ik kon zelf ook absoluut geen kaas eten. Ieder spoortje melk gaf er heftige reactie.
En geitenmelk/kaas al eens geprobeerd?
<<

Anoniem193

Bericht 11 Nov 2016 08:25

Re: Alternatief voor melk

Ik heb het liefst ongezoete soyamelk, vind ik lekkerder dan gezoete. Maar denk dat het toch uitproberen is voor jezelf.

Van alpro is er lekkere yoghurt te koop. Ik heb het liefst die met vanille smaak.
<<

Anoniem197

Bericht 11 Nov 2016 10:04

Re: Alternatief voor melk

En a2a2 melk? Google daar eens op, staat een goede uitleg van op internet.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2381

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 11 Nov 2016 19:37

Re: Alternatief voor melk

Ik ben niet zo'n fan van soja, dus havermelk (oatly) kokosyoghurt en veganistische kaas. Biowinkel heeft veel keus. De aldi heeft (soms?) kokosyoghurt en -ijs
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 11 Nov 2016 23:15

Re: Alternatief voor melk

Zelf vind ik het kokosmelk het einde :)
AfbeeldingAfbeelding
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 12 Nov 2016 14:04

Re: Alternatief voor melk

Is kokosmelk/yoghurt niet heel zoet dan? Lijkt me nou niet lekker in de koffie :p
a2a2 heb ik nog nooit van gehoord, ik zal het eens opzoeken
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2381

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 12 Nov 2016 16:07

Re: Alternatief voor melk

Kokosyoghurt is helemaal niet zoet, net zo zuur als gewone magere yoghurt
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 12 Nov 2016 18:27

Re: Alternatief voor melk

Voor cappuccino te maken gebruik ik eerlijk gezegd nog steeds koemelk..
AfbeeldingAfbeelding
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 16 Nov 2016 16:43

Re: Alternatief voor melk

Blue Phone schreef:Kokosyoghurt is helemaal niet zoet, net zo zuur als gewone magere yoghurt


Ah dat klinkt goed, dan ga ik die proberen! Ik heb nu geitenyoghurt en ik vind het niet lekker.
Havermelk is ook geen succes in de koffie :palm:
<<

Nicole

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:41

Bericht 18 Nov 2016 11:12

Re: Alternatief voor melk

Ik vind kokosmelk in de koffie zo veel lekkerder dan normale koffie! En kokosyoghurt is ook lekker alleen vaak wel prijzig helaas..
Een blog over gezond eten en drinken zonder E-nummers, geraffineerde suikers en ingrediënten die jij niet kent, check: http://blog.nicoles-choice.nl/
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 22 Nov 2016 01:02

Re: Alternatief voor melk

Misschien een gekke vraag maar smaakt kokosyoghurt ook echt naar kokos? Na de zoveelste keer buikpijn door het eten van yoghurt heb ik besloten dat maar niet meer te eten maar ik merk dat ik het toch erg mis. Soja- of graanvervangers eet ik liever niet.
<<

Anoniem253

Bericht 23 Nov 2016 07:17

Re: Alternatief voor melk

Novalee schreef:Misschien een gekke vraag maar smaakt kokosyoghurt ook echt naar kokos? Na de zoveelste keer buikpijn door het eten van yoghurt heb ik besloten dat maar niet meer te eten maar ik merk dat ik het toch erg mis. Soja- of graanvervangers eet ik liever niet.

Ja het smaakt echt naar kokos (die van alpro iig).
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11388

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 23 Nov 2016 08:52

Re: Alternatief voor melk

Ik gebruik veel rijstmelk. Of het lekker is in de koffie weet ik niet, want dat drink ik niet.
Qua kaas: in harde kaas zit geen lactose (heb ik altijd begrepen). Er is ook lactose vrije yoghurt.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 23 Nov 2016 15:30

Re: Alternatief voor melk

Jip schreef:Ik gebruik veel rijstmelk. Of het lekker is in de koffie weet ik niet, want dat drink ik niet.
Qua kaas: in harde kaas zit geen lactose (heb ik altijd begrepen). Er is ook lactose vrije yoghurt.


Dat van die harde kaas wist ik echt niet. Weer wat geleerd!
10.04.17
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2381

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 23 Nov 2016 16:14

Re: Alternatief voor melk

Champagne schreef:
Novalee schreef:Misschien een gekke vraag maar smaakt kokosyoghurt ook echt naar kokos? Na de zoveelste keer buikpijn door het eten van yoghurt heb ik besloten dat maar niet meer te eten maar ik merk dat ik het toch erg mis. Soja- of graanvervangers eet ik liever niet.

Ja het smaakt echt naar kokos (die van alpro iig).


Die van de aldi niet zo, maar als je kokos erg vies vind misschien wel
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers