Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Iemand een idee voor dekbed?

<<

Wennes

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 04 Okt 2013 20:48

Bericht 21 Nov 2016 21:42

Iemand een idee voor dekbed?

Mijn vriend en ik slapen ieder onder ons eigen eenpersoonsdekbed. Dit is in een bed van 160 breed niet handig, want dan vallen de dekbedden steeds naar de zijkant. Of je moet de dekbedden in het midden een groot stuk over elkaar heen leggen maar ligt niet lekker.

We willen graag een tweepersoonsdekbed, maar we zitten met het volgende: in de zomer ligt mijn vriend altijd alleen onder de hoes terwijl ik onder een zomerdekbed lig. In de winter ligt mijn vriend onder een enkel dekbed terwijl ik onder een dubbel dekbed lig. Is dit praktisch op te lossen? Een dekbed die in de hoes gaat schuiven is niet handig.

Heeft er iemand een handige oplossing?
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 21 Nov 2016 21:45

Re: Iemand een idee voor dekbed?

Ik heb in de zomer mijn zomerdekbed los over het dekbedovertrek liggen. Ik lig namelijk ook graag onder mijn dekbed in de zomer en mijn vriend niet. Ik trek hem dan over me heen en bij mijn vriend ligt hij alleen bij zijn voeten.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Wennes

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 04 Okt 2013 20:48

Bericht 21 Nov 2016 21:47

Re: Iemand een idee voor dekbed?

Summerlovin,
Dan moet ik het hele jaar met een los dekbed liggen. Dat vind ik niet lekker slapen en er niet uitzien.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 21 Nov 2016 21:47

Re: Iemand een idee voor dekbed?

Ik leg wel eens een dekentje aan mijn kant op het dekbed.
(Of is dat te simpel?)
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 21 Nov 2016 21:53

Re: Iemand een idee voor dekbed?

In de zomer pakt mijn vriend dan een eenpersoons laken en ik slaap onder het dekbed. In de winter leg ik een fleecedekentje over het dekbed
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 22 Nov 2016 07:40

Re: Iemand een idee voor dekbed?

Eigenlijk doen wij hetzelfde als prosecco. In de winter een extra dekentje voor mij en in de zomer een losse hoes voor vriendlief.
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 22 Nov 2016 17:31

Re: Iemand een idee voor dekbed?

Ik dacht dat het alleen om de zomer ging. Ik had over het probleem in de winter heen gelezen.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Anoniem197

Bericht 22 Nov 2016 20:47

Re: Iemand een idee voor dekbed?

In de winter heb ik een 1 persoonsdekbed er extra op liggen. In de zomer sla ik het dekbed van mij af en gebruikt mijn man hem alleen.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 22 Nov 2016 20:54

Re: Iemand een idee voor dekbed?

En als je nou je eenpersoons dekbed bewaard en deze dan over jouw deel heen legt? In de winter over het dekbed en in de zomer over de hoes?
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 22 Nov 2016 22:24

Re: Iemand een idee voor dekbed?

Als je losse dekens/dekbedden er extra op voor jou niet fijn vindt, zit er weinig anders op denk ik. Dan zou ik het toch echt bij twee aparte dekbedden houden.

Edit: of je moet handig zijn met een naaimachine. Dan kan je een eenpersoonsdekbed op jouw deel van het grote dekbed naaien en zo als geheel in de hoes. Of als jouw eenpersoonsdekbed van die drukknopen heeft (als het onderdeel is van een vierseizoenen dekbed), dan hoef je alleen maar op het grote dekbed op de juiste plekjes knoopjes te maken zodat je een eenpersoonsdekbed aan de helft van het grote dekbed kan vastklikken. Hetzelfde geldt dan voor het probleem in de zomer. Maakt knoopjes aan de binnenkant van het dekbedovertrek zodat je het eenpersoonsdekbed aan één helft van het dekbedovertrek kan vastklikken. Zo gaat het niet schuiven in de hoes. Is allemaal best omslachtig, een gedoe en veel werk, maar ik denk wel de enige oplossing. Ik zou persoonlijk gaan voor twee aparte dekbedden.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9785

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Nov 2016 23:04

Re: Iemand een idee voor dekbed?

Er bestaan ook partnerdekbedden ;) daarbij kan je het per kant "regelen"

Oh en ik kreeg op m'n werk laatst een handige tip: een 4 seizoenen dekbed kan je ook het tweede deel omslaan en weer vastknopen: zo is het aan de enkel kant wel dubbel en aan de andere kant niet.

En in de zomer kan je vriend prima een los laken pakken, mocht de nood er zijn.

Werkt hier prima!
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 22 Nov 2016 23:39

Re: Iemand een idee voor dekbed?

Ik trek zelf in de winter overigens een dikkere pyjama aan. Ik heb het ook altijd kouder dan mijn vriend. Hij ligt nog in enkel een boxershort onder ons zomerdekbed (wel met flanellen dekbedovertrekken en hoeslakens), maar ik slaap in een complete pyjama, incl. sokken. Ik kleed me er dus gewoon maar op. Dat werkt hier dan weer prima.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers