Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Talent is overgewaardeerd.

<<

Brooke

Bericht 22 Nov 2016 15:34

Talent is overgewaardeerd.

Wat vind jij?

Ik was een stukje uit een programma van N&S- The Dream aan het kijken en daarin zei iemand dat talent veel te veel wordt overgewaardeerd (in dit geval in de muziek). Zijn motto is: "Als je hard werkt, wordt je gewoon goed in muziek."
Ik ben benieuwd naar jullie kijk hierop. Wat denken jullie? Zou je alles kunnen als je maar hard genoeg werkt en toegewijd bent of is er wel degelijk talent/ aanleg voor nodig om te kunnen doen wat je wilt?
<<

Geel

Bericht 22 Nov 2016 15:41

Re: Talent is overgewaardeerd.

Oneens met het citaat, je moet naast hard werken ook talent hebben. En geluk/de juiste omstandigheden.
<<

Anoniem282

Bericht 22 Nov 2016 15:45

Re: Talent is overgewaardeerd.

Talent/aanleg is wel nodig om ergens uiteindelijk bovengemiddeld goed in te worden, tot zelfs uitblinken. Maar een heel klein deel van de mensen dat muziek maakt, sporten of wat dan ook breekt door en/of bereikt de top. Daar moet je ook zeker hard voor werken; dat komt er nog bij. Ergens goed in worden/zijn, kunnen veel meer mensen bereiken. Ervan leven kan maar een klein deel. Ik maak dus wel een onderscheid, maar weet niet of je dat bedoelde. :)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Nov 2016 15:55

Re: Talent is overgewaardeerd.

Om echt iets te bereiken moet je talent hebben en hard werken, maar dat wil niet zeggen dat je met een middelmatig talent niet ergens aan kunt beginnen. Je kunt dingen ook voor de lol doen, daarbij denk ik ook dat een talent in sommige gevallen pas komt bovendrijven nadat je ergens een tijdlang intensief mee bezig bent geweest, je kunt van tevoren niet altijd precies weten waar je goed in bent. Soms verras je jezelf. Maar het kan er ook gewoon echt niet inzitten. Niet iedereen kan alles bereiken, ook niet met hard werken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Brooke

Bericht 22 Nov 2016 16:05

Re: Talent is overgewaardeerd.

Ik ben het er zelf ook niet helemaal eens. Was eigenlijk wel verbaasd. Ik denk dat aanleg wel degelijk bepaalt waar je talenten liggen of niet. Ik ben bijvoorbeeld heel slecht in wiskunde. Ik kan dan zo hard werken als ik wil, maar zal er nooit goed in worden. Ik zal het misschien wel beter snappen als ik mij erin zou verdiepen en ik zou er wat vooruitgang in kunnen boeken, maar sommige dingen heb je in je of niet.
En natuurlijk kan je met hard werken heel veel bereiken en kan je je ontwikkelen, maar je kan gewoon echt niet overal goed in zijn.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Nov 2016 16:11

Re: Talent is overgewaardeerd.

Ik denk dat doorzettingsvermogen, incasseringsvermogen en flexibiliteit trouwens wel net zo belangrijk zijn als talent. En geduld.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Brooke

Bericht 22 Nov 2016 16:21

Re: Talent is overgewaardeerd.

Geel schreef:Oneens met het citaat, je moet naast hard werken ook talent hebben. En geluk/de juiste omstandigheden.


Ik ben het met je eens. Geluk en omstandigheden spelen ook zeker een rol. Ik moest toevallig gisteren nog ergens aan denken. Wel iets heel anders, maar het zegt wel iets. Zo kwam ik er pas achter dat een paar oud-klasgenootjes van de basisschool (zij kwamen uit een rijk milieu) al behoorlijk veel bereikt hebben. Echter verbaasde mij dat niet, omdat zij gewoon uit een ander milieu komen en daardoor al vroeg veel ingangen en kansen kregen (meer dan de doorsnee basisschoolleerling). En ik denk dus ook dat omstandigheden en geluk wel bijdragen of kunnen bijdragen aan waar en of je in iets uitblinkt.

Susan, dat denk ik ook. De punten die jij noemt zijn net zo belangrijk. Vind ik wel een goede toevoeging.
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 21:43

Bericht 22 Nov 2016 22:05

Re: Talent is overgewaardeerd.

Ik zing heel veel op school. Al jaren en jarenlang maar helaas klink ik nog steeds als een valse kraai hahahaha.

Ik denk dat het heel hard werken is, met vallen en opstaan en ook een portie geluk en omstandigheden idd. Wanneer je rijk/ veel geld hebt kun je hierin veel meer wegen bewandelen dan wanneer je dat niet hebt denk ik. Dan doel ik op lessen nemen, musical scholen oid bezoeken etc.
<<

Anoniem221

Bericht 22 Nov 2016 22:14

Re: Talent is overgewaardeerd.

Ik kan nog zo hard werken, maar zingen kan ik niet en dat zal ook nooit minder vals worden. Oneens met het citaat dus. Ik geloof wel dat als je een beetje talent hebt dit kunt versterken door hard te werken. Maar je hebt zeker een beetje talent nodig om door hard werken beter te worden.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers