Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe borstvoeding afbouwen bij fulltime kolven?

<<

Anoniem144

Bericht 21 Okt 2013 17:30

Hoe borstvoeding afbouwen bij fulltime kolven?

Ik kolf alle voedingen af (7 voedingen).
Nu begin het erg pittig te vinden om te kolven, fles te geven en dan nog een peuter in huis.
Dit is voor mij reden om over te gaan op flesvoeding.
Hoe pak ik het afbouwen aan? Ik wil er geen weken over heen laten gaan, maar ook geen borstonsteking natuurlijk.

Live voeden is trouwens geen optie, want hij drinkt niet voldoende uit mijn borst. Kost hem te veel energie.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 21 Okt 2013 18:19

Re: Hoe borstvoeding afbouwen bij fulltime kolven?

Ik zal straks als L op bed ligt even uitgebreid reageren. Maar ik liet steeds een voeding weg en wanneer ik op dat tijdstip geen stuwing meer hsd liet ik de volgende voeding weg.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 21 Okt 2013 19:10

Re: Hoe borstvoeding afbouwen bij fulltime kolven?

Ik deed elke week een voeding laten vallen. Maar kan geloof ik veel sneller, vriendin van mij heeft in 2 weken tijd de bv afgebouwd. Alleen kreeg zij wel tot 2 keer toe een borstontsteking. Ik zou er persoonlijk voor kiezen rustig af te bouwen om het te voorkomen.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 21 Okt 2013 19:13

Re: Hoe borstvoeding afbouwen bij fulltime kolven?

Wat jammer dat live voeden niet lukt, mijn dochter wilde ook niet aan de borst drinken, ik ben na 5 weken fulltime kolven gestopt.

Ik heb het zo gedaan op advies van het cb.
Stel hij drinkt om 7.00-10.00-13.00-16.00-19.00-22.00-1.00
Dan laat je eerst die van 13.00 weg(vervang je voor fv of bv wat je nog in de vriezer hebt). Als je na een dag of 2,3 geen stuwing meer hebt om 13.00 dan kan je die van 19.00 weg laten. En zo steeds een voeding zodat er nog wel 1 voeding tussen zit. Dus dat je niet twee voedingen achter elkaar niet kolft.
Toen ik eenmaal was begonnen ging het bij mij eigenlijk een beetje vanzelf en kwam er op het laatst ook steeds minder uit. Helemaal toen ik de nachtvoeding had weggelaten.

Hopelijk heb je hier wat aan!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 21 Okt 2013 19:18

Re: Hoe borstvoeding afbouwen bij fulltime kolven?

Ik heb 7 weken fulltime gekolft en heb op dezelfde manier als jezzie afgebouwd. Bij mij is het afbouwen iets sneller gegaan. Ik voelde gewoon zelf aan of ik stuwing had of niet. Vooral de laatste 2/3 keer kolven waren er in 2/3 dagen af, maar ik had ook niet zoveel voeding per keer.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Flip Fluitketel

Kwebbel

Berichten: 311

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:41

Bericht 21 Okt 2013 19:32

Re: Hoe borstvoeding afbouwen bij fulltime kolven?

Ik ben nu ook aan het afbouwen met fulltime kolven maar ik kolf natuurlijk al een stuk minder dan jou. Mijn kindje is natuurlijk al wat ouder en vraagt minder bv en krijgt al vast voedsel. Ik doe het eigenlijk op geleide van mijn gevoel en hoe mijn borsten aanvoelen qua stuwing. Ik ben in 1 week tijd van 3 naar 2 koflbeurten gegaan en sinds gisteren van 2 naar 1 keer kolven op een dag. Ik denk dat ik einde van de week kan stoppen met kolven en ik geen last meer heb van stuwing.
No language can express the power and beauty of a mothers love
Grote zus oktober 2010
Kleine zus januari 2013
<<

Anoniem166

Bericht 21 Okt 2013 20:04

Re: Hoe borstvoeding afbouwen bij fulltime kolven?

Ik zou het ook rustig afbouwen, rustiger dan je van plan lijkt te zijn. Ik kan me voorstellen dat het erg pittig is om alle voedingen te moeten kolven. Maar als je nu begint met afbouwen dan heb je over 2 à 3 weken al minder kolfmomenten op een dag en dan is het rustige afbouwschema misschien ook wel makkelijker vol te houden.

Een borstontsteking lijkt me namelijk echt geen pretje. Ik heb het nog nooit gehad, maar ik denk dat je dan nog verder van huis bent. Ben je vatbaar voor borstontstekingen?
<<

Anoniem144

Bericht 21 Okt 2013 20:36

Re: Hoe borstvoeding afbouwen bij fulltime kolven?

Bij mijn dochter heb ik er 1 gehad. Erg pijnlijk inderdaad.

Bedankt voor jullie tips!
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 22 Okt 2013 11:39

Re: Hoe borstvoeding afbouwen bij fulltime kolven?

Hou je van muntthee? Dat remt de productie.
Ik weet hier niks van, maar zou gewoon stilletjes aan langer tussen de kolfbeurten laten. Dus niet een bepaalde voeding laten vervallen, maar een uur langer er tussen proberen te laten. In elk geval er 's nachts de wekker niet voor te zetten, maar gewoon voordat je gaat slapen en als je wakker wordt kolven.
Misschien een lactatiekundige of lll om advies vragen, daar heb ik met betrekking tot bv een stuk meer vertrouwen in dan het cb.
Jammer dat L niet goed genoeg bij jou kan drinken, denk dat kv dan wel een stuk meer rust voor je zal geven.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem144

Bericht 22 Okt 2013 11:52

Re: Hoe borstvoeding afbouwen bij fulltime kolven?

Ik lust wel muntthee, maar word er misselijk van helaas.
Het is inderdaad balen dat hij live niet veel drinkt. Ik wilde deze keer echt graag live bv geven.

Ik heb voor nu een ' schema ' opgeschreven, waarbij ik iedere 2 dagen een kolfsessie laat vervallen en die voeding vervang voor wat er nog in de vriezer staat of kv. Als ik aan mijn borsten voel dat ikvte snel afbouw, ga ik het natuurlijk langzamer doen.
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 22 Okt 2013 12:51

Re: Hoe borstvoeding afbouwen bij fulltime kolven?

Salie remt de productie ook flink.
februari 2012
november 2015
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 22 Okt 2013 13:13

Re: Hoe borstvoeding afbouwen bij fulltime kolven?

Ik heb bijna 12 weken gekolfd. Binnen 2 weken afgebouwd. Steeds meer uren ertussen laten en daardoor steeds minder gaan kolven. Op het eind alleen nog als mijn borsten bijna uit m'n bh knapte.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bloom